Kwam laatst ook bijna in conflict met de welbekende fat-bike jongeren. Idioot gevaarlijk weggedrag en wanneer je daardoor bijna in botsing met ze komt, was zelf ook op de fiets, dan wordt je helemaal verrot gescholden. Gaf uiteraard een grote bek terug waardoor ze nog bozer werden. Overwoog vervolgens achter ze aan te gaan maar heb dat uiteindelijk laten zitten. Weet echter niet of ik dat een volgende keer ook niet doe. Op een gegeven moment is het kookpunt toch wel bereikt weet je.quote:Vrouw (72) die jongeren aanspreekt ernstig mishandeld: 'Ze is volledig afgemat'
VOORHOUT - Een vrouw van 72 jaar is afgelopen zaterdag ernstig mishandeld in Voorhout. Dochter Judith is nog steeds vol ongeloof, net als de rest van de familie. Hoe heeft een groepje minderjarigen haar moeder zo kunnen toetakelen? 'We leven al dagen in een hele slechte film.'
De ellende begon toen een omstander in Voorhout drie minderjarigen op fietsen aansprak omdat de jongeren met hoge snelheid op de stoep en een parkeerplaats reden. Dit terwijl daar ook vaak kinderen lopen en spelen. De man werd vervolgens de huid vol gescholden door de jongens.
Het slachtoffer sprak even later de jongens op het schoolplein van de Andreasschool aan op hun gedrag. Hierop werd de 72-jarige vrouw door de drie volledig in elkaar geschopt en geslagen. Hierna reden ze weg, de vrouw gewond achterlatend.
'Ze is volledig afgemat'
De vrouw is naar het ziekenhuis gebracht en heeft verschillende verwondingen opgelopen. Na diverse onderzoeken is ze inmiddels weer thuis. Het slachtoffer heeft nog steeds veel pijn, is angstig en zit vol met onbegrip.
Ook de rest van de familie begrijpt er niets van. Judith: 'Ze werd aan alle kanten afgemat. Haar fiets is opzij gegooid, haar bril vloog van haar hoofd, haar telefoon is weggegooid en dan zit je daar volkomen hulpeloos op de straat.'
'Als wij niets doen, wie dan?'
Toch heeft de moeder van Judith er geen spijt van dat ze de jongens aansprak op hun gedrag. 'Ze zegt de hele tijd: als wij niets doen, wie dan?' Volgens het slachtoffer moeten we het niet tolereren dat je de huid wordt vol gescholden als je iemand op zijn rijgedrag of niet toelaatbare gedrag aanspreekt.
Judith: 'Je merkt dat er heel veel angst is bij mensen om dit soort tuig aan te spreken op wangedrag, omdat ze dan het volgende slachtoffer zijn. Dat is iets wat ons als familie hoog zit.'
Aangifte gedaan
De familie heeft inmiddels aangifte gedaan van de mishandeling. Volgens het slachtoffer ging het om een jongen op een fatbike met een andere jongen achterop. De derde jongen reed op een gewone fiets.
De politie heeft dinsdag een oproep gedaan aan getuigen om zich te melden. Ook worden mensen met camerabeelden van beveiligingscamera's of dashcams in auto's gevraagd om die te delen met de politie.
Een mooi voorbeeld van doorgeslagen vrijheid die leidt tot anarchie in het straatbeeld. De gewone burger staat 3-0 achter: heeft van alles te verliezen, is met minder en de actie die hij/zij neemt sorteert inderdaad ook geen effect bij die jongeren. Een andere reden dat het niet werkt is dat je als burger iets aan het oplossen bent wat de overheid ernstig nalaat: voor orde zorgen op straat. Dat is uiteindelijk ook een pleisteroplossing, want het begint bij de opvoeding van de jongeren. Ook daar kan je wel de overheid deels op aankijken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Je kunt hier zelden iets mee winnen. Die kutjochies worden geen modelburgers als je ze aanspreekt, als ze gewelddadig worden en je het ziekenhuis in meppen worden ze amper gestraft want minderjarig, als je er een paar wel succesvol van je af slaat mag je je gaan verantwoorden en is het jouw woord tegen een heleboel "kinderen".
Mooie maatschappij. Succes ermee.
Precies. Zelfs al loopt het met een sisser en zonder fysiek geweld af, dan nog sta jij een paar uur na te sudderen terwijl die jochies het allang vergeten zijn (of het ondertussen nog een paar keer hebben herhaald).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Je kunt hier zelden iets mee winnen. Die kutjochies worden geen modelburgers als je ze aanspreekt, als ze gewelddadig worden en je het ziekenhuis in meppen worden ze amper gestraft want minderjarig, als je er een paar wel succesvol van je af slaat mag je je gaan verantwoorden en is het jouw woord tegen een heleboel "kinderen".
Eind jaren '70 heeft mijn moeder twee pubers die deden alsof ze vuurwerk gooiden in de kinderwagen waarin ik lag te slapen een etalage in geschopt, puur op moederinstinct zonder dat ze er bij nadacht. Ze kon er jaren later nog steeds zichtbaar woest over worden als ze eraan terugdacht.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:20 schreef Joppiez het volgende:
Doet me denken aan een jaar terug, was ik in Nieuwegein aan het wachten voor een supermarkt toen een Marokkaanse kansenparel op een fatbike vuurwerk naar mij en mijn zoontje van 1,5 gooide. Zonder reden. Ik weet dat dit best vaak voorkomt en zit er verder niet zo mee. Nederland is gewoon best wel een shithole geworden.
Ik zou wel durven beweren dat iemand die al 27 jaar kamerlid is ook wel deel uit maakt van het establishmentquote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En natuurlijk gaan de nieuwe Messiassen Jetten en Bontebal dit ook niet oplossen. Zij zijn onderdeel van het establishment en gedachtegoed dat heeft geleid tot waar we nu staan.
Beweerde ik dan dat de oude Messias het wel zou oplossen? Wel lezen he.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zou wel durven beweren dat iemand die al 27 jaar kamerlid is ook wel deel uit maakt van het establishment
Nee maar je hebt het over een 'gedachtegoed dat heeft geleid tot waar we nu staan' dus ik neem aan dat je dan geen Wilders bedoeld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Beweerde ik dan dat de oude Messias het wel zou oplossen? Wel lezen he.
Eh ik zie eigenlijk bij een hoop van die jongetjes dat ze ontzettend over de flos gaan van zo ongeveer alles. Oogcontact al.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:57 schreef Fok-it het volgende:
Je bent ook wel een degenerate eerste klas dat een vrouw van deze leeftijd zulke emoties bij je kan oproepen.
Haha alsof de pvv hier ook maar iets aan kan doen. Heb je wel opgelet de laatste jaren?quote:
Zit in de genen. Een herdershond moet je de rug ook niet toe keren.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eh ik zie eigenlijk bij een hoop van die jongetjes dat ze ontzettend over de flos gaan van zo ongeveer alles. Oogcontact al.
In rechtbankverslagen wordt dan gesproken van "een snel gevoel van krenking" en dat is na het stukje over de zwakbegaafdheid en persoonlijkheidsstoornis die erachter zit. Zeg maar het stukje dat de gevolgen van inteelt beschrijft.
Ze zijn tegengewerkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Haha alsof de pvv hier ook maar iets aan kan doen. Heb je wel opgelet de laatste jaren?
Ja we zijn weer een verkiezing verder en nog steeds heeft niemand hier een steekhoudend argument voor gezien. Toch knap hoe deze leugen zo lang stand kan houdenquote:
Het helpt ook echt niet mee dat Bureau HALT bijna compleet is wegbezuinigd. Anders hadden die jochies zich daar gelijk mogen melden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ach deze knurft gaf aan VVD te stemmen. Op basis van 1 nieuwsbericht switchenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Haha alsof de pvv hier ook maar iets aan kan doen. Heb je wel opgelet de laatste jaren?
Volgens mij is dat mijn goed recht. Wilders zijn ijzersterke debat heeft mij gisteren weer van gedachten doen veranderen. Hij liet even goed doorschemeren waarom ik al jaren op zijn partij stem.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach deze knurft gaf aan VVD te stemmen. Op basis van 1 nieuwsbericht switchen
Dat is toch geen leugen? Als je als rechtse partij bij een ministerie komt aankloppen om beleid uit te laten voeren sta je al met 0-5 achter en wordt er van alle kanten zand in de machine gestrooid.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja we zijn weer een verkiezing verder en nog steeds heeft niemand hier een steekhoudend argument voor gezien. Toch knap hoe deze leugen zo lang stand kan houden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |