abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219124439
Ik loop tegenwoordig veel en lang. Een manier om mijn gedachten te ordenen, na te denken over de politiek, wereldproblemen, klimaatverandering. Een moment om te reflecteren, na te denken, anticiperen.

Nou ik neem dan soms wat vitaminewater mee als ik weet dat ik 2 uur ga lopen. Die flesjes gooi ik dan in de prullenbak als ik die tegenkom. Maar nu zie ik steeds meer mensen in die prullenbak kijken en de flesjes en blikjes eruit te halen.

Dat is voor het statiegeld lijkt mij, 15 a 25 cent per stuk toch? Nu is mijn vraag eigenlijk, die mensen verdienen veel meer als ze gewoon een baan zouden hebben. Dus als ik mijn flesjes in die prullenbakken blijf gooien, en zij verdienen daarmee zeg 1 euro per uur.. in plaats van 10 euro per uur minimaal (met een normale/slechte baan)..

Zit ik ze dan eigenlijk te motiveren in een neerwaardse spiraal? Dat als ik (en anderen) niet die blikjes en flesjes zou 'geven', ze veel meer zouden kunnen verdienen (als ze beseffen dat ze geen geld kunnen krijgen met het zoeken naar blikjes en flesjes ze meer gaan solliciteren). Of is het juist goed om ze op die manier te 'helpen'? Want ze krijgen toch dat beetje geld extra en dat is blijkbaar waar ze naar op zoek zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Masberum op 27-10-2025 23:10:27 ]
pi_219124476

duizenden euro's aan statiegeld verzamelen in 4 dagen :')
pi_219124510
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 23:16 schreef Moonversion het volgende:
[ afbeelding ]

Ik begrijp dat je een grapje maakt (neem ik aan). Zoiets is 100 euro? Ik knijp de blikjes altijd fijn om te zorgen dat er meer in de prullenbak past.. Maar die mensen gooien het er echt gewoon zo in?
pi_219124577
Die mensen doen dat niet als werk maar vrijwel zonder uitzondering naast een of andere uitkering. Dus het is puur een extraatje die niet te controleren valt.
blablablabla
pi_219124702
quote:
[ afbeelding ]

Je zou zo een vent maar voor je hebben bij de blikjesautomaat, nou laat die euro aan blikjes die ik moet inleveren dan maar zitten :')
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 06:22:36 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219124871
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 01:31 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Je zou zo een vent maar voor je hebben bij de blikjesautomaat, nou laat die euro aan blikjes die ik moet inleveren dan maar zitten :')
Dit is de grootste klacht ja. Prima dat mensen het willen verzamelen hoor, maar laat ze dat soort hoeveelheden lekker inleveren bij de gemeentewerf ofzo. Slaat nergens op om een half uur op zo'n figuur te moeten wachten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 06:30:59 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219124895
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 23:44 schreef Elan het volgende:
Die mensen doen dat niet als werk maar vrijwel zonder uitzondering naast een of andere uitkering. Dus het is puur een extraatje die niet te controleren valt.
Dit natuurlijk. En aangezien een uitkering plus toeslagen en minimum loon niet zover van elkaar liggen kun je dat overbruggen met het verzamelen van blikjes.
The End Times are wild
pi_219125357
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 23:24 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je een grapje maakt (neem ik aan). Zoiets is 100 euro? Ik knijp de blikjes altijd fijn om te zorgen dat er meer in de prullenbak past.. Maar die mensen gooien het er echt gewoon zo in?
Het gaat om tientallen euro's per dag voor die statiegeldjagers iig. En met speciale gelegenheden (Festivals, 4daagse) kan het oplopen tot honderden euro's.

En hier kun je oa zien wat voor type mensen dat doen: https://www.volkskrant.nl(...)traten-vol~b991e31d/
Hier gaat het om iemand die net 3 weken uit de gevangenis is. Nee, dan kun je nog niet zo makkelijk een baan vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:22:21 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219125489
quote:
[ afbeelding ]

@-Hakuna- lacht hierom.
pi_219126563
Ik let hier vrij goed op, ik zal de categorieen geven:

-Daklozen, zoeken net zo lang dat ze een blikje bier kunnen kopen, grootste groep
-Asielzoekers/Illegalen, deze zijn veruit het fanatiekst, die zoeken de beste plekken en werken meestal ook in groepen, op goede dagen pakken die 80-120 euro.
-Mensen met een kleine beurs: Ik zie die helaas steeds meer vooral AOWers.
-Bespaarders: Zelfde mensen die voor 50 cent korting een kilometer omfietsen naar een andere supermarkt, ze zijn niet actief op zoek, maar als ze een blikje zien liggen nemen ze die in de fietstas mee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')