https://www.bbc.com/news/live/cd9kqz1yyxktquote:BBC director general Tim Davie and News CEO Deborah Turness resign
Niet in NWS in elk geval. Hier werd het wel besproken in NWS:quote:Op zondag 9 november 2025 23:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/live/cd9kqz1yyxkt
Al is de leugen nog zo snel...
Maar hier was toch ook een topic over?
Naja, in ieder geval terecht.quote:Op zondag 9 november 2025 23:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet in NWS in elk geval. Hier werd het wel besproken in NWS:
NWS / Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #20 Dagelijks bizar nieuws
Die discussie ja.quote:Op zondag 9 november 2025 21:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
"You're the first person I met that actually speaks like this", waarna het zo geknipt is (?) dat het antwoord is "Am I suffering your prejudice"![]()
Ze zijn er mee opgegroeid, met dat klassesysteem, dus vinden ze het normaal. Time team (leuke serie) heeft dat ook trouwens. Daar zie je dat de archeologen nooit met hun handen in de grond wroeten. De uitzondering is Phil, typische lower middle class bloke die het tot archeoloog heeft geschopt, maar wel met z'n handen in de klei zit. Is wat mij betreft de held van die serie.quote:Het klassenverschil is een beetje raar in het VK naar mijn ervaring. Men houdt ervan, trekt het niet in twijfel. Het is zelfs zo erg, dat bijv in Schotland, ze geen hertenvlees naar voedselbanken brengen, omdat degene die eten halen bij de voedselbank geen hertenvlees willen eten, omdat dat iets van de rijken is. Dus zelfs als het gratis is, willen ze het niet.
Ook op het werk merk ik het wel. Er is iets vreemds aan de hand, wat ons tienduizenden, soms meer dan honderdduizend per jaar kost. Onze director (Engels) vroeg aan het head of finance van het departement (Engels) hoe het nu precies zat, en kreeg als antwoord "That's above my pay scale". En daarmee was de kous af.
Dus tegen wie moet die Britse onderklasse zich eigenlijk afzetten? Wie zorgt echt voor de problemen waar ze in zitten, al honderden jaren?quote:Op maandag 10 november 2025 06:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die discussie ja.
[..]
Ze zijn er mee opgegroeid, met dat klassesysteem, dus vinden ze het normaal. Time team (leuke serie) heeft dat ook trouwens. Daar zie je dat de archeologen nooit met hun handen in de grond wroeten. De uitzondering is Phil, typische lower middle class bloke die het tot archeoloog heeft geschopt, maar wel met z'n handen in de klei zit. Is wat mij betreft de held van die serie.
Dit vond ik ook zo frappant aan die tweede serie van the Island: je ziet daar zo sterk die ingebakken verhoudingen terug, van lower, middle en uppper class. Mannetje dat nergens voor heeft hoeven werken denkt dat hij dat op dat eiland ook niet hoeft te doen. Pragmatische working class man die goed door heeft hoe het werkelijk zit. Geen idee hoe veel hier van gescript is.
Iemand als Vic - respect. Self made, no nonsense. Ipv te geloven in allerlei academische mythes gewoon zeggen waar het op staat, omdat je weet wat werkt en wat niet werkt. Die speech vatte honderden jaren aan frustratie samen, waarbij de Britse onderklasse in de kont is geneukt door de upper classes. Nu door het binnenhalen van hordes diplomaloze buitenlanders, Pakistani muslim rape gangs, en door een two-tier police system.
De overheid?quote:Op maandag 10 november 2025 12:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dus tegen wie moet die Britse onderklasse zich eigenlijk afzetten? Wie zorgt echt voor de problemen waar ze in zitten, al honderden jaren?
De vrouw is overleden; Katie Fox, 34.quote:Op zaterdag 8 november 2025 13:25 schreef Kim-Holland het volgende:
Wanneer je rustig op de bus staat te wachten..
Woman in her 30s fights for life after 'random' attacker stabbed her in the neck at city centre bus stop as man in his 20s is arrested
Djeison? Oftewel..Jason...maar dan moeilijker.quote:Op maandag 10 november 2025 14:10 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
De vrouw is overleden; Katie Fox, 34.
Dader = Djeison Rafael, 21.
Hij zegt toch ook niet dat het nieuws is. Dat is wat jij er van maakt.quote:Op zondag 9 november 2025 14:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er staat "Genoa - Italy" bij het filmpje.
Voor zover ik weet ligt dat (nog) niet in het UK.
Volgens bronnen een filmpje uit 2018 maar dat ben ik nog aan het controleren.
Het is in ieder geval niet van deze maand, want in juni al op Feestboek.
Dat is het punt met dit soort materiaal, het wordt eindeloos hergebruikt.
https://www.facebook.com/mgxl.nl/posts/oudere-man-spreekt-luidruchtige-jongeren-in-de-stiltecoup%C3%A9-aan-maar-wat-er-daarn/1129238132567130/
En hier in 2023 kwam het ook al voorbij, dus minimaal 2 jaar oud filmpje.
https://x.com/RadioGenoa/status/1674445907771764738
Tip: verspreid niet alles wat je leest als "nieuws" want vaak is het al een aantal keer gerecycled.
quote:Op zondag 2 november 2025 16:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Exact dat, voor einde 2026 maar denk eerder al.
Kratje Grolsch
Trump heeft al eerder gehint dat de UK het leger moet inzetten. Ik denk dat de banden tussen de VS en de UK nog sterk zijn. Ik denk ook dat Steir het niet lang meer redt en het land ontvlucht en dan is het te instabiel voor normale verkiezingen, de VS zal dan inspringen, met ten eerste het aansturen van de Britse eigen militairen en politie en als dat natuurlijk niet voldoende lukt zullen de Amerikanen inspringen.
quote:
De elite als in de mensen die het beter weten. In Nederland heb je die mensen ook. Mensen die zelf nog nooit iets geproduceerd hebben, maar die het wel allemaal beter weten. Academici, ambtenaren, mensen met een WO diploma die nog nooit zelf de handen uit de handen hebben gestoken. Die neerkijken op iemand als Dyson, omdat hij een stofzuigerfabriek wil bouwen. Die heeft z'n boeltje opgepakt en is naar Singapore vertrokken. Zie je hoe het werkt? Honderden banen voor de lower en middle class die verdwijnen naar het buitenland, omdat een paar dimwits van mening zijn dat zo'n stofzuigerfabriek niet in het landschap past of zo.quote:
Gedeeltelijk. Kijk maar naar Rutte en de dividendbelasting. Daar stond niks over in partijprogrammas, en lag toen toch ineens op tafel.quote:
De elite als in de royals, dukes, baronesses, mensen met honderden miljoenen en meer. Niet de academici, ambtenaren etc, dat is middenklasse gepeupel.quote:Op dinsdag 11 november 2025 04:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De elite als in de mensen die het beter weten. In Nederland heb je die mensen ook. Mensen die zelf nog nooit iets geproduceerd hebben, maar die het wel allemaal beter weten. Academici, ambtenaren, mensen met een WO diploma die nog nooit zelf de handen uit de handen hebben gestoken. Die neerkijken op iemand als Dyson, omdat hij een stofzuigerfabriek wil bouwen. Die heeft z'n boeltje opgepakt en is naar Singapore vertrokken. Zie je hoe het werkt? Honderden banen voor de lower en middle class die verdwijnen naar het buitenland, omdat een paar dimwits van mening zijn dat zo'n stofzuigerfabriek niet in het landschap past of zo.
Uit zijn autobiografie heb ik geleerd dat het anders lag.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De elite als in de royals, dukes, baronesses, mensen met honderden miljoenen en meer. Niet de academici, ambtenaren etc, dat is middenklasse gepeupel.
En James Dyson, miljardair, en groot voorstander van Brexit, vertrok na Brexit met zijn stofzuiger bedrijf uit het VK, omdat het door Brexit niet meer aantrekkelijk genoeg was om te blijven.
Ja mee eens, in het kapitalisme regeert het kapitaal.quote:Op dinsdag 11 november 2025 12:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Kijk maar naar Rutte en de dividendbelasting. Daar stond niks over in partijprogrammas, en lag toen toch ineens op tafel.
Maar de banden tussen (extreem) rijken en politiek zijn in Engeland duidelijker, en ook hoe dat misbruikt wordt. Kijk maar naar Michel Mone en Doug Barrowman en hun PPE schandaal. Of de donaties van verschillende miljardairs voor Brexit. Donaties zijn sowieso wat doorzichtiger in Engeland wat dat betreft. In de VS is dat ook duidelijker, daar dansen politici naar de pijpen van hun donors, en zijn burgers alleen goed voor hun stem waarmee ze een zetel veilig stellen.
Dat slaat nergens op.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Er zijn schreeuwers zoals Tate en dergelijke die zeggen:
Er zijn mensen met heel heel veel geld die aan touwtjes trekken en die hebben na lang verdienen aan de Europese normale burger door dat die te verwend is geraakt, teveel eist en te weinig werkt.
Uit een soort van onvrede worden bewust miljoenen van mensen uit laag allooi landen aangetrokken die nog zonder zeuren geld gaan verdienen.
Gezien de totale onmacht (schijnbaar) om hier wat aan te veranderen lijkt dit scenario steeds waarschijnlijker. Hoe kun je anders verklaren dat “de aansturende partijen van Europa” maar niet in staat zijn geen miljoenen per jaar aan extra burgers binnen te laten en een soort volksopstand af te dwingen.
"Tate."quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Er zijn schreeuwers zoals Tate en dergelijke die zeggen:
Er zijn mensen met heel heel veel geld die aan touwtjes trekken en die hebben na lang verdienen aan de Europese normale burger door dat die te verwend is geraakt, teveel eist en te weinig werkt.
Uit een soort van onvrede worden bewust miljoenen van mensen uit laag allooi landen aangetrokken die nog zonder zeuren geld gaan verdienen.
Gezien de totale onmacht (schijnbaar) om hier wat aan te veranderen lijkt dit scenario steeds waarschijnlijker. Hoe kun je anders verklaren dat “de aansturende partijen van Europa” maar niet in staat zijn geen miljoenen per jaar aan extra burgers binnen te laten en een soort volksopstand af te dwingen.
Jij zegt precies hetzelfde als Tate dus eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op.
Het gaat gewoon om geld.
Als vrouwen kinderen krijgen en thuis blijven hebben ze weinig inkomen en dus dragen ze weinig belasting af.
Dus daarom krijgen we al dat feministische gelul dat vrouwen onafhankelijk moeten worden enzo.
Terwijl ze dat enkel zeggen zodat ze lekker veel belasting kunnen gaan betalen.
Maar de overheid wilt ook meer mensen in Nederland, namelijk 19 of 20 miljoen.
Die importeren ze dus maar.
Dat weet ik en dat vind ik ook.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Tate."
Betrouwbaarheid: -100.
Nee totaal niet.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij zegt precies hetzelfde als Tate dus eigenlijk?
De meeste mensen weten hoe het werkt, omdat ze dat al hun hele leven zo horen. En ja, die mensen die dat zeggen zullen het wel weten. Als ze zich al afvragen of het ook echt zo is, missen ze de achtergrondkennis om dat te beoordelen. En als ze dat wel hebben, zullen ze eerder denken dat ze het niet begrijpen, dan dat de mensen die dat roepen het fout hebben. En zo houden we elkaar allemaal voor de gek.quote:Op dinsdag 11 november 2025 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik en dat vind ik ook.
Toch kun je als je dit zo ziet weinig anders bedenken dan dat het gaat zoals het nu gaat.
En er is ook geen geheime aansturende elite. Die bestaat niet. Het komt denk ik eerder weg uit een collectief denken.
Jij zegt o.a. dit en dat het om geld draait:quote:
De overheid, de elite, het is precies wat Tate zegt.quote:Maar de overheid wilt ook meer mensen in Nederland, namelijk 19 of 20 miljoen.
Die importeren ze dus maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |