abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219116341
Hoi, ik zit in een lastig pakket en hoop dat iemand advies kan geven.

Momenteel ben ik inwonend bij mijn ouders. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd en na solliciteren heb ik mijn droombaan gevonden, met een contract voor 5 jaar. Daar mag ik in januari beginnen. Echter is deze baan in de Randstad en ik woon nu in Twente. Het is natuurlijk ontzettend lastig een huurwoning te vinden in de Randstad. Waar ik tegen aanloop is dat vrijwel alle websites die appartementen aanbieden vereisen dat je een bewijs van inkomen upload (bijvoorbeeld loonstrookjes van de afgelopen drie maanden, mijn inkomen over 2024, of zelfs DigiD koppeling zodat ze toegang hebben tot mijn volledige arbeidsverleden). Ik heb tijdens mijn studie niet dusdanig verdiend dat ik aan de minimum inkomenseis voldoe, en ik ben bang dat ik daarom overal al bij de screening eruit geknikkerd wordt. Ondanks dat ik mijn getekende arbeidsovereenkomst upload. Vanaf januari verdien ik ruim genoeg om het wel te betalen.

Wat zijn mijn opties? Moet ik minimaal drie maanden forenzen (2 uur enkele reis) of is er een manier dat ik toch een makelaar kan overtuigen dat ik aan mijn financiële verplichtingen kan voldoen? Bij bellen wordt vaak niet eens opgenomen, of verwijst een bandje dat je alleen via de site een bezichtiging kan aanvragen. Forenzen kan wel maar dat zal ontzettend zwaar worden. Ik zit eraan te denken een aanhuurmakelaar in te schakelen, heeft iemand daar ervaring mee?
pi_219116371
Bel ze gewoon eens op, geef je situatie aan, en ook je proeftijd bijvoorbeeld

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 29-10-2025 17:19:49 ]
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219117457
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
Gen Z heeft bel angst

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 29-10-2025 17:19:51 ]
  maandag 27 oktober 2025 @ 09:01:34 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219117563
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
Lees de op anders even :P

Hij belt, maar er wordt niet opgenomen.

On topic; gefeliciteerd met je nieuwe droombaan TS!

Is tijdelijke huur van een kamer/studio misschien een optie? Het zal wellicht nogal duur zijn in de Randstad maar hier een Arnhem kun je al vanaf ¤1500/maand iets huren via Airbnb (al zou ik dan proberen om het achter Airbnb om te tegelen, die voegen een flinke commissie toe).

In de Randstad hebben ze ook ‘studentenhotels’ voor mensen zoals jij. Misschien kan je daar eens naar kijken, als ik het me goed herinner is dat niet eens heel duur. Althans, als je het vergelijkt met het huren van een volwaardig appartement.

Edit: ik heb even gekeken naar studentenhotels, maar die lijken al vol te zitten. Logische eigenlijk ook wel, januari is best vroegdag in de huidige woningmarkt.

[ Bericht 16% gewijzigd door embedguy op 27-10-2025 09:23:19 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 27 oktober 2025 @ 09:28:05 #5
436847 embedguy
pi_219117720
Een voorbeeld van huur via Airbnb:
https://www.airbnb.nl/roo(...)b6-acde-0c88fc71860f

Misschien ook handig te vernoemen TS: wat is je budget?

[ Bericht 0% gewijzigd door embedguy op 27-10-2025 22:28:41 ]
Life is happening now.
pi_219117747
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:01 schreef Boohooyoohoo het volgende:
Hoi, ik zit in een lastig pakket en hoop dat iemand advies kan geven.

Momenteel ben ik inwonend bij mijn ouders. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd en na solliciteren heb ik mijn droombaan gevonden, met een contract voor 5 jaar. Daar mag ik in januari beginnen. Echter is deze baan in de Randstad en ik woon nu in Twente. Het is natuurlijk ontzettend lastig een huurwoning te vinden in de Randstad. Waar ik tegen aanloop is dat vrijwel alle websites die appartementen aanbieden vereisen dat je een bewijs van inkomen upload (bijvoorbeeld loonstrookjes van de afgelopen drie maanden, mijn inkomen over 2024, of zelfs DigiD koppeling zodat ze toegang hebben tot mijn volledige arbeidsverleden). Ik heb tijdens mijn studie niet dusdanig verdiend dat ik aan de minimum inkomenseis voldoe, en ik ben bang dat ik daarom overal al bij de screening eruit geknikkerd wordt. Ondanks dat ik mijn getekende arbeidsovereenkomst upload. Vanaf januari verdien ik ruim genoeg om het wel te betalen.

Wat zijn mijn opties? Moet ik minimaal drie maanden forenzen (2 uur enkele reis) of is er een manier dat ik toch een makelaar kan overtuigen dat ik aan mijn financiële verplichtingen kan voldoen? Bij bellen wordt vaak niet eens opgenomen, of verwijst een bandje dat je alleen via de site een bezichtiging kan aanvragen. Forenzen kan wel maar dat zal ontzettend zwaar worden. Ik zit eraan te denken een aanhuurmakelaar in te schakelen, heeft iemand daar ervaring mee?
Websites/makelaars die dat van je eisen zijn sowieso vaak nep of onbetrouwbaar. Je enige optie is emigreren. Ga in België wonen en reis elke dag naar Nederland voor je werk.
Mja
pi_219117805
Door zoeken naar een verhuurder die wel de telefoon opneemt en informeren naar de mogelijkheden.
  maandag 27 oktober 2025 @ 09:46:15 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219117852
Je zult de eerste maanden wel nog op en neer moeten gaan denk ik. Ik heb hetzelfde gehad na studie, ze willen wel echt die 3 maandstrookjes vaak en de inkomenseisen zijn best streng, als je een aparte slaapkamer wil begint de markt bij 1000 euro, dan moet je 3,5 of 4 keer dat wel verdienen minimaal meestal. Misschien dat er via via wel ergens een kamer te huren voor een aantal maand.
pi_219119199
Vraag ook aan je toekomstige werkgever of zij tips hebben!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219121575
Ik zou je aanraden om voorlopig nog even bij je ouders te blijven wonen, tot je wat hebt kunnen sparen. Zo kun je rustig een financiële buffer opbouwen zonder hoge vaste lasten. Thuis wonen kost vaak een stuk minder dan huren in de Randstad.

Je kunt in de tussentijd alvast wennen aan je nieuwe baan en wat loonstroken opbouwen. Daarna wordt het makkelijker om aan te tonen dat je aan de inkomenseisen voldoet. Eventueel kun je dan ook met een aanhuurmakelaar kijken wat de mogelijkheden zijn, maar let wel op de kosten.

Op deze manier kun je straks met meer zekerheid en financiële ruimte op zoek naar een fijne woning dichter bij je werk.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_219123069
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:01 schreef Boohooyoohoo het volgende: Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd en na solliciteren heb ik mijn droombaan gevonden, met een contract voor 5 jaar. zwaar worden. Ik zit eraan te denken een aanhuurmakelaar in te schakelen, heeft iemand daar ervaring mee?
Gefeliciteerd in de eerste plaats!

Hotel/Pension een optie? Wellicht i.o.m. de werkgever??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219126565
Ik heb collega's die hetzelfde probleem hebben gehad, de makkelijkste oplossing is hierboven al gegeven, dat is de route die de meeste bij ons nemen. Airbnb voor een paar weken/maanden. Bij de meeste airbnb kan je we een deal maken voor kortin bij langer verblijf, zeker op werkdagen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_219129687
Waar in de Randstad? Die is namelijk best nog vrij groot!
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:51:42 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219129737
quote:
7s.gif Op maandag 27 oktober 2025 11:27 schreef sigme het volgende:
Vraag ook aan je toekomstige werkgever of zij tips hebben!
Zeker doen inderdaad.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:16:16 #15
436847 embedguy
pi_219129929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 11:05 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb collega's die hetzelfde probleem hebben gehad, de makkelijkste oplossing is hierboven al gegeven, dat is de route die de meeste bij ons nemen. Airbnb voor een paar weken/maanden. Bij de meeste airbnb kan je we een deal maken voor kortin bij langer verblijf, zeker op werkdagen.
Owja, ook een goede; nóóit de Airbnb prijs direct accepteren maar eerst de verhuurder vragen of er nog een extra korting te krijgen is (met een kort leuk verhaaltje erbij dat je net een baan hebt gevonden, eventueel dat je alleenstaand bent=minder kosten voor de verhuurder), nieuw bent in de stad, etc).
Life is happening now.
pi_219146420
Zonder kruiwagen wordt dat inderdaad wat lastiger om bovenaan de stapel te komen, zoals eerder aangeraden zeker de werkgever om advies vragen. Die hebben misschien wel een netwerkje waar ze goed woordje voor je kunnen doen. Nee heb je ja kun je krijgen, maar gezien je al eens begint met een overeenkomst van 5 jaar is het is ook in hun belang en dat je goed terecht komt.

Ja en dan misschien beetje water bij de wijn doen, met de kont in de boter vallen en werken en wonen in de Randstad op fietsafstand zou helemaal top zijn maar gezien de woningnood misschien ook beetje over de top. Dan eens overwegen welke afstand wel acceptabel is om op en af te rijden. Zou je daar om te beginnen al eens 1 uurtje enkele reis van kunnen maken dan vergroot dit wel de radius van opties. En dan zit je misschien voorlopig net buiten de Randstad om van daaruit verder te kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')