Gen Z heeft bel angstquote:Op zondag 26 oktober 2025 23:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
Bel ze gewoon eens op, geef je situatie aan, en ook je proeftijd bijvoorbeeld
Lees de op anders evenquote:Op zondag 26 oktober 2025 23:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
Bel ze gewoon eens op, geef je situatie aan, en ook je proeftijd bijvoorbeeld
Websites/makelaars die dat van je eisen zijn sowieso vaak nep of onbetrouwbaar. Je enige optie is emigreren. Ga in België wonen en reis elke dag naar Nederland voor je werk.quote:Op zondag 26 oktober 2025 23:01 schreef Boohooyoohoo het volgende:
Hoi, ik zit in een lastig pakket en hoop dat iemand advies kan geven.
Momenteel ben ik inwonend bij mijn ouders. Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd en na solliciteren heb ik mijn droombaan gevonden, met een contract voor 5 jaar. Daar mag ik in januari beginnen. Echter is deze baan in de Randstad en ik woon nu in Twente. Het is natuurlijk ontzettend lastig een huurwoning te vinden in de Randstad. Waar ik tegen aanloop is dat vrijwel alle websites die appartementen aanbieden vereisen dat je een bewijs van inkomen upload (bijvoorbeeld loonstrookjes van de afgelopen drie maanden, mijn inkomen over 2024, of zelfs DigiD koppeling zodat ze toegang hebben tot mijn volledige arbeidsverleden). Ik heb tijdens mijn studie niet dusdanig verdiend dat ik aan de minimum inkomenseis voldoe, en ik ben bang dat ik daarom overal al bij de screening eruit geknikkerd wordt. Ondanks dat ik mijn getekende arbeidsovereenkomst upload. Vanaf januari verdien ik ruim genoeg om het wel te betalen.
Wat zijn mijn opties? Moet ik minimaal drie maanden forenzen (2 uur enkele reis) of is er een manier dat ik toch een makelaar kan overtuigen dat ik aan mijn financiële verplichtingen kan voldoen? Bij bellen wordt vaak niet eens opgenomen, of verwijst een bandje dat je alleen via de site een bezichtiging kan aanvragen. Forenzen kan wel maar dat zal ontzettend zwaar worden. Ik zit eraan te denken een aanhuurmakelaar in te schakelen, heeft iemand daar ervaring mee?
Gefeliciteerd in de eerste plaats!quote:Op zondag 26 oktober 2025 23:01 schreef Boohooyoohoo het volgende: Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd en na solliciteren heb ik mijn droombaan gevonden, met een contract voor 5 jaar. zwaar worden. Ik zit eraan te denken een aanhuurmakelaar in te schakelen, heeft iemand daar ervaring mee?
Zeker doen inderdaad.quote:Op maandag 27 oktober 2025 11:27 schreef sigme het volgende:
Vraag ook aan je toekomstige werkgever of zij tips hebben!
Owja, ook een goede; nóóit de Airbnb prijs direct accepteren maar eerst de verhuurder vragen of er nog een extra korting te krijgen is (met een kort leuk verhaaltje erbij dat je net een baan hebt gevonden, eventueel dat je alleenstaand bent=minder kosten voor de verhuurder), nieuw bent in de stad, etc).quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 11:05 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb collega's die hetzelfde probleem hebben gehad, de makkelijkste oplossing is hierboven al gegeven, dat is de route die de meeste bij ons nemen. Airbnb voor een paar weken/maanden. Bij de meeste airbnb kan je we een deal maken voor kortin bij langer verblijf, zeker op werkdagen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |