Ajax-trainer Heitinga boos op ESPN vanwege artikel: 'Slaat nergens op'
John Heitinga heeft zich zondag fel uitgelaten over een reconstructie van ESPN over de afgelopen maanden bij Ajax. De trainer van de Amsterdammers vindt het artikel "grotendeels nergens op slaan".
Heitinga wilde duidelijk zijn zegje doen voor het duel van Ajax met FC Twente. "Sorry dat ik je onderbreek", zei hij aan het begin van het interview tegen de verslaggever van ESPN. Hij had duidelijk weinig zin om de sportzender te woord te staan.
"Ik neem aan dat je wel begrijpt waarom ik hier sta. Dat is alleen vanwege de contractuele verplichtingen die we hebben. Jullie hebben een artikel uitgebracht waar zoveel, maar dan ook zóveel onwaarheden in staan. Dat vind ik, en vinden wij, wel kwalijk."
ESPN bracht vrijdag een reconstructie naar buiten waarin staat dat binnen de club vanaf het eerst moment twijfels waren over de komst van Heitinga, die afgelopen zomer het stokje overnam van Francesco Farioli. Daarnaast wordt genoemd dat sleutelspelers al vroeg ontevreden waren over de technische staf.
De verslaggever legt in De Grolsch Veste uit aan Heitinga dat het artikel tot stand is gekomen door met 22 mensen binnen en rond de club te spreken. Heitinga wilde er niet verder op ingaan. "Laten we ons richten op de wedstrijd", zei hij.
'Onwaarheden creëren chaos'
Vervolgens kwam de reconstructie toch nog een keer aan bod. "Die onwaarheden creëren chaos", zei Heitinga. "Het is een onnodige situatie dat ik moet gaan zitten met spelers die naar mij toe komen dat bepaalde dingen helemaal niet zijn gezegd. Het artikel slaat werkelijk waar grotendeels nergens op."
https://www.nu.nl/voetbal(...)laat-nergens-op.htmlJohnny