Of… of… gewoonweg een verzinsel!quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:09 schreef OllieA het volgende:
Mensen die denken dat vrouwen na hun 30e oud, verlept, en lelijk zijn, en dat kalende mannen met bierbuik er steeds lekkerder op worden, zijn of blind, of niet goed snik.
Gelukkig zijn er geen verbitterde vrouwen online, hè Ansa???quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:14 schreef Ansa het volgende:
Mijn opinie over de continue strijd tussen vrouwen onderling, is dat dit een overblijfsel is uit de tijd dat vrouwen eigenlijk zelf geen enkele veiligheid konden creëren buiten het trouwen met een goede man om. Vrouwen mochten niet werken, ze mochten niet studeren, en om niet op straat te belanden en zichzelf aan de prostitutie te verkopen, was het voor vrouwen belangrijk dat ze een zo goed mogelijke man konden vinden. Dat is waarom er in heel veel — bijvoorbeeld Oost-Europese — culturen, zoals in afgelegen gebieden in Rusland of Azië, nog een enorme nadruk ligt op het uiterlijk, omdat alle vrouwen daar in competitie zijn met elkaar. Vooral in landen waar heel veel mensen arm zijn, is het uiterlijk van een vrouw een ticket om te kunnen overleven omdat een man ze kan redden uit armoede. Dat is waarom passport bros, "losers back home", daar vrouwen vinden die ze hier nooit zouden kunnen krijgen.
In het westen is dat natuurlijk veel minder. Een vrouw kan hierstuderen, kan een baan krijgen, en kan zichzelf prima behappen. Vrouwen in het westen hebben geen man nodig, maar heel veel mannen zijn alsnog geïndoctrineerd met het oude ideaal dat vrouwen hén moeten overtuigen, en dat zíj de kiezer zijn. Dit is waarom ik ook zo’n hekel heb aan bijvoorbeeld multidaten: omdat de man achterover leunt, en de vrouwen hém moeten veroveren — terwijl het eigenlijk in de natuur andersom is; het mannetje verovert het vrouwtje.Bovendien zijn veel jonge meiden helaas ook nog geindoctrineerd met het idee dat daten solliciteren is in plaats van een klik met iemand die bij je past.
Als we kijken naar het uiterlijk van jongere vrouwen, dan kunnen we natuurlijk objectief zeggen dat een vrouw van twintig een mooiere huid heeft, een slanker figuur, en er gewoon wat frisser uitziet dan een vrouw van veertig — absoluut. Maar een vrouw van veertig is niet meteen lelijk, en ziet er niet meteen uit als een oude toverkool. Dat is complete onzin die gepropageerd wordt door mannen van veertig. Wat ze daarbij vergeten, is dat zij, toen ze twintig waren en op hun best waren, óók geen relaties konden krijgen met die bloedmooie Stacey. Dus waarom zouden ze dat nu wel willen?
Het benoemen van The Wall, zoals ze dat ook zeggen, is eigenlijk een wraakactie op Stacey: “Je hebt mij nu afgewezen, en nu kan je niemand anders vinden — lekker voor je, had je maar voor mij moeten kiezen.” Ze gaan er compleet aan voorbij dat Stacey ze ook al niet wilde toen ze jong waren, en dat ze ze al helemaal niet gaat willen als ze verbitterd zijn en met een bierbuik en inhammen.
Dus The Wall is eigenlijk een soort van verongelijkte reactie richting vrouwen vanuit gekrenkte ego's. Er is geen enkele man die dat echt oprecht gelooft, want zelfs ík word heel vaak nog op straat aangesproken door mensen die jonger zijn dan ik, en die denken dat ik hun leeftijd ben. Daarnaast vind ik een Antoon of andere mannen van 20 nog echt kindjes, ik ervaar daartoe geen aantrekkingskracht. Overigens ook niet voor mannen boven de 50, dat is mij te oud.
Textieldrukkerij, machinebouwers en vastgoedjongens. De laatste zijn het ergste, trouwens.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zal best voorkomen, maar ik herken het eigenlijk niet zo. Zegt misschien meer over bepaalde bedrijfsculturen.
Kan, geen idee.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Textieldrukkerij, machinebouwers en vastgoedjongens. De laatste zijn het ergste, trouwens.
Wat is The Wall ?quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:59 schreef VEM2012 het volgende:
The Wall. Dat heb ik serieus alleen voorbij zien komen op Social Media. Incelcultuur. Niet mijn ding.
Wel de jouwe, toch?
Dat is wanneer mannen die al vanaf hun 18e kalend zijn, een baard kweken om hun puisten te verbergen en moobs hebben die groter zijn dan die van hun moeder een vrouw vertellen dat ze na haar 30e oud en lelijk isquote:
Het ging ook niet over vilei of reputatieschade, het ging simpelweg over roddelen, over elkaar praten achter elkaars rug.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kan, geen idee.
Wat wel zo is, is dat vrouwen veel vaker met reputatieschade mensen proberen te raken, waar mannen eerder een geschil face to face (of fist to fist) benaderen.
Dus ik vermoed dat roddelen en zeker de vileine variant daarvan toch meer bij vrouwen ligt.
Een incellerige theorie dat vrouwen zo tegen de 40 jaar hun ‘waarde’ in de datingwereld ineen zien storten, wat dan met een hoog ‘lekker pûh’ gehalte wordt verteld.quote:
Ik heb daar dus nog nóóit van gehoord? Ik weet wel dat er hier jaren geleden een topicreeks liep, iets van MGTOW of zo, maar nooit geweten dat daar ook een vrouwelijke variant op is. Al zal die variant ook door mannen zijn bedacht die dan blij zijn als een vrouw de leeftijd van 40 bereikt zodat die vrouw het ook niet meer makkelijk heeft in de datewereld?quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Een incellerige theorie dat vrouwen zo tegen de 40 jaar hun ‘waarde’ in de datingwereld ineen zien storten, wat dan met een hoog ‘lekker pûh’ gehalte wordt verteld.
Soms click je iets aan wat je beter niet aan had kunnen clicken.
Het lekker pûh gedeelte is in deze wel typisch incel, maar voor de rest denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:27 schreef VEM2012 het volgende:
Een incellerige theorie dat vrouwen zo tegen de 40 jaar hun ‘waarde’ in de datingwereld ineen zien storten, wat dan met een hoog ‘lekker pûh’ gehalte wordt verteld.
Voor mij is roddelen juist het negatieve en niet alles wat je bespreekt als iemand er niet bij is. Dat is kennelijk niet de juiste opvatting…quote:Op vrijdag 26 december 2025 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ging ook niet over vilei of reputatieschade, het ging simpelweg over roddelen, over elkaar praten achter elkaars rug.
Maar als je je er fijner door voelt om er een graadje bovenop te doen en vrouwen toch als slechter, gemener neer wil zetten: ga vooral je gang.
Het is gewoon vrouwenhaat, met in de mix frustraties over dat de meisjes op school je niet zagen staan.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb daar dus nog nóóit van gehoord? Ik weet wel dat er hier jaren geleden een topicreeks liep, iets van MGTOW of zo, maar nooit geweten dat daar ook een vrouwelijke variant op is. Al zal die variant ook door mannen zijn bedacht die dan blij zijn als een vrouw de leeftijd van 40 bereikt zodat die vrouw het ook niet meer makkelijk heeft in de datewereld?
Wat maken die lui zichzelf toch allemaal wijs.
Dat is ook zo. Vrouwen hebben hun piek in aantrekkelijkheid op jongere leeftijd dan mannen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het lekker pûh gedeelte is in deze wel typisch incel, maar voor de rest denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit.
Ik zou haar wel doenquote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou haar wel/niet doen
Ik zou mijn hond er nog aftrappen
Lekkere tieten
Dat heb je nooit gehoord of gelezen dat mannen over vrouwen zeiden? Bijzonder. Dan lees je ook niet veel op FOK! denk ik.
Ik vind kalendheid afstotelijk.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Vrouwen hebben hun piek in aantrekkelijkheid op jongere leeftijd dan mannen.
Maar ja, om daar nu zo kinderachtig over te doen.
Overigens zijn vrouwen van in de 30 vaak veel en veel leuker dan vrouwen van 20.
Dus het gaat primair om fysieke aantrekkelijkheid lijkt mij zo. Ook belangrijk, maar een volwassen man kijkt wel wat verder.
Volgens mij is het veel beter voor jou om minder op het internet te zitten.quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:03 schreef Ansa het volgende:
De huidige manosphere zorgt er bovendien ook voor dat heel veel mannen op dating-apps zich gewoon niet binden. Zo'n 15 jaar geleden was het heel normaal dat als je met elkaar op date ging, die persoon de enige persoon was waar je ook op dat moment mee datede. Zoenen was normaal rond de tweede date en vanaf dat moment waren er geen anderen in beeld. Maar op dating-apps en al helemaal met invloed van Peterson en co zijn mannen soms wel met vijf of zes vrouwen tegelijk aan het praten. Ook als er al intimiteit geweest is en je urenlang met elkaar hebt doorgebracht.
Mannen die redpilled zijn, denken dat zij de prijs zijn. Een vrouw moet hen verdienen. Ook als de vrouw zelfs zomaar meer in te brengen heeft dan de man. Ik ken mannen die nooit een andere baan hebben gehad dan een YouTube-kanaal of een podcast. Die stelselmatig niet genoeg geld hebben om rond te komen aan het eind van de maand. Die er vreselijk slecht uitzien, extreem mager, puisten, haarverlies. Maar die toch continu zeggen dat zij letterlijk de prijs zijn en dat een vrouw ze moet overtuigen van haar waarde. Ook al is die vrouw veel succesvoller dan de man in kwestie.
Dit is wat het patriarchaat is. Een man hoeft helemaal niks te doen en komt er toch wel. Een vrouw kan tien keer succesvoller zijn dan een man en wordt alsnog behandeld als minder dan deze man. En dat is waarom heel veel vrouwen er klaar mee zijn en heel veel van ons in protest gaan. Dus 4B. Dit is de Koreaanse beweging die zegt dat zolang vrouwen seksistisch behandeld worden door de samenleving, zij niet meer seks hebben met mannen, niet meer daten met mannen, niet meer trouwen met mannen en ook geen kinderen meer hebben met mannen.
Je weet dat niet iedere man kaal wordt hoop ik? Ikzelf ben gezegend met een dikke bos haar en so far, so good. Daar heb ik tot op hoge leeftijd geen omkijken naar (behalve geregeld naar de barber uiteraard).quote:
Omdat dit hele gedoe een gewoon continue in een kringetje blijft gaan. Het is continue hetzelfde verhaal, elke keer opnieuw.quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Volgens mij is het veel beter voor jou om minder op het internet te zitten.
En btw: Peterson is bepaald niet iemand die mannen vertelt zoveel mogelijk rond te neuken en meerdere vrouwen gelijktijdig te daten, dus waarom je hem er nu weer bijhaalt ontgaat mij ten ene male.
Het komt mij vooral voor alsof deze dame zich heel graag de slachtofferrol aanmeet en op internet alles zoekt wat haar daarin bevestigt. Waarbij feiten er niet meer toe doen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat dit hele gedoe een gewoon continue in een kringetje blijft gaan. Het is continue hetzelfde verhaal, elke keer opnieuw.
Mooi gezegd. En waar. Daar komen ook veel onderwerpen en termen voorbij die alleen daar (kunnen) bestaan. Vandaar het hondse jargon van "redpilled" "manosphere" "toverkool"quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:45 schreef SpecialK het volgende:
is het alleen een ding voor domme mensen die chronisch online zijn
Korea is gewoon cooked om totaal andere redenen dan ts noemt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het komt mij vooral voor alsof deze dame zich heel graag de slachtofferrol aanmeet en op internet alles zoekt wat haar daarin bevestigt. Waarbij feiten er niet meer toe doen.
Ik zie heel veel parallellen met de incelbeweging…
Wat dat betreft is het lachwekkend dat ze met 4B schermt. Maar ach, dat staat ook ergens op internet, dus waarom ook niet…
Eens. Ik ken die meeste termen niet eens. Is echt iets dat zich online afspeelt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:41 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mooi gezegd. En waar. Daar komen ook veel onderwerpen en termen voorbij die alleen daar (kunnen) bestaan. Vandaar het hondse jargon van "redpilled" "manosphere" "toverkool"En het doodvermoeiende noemen van namen van mensen die iets beweren of niet waar normale mensen, zeg maar even, nog nooit van gehoord hebben. Het is "problematiek" die enkel bestaat in een bepaalde bubble maar niet in de echte wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |