abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219170746
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nederland is te druk met spruitjes oogsten, dus we gaan ervan uit dat de Caribische eilanden hun eigen boontjes wel doppen. Past ook prima binnen het neoliberale beleid waar we zo prat op gaan.
De VS wil een oorlog starten tegen Venezuela. Wat heeft dat met de politiek op de Antillen te maken?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:35:15 #102
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219170769
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar die liggen totaal niet in de buurt, je klinkt nu als een Amerikaan die denkt dat er oorlog is in heel Europa omdat Rusland in Oekraïne bezig is.
Totaal niet in de buurt? Totaal wel in de buurt, want er is momenteel niets of niemand die ze een strobreed in de weg legt.
Half Europa denkt overigens ook dat we in oorlog zijn met Rusland, dus ik vind dit maar een matig voorbeeld.

Ik zou wel adviseren om de legerbasis op Curaçao te evacueren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
De VS wil een oorlog starten tegen Venezuela. Wat heeft dat met de politiek op de Antillen te maken?
Helemaal niets joh, slaap lekker.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219170806
Aan het filmpje te zien worden de bootjes die 3 of 4 motoren achter hun sloepje hebben hangen opgeblazen, dus de visser met maar 1 of 2 motor(en) achter hun sloepje hoeft zich geen zorgen te maken.

Ik denk dat ze op het aantal buitenboord motoren geselecteerd worden en wees eerlijk wat moet een eerlijke visser met 4 buitenboordmotoren ?.
pi_219170817
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:35 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Totaal niet in de buurt? Totaal wel in de buurt, want er is momenteel niets of niemand die ze een strobreed in de weg legt.
Hoe ga je Amerika een strobreed in de weg leggen?

quote:
Half Europa denkt overigens ook dat we in oorlog zijn met Rusland, dus ik vind dit maar een matig voorbeeld.
Lees het voorbeeld nog eens.

quote:
Ik zou wel adviseren om de legerbasis op Curaçao te evacueren.
[..]
Waarom?

quote:
Helemaal niets joh, slaap lekker.
Geen argumenten meer dus ..
pi_219170822
Lijkt wel alsof de VS om de zo veel tijd een land uitzoekt om oorlog mee te voeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:42:55 #106
503714 SebbeSwensje
pi_219170844
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe ga je Amerika een strobreed in de weg leggen?

Niet, gewoon je kontje aanbieden.

quote:
Lees het voorbeeld nog eens.
Nee, jij.

quote:
Waarom?
Waarom niet?

quote:
Geen argumenten meer dus ..
Jij bent inderdaad echt een krachtpatser.
Appears.
pi_219170874
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:41 schreef Discombobulate het volgende:
Lijkt wel alsof de VS om de zo veel tijd een land uitzoekt om oorlog mee te voeren.
@SebbeSwensje gaat er voor liggen om dat te voorkomen...
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:49:56 #108
503714 SebbeSwensje
pi_219170912
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
@:SebbeSwensje gaat er voor liggen om dat te voorkomen...
Ik zou gerust 3 yanks met me meenemen, zoveel is zeker. Jij laat je gerust interneren, is ook prima.
Appears.
pi_219170961
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:49 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik zou gerust 3 yanks met me meenemen, zoveel is zeker. Jij laat je gerust interneren, is ook prima.
Nee, ik heb hier in Nederland totaal geen last van oorlogsgeweld tussen de VS en Venezuela.
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:57:31 #110
503714 SebbeSwensje
pi_219170985
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik heb hier in Nederland totaal geen last van oorlogsgeweld tussen de VS en Venezuela.
Dat heb je dus wel :')
Appears.
pi_219171006
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat heb je dus wel :')
Nope.

En jij hebt op geen enkele manier duidelijk gemaakt waarom wel.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:02:03 #112
503714 SebbeSwensje
pi_219171017
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nope.

En jij hebt op geen enkele manier duidelijk gemaakt waarom wel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninkrijk_der_Nederlanden
Appears.
pi_219171026
quote:
De VS voert daar geen oorlog tegen.

En een wikipedia linkje sturen is een zwaktebod.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:06:51 #114
503714 SebbeSwensje
pi_219171063
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
De VS voert daar geen oorlog tegen.

En een wikipedia linkje sturen is een zwaktebod.
Ik wil het heus allemaal wel voor je samenvatten hoor, maar ik denk dat jij ook wel kunt lezen. Heb je er even doorheen gebladerd? Het zou zomaar eens wat verantwoordelijkheidsgevoel bij je kunnen oproepen.
Appears.
pi_219171136
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:06 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik wil het heus allemaal wel voor je samenvatten hoor, maar ik denk dat jij ook wel kunt lezen. Heb je er even doorheen gebladerd? Het zou zomaar eens wat verantwoordelijkheidsgevoel bij je kunnen oproepen.
De VS wil Venezuela aanvallen.

Hoezo raakt dat mij?

Aangezien je om die vraag heen loopt te draaien weet je het zelf niet.
pi_219171162
Geweldig dat de VS deze bondgenoot van Rusland aanpakt. _O_
Vakman pur sang
pi_219171197
Even een uitleg waarom de VS juist nu Venezuela aanpakt:

Venezuela en Rusland: strategische maar wankele alliantie

Venezuela is een nauwe bondgenoot van Rusland, vooral uit noodzaak. Sinds Chávez en later Maduro verbrak het land veel banden met het Westen en vond het in Rusland (en deels China en Iran) een politieke en militaire beschermer. Rusland levert wapens, onderhoudt troepencontacten en helpt Venezuela te overleven onder Amerikaanse sancties via olie- en gouddeals.

Toch is het partnerschap vooral pragmatisch: Rusland gebruikt Venezuela als tegenwicht tegen Amerikaanse invloed in Latijns-Amerika, terwijl Venezuela op Russische steun leunt om zijn verzwakte economie draaiend te houden.

Binnenlands is de situatie echter chaotisch. De staat heeft nauwelijks controle over delen van het land waar drugskartels, corrupte legerofficieren en paramilitaire groepen de macht hebben. Venezuela is een belangrijk doorvoerland voor cocaïne uit Colombia; hoge functionarissen uit het regime worden al jaren door de VS beschuldigd van betrokkenheid bij deze handel (het zogeheten Cartel de los Soles).

Daardoor is Venezuela weliswaar een formele bondgenoot van Rusland, maar in de praktijk een verzwakte staat, met een economie in puin, grootschalige corruptie en een overheid die de georganiseerde misdaad niet meer effectief kan bestrijden.
Vakman pur sang
pi_219171199
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Geweldig dat de VS deze bondgenoot van Rusland aanpakt. _O_
Oorloghitser gespot!
pi_219171219
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Even een uitleg waarom de VS juist nu Venezuela aanpakt:

Venezuela en Rusland: strategische maar wankele alliantie

Venezuela is een nauwe bondgenoot van Rusland, vooral uit noodzaak. Sinds Chávez en later Maduro verbrak het land veel banden met het Westen en vond het in Rusland (en deels China en Iran) een politieke en militaire beschermer. Rusland levert wapens, onderhoudt troepencontacten en helpt Venezuela te overleven onder Amerikaanse sancties via olie- en gouddeals.

Toch is het partnerschap vooral pragmatisch: Rusland gebruikt Venezuela als tegenwicht tegen Amerikaanse invloed in Latijns-Amerika, terwijl Venezuela op Russische steun leunt om zijn verzwakte economie draaiend te houden.

Binnenlands is de situatie echter chaotisch. De staat heeft nauwelijks controle over delen van het land waar drugskartels, corrupte legerofficieren en paramilitaire groepen de macht hebben. Venezuela is een belangrijk doorvoerland voor cocaïne uit Colombia; hoge functionarissen uit het regime worden al jaren door de VS beschuldigd van betrokkenheid bij deze handel (het zogeheten Cartel de los Soles).

Daardoor is Venezuela weliswaar een formele bondgenoot van Rusland, maar in de praktijk een verzwakte staat, met een economie in puin, grootschalige corruptie en een overheid die de georganiseerde misdaad niet meer effectief kan bestrijden.
In feite legitimeer je de Russische oorlog tegen Oekraïne.
pi_219171341
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
In feite legitimeer je de Russische oorlog tegen Oekraïne.
Of jij beschermd hier Russische invloed in Venezuela en houdt burgers in een wurggreep.

Is er eens een nuttige invloed tegen een Russisch regime en verlossing, is het weer niet goed.
Links in een notendop.
Zelfde boosheid als greta die net onderweg is naar Gaza en er is ineens vrede uitgebroken.
Vakman pur sang
pi_219171415
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of jij beschermd hier Russische invloed in Venezuela en houdt burgers in een wurggreep.

Is er eens een nuttige invloed tegen een Russisch regime en verlossing, is het weer niet goed.
Links in een notendop.
Zelfde boosheid als greta die net onderweg is naar Gaza en er is ineens vrede uitgebroken.
Daarmee ontkracht je niet dat je op die manier de oorlog in Oekraïne legitimeert.

Verder heb ik geen enkele invloed op Venezuela. Dus je opmerking daarover raakt kant noch wal.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:33:24 #122
503714 SebbeSwensje
pi_219171419
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
De VS wil Venezuela aanvallen.

Hoezo raakt dat mij?

Aangezien je om die vraag heen loopt te draaien weet je het zelf niet.
Het raakt jou wellicht niet persoonlijk, maar wel mensen die binnen jouw verantwoordelijkheidsgebied vallen als Nederlander. Zij betalen belasting voor jou en jij betaalt dat voor hen, doe je dus maar niet beter voor.
Appears.
pi_219171506
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daarmee ontkracht je niet dat je op die manier de oorlog in Oekraïne legitimeert.

Verder heb ik geen enkele invloed op Venezuela. Dus je opmerking daarover raakt kant noch wal.
Je hebt ook geen invloed whatsoever.
In principe maakt het helemaal niks uit wat je vind, wat je zegt en wat je denkt. Je bekleed geen enkele politieke of zakelijke plek van enig belang.
Jouw bestaan doet er weinig toe.
Vakman pur sang
pi_219171623
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Het raakt jou wellicht niet persoonlijk, maar wel mensen die binnen jouw verantwoordelijkheidsgebied vallen als Nederlander. Zij betalen belasting voor jou en jij betaalt dat voor hen, doe je dus maar niet beter voor.
Boeit totaal niet.

De VS valt de Nederlandse Antillen niet aan.
En als de VS dat wel zou doen, dan zijn we gewoon fucked.
De hele politieke situatie in Nederland en de Nederlandse Antillen is dan totaal niet meer relevant.

Ik snap ook niet waarom je het leger wilt evacueren.
Dan laat je de inwoners totaal weerloos achter.
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:45:47 #125
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219171687
Lol criminelen gaan boem. Lachen toch. Zouden we vaker moeten doen. Veel vaker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')