abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219093441
Ik zit met een defecte waterkraan in onze Knaus uit 1987. Het gaat om de kraan bij het wasbakje, dat zich bevindt onder het spiegelkastje in het toiletgedeelte.
Hoewel ik de schakelaar in de kraan duidelijk hoor klikken wanneer ik hem opendraai, stroomt er geen water uit. Wat opvalt, is dat als ik zowel deze kraan als de keukenkraan tegelijkertijd openzet, er wél water uit de wasbakkraan komt. Dit wijst erop dat er waarschijnlijk geen verstopping in de leiding zit.
Mijn doel is nu om de kraan te verwijderen, zodat ik deze kan repareren of vervangen door een nieuw exemplaar. Volgens mijn onderzoek (Google) is het waarschijnlijk een Barwig-kraan (alleen koud water).
Mijn hoofdvraag is dan ook: Wat is de juiste procedure om deze kraan te demonteren zonder onnodige schade aan de plastic onderdelen toe te brengen?
Alle hulp en tips zijn van harte welkom!
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
  Forum Admin vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:18:23 #2
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219093455
En je plaatst het in ESF omdat je er een liedje bij wilt zingen?
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_219093523
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:18 schreef Armani XL het volgende:
En je plaatst het in ESF omdat je er een liedje bij wilt zingen?
:?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:03:00 #4
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_219094679
verplaatst naar K&W
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_219111699
Foto's helpen altijd donders goed om reacties en tips te krijgen.

Omdat je aangeeft dat waterdoorstroming ok is en mogelijk het schakelaartje in de kraan ook zou ik voorafgaand aan het sleuten checken of de elektrische aansluitingen in orde zijn.
-
pi_219111955
Dat is simpel, als er wel water uit komt als je de andere kraan ook aanzet dan krijgt het pompje geen spanning. Dus een defect contact in de kraan of de bedrading. Even het kraantje demonteren en doormeten met een multimeter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')