Deze zegt zelfs 890. Officiële cijfers zullen uiteindelijk wel volgen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:39 schreef 12Beaufort het volgende:
Recon meet net een kerndruk van 895mb
quote:
Dan heb je wel ballen!quote:
Noaa heeft het op 892mb.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Deze zegt zelfs 890. Officiële cijfers zullen uiteindelijk wel volgen.
Schijnbaar zijn de omstandigheden in de Atlantische oceaan en Caraibische zee nu dusdanig dat er hele zware orkanen kunnen ontstaan. Zou me niets verbazen als er nog een paar flinke orkanen ontstaan dit seizoen.quote:
Seizoen loopt al redelijk op zijn eind. Ik vermoed van niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn de omstandigheden in de Atlantische oceaan en Caraibische zee nu dusdanig dat er hele zware orkanen kunnen ontstaan. Zou me niets verbazen als er nog een paar flinke orkanen ontstaan dit seizoen.
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Seizoen loopt al redelijk op zijn eind. Ik vermoed van niet.
Normaal wel wat ja maar tot nu toe heeft hwt hele gebied nog niet echt een zware orkaan gezien dit jaar. Tot dusverre bogen ze ruim voor die tijd af richting Europa.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Maar is het niet zo dat de stormen dan minder worden, ipv zo'n enorme storm nu op het einde?
https://www.nporadio1.nl/(...)aar-ratten-in-de-valquote:Nederlandse marine in voorbereiding
Ondertussen bereidt de Nederlandse marine zich voor om hulp te bieden zodra dat kan. Correspondent Dick Drayer meldt dat het bevoorradingsschip Zr. Ms. Pelikaan, dat eerder werd ingezet na orkaan Irma op Sint Maarten, op weg is naar Curaçao om hulpgoederen te laden.
"Officieel is er nog geen bijstandsverzoek gekomen vanuit de Caribische rampenorganisatie Sedima", zegt Drayer. "Maar de marine is zich wel aan het voorbereiden daarop. Wat ik weet is dat de Pelikaan nu in de buurt van Barbados vaart, helemaal in het oosten van de Cariben, en op weg is naar Curaçao."
Het schip zal naar verwachting pas na de passage van de orkaan aankomen. "Vrijdag op z’n vroegst, zaterdag het meest waarschijnlijke." De marine kan helpen met het vrijmaken van wegen en bruggen, het uitdelen van water en voedsel, en het ondersteunen bij herstel van infrastructuur.
In Montego Bay in elk geval voorlopig nog geen berichten over doden/vermisten. Hoop beelden, zo'n beetje alles in het pad van de storm staat onder water.quote:The mayor of Montego Bay says one half of the city in north-west Jamaica has been cut off from the other by flood waters.
"It has been a very long wait for this storm and it has been a very long day for us battling through the storm," Richard Vernon tells BBC Breakfast.
He says attention is now turning to dealing with the impact - although they are still expecting storm surges.
Heavy rain has led to "massive floods right across the city of Montego Bay", he says, but already there have been reports that the flood water is receding.
It's currently the middle of the night in Jamaica and more information is expected in the morning.
The first thing they have to do now is "check if everybody is alive", he says - adding they haven't had any reports of casualties or deaths so far.
https://www.bbc.com/news/live/cvgvexdjp1xt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |