abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219074807
Deze vraag zal wel nadrukkelijk betrekking hebben op mensen die met hun handen werken, bij kantoorpersoneel zie ik het niet zo snel voor me. Maar reageer gerust als ik het mis heb.

Wat doen jullie met truien, shirts, werkbroeken en overals die nog wel goed zijn maar waar de naam en logo van je ex werkgever op staan?
Weggooien? Dragen bij klussen en verven? Stofdoeken van maken? Weggeven?
of bijvoorbeeld bij een goede dikke werkjas iets over de bedrijfsnaam laten naaien en gewoon afdragen in de winter?
pi_219074816
Zou netjes zijn als je de logo en naam weet verwijderen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 22 oktober 2025 @ 10:15:00 #3
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_219074831
@Fushia 2 doet aan woningovervallen plegen met thuisbezorgd jackie
  woensdag 22 oktober 2025 @ 10:16:03 #4
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_219074835
Verkopen aan drugsdealers vermomd als Thuis-bezorgd bezorgers.

(ik maak er nu een grapje van, maar ik denk dat er echt wel een paar duizend rondrijden :') )

[ Bericht 31% gewijzigd door MisterFox op 22-10-2025 10:21:56 ]
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_219074840
Die laat ik gewoon bij de werkgever achter. Wat moet ik ermee?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_219074848
Teruggeven aan de eigenaar van de kleding
pi_219075021
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:09 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Deze vraag zal wel nadrukkelijk betrekking hebben op mensen die met hun handen werken, bij kantoorpersoneel zie ik het niet zo snel voor me. Maar reageer gerust als ik het mis heb.

Wat doen jullie met truien, shirts, werkbroeken en overals die nog wel goed zijn maar waar de naam en logo van je ex werkgever op staan?
Weggooien? Dragen bij klussen en verven? Stofdoeken van maken? Weggeven?
of bijvoorbeeld bij een goede dikke werkjas iets over de bedrijfsnaam laten naaien en gewoon afdragen in de winter?
Inderdaad, voor klussen thuis: verven, tuin. Overigens kunnen we alles op het werk inleveren en wordt het "milieuvriendelijk" verwerkt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219075179
Als de werkgever ze niet terug wil: Mooi te gebruiken bij klussen en in de tuin. Heb nog een mooi paar veiligheidsschoenen staan, ideaal als je met stenen of tegels aan het slepen bent.
pi_219075234
In de fik steken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219075262
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 11:10 schreef DJKoster het volgende:
Als de werkgever ze niet terug wil: Mooi te gebruiken bij klussen en in de tuin. Heb nog een mooi paar veiligheidsschoenen staan, ideaal als je met stenen of tegels aan het slepen bent.
Dit idd. Maakt dan ook niet uit als het vies wordt of kapot gaat.
pi_219075264
Geen kleding van toenmalige werkgever, maar mocht wel mijn laptop meenemen (met headset, docking station, toetsenbord en muis).
pi_219078507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Teruggeven aan de eigenaar van de kleding
Negen van de tien keer mag ik het houden.
Je hoeft mij als werknemer in ieder geval geen afgedragen zweetkleding van een ander te geven als ik voor je kom werken.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 19:22:50 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219078537
wij krijgen meestal wel wat kleding met het logo erop, een trui of zo of een pet, draag die nog steeds wel eens.

draag ze ook naar mijn nieuwe werk, met groot het logo erop van mijn vorige werk lol
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219078729
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 19:16 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Je hoeft mij als werknemer in ieder geval geen afgedragen zweetkleding van een ander te geven als ik voor je kom werken.
Negen van de tien keer zal het ook niet hergebruikt worden (hoop ik althans).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 23 oktober 2025 @ 20:04:13 #15
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219088487
quote:

[..]
Hoe vaak wissel jij wel niet van baan dan? :D
pi_219089885
Afgeven en daardoor mogelijk te gebruiken voor andere medewerkers dat nog in verpakking zat. Zelf niets behouden want mijn kledingkast was al overvol door al die spoorkleding waarvan het meeste toch niet gebruikt werd en nog verpakt was. Wat ik zelf gedragen had etiketten verwijderd en in de kledingbak gedropt.
pi_219090330
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 20:04 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Hoe vaak wissel jij wel niet van baan dan? :D
Om eerlijk te zijn heel vaak, en ik zit er echt voor geen meter mee.
Een werkgever beschouwd een werknemer ook als inwisselbaar als puntje bij paaltje komt dus waarom niet omgekeerd?
Bovendien vind ik dat zolang ik niet uit de sociale pot vreet ik geen mens verantwoording schuldig ben. Al heb ik iedere dag een andere baan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Joopklepzeiker op 23-10-2025 22:31:53 ]
pi_219091401
quote:

[..]
Ooit een bijbaantje gehad en die versleten zooi moest gewoon terug hoor :`)
pi_219091469
Houden.
Herinneringen :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219092672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:15 schreef jigggy het volgende:
@:fushia 2 doet aan woningovervallen plegen met thuisbezorgd jackie
Ik heb nog steeds DHL kleding :D
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:48:33 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219092695
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2025 22:56 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ooit een bijbaantje gehad en die versleten zooi moest gewoon terug hoor :`)
Misschien omdat ze bang zijn dat je die kleding aan hebt terwijl je iets doet dat het bedrijf niet leuk vindt. Betekent niet dat ze het hergebruiken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219092729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 19:44 schreef baskick het volgende:

[..]
Negen van de tien keer zal het ook niet hergebruikt worden (hoop ik althans).
Alles behalve schoenen kunnen toch gewoon gewassen worden en kan daarna weer prima gebruikt worden als er geen gaten inzitten. ;)
pi_219092746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Alles behalve schoenen kunnen toch gewoon gewassen worden en kan daarna weer prima gebruikt worden als er geen gaten inzitten. ;)
In mijn BPM-kleiding zitten wel eens gaten. Heeft o.a. te maken met gereedschap en andere zware dingen die we meedragen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219092892
Met logo's en of namen die gaan weg, maar gelukkig heb ik allemaal zelf uitgekozen werkkleding zonder reclame dus die blijven gewoon bij mij... en koop ieder jaar minimaal 1 nieuwe broek op kosten van m'n werkgever! _O_
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_219092927
WErkte ooit als bijbaantje bij een bouwmarkt. Daar had je elke dag wel een pen nodig om aantekeningen te maken, bestellingen voor klanten opschrijven, etc.

Die stak ik vervolgens in de borstzak van mijn werkkleding om deze vervolgens thuis te verwijderen (voor het wassen). In de loop der jaren had ik een paar honderd BIC-pennen verzameld.

Na 20 jaar gebruik die nog steeds...

(werkkleding (die ik niet hoefde in te leveren, gemiddeld een shirt of 6 per jaar verbruikt) niet trouwens; die vielen na een paar jaar uit zichzelf al uit elkaar ^^).
pi_219133346
Kont mee afvegen
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  woensdag 29 oktober 2025 @ 00:46:31 #27
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219133358
Ik zat dik 40 jaar in de IT, ben sinds kort gepensioneerd, en heb kleding van verschillende werkgevers, vooral van degene waar ik de laatste dik 9 jaar werkte. Ik ben bij geen van de bedrijven met ruzie vertrokken en ik schaam me niet voor mijn oude werkgevers, dus draag ik die nog geregeld. Sweaters, fleece-jacks, T-shirts, polo's, een softshell-jack, heerlijk. Ik heb een tijdje geleden nog de naden hersteld van een sweater van mijn 2e werkgever, een jaartje of 40 geleden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_219133746
De reden dat sommige werkgevers willen dat je de kleding weer inlevert is niet zozeer dat ze het gaan hergebruiken.

Meestal is de reden simpelweg dat zij als werkgever niet willen dat op een gegeven moment Jan en alleman in kleding met hun (mogelijk verouderde) bedrijfslogo's loopt. En zoals hierboven al geschetst die kleding vervolgens vaak gebruikt tijdens klussen waardoor het er niet meer uitziet. En dan tijdens dat klussen nog even met de kloffie op de fiets springt om iets bij de bouwmarkt te halen. Of om wat te eten te halen. Niet goed voor de image van je bedrijf. Dus geheel logisch dat je dat als werkgever wilt voorkomen.

Een goede werkgever houdt dus bij welke kledingstukken iedereen heeft. Als iets versleten/kapot is kun je dan een oud kledingstuk ruilen voor een nieuwe. Als het logo en/of de huisstijl van het bedrijf veranderen, ruil je het hele pakket oude kleding in voor een pakket met de nieuwe logo's en/of kleuren.
pi_219133782
Ik heb nog wel een North Face ski jas van mijn oud werkgever, maar dat was dan ook een cadeau :)
Maar anders gewoon inleveren als het om herbruikbare zaken gaat, ik kan me voorstellen dat je een bodywarmer van een bouwmarkt inlevert, een t-shirt dan weer niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:06:48 #30
3542 Gia
User under construction
pi_219134860
Kledingcontainer.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:14:58 #31
491017 MizzezAmy
Raad het liedje..
pi_219134946
Ik heb altijd de kleding weer moeten inleveren. Soms wel jammer, brandvertragende jas had ik best wel willen houden bv.
Maar polo's enzo zou ik alleen nog voor klussen of als poetsdoek gebruiken, in mn vrije tijd doe ik geen werkkleding aan.
Oh no, I've said too much, I haven't said enough 🎶
pi_219137333
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 07:04 schreef Ivo1985 het volgende:
De reden dat sommige werkgevers willen dat je de kleding weer inlevert is niet zozeer dat ze het gaan hergebruiken.

Meestal is de reden simpelweg dat zij als werkgever niet willen dat op een gegeven moment Jan en alleman in kleding met hun (mogelijk verouderde) bedrijfslogo's loopt. En zoals hierboven al geschetst die kleding vervolgens vaak gebruikt tijdens klussen waardoor het er niet meer uitziet. En dan tijdens dat klussen nog even met de kloffie op de fiets springt om iets bij de bouwmarkt te halen. Of om wat te eten te halen. Niet goed voor de image van je bedrijf. Dus geheel logisch dat je dat als werkgever wilt voorkomen.
Of als een ex werknemer de kleding in een kleding container gooit en dat er dan fotos opduiken in de telegraaf van een terrorist met die bedrijfskleding aan.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 15:16:15 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219137347
Ik heb twee hardloopshirts met oud werkgever logo op Vinted gezet. Eentje is er nog van verkocht ook :D (dat was wel een multinational).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:20:32 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_219137682
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 11:10 schreef DJKoster het volgende:
Ja dat dus. Handig als je gaat verven of in de tuin aan de slag gaat. Ik zou er niet zo mee over straat lopen of zo, maar voor klussen is het altijd wel handig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_219140666
Ik zou wel een politie outfit willen scoren ooit. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219170587
Als chauffeur had ik mijn kleding zelf moeten kopen. Die heb ik bewaard.

De vorige werkgever (aannemer nutsvoorzieningen) had allemaal bedrijfslogo's erop staan. Dat is ook allemaal retour gegaan. Zelfs de laarzen heb ik niet gehouden.

Mijn huidige werkgever (netbeheerder) heeft een gesloten kledingsysteem, want risico op misbruik. Alles -moet- dan terug.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')