https://www.rtl.nl/nieuws(...)tel-met-asielzoekersquote:Ierse politie botst met betogers bij hotel met asielzoekers
In Ierland zijn ongeregeldheden uitgebroken na berichten dat een kind seksueel was misbruikt. Een grote menigte verzamelde zich bij een hotel in Saggart waar asielzoekers worden opgevangen. Omroep RTÉ meldt dat een politiebus in brand is gestoken en dat met vuurwerk wordt gegooid naar de politie. Er klinken leuzen als 'zet ze uit'.
Er is volgens de krant The Irish Times een duizendtal betogers op de been in Saggart, dat in de buurt van Dublin ligt. RTÉ gaat uit van ongeveer 2000 demonstranten. De oproerpolitie probeert mensen weg te houden bij de ingang van het hotel. Agenten zouden pepperspray of traangas gebruiken en een waterkanon inzetten, betogers gooien naast vuurwerk ook met stenen en flessen.
Minister van Justitie Jim O'Callaghan reageerde verontwaardigd op de onlusten. Hij zei volgens RTÉ dat aanvallen op de politie niet worden getolereerd. "Vreedzaam protest is een hoeksteen van onze democratie. Geweld niet. Er is geen excuus voor de taferelen die we vanavond hebben gezien."
In de omgeving van het hotel zou een 10-jarig meisje seksueel zijn misbruikt. The Irish Times schrijft dat de verdachte een asielzoeker is die het land moest verlaten nadat zijn asielaanvraag was afgewezen. De Ierse premier Micheál Martin noemde de gebeurtenissen eerder 'ernstig en zeer, zeer zorgwekkend'.
Die zijn niet bang om geweld met geweld te beantwoorden bedoel je ? Die hebben genoeg gezond verstand om de barbaren die zich bij hun binnendringen er weer uit te willen schoppen ? En dat doen ze dan nog heel netjes want dat azc is nog niet van een bom voorzien. 🙄quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Als protestanten en katholieken die gewend zijn aan geweld zich gaan verenigen krijg je dus dit.
altijd weer hetzelfde riedeltjequote:Op woensdag 22 oktober 2025 00:56 schreef the-eye het volgende:
The Irish Times schrijft dat de verdachte een asielzoeker is die het land moest verlaten nadat zijn asielaanvraag was afgewezen.
Gefrustreerd waarna hij een stijve krijgt en iemand moet verkrachten. Rare instelling.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:59 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
altijd weer hetzelfde riedeltje
Het is perverser: het gaat ze vooral om jonge meisjes. Kinderen. Vandaar ook dat ouders bezorgd zijn als zo'n hotel in de buurt van een school ligt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:32 schreef deedeetee het volgende:
Probleem is dat deze mannen uit landen komen waar vrouwen in feite bezit van mannen zijn. En als ze over straat lopen zonder dat er een man in de buurt is om zijn bezit te beschermen mag/kun je die vrouw dus gebruiken/verkrachten.
In hun thuisland zou de familie van de vrouw zo'n vent half dood slaan. Maar hier komen ze er mee weg zonder al te veel problemen. Zodra men hier ook zelf het recht in eigen hand neemt zullen deze mannen voorzichter worden. Mja niemand durft t aan omdat de straf dan wrs veel hoger uitvalt dan de verkrachter krijgt voor zijn misdaad.
Ik volg het op de voet daar. Wat het meest in het oog springt is het two-tier rechtssysteem, waarbij bijvoorbeeld Lucy Connolly voor een Tweet tot 31 maanden gevangenisstraf werd veroordeeld, terwijl mensen die iemand aanvallen en slaan er met een waarschuwing vanaf komen. Ondertussen zijn er in het VK meer mensen meer dan 12.000 mensen gearresteerd voor online "hate crimes" en meer dan 1000 veroordeeld. Dat is meer dan in China of in Rusland..quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:20 schreef Tengano het volgende:
Ik gok dat meer dan 95% van onze bevolking geen flauw benul heeft van wat er in de UK aan de hand is en dat dat land als gevolg van de massa immigratie en de destructieve krachten van de islam volledig naar de kl0te gaat.
Ze konden er zelf ook wel wat van.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Als protestanten en katholieken die gewend zijn aan geweld zich gaan verenigen krijg je dus dit.
Maar nee, zo'n voorval als deze wordt natuurlijk weer aangegrepen om maar net te doen alsof dit soort dingen vooral maar ligt aan zoiets lekker generaliserends als "asielzoekers" of "immigratie". "Is cultuur" zou de helft van de posters hier gezegd hebben op bovenstaande bericht als ze een andere achtergrond hadden gehad.quote:Iers onderzoek onthult 'schokkend' aantal meldingen over misbruik op scholen
Een Iers staatsonderzoek heeft een "schokkend" aantal meldingen over seksueel misbruik op religieuze scholen aan het licht gebracht, vertelde de Ierse onderwijsminister Norma Foley dinsdag op een persconferentie. Er zouden in een aantal decennia zeker 2.395 keer beschuldigingen zijn geuit.
Al 884 vermeende daders zijn geïdentificeerd. Zij zouden hebben toegeslagen op 308 religieuze scholen door heel Ierland.
Het seksueel misbruik vond plaats van de jaren zestig tot het begin van de jaren negentig, schrijft The Irish Independent. Het grootste aantal meldingen kwam binnen aan het begin en het midden van de jaren zeventig.
Het misbruik vond voornamelijk plaats op katholieke scholen. 590 misbruikgevallen zouden hebben plaatsgevonden op scholen voor speciaal onderwijs. Het rapport bevat ook details over beschuldigingen van misbruik op basisscholen en middelbare scholen, schrijft The Irish Times.
Het voorlopige onderzoek is gebaseerd op gegevens van religieuze instellingen en getuigenissen van slachtoffers. Een onderzoekscommissie zal waarschijnlijk nog meer gevallen ontdekken, zei Foley.
https://www.nu.nl/buitenl(...)ruik-op-scholen.html
Het lijkt erop dat je de Nederlandse taal niet goed machtig bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij dat met je 'ze kunnen er zelf ook wat van!1!1'
Dat zal het zijn, ja. Het is niet zo dat je met termen als generaliserend aan kwam zetten (terwijl het een concreet geval betreft in een concreet asielhotel).quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je de Nederlandse taal niet goed machtig bent.![]()
Dat is geen blijk van goedkeuring, maar een reactie op wat de betreffende user zei over katholieken en protestanten aldaar.
Ik bagatelliseer helemaal niks. Het onderwerp wordt weer lekker aangegrepen door wat geradicaliseerde users en daar spreek ik me tegen uit. Het is eerder andersom, het geweld van deze relschoppers lijkt in dit topic gebagatelliseerd te worden. Begrijpelijk dat ze zich boos kunnen maken over zoiets, maar dat geeft ze natuurlijk niet het recht om maar de boel in de hens te steken.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, ja. Het is niet zo dat je met termen als generaliserend aan kwam zetten (terwijl het een concreet geval betreft in een concreet asielhotel).
En vervolgens verwijst naar misbruik op katholieke scholen van 60 tot 40 jaar terug. Misschien het woord bagatelliseren eens opzoeken in de van Dale.
Waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat b.v. binnen de islam het levensgevaarlijk is om een imam die zich aan kleine meisjes vergrijpt aan te klagen. Daar worden dit soort zaken verzwegen. Hier is het allang zo dat wij daar rustig over kunnen praten en de daders worden nu aangepakt.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, ja. Het is niet zo dat je met termen als generaliserend aan kwam zetten (terwijl het een concreet geval betreft in een concreet asielhotel).
En vervolgens verwijst naar misbruik op katholieke scholen van 60 tot 40 jaar terug. Misschien het woord bagatelliseren eens opzoeken in de van Dale.
Ja het is wachten tot de hel echt losbreekt in de UK, een burgeroorlog lijkt onvermijdelijk, zeker als je deze vrouw moet geloven.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik volg het op de voet daar. Wat het meest in het oog springt is het two-tier rechtssysteem, waarbij bijvoorbeeld Lucy Connolly voor een Tweet tot 31 maanden gevangenisstraf werd veroordeeld, terwijl mensen die iemand aanvallen en slaan er met een waarschuwing vanaf komen. Ondertussen zijn er in het VK meer mensen meer dan 12.000 mensen gearresteerd voor online "hate crimes" en meer dan 1000 veroordeeld. Dat is meer dan in China of in Rusland..
Ja, massaimmigratie en Islam zijn daar een probleem, Een groter probleem is dat de elites daar volledig van het padje zijn. Starmer en consorten zijn eng.
Dit is helaas geen op zichzelf staand incident. Overal waar de zogenaamde 'migrant hotels' staan heb je ongeregeldheden, verkrachtingen, migranten die in speeltuintjes of scholen rondhangen, grooming gangs etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer helemaal niks. Het onderwerp wordt weer lekker aangegrepen door wat geradicaliseerde users en daar spreek ik me tegen uit. Het is eerder andersom, het geweld van deze relschoppers lijkt in dit topic gebagatelliseerd te worden. Begrijpelijk dat ze zich boos kunnen maken over zoiets, maar dat geeft ze natuurlijk niet het recht om maar de boel in de hens te steken.
De profeet had het ook niet zo op meerderjarigen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat b.v. binnen de islam het levensgevaarlijk is om een imam die zich aan kleine meisjes vergrijpt aan te klagen. Daar worden dit soort zaken verzwegen. Hier is het allang zo dat wij daar rustig over kunnen praten en de daders worden nu aangepakt.
Maar een heel enkele keer komt zo'n verhaal naar buiten..... Zoals het hier eeuwen geleden ook werd verzwegen.
In de steden zijn ze er niet ver af.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:23 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja het is wachten tot de hel echt losbreekt in de UK, een burgeroorlog lijkt onvermijdelijk, zeker als je deze vrouw moet geloven.
Bekijk deze YouTube-video
Engelsen zijn net als Japanners eilandmensen. Die zijn niet dom, maar die vinden het lastig om direct te zijn en om problemen aan te kaarten.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In de steden zijn ze er niet ver af.
Valt me wel op dat typische Engelsen vaak best wel dom zijn eigenlijk.
Misschien is het ook wel dat, dat soort zaken juist heeft bijdragen aan de opgekropte woede die er nu uit komtquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze konden er zelf ook wel wat van.
[..]
Maar nee, zo'n voorval als deze wordt natuurlijk weer aangegrepen om maar net te doen alsof dit soort dingen vooral maar ligt aan zoiets lekker generaliserends als "asielzoekers" of "immigratie". "Is cultuur" zou de helft van de posters hier gezegd hebben op bovenstaande bericht als ze een andere achtergrond hadden gehad.
Ik vraag mij af wat je nu met zo'n whataboutism wilt bereiken?quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze konden er zelf ook wel wat van.
[..]
Maar nee, zo'n voorval als deze wordt natuurlijk weer aangegrepen om maar net te doen alsof dit soort dingen vooral maar ligt aan zoiets lekker generaliserends als "asielzoekers" of "immigratie". "Is cultuur" zou de helft van de posters hier gezegd hebben op bovenstaande bericht als ze een andere achtergrond hadden gehad.
Niks aan de hand hoor mensen. Gewoon deze mensen blijven koesteren en extra nieuwe binnen blijven halenquote:"They basically want to kill the the non muslims".
En dat is waarom ze zich in Servië, waar ze tijdelijk zitten als doorvoerland, wel gedragen. Daar neemt men wel gewoon het heft in eigen handen als Mo en co zich niet gedragen en dus gedragen ze zich.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:32 schreef deedeetee het volgende:
Probleem is dat deze mannen uit landen komen waar vrouwen in feite bezit van mannen zijn. En als ze over straat lopen zonder dat er een man in de buurt is om zijn bezit te beschermen mag/kun je die vrouw dus gebruiken/verkrachten.
In hun thuisland zou de familie van de vrouw zo'n vent half dood slaan. Maar hier komen ze er mee weg zonder al te veel problemen. Zodra men hier ook zelf het recht in eigen hand neemt zullen deze mannen voorzichter worden. Mja niemand durft t aan omdat de straf dan wrs veel hoger uitvalt dan de verkrachter krijgt voor zijn misdaad.
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:45 schreef Tengano het volgende:
In de UK hebben ze tenminste nog mensen zoals (onder andere) Tim.
Kijk op z'n minst even naar het fragment op 3:45 want dat staat jou ook hier in Nederland te wachten.
Vreemd, dus deze statistiek van het CBS klopt niet?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]Wees bang! Ik hoor dit praatje al 20 jaar en in al die tijd is het percentage moslims niet gestegen en is er geen enkele politieke partij die opkomt voor de extreme islam. In tegenstelling tot de extreme christenen van de SGP die wel politieke invloed hebben, omdat extreem rechts hun steun nodig heeft.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 15- 18 jaar : 15,0% 18 - 25 jaar : 7,4% 25 - 35 jaar : 6,3% 35 - 45 jaar : 7,0% 45 - 55 jaar : 3,3% 55 - 65 jaar: 3,0% 65 - 75 jaar: 1,1% 75+ jaar: 0,8% |
Vergeleken met onze normen en waarden is de islam zélf extreem. En natuurlijk is het percentage flink gestegen niet alleen door de import maar ook door de geboorte van kinderen Dat ontkennen is ronduit erg dom.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 13:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]Wees bang! Ik hoor dit praatje al 20 jaar en in al die tijd is het percentage moslims niet gestegen en is er geen enkele politieke partij die opkomt voor de extreme islam. In tegenstelling tot de extreme christenen van de SGP die wel politieke invloed hebben, omdat extreem rechts hun steun nodig heeft.
Het CBS heeft ook gewoon cijfers hoe groot religie in ieder jaar was. Is er een reden dat je die hier niet hebt neergezet?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, dus deze statistiek van het CBS klopt niet?
[ afbeelding ]
Bron
[ code verwijderd ]
We zien hier toch echt een aanzienlijke stijging van het aantal moslims per generatie, wat wil zeggen dat over een aantal decennia ongeveer 15% van de Nederlandse samenleving Islamitisch zal zijn. En waarschijnlijk ligt dit bij de aankomende generaties (dus onder de 15 jaar) nog wel hoger. Dan moet je denken aan 20% of misschien wel 25%.
Ik heb deze cijfers letterlijk van de website van het CBS, zie de link.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het CBS heeft ook gewoon cijfers hoe groot religie in ieder jaar was. Is er een reden dat je die hier niet hebt neergezet?
We zijn van 5 naar 6 procent gegaan in de afgelopen 20 jaar en van die 6 procent gaat minder dan de helft regelmatig naar de moskee. Een lager percentage dan bij protestantenquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vergeleken met onze normen en waarden is de islam zélf extreem. En natuurlijk is het percentage flink gestegen niet alleen door de import maar ook door de geboorte van kinderen Dat ontkennen is ronduit erg dom.
Ja dat zie ik, maar je cijfers bewijzen mijn ongelijk niet. Lees de titel van je grafiek maar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb deze cijfers letterlijk van de website van het CBS, zie de link.
Jawel, die cijfers bewijzen jouw ongelijk wel. En ook de titel niet, die stelt slechts dat 6 op de tien Nederlanders niet tot een religieuze groep behoort. En mbt moslims is er een duidelijk groei per generatie te zien. Als je wilt proberen zulke statistiek te ontkennen heeft verdere discussie ook weinig zin. Het staat je natuurlijk volledig vrij jezelf dat jij voor te houden dat het aantal moslims stabiel blijft, maar niets is minder waar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja dat zie ik, maar je cijfers bewijzen mijn ongelijk niet. Lees de titel van je grafiek maar.
Even terug naar het stukje dat je dik had gemaakt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel, die cijfers bewijzen jouw ongelijk wel. En ook de titel niet, die stelt slechts dat 6 op de tien Nederlanders niet tot een religieuze groep behoort. En mbt moslims is er een duidelijk groei per generatie te zien. Als je wilt proberen zulke statistiek te ontkennen heeft verdere discussie ook weinig zin. Het staat je natuurlijk volledig vrij jezelf dat jij voor te houden dat het aantal moslims stabiel blijft, maar niets is minder waar.
Wat jij post is enkel van vorig jaar. Je kan op basis daarvan dus helemaal niet roepen dat ik ongelijk heb. De reden dat je de cijfers van 2004 niet hebt gepost, komt doordat je weet dat je liegt.quote:Wees bang! Ik hoor dit praatje al 20 jaar en in al die tijd is het percentage moslims niet gestegen
Gebeurt dan ook langzaam, zodat het iedere ongeïnformeerde niet zo snel opvalt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:31 schreef Glazenmaker het volgende:
Extreme islam neemt het land niet over.
WEES BANG!!!quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 15:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Gebeurt dan ook langzaam, zodat het iedere ongeïnformeerde niet zo snel opvalt.
Mijn ogen bedriegen me echt niet hoor. Steeds meer hoofddoeken te zien als ik buiten kom. Vroeger heel af en toe en nu is t gewoon onmogelijk om b.v. de stad in te gaan zonder er meerdere mee te zien lopen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 14:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We zijn van 5 naar 6 procent gegaan in de afgelopen 20 jaar en van die 6 procent gaat minder dan de helft regelmatig naar de moskee. Een lager percentage dan bij protestanten.
Extreme islam neemt het land niet over.
Je ogen zijn niet het probleem, maar je onderbuikje.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mijn ogen bedriegen me echt niet hoor. Steeds meer hoofddoeken te zien als ik buiten kom. Vroeger heel af en toe en nu is t gewoon onmogelijk om b.v. de stad in te gaan zonder er meerdere mee te zien lopen.
Helemaal eens. Allemaal stemmingmakerijquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
Je ogen zijn niet het probleem, maar je onderbuikje.
Ik zie wederom emotie en weinig feiten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Helemaal eens. Allemaal stemmingmakerij![]()
[ afbeelding ]
Oh ok. Dan heb ik bijgaand even een kort fragment van iemand die dit al eens heeft meegemaaktquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zie wederom emotie en weinig feiten.
Je moet religieuzen gewoon nooit teveel vrijheden meer geven om andere mensen te gaan dicteren, daar komt alleen maar ellende van zoals in de hele geschiedenis al is gebleken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:24 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh ok. Dan heb ik bijgaand even een kort fragment van iemand die dit al eens heeft meegemaakt![]()
Het kost wel 5 minuten van je tijd, maar omdat je echt op zoek bent naar feiten ga je die er ongetwijfeld voor uittrekken![]()
"Those who refuse to learn from history are doomed to repeat it."![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |