Zoethoutthee is ook frisdrank.quote:
Ben niet te dik omdat ik best veel sport, maar ik dronk wel ontzettend veel Cola en Redbull.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:08 schreef Mikeytt het volgende:
Waarom zou je? Ben je te dik? Of andere redenen?
Ik drink dagelijks frisdrank.
Komt diabetes in je familie voor? Want suiker veroorzaakt in principe geen diabetes. We weten alleen dat het risico hoger *kan* zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:20 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ben niet te dik omdat ik best veel sport, maar ik dronk wel ontzettend veel Cola en Redbull.
Wil liever geen diabetes
Ik dronk 3/4 Redbulls per dag + minimaal grote fles coca colaquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Komt diabetes in je familie voor? Want suiker veroorzaakt in principe geen diabetes. We weten alleen dat het risico hoger *kan* zijn.
En anders switch je af en toe naar een cola zero en Red bull zero toch?
Best veel, maar het risico is verwaarloosbaar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:23 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik dronk 3/4 Redbulls per dag + minimaal grote fles coca cola
Zero is vies. Dan liever water.
nah, tis gewoon niet gezond.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Best veel, maar het risico is verwaarloosbaar.
Suikerinname verhoogt alleen je risico op diabetes als je ook gewichtstoename ziet in combinatie met hoge suikerconsumptie, tenzij diabetes vaker voorkomt in je familie.
En als je je toch veel zorgen maakt, verminder je lekker naar 2 blikjes redbull en 2 blikjes cola op een dag.
Ja, goede vraag. Ik stond op en onderweg naar het werk had ik al een Redbull op.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:36 schreef roos94 het volgende:
Hoe kan je die shit dagelijks drinken..
Gewoon, in een glas, of zo vanuit fles/blikje. Het is geen kunst, hoor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:36 schreef roos94 het volgende:
Hoe kan je die shit dagelijks drinken..
vruchtensap is geen gezond alternatief, dat staat ook stijf van suiker.quote:
Klopt. Cola of appelsap is qua gezondheid ongeveer gelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
vruchtensap is geen gezond alternatief, dat staat ook stijf van suiker.
Beter.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:21 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Heb fris mineraalwatertje genomen nu
Vind jij nu soms mineraalwater (zoals idd pellegrino) ook gewoon zoet smaken als je heel lang geen frisdrank drinkt?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:07 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Beter.
Ik pak vaak san Pellegrino, dan heb ik toch het idee dat ik iets anders heb dan water ook al is het water. Vind het ook oprecht lekker
Je kan hetquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:24 schreef Fushia2 het volgende:
Sixpack moet weer zichtbaar zijn ook. Lukt niet met al die suikers.
Eensquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:51 schreef LXIV het volgende:
Drink al drie jaar geen frisdrank nu. Je behoefte verdwijnt volledig. Het wordt ook vies, want extreem zoet. Je smaak past zich aan en je gaat andere dingen zoet vinden. Die drempel gaat enorm omlaag.
Van alle voedingsmiddelen is frisdrank, op alcohol na, wel het meest nutteloos en leeg. Gewoon niet doen eigenlijk.
ik was ooit behoorlijk verslaafd aan frisdrank, maar al een hele tijd niet meer, ik drink alleen nog maar water en af en toe cola zero. Suiker heb ik zoveel mogelijk verbannen uit mijn leven, was ook nodig, want op een gegeven moment woog ik meer dan 100 kilo.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:05 schreef Fushia2 het volgende:
Zijn er FOK!'era die ooit volledig gestopt zijn?
Ik ben sinds bijna 2 dagen volledig gestopt met frisdrank. Gisteren heb ik wat sap gedronken.
Met Redbull ben ik al enkele weken volledig mee gekapt, maar ik snak nu werkelijk naar iets zoet.
Cafeïne is het probleem niet omdat ik koffie drink, maar ik snak naar iets zoet.
Zou ik een zero blikje halen? Of net niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |