Nee, de deurtjes zijn volledig van mdf. Dat schilderwerk is destijds te schraal gebeurd, zit er te dun op. Daarom wil ik het nu goed gaan doen. Het gaat mij er even om dat als ik dit wat bol staat ga afschuren waar ik het dan het beste mee kan opvullen, dus welke plamuur etc. En eerst grondverf en dan plamuren en daarna weer grondverf bijvoorbeeld…quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:32 schreef 215 het volgende:
Is de mdf niet alleen een heel dun afwerklaagje? In dat geval verwijderen en er een nieuwe op plakken als dat het geheel mooier maakt.
Dat vorige schilderwerk ziet er niet erg profi uit zal ik maar zeggen, dus een hoop werk als je het netter wilt hebben.
Met acryl verf (flexa) maar te dun en schraal, je ziet de structuur van het mdf her en der nog. Ik zit eraan te denken om het eerst goed te gronden met extra vullende grondverf.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:58 schreef FFnog het volgende:
Met wat voor verf is dit geschilderd? Het lijkt wel structuurlatex ofzo...
De structuur van het MDF?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:18 schreef hiburg het volgende:
[..]
Met acryl verf (flexa) maar te dun en schraal, je ziet de structuur van het mdf her en der nog. Ik zit eraan te denken om het eerst goed te gronden met extra vullende grondverf.
Klopt, mdf is wel glad maar op deze deurtjes zat voorheen van dat keukenfolie, dat heb ik destijds verwijderd met de verffohn en daarna het mdf geschilderd. Je ziet de structuur omdat de foto van heel dichtbij genomen was en het mdf was nietoveral even glad. Ik heb intussen alle plekken geplamuurd en geschuurd en het diverse keren gegrond tussendoor en het ziet er nu al veel beter uit. Nu alleen nog aflakken en dan kan het weer jaren mee.quote:Op maandag 20 oktober 2025 01:51 schreef FFnog het volgende:
[..]
De structuur van het MDF?
MDF is gewoon glad toch?
Wat je hier overheen gaat smeren blijft niet mooi, eerst de ondergrond netjes maken/schuren en dan weer goed opbouwen.
Ik heb als primer Allgrund Acryl gebruikt , dat werkte prima. Zit er veel verschil in lak van deze merken ? Ik heb wel met Sikkens BL geschilderd en dat ging ook goed alleen merkte ik wel dat de kwaliteit (Duurzaamheud) minder is dan de alkyd lakken, ik weet niet of dat nog steeds zo is ? Maar binnen is het veel prettiger werken met acryl en ook amper of geen last van vergeling.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:35 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou eerst hechtprimer aanbrengen en dan een fatsoenlijk merk, Sikkens, Trimetal, Wijzonol of Sigma.
Dank voor de info, deze anza rollers kende ik nog niet. Wel de andere anza rollers waarbij 1 kant kaal was maar die zijn dacht ik alleen geschikt voor alkyd verf:quote:Op zaterdag 8 november 2025 20:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb deze rollers gebruikt en vind het resultaat mooi glad.
https://www.verf.nl/product/anza-pro-super-antex-lakroller
Volgens mij is er tussen Trimetal en Sikkens tegenwoordig geen verschil, behalve dat eerstgenoemde iets goedkoper is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |