Ik heb niks tegen casual. Ik heb iets tegen mannen die weten dat ik monogaam ben en mijn tijd verspillen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:43 schreef Chandler het volgende:
Eens, echter als je niet specifiek op zoek bent naar iets vastigs gewoon lekker rond daten maar wees er dan wel open en eerlijk over!
Monogaam? als je niet in een relatie zit? ik denk eerder dat je dan exclusief wil daten... alleen met jou en dan niemand anders.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:58 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen casual. Ik heb iets tegen mannen die weten dat ik monogaam ben en mijn tijd verspillen.
Bullshit. Dat is het voor jou. Niet voor mij. Het dan toch doen is onbeschoft. Ga lekker andere vrijblijvende mensen daten. Ik verwacht op date 2 monogamie.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Daten is een vrijblijvend iets tot het moment dat je met elkaar beslist dat je een relatie hebt, totdat staan alle opties open. Einde verhaal.
Voor mij is het monogaam omdat zoenen voor mij intimiteit is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Monogaam? als je niet in een relatie zit? ik denk eerder dat je dan exclusief wil daten... alleen met jou en dan niemand anders.
Leuk voor jou maar dat bepaal jij niet voor de ander. Daten is om elkaar te leren kennen, niet om al exclusief te gaan na twee bezoekjes bij de Mac.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:47 schreef Ansa het volgende:
[..]
Bullshit. Dat is het voor jou. Niet voor mij. Het dan toch doen is onbeschoft. Ga lekker andere vrijblijvende mensen daten. Ik verwacht op date 2 monogamie.
Ik bepaal wat ik toelaat. Zeggen dat je hetzelfde zoekt, 24/7 appen, mij hem laten troosten, dates die de hele dag duren... dat vind ik ook wat anders dan 2x een koffie. En dan zoenen onder valse voorwendselen en dan ineens toch anderen willen heet valse consent.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Leuk voor jou maar dat bepaal jij niet voor de ander. Daten is om elkaar te leren kennen, niet om al exclusief te gaan na twee bezoekjes bij de Mac.
Het probleem is dat iedereen daar weer anders over denkt. En als twee mensen die daar heel verschillend over denken maar dat niet van elkaar weten, met elkaar gaan daten, dan kun je dus problemen verwachten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:47 schreef Ansa het volgende:
Bullshit. Dat is het voor jou. Niet voor mij. Het dan toch doen is onbeschoft. Ga lekker andere vrijblijvende mensen daten. Ik verwacht op date 2 monogamie.
Hij wist het van mij. Hij claimde hetzelfde te willen, monogamie. Na het zoenen was er ineens een ander.quote:[..]
Het probleem is dat iedereen daar weer anders over denkt. En als twee mensen die daar heel verschillend over denken maar dat niet van elkaar weten, met elkaar gaan daten, dan kun je dus problemen verwachten.
Ik vroeg me al af wat je in een eerdere reactie bedoelde met zoenen onder valse voorwendselen. Dit dus.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 05:13 schreef Ansa het volgende:
Hij wist het van mij. Hij claimde hetzelfde te willen, monogamie. Na het zoenen was er ineens een ander.
Het was een whiplash. Eerst claimen monogaam te zijn, dan zoenen, dan had hij ineens een andere date en moest huilen toen ik zei dat het dan niks werd, hij zei dat hij het af ging kappen. En achteraf appen dat hij niet overtuigd was en vaak mensen afwees. Heel narcistisch.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wat je in een eerdere reactie bedoelde met zoenen onder valse voorwendselen. Dit dus.
Iemand die zoiets doet is best wel een hufter.
Dan valt het misschien nog mee dat hij meteen na de eerste keer zoenen toegaf dat hij je voor de gek hield. Of was het niet de eerste keer?
Iemand claimen waar je helemaal geen relatie mee hebt, je hebt toch wel door hoe problematisch dat is?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:47 schreef Ansa het volgende:
[..]
Zoenen onder valse voorwendselenquote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:53 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik bepaal wat ik toelaat. Zeggen dat je hetzelfde zoekt, 24/7 appen, mij hem laten troosten, dates die de hele dag duren... dat vind ik ook wat anders dan 2x een koffie. En dan zoenen onder valse voorwendselen en dan ineens toch anderen willen heet valse consent.
Iemand zoenen die je morgen weer afdankt, heb je niet door hoe problematisch dat is?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 10:59 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Iemand claimen waar je helemaal geen relatie mee hebt, je hebt toch wel door hoe problematisch dat is?
Dat jij mensen ziet als neukgat lijkt mij kwalijker. De meeste normale mensen hebben emoties.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:02 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Zoenen onder valse voorwendselenJe zoent iemand omdat je daar zin in hebt, meer is het niet, een zoen is niet een of ander dating contract wat je daarmee onbesproken aangaat. Zelfde geld voor neuken trouwens. Vraag me af of online daten wel iets voor jou is, het klinkt alsof je er niet helemaal goed mee kan omgaan.
Ook dat. Half Gen Z schijnt soas te hebben.Als Gen Y'er kom ik uit een andere tijd. Ik wil met een persoon tegelijk daten tot ik het niet meer voel (of hij). Niet in een excel sheet worden vergeleken met 5 anderen op cupmaat, pijpskills etc.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nog afgezien van de emoties kan ik me voorstellen dat je het best wel onsmakelijk vindt om met iemand te zoenen die ook met anderen zoent.
Jeetje stel je aan meidquote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:19 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ook dat. Half Gen Z schijnt soas te hebben.Als Gen Y'er kom ik uit een andere tijd. Ik wil met een persoon tegelijk daten tot ik het niet meer voel (of hij). Niet in een excel sheet worden vergeleken met 5 anderen op cupmaat, pijpskills etc.
Yep, contractbreuk is het goede woord.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:36 schreef Panthera1984 het volgende:
Zoals ik het lees gaat het hier in essentie niet eens persé over date voorkeuren (wel/niet exclusief, monogamie, maandenlang chatten) als wel over dat TS het idee heeft dat al haar voorkeuren en grenzen besproken en gecommitteerd zijn en daar vervolgens 'contractbreuk' op plaatsvind. Ik kan me de verontwaardiging voorstellen.
Gezien het hier gaat over mensen en niet over juridische afspraken denk ik ook dat je niks anders kan doen dan proberen kritischer te selecteren, of als je denkt dat je daar al alles gedaan hebt, bekijken hoe je het emotioneel wat minder heftig kan maken voor jezelf.
Heb je dit soort dingen nu al vaker meegemaakt, of is de ervaring waar je het nu over hebt de eerste keer?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:56 schreef Ansa het volgende:
Yep, contractbreuk is het goede woord.
Er over praten helpt de emoties te verwerken.
Dit was de eerste keer in zulke hoedanigheid. Vroeger weleens een vriendje gehad dat vreemdging en ineens zei dat we geen echte relatie hadden, maar die claimde niet moreel verheven te zijn. Dat laatste stuk is waar het vooral wringt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Heb je dit soort dingen nu al vaker meegemaakt, of is de ervaring waar je het nu over hebt de eerste keer?
Meteen erna dumpen doe ik liever niet, ga altijd voor de fwb boven een one night stand. Maar mochten beide partijen hebben gezoend met wederzijds instemmen van elkaar, en een partij besluit de dag erna om geen verder contact meer te onderhouden, dan lijkt me dat iemands goed recht toch? Niemand is jou iets verplicht, en jij bent ook een ander niks verplicht. Sterker nog, zelfs al ben je al 10 jaar getrouwd, dan nog ben je niet verplicht om bij iemand te blijven als je dat niet met wilt. Je bent met iemand omdat je dat wilt en niet omdat de ander vind dat dat moetquote:Op donderdag 16 oktober 2025 11:09 schreef Ansa het volgende:
[..]
Iemand zoenen die je morgen weer afdankt, heb je niet door hoe problematisch dat is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |