Maanden lang, van april tot nu, 6 maanden. Dat is wel gek dat er nooit iemand komt, al een half jaar lang. Dan vraag je je toch af waar de bewoner uithangt.quote:Een wekker die vanaf vijf uur 's ochtends begint te rinkelen en pas na anderhalf uur uitgaat, om in de middag nog eens zo lang af te gaan. En dat elke dag. Bewoners van een flat aan de A.M. de Jongstraat in Spijkenisse werden er gek van en haalden uiteindelijk de politie erbij.
Onder hen Simone (33), die sinds april in haar nieuwe woning in Spijkenisse woont. Vanaf dag één had ze last van de wekker bij de buren, die niet te bereiken waren. "Iedere dag ging de wekker op hetzelfde moment af, anderhalf uur lang. Om 05.00 in de ochtends en twaalf uur later weer. Precies naast mijn kamer en daardoor sliep ik weinig", vertelt ze.
"Af en toe schiet de gedachte dan door je hoofd om een stoeptegel te pakken en die door de ruit te gooien, maar dat doe je natuurlijk niet", zegt Simone tegen Rijnmond. Wel deed ze een paar weken geleden een melding bij de gemeente Spijkenisse, Maasdelta en de politie.
Wekkers uitgezet
De afgelopen twee weken is door de politie geprobeerd om de bewoner te bereiken, maar die was niet thuis.
Zondag werd Simone gebeld door de wijkagent. "Als de wekker weer afging moest ik bellen." Een uur later was het zo ver en kwamen de agenten ter plaatse. Ze haalden het slot eruit en keken rond in de woning. Binnen werd niets bijzonders aangetroffen, meldt de politie. Maar er is wel gezorgd dat de wekkers niet meer afgaan.
Simone is opgelucht en blij dat alle meldingen die ze heeft gemaakt, zin hebben gehad. "Je moet wel volhouden, want geluidsoverlast is het ergste wat er is als je weinig slaapt."
Ik vind dit behoorlijk netjes voor iemand uit Spijkenisse.quote:"Af en toe schiet de gedachte dan door je hoofd om een stoeptegel te pakken en die door de ruit te gooien, maar dat doe je natuurlijk niet", zegt Simone tegen Rijnmond.
Of die is gewoon lekker in de zomer naar het vakantie- of familiehuisje in Torremolinos of land van herkomst.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:17 schreef nixxx het volgende:
Als dat een sociale huurwoning is en de bewoner is er een half jaar niet, dan zou het misschien kunnen dat deze de woning niet nodig heeft hè…
Als z'n wekkertje normaal om vijf uur gaat is het vast toch wel iemand met een goede werkethiek!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Of die is gewoon lekker in de zomer naar het vakantie- of familiehuisje in Torremolinos of land van herkomst.
Dat werken moet ook wel een beetje in je aard liggen natuurlijk.
Dan is het in ieder geval geen Surinaamse wekker.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als z'n wekkertje normaal om vijf uur gaat is het vast toch wel iemand met een goede werkethiek!
Of hij heeft een all-inclusive arrangement van de overheid aangeboden gekregenquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Of die is gewoon lekker in de zomer naar het vakantie- of familiehuisje in Torremolinos of land van herkomst.
Dat werken moet ook wel een beetje in je aard liggen natuurlijk.
Dan zou de gemeente en de verhuurder eens ingeschakeld moeten worden. De gemeente wegens woon- en wellicht bijstandsfraude, de verhuurder om te kijken of hier geen reden is om de huurovereenkomst te verbreken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 13:17 schreef nixxx het volgende:
Als dat een sociale huurwoning is en de bewoner is er een half jaar niet, dan zou het misschien kunnen dat deze de woning niet nodig heeft hè…
Geweldig! Zo zie je maar weer; wie geeft er nu daadwerkelijk overlast?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:15 schreef volkorensoepstengel het volgende:
Premium helaas:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-thuis-ben~a92bd9b7/
Ja, die man die zijn wekkers de hele tijd aan zet natuurlijk. Lekker eigen rechter spelen, tsja.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Geweldig! Zo zie je maar weer; wie geeft er nu daadwerkelijk overlast?
Nu.nl heeft 'm ook: https://www.nu.nl/binnenl(...)t-doe-ik-expres.htmlquote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:15 schreef volkorensoepstengel het volgende:
Premium helaas:
quote:De bewoner van het pand was zondag niet thuis, maar zegt woensdag dat hij de wekkers expres liet afgaan tijdens zijn vakantie in Thailand. Naar eigen zeggen deed hij dat vanwege een conflict met een van zijn buren.
"Ik doe dat expres, omdat ik last van een van mijn buren heb. Die maken tot 3, 4 uur in de nacht herrie door heel hard te praten. Ik zet de wekkers aan, want ik hoor ze zelf toch niet overdag", zegt de man.
De man is van mening dat de politie niet goed luistert naar zijn klachten over het vermeende lawaai. Zijn buren waren niet bereikbaar voor commentaar.
De politie vindt dat de bewoners moeten proberen er met elkaar uit te komen en laat weten voorlopig geen vervolg te geven aan de zaak.
Nederland begint steeds meer een Marcostaat te worden op deze manier.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:15 schreef volkorensoepstengel het volgende:
Premium helaas:
Kan ie m terugsturen omdat ze op zijn meldingen geen moer gedaan hebben.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:34 schreef Inbox het volgende:
Hopelijk stuurt de politie de factuur voor de slotenmaker op naar deze vriendelijke buurman. Lijkt me niet meer dan terecht gezien ie de wekker bewust heeft aangezet om zn buren te irriteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |