abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219011814
https://nos.nl/artikel/25(...)fgaat-in-spijkenisse

quote:
Een wekker die vanaf vijf uur 's ochtends begint te rinkelen en pas na anderhalf uur uitgaat, om in de middag nog eens zo lang af te gaan. En dat elke dag. Bewoners van een flat aan de A.M. de Jongstraat in Spijkenisse werden er gek van en haalden uiteindelijk de politie erbij.

Onder hen Simone (33), die sinds april in haar nieuwe woning in Spijkenisse woont. Vanaf dag één had ze last van de wekker bij de buren, die niet te bereiken waren. "Iedere dag ging de wekker op hetzelfde moment af, anderhalf uur lang. Om 05.00 in de ochtends en twaalf uur later weer. Precies naast mijn kamer en daardoor sliep ik weinig", vertelt ze.

"Af en toe schiet de gedachte dan door je hoofd om een stoeptegel te pakken en die door de ruit te gooien, maar dat doe je natuurlijk niet", zegt Simone tegen Rijnmond. Wel deed ze een paar weken geleden een melding bij de gemeente Spijkenisse, Maasdelta en de politie.
Wekkers uitgezet

De afgelopen twee weken is door de politie geprobeerd om de bewoner te bereiken, maar die was niet thuis.

Zondag werd Simone gebeld door de wijkagent. "Als de wekker weer afging moest ik bellen." Een uur later was het zo ver en kwamen de agenten ter plaatse. Ze haalden het slot eruit en keken rond in de woning. Binnen werd niets bijzonders aangetroffen, meldt de politie. Maar er is wel gezorgd dat de wekkers niet meer afgaan.

Simone is opgelucht en blij dat alle meldingen die ze heeft gemaakt, zin hebben gehad. "Je moet wel volhouden, want geluidsoverlast is het ergste wat er is als je weinig slaapt."
Maanden lang, van april tot nu, 6 maanden. Dat is wel gek dat er nooit iemand komt, al een half jaar lang. Dan vraag je je toch af waar de bewoner uithangt.
pi_219011825
Alle wekkers terug naar Zwitserland. :(
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219011872
quote:
"Af en toe schiet de gedachte dan door je hoofd om een stoeptegel te pakken en die door de ruit te gooien, maar dat doe je natuurlijk niet", zegt Simone tegen Rijnmond.
Ik vind dit behoorlijk netjes voor iemand uit Spijkenisse.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219012174
Na het lezen van de TT wilde ik meteen reageren "wow iemand vergeet een dagje zijn wekker, ga je daarvoor de politie bellen? :') " maar dagelijks voor maanden is wel ziek. Genoeg mensen hebben door zulk slaaptekort wel ergere dingen gedaan dan een ruit ingegooid inderdaad. :P

Moet nu denken aan zo'n vrouw bij de Rijdende Rechter ooit die tegen de muur ging slaan omdat ze gek werd van het getik van de airco van de buren of iets dergelijks.
pi_219012203
Raar verhaal wat betreft die bewoner. Moet toch wel te achterhalen zijn?
pi_219012212
Staat morgen gewoon weer op straat hoor
-nee-
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:17:50 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219012317
Als dat een sociale huurwoning is en de bewoner is er een half jaar niet, dan zou het misschien kunnen dat deze de woning niet nodig heeft hè…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219012330
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:17 schreef nixxx het volgende:
Als dat een sociale huurwoning is en de bewoner is er een half jaar niet, dan zou het misschien kunnen dat deze de woning niet nodig heeft hè…
Of die is gewoon lekker in de zomer naar het vakantie- of familiehuisje in Torremolinos of land van herkomst.

Dat werken moet ook wel een beetje in je aard liggen natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219012343
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Of die is gewoon lekker in de zomer naar het vakantie- of familiehuisje in Torremolinos of land van herkomst.

Als z'n wekkertje normaal om vijf uur gaat is het vast toch wel iemand met een goede werkethiek!
-nee-
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:23:56 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219012362
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:21 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Als z'n wekkertje normaal om vijf uur gaat is het vast toch wel iemand met een goede werkethiek!
Dan is het in ieder geval geen Surinaamse wekker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219012383
Ik had ooit zon bovenbuurman, ik zat al te denken wat een aso het was.
De hele dag schreeuwen naar zijn familie, die schreeuwden dan ook gewoon terug.
Alles wat hij deed deed hij met een kabaal van jewelste, van zijn stoel aanschuiven tot koken aan toe. Wekkers stonden ook op standje orkaan en ook de radio/tv.

Dus ik ben een keer polshoogte gaan nemen

Opa was hardstikke doof aan het worden :P
Twiddel
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:31:11 #12
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_219012411
Mogen ze ook bij blaffende honden doen.
What can change the nature of a man?
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:45:35 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219012514
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Of hij heeft een all-inclusive arrangement van de overheid aangeboden gekregen *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219019686
Volhouden is inderdaad hetgeen je moet doen als je geluidsoverlast ondervindt.
Zo ook met mijn tokkie buren. Rond deze tijd begint het vuurwerkoverlast al "omdat het bijna nieuwjaar is". Dan moet ik een week of twee a drie bijna dagelijks de politie bellen maar uiteindelijk komen ze wel in actie.
pi_219019938
Jammer, hoopte dat het Gloria Wekker was.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_219020237
Ik dacht dat een wekker geen kladden had maar lurven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219020312
Nou,
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 13:17 schreef nixxx het volgende:
Dan zou de gemeente en de verhuurder eens ingeschakeld moeten worden. De gemeente wegens woon- en wellicht bijstandsfraude, de verhuurder om te kijken of hier geen reden is om de huurovereenkomst te verbreken.
pi_219020378
quote:
Geweldig! Zo zie je maar weer; wie geeft er nu daadwerkelijk overlast?
  Redactie Sport woensdag 15 oktober 2025 @ 13:09:53 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219020415
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Geweldig! Zo zie je maar weer; wie geeft er nu daadwerkelijk overlast?
Ja, die man die zijn wekkers de hele tijd aan zet natuurlijk. Lekker eigen rechter spelen, tsja.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219020466
Ik heb me hier ook wel eens schuldig aangemaakt. Eén of andere mafketel boven me die dacht dat z’n woonkamer een muziekstudio was waar tot diep in de nacht gerapt en geblowd kon worden met alle overlast die daarbij hoort. Werkelijk waar iedere nacht hetzelfde gezeik. Dossiers aangemaakt, woningbouw iedere keer gemaild en politie gebeld. Niemand deed er wat aan tot ik ook overlast ging veroorzaken en ze dit ook netjes melde. Wekkers die vanaf zeven uur in de ochtend af gingen op een onregelmatig ritme, een stereo met een timer en ga zo maar door. Toen kon er opeens wel opgetreden worden tegen de bovenbuurman want er waren nu veel meer mensen met overlast.

Dus ik snap die gast met die wekker wel.
pi_219020804
quote:
Nu.nl heeft 'm ook: https://www.nu.nl/binnenl(...)t-doe-ik-expres.html

quote:
De bewoner van het pand was zondag niet thuis, maar zegt woensdag dat hij de wekkers expres liet afgaan tijdens zijn vakantie in Thailand. Naar eigen zeggen deed hij dat vanwege een conflict met een van zijn buren.

"Ik doe dat expres, omdat ik last van een van mijn buren heb. Die maken tot 3, 4 uur in de nacht herrie door heel hard te praten. Ik zet de wekkers aan, want ik hoor ze zelf toch niet overdag", zegt de man.

De man is van mening dat de politie niet goed luistert naar zijn klachten over het vermeende lawaai. Zijn buren waren niet bereikbaar voor commentaar.

De politie vindt dat de bewoners moeten proberen er met elkaar uit te komen en laat weten voorlopig geen vervolg te geven aan de zaak.
  woensdag 15 oktober 2025 @ 14:05:05 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219020817
Sta gewoon op om 5:00 lui wicht. Beetje in je bed blijven stinken tot na 6:00 zeker :r :r :r
pi_219021271
quote:
Nederland begint steeds meer een Marcostaat te worden op deze manier.
blablablabla
pi_219025468
Hopelijk stuurt de politie de factuur voor de slotenmaker op naar deze vriendelijke buurman. Lijkt me niet meer dan terecht gezien ie de wekker bewust heeft aangezet om zn buren te irriteren.
pi_219025481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:34 schreef Inbox het volgende:
Hopelijk stuurt de politie de factuur voor de slotenmaker op naar deze vriendelijke buurman. Lijkt me niet meer dan terecht gezien ie de wekker bewust heeft aangezet om zn buren te irriteren.
Kan ie m terugsturen omdat ze op zijn meldingen geen moer gedaan hebben.

Qua geluidsoverlast is een grens snel bereikt kan ik je vertellen. En in dat halve jaar had ik het persoonlijk misschien wel ergens eerder al gestopt als de politie maar niet langs komt.

'Badass'? Nee. Gewoon snel geirriteerd van geluidsoverlast.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')