Ik maak het als volgt, 2 flinke stukken zuurkoolspek, 2 zakken wijnzuurkool in een pan water , laten koken dan een uurtje of twee laag zetten en laten pruttelen, totdat het spek uit elkaar valt.
Op het laatst ongeveer 2,5 kilo aardappels koken en dan het spek snijden en de hele zooi door elkaar heen mixen .
Et Voila!! weer 2 dagen heerlijk eten want mijn vrouwtje houd er niet van .
Hoe maak jij je zuurkool?
Zal eens vragen hoe mijn moeder het altijd brouwt
edit- en unox rookworst natuurlijk
zelfde grappige opmerking als schut82, alleen dan later
[Dit bericht is gewijzigd door r.o.b op 24-02-2003 00:30]
en pan spek en veeeeeeeeeeeeel KOUDE appelmoes. op het eind spek kleinsnijden en er doorheen prakken, kuiltje sju en veel appelmoes en bikkelen maar
quote:Zuurkool zonder spek is geen zuurkool
Op maandag 24 februari 2003 00:28 schreef nikky het volgende:
zonder spek en met veel appelmoes eroverheen
Ik heb een heeeeeeeeeeeeeeeeeel !! lekker zuurkoolschotel recept. Ik weet zeker dat de topicstarter daar helemaal weg van zal zijn. Is italiaans iets, maar erg smakelijk ..
quote:gellyyyyyyyyyyyyyyyy zie kijk huiver..... ik ben niet de enigste die appelmoes over de zuurkool smijt
Op maandag 24 februari 2003 00:30 schreef P.bertens het volgende:
aardappeltjes koken, zuurkooltje kokenen pan spek en veeeeeeeeeeeeel KOUDE appelmoes. op het eind spek kleinsnijden en er doorheen prakken, kuiltje sju en veel appelmoes en bikkelen maar
Witte kool in de salade is wel lekker.
quote:ik ben 43........
Op maandag 24 februari 2003 00:30 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Geniaal, zal ik dat ook doen als ik 44 benIk heb een heeeeeeeeeeeeeeeeeel !! lekker zuurkoolschotel recept. Ik weet zeker dat de topicstarter daar helemaal weg van zal zijn. Is italiaans iets, maar erg smakelijk ..
quote:mijn zusje vrat vroeger ook altijd alles alleen maar met appelmoes...
Op maandag 24 februari 2003 00:31 schreef nikky het volgende:[..]
gellyyyyyyyyyyyyyyyy zie kijk huiver..... ik ben niet de enigste die appelmoes over de zuurkool smijt
quote:Cultuurbarbaar
Op maandag 24 februari 2003 00:31 schreef nikky het volgende:[..]
gellyyyyyyyyyyyyyyyy zie kijk huiver..... ik ben niet de enigste die appelmoes over de zuurkool smijt
quote:Maar voel me 25
Op maandag 24 februari 2003 00:32 schreef Kanjer het volgende:[..]
ik ben 43........
maar nooit te oud om te leren dus ben heel nieuwsgierig naar je recept
quote:owh ja sorry, het is nog geen oktober
Op maandag 24 februari 2003 00:32 schreef Kanjer het volgende:[..]
ik ben 43........
maar nooit te oud om te leren dus ben heel nieuwsgierig naar je recept
quote:mijn broertje ook
Op maandag 24 februari 2003 00:32 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
mijn zusje vrat vroeger ook altijd alles alleen maar met appelmoes...
ik hou niet zo van dat hollandse stamppotgedoe. alleen zuurkool met appelmoes ( en dan niet een lullige 4 scheppen maar een halve pot) vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
quote:Dank....
Op maandag 24 februari 2003 00:34 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
owh ja sorry, het is nog geen oktober
*gaap* ik moet het wel ff opzoeken, zit geen spek in, en is een overgerecht dus hoop dat je een oven heb. Al zit er geen spek in is het alsnog echt het proberen waard, daarnaast is er een kans dat je vrouw het ook lekker vind omdat het een hele andere smaak heeft, met fruit. Euhh kijk je mail even
quote:Ik vind dat met satesaus alles lekker wordt, maar das zo ongelovelijk vet & slecht dus eet dat maar niet zoveel
Op maandag 24 februari 2003 00:34 schreef nikky het volgende:[..]
mijn broertje ook
ik hou niet zo van dat hollandse stamppotgedoe. alleen zuurkool met appelmoes ( en dan niet een lullige 4 scheppen maar een halve pot) vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
quote:nou maak je tot dusver blij me een dooie mus hoor, staat alleen een mailtje in cc naar mezelf dat ik het recept op moet zoeken voor je
Op maandag 24 februari 2003 00:36 schreef Kanjer het volgende:[..]
Dank....
quote:Jah, gaf eerst reactie en ging toen pas kijken , maar ik kijk er naar uit!!
Op maandag 24 februari 2003 00:37 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
nou maak je tot dusver blij me een dooie mus hoor, staat alleen een mailtje in cc naar mezelf dat ik het recept op moet zoeken voor je
Dus je houd het tegoed maar komt goed
quote:nou musje komt vast tot leven
Op maandag 24 februari 2003 00:39 schreef Kanjer het volgende:[..]
Jah, gaf eerst reactie en ging toen pas kijken , maar ik kijk er naar uit!!
quote:pries
Op maandag 24 februari 2003 00:34 schreef nikky het volgende:[..]
mijn broertje ook
zullen we een veelappelmoesbijdezuurkoolfanclub oprichten
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:40 schreef P.bertens het volgende:[..]
pries
zullen we een veelappelmoesbijdezuurkoolfanclub oprichten
quote:Vind appelmoes heerlijk , maar dan wel ijskoud en in een apart bakje aub .
Op maandag 24 februari 2003 00:41 schreef nikky het volgende:[..]
![]()
Appelmoes door de zuurkool , hoe kom je erop.
quote:Klinkt goed......
Op maandag 24 februari 2003 00:43 schreef Jordy-B het volgende:
in een ovenschotel met (in willekeurige volgorde opgesomd) een laag:gekruid gehakt met spekjes aardappelpuree zuurkool ananas geraspte kaas
quote:klinkt niet alleen goed, smaakt ook goed.
Op maandag 24 februari 2003 00:44 schreef Kanjer het volgende:[..]
Klinkt goed......
quote:als kind zijne lustte ik geen zuurkool omdat dat zo zuur is. met appelmoes maakte mijn moeder het zoet. zo at ik het dus wel en had me moeder ook eens rust aan tafel omdat ik het zo wel; lekker vond.
Op maandag 24 februari 2003 00:43 schreef Kanjer het volgende:[..]
Vind appelmoes heerlijk , maar dan wel ijskoud en in een apart bakje aub .
Appelmoes door de zuurkool , hoe kom je erop.
lust je kind iets niet? probeer het eens met een beetje appelmoes.
quote:Dat word dan kleinkind , jeetje ga me straks nog echt 43 jaar voelen.
Op maandag 24 februari 2003 00:46 schreef nikky het volgende:[..]
als kind zijne lustte ik geen zuurkool omdat dat zo zuur is. met appelmoes maakte mijn moeder het zoet. zo at ik het dus wel en had me moeder ook eens rust aan tafel omdat ik het zo wel; lekker vond.
quote:mijn zusje lust inmiddels alles...
Op maandag 24 februari 2003 00:46 schreef nikky het volgende:
met appelmoes, that is
'k zou het niet doen. Ik moest van m'n moeder gewoon alles proeven en lust inmiddels ook nagenoeg alles. 't is wat werk om kinderen te leren eten, maar dat is het waard, lijkt me.
quote:Zucht, tis wel duidelijk dat 90% van de fokkertjes nog niet voor zichzelf kan of hoeft te zorgen
Hoe maak jij je zuurkool?
Posten op fok is tegen mijn principe maar vooruit, omdat het dit keer eens niet over "babes", "school" of "neuken" gaat
Zuurkool ovenschotel:
Allereerst zuurkool laagje gekookte aardappelen, daarop (gekookte)zuurkool. Dan gebraden gehakt (geen ballen), de sequentie weer toepassen net zolang de ovenschotel hoog is. De laatste laag van de gehakt bedekken met kaas en dan 10min de oven in 200 graden ofzo.
Voor de variatie (of anti vaganisten/vegatariers ) spekblokjes of rookworstschijfjes toevoegen tussen de zuurkool.
Opdienen uiteraard met appelmoes
Greetz,
Mendark
----
visit the official FFWD fansite: http://dance.to/ffwd
Amiga ROXX ok!?
quote:Jah, vind ik ook eigenlij wel, gewoon eten wat de pot schaft , beter voor later.......denk ik.....
Op maandag 24 februari 2003 00:50 schreef Jordy-B het volgende:[..]
mijn zusje lust inmiddels alles...
met appelmoes, that is
'k zou het niet doen. Ik moest van m'n moeder gewoon alles proeven en lust inmiddels ook nagenoeg alles. 't is wat werk om kinderen te leren eten, maar dat is het waard, lijkt me.
quote:Zucht, tis wel duidelijk dat jij een n00b op Fok! bent
Op maandag 24 februari 2003 00:51 schreef amigaroxx het volgende:[..]
Zucht, tis wel duidelijk dat 90% van de fokkertjes nog niet voor zichzelf kan of hoeft te zorgen
Posten op fok is tegen mijn principe maar vooruit, omdat het dit keer eens niet over "babes", "school" of "neuken" gaat
Zuurkool ovenschotel:
Allereerst zuurkool laagje gekookte aardappelen, daarop (gekookte)zuurkool. Dan gebraden gehakt (geen ballen), de sequentie weer toepassen net zolang de ovenschotel hoog is. De laatste laag van de gehakt bedekken met kaas en dan 10min de oven in 200 graden ofzo.
Voor de variatie (of anti vaganisten/vegatariers
) spekblokjes of rookworstschijfjes toevoegen tussen de zuurkool.
Opdienen uiteraard met appelmoes
Greetz,
Mendark
----
visit the official FFWD fansite: http://dance.to/ffwd
Amiga ROXX ok!?
Maar zuurkoolschotel met banaan, ananas en rozijnen is ZEKER heel okay
quote:Wat eten betreft ben ik best een zeikerd. ( eet geen salade
Op maandag 24 februari 2003 00:51 schreef Kanjer het volgende:[..]
Jah, vind ik ook eigenlij wel, gewoon eten wat de pot schaft , beter voor later.......denk ik.....
quote:jij lustte/at vroeger alles?
Op maandag 24 februari 2003 00:51 schreef Kanjer het volgende:[..]
Jah, vind ik ook eigenlij wel, gewoon eten wat de pot schaft , beter voor later.......denk ik.....
nou ikke niet. voor geen goud. en wil je graag dat je kind toch wat eet zul je er voor moeten zorgen dat de smaak anders word.
ik lustte vroeger dus geen zuurkool omdat het zo zuur is.
maar je kunt er ook stukjes ananas erdoorheen doen. dat schijnt wel normaal te zijn.
quote:*haalt inschrijfformulier*
Op maandag 24 februari 2003 01:00 schreef P.bertens het volgende:
Ik heb hem gestart nikky, dus je kunt lid worden van de veelappelmoesoverjezuurkool fanclub
quote:'k werd gewoon gedwongen om in ieder geval te proeven van alles (en dan gewoon wat meer te nemen van dat wat er naast 't vieze spul gekookt was).
Op maandag 24 februari 2003 00:57 schreef nikky het volgende:[..]
jij lustte/at vroeger alles?
spruitjes/witlof/groenetuinbonen.
nou ikke niet. voor geen goud. en wil je graag dat je kind toch wat eet zul je er voor moeten zorgen dat de smaak anders word.
ik lustte vroeger dus geen zuurkool omdat het zo zuur is.
maar je kunt er ook stukjes ananas erdoorheen doen. dat schijnt wel normaal te zijn.
(En ik heb wel 'ns met 't eten in de gang gezeten tot ik het op had, en ik heb het ook wel 'ns een volgende dag op m'n bord gezien als ik het niet op had gegeten... Streng, maar 't hielp verdomde goed... En 'k moet m'n moeder er voor bedanken als ik kijk naar lastige eters van mijn leeftijd.)
maar da's wat offtopic
quote:Zuurkool met suiker?????????????????
Op maandag 24 februari 2003 00:55 schreef shavirah het volgende:
niet..(en als het echt moet, dan met suiker )
Cultuur barbaar!
quote:Kijk, met jou kan ik praten, of zuurkool eten natuurlijk.
Op maandag 24 februari 2003 00:54 schreef Horus het volgende:[..]
Wat eten betreft ben ik best een zeikerd. ( eet geen salade
) Maar voor zuurkool kun je me altijd wakker maken.
quote:Zullen we een keer samen zuurkool eten Shirley?
Op maandag 24 februari 2003 01:17 schreef Shirley het volgende:
Zuurkool heel simpel met gekookte spek en Hema worst...veel worst...
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:28 schreef Cybercopje het volgende:
Met gehakt en zuurkool en aardappelsZal eens vragen hoe mijn moeder het altijd brouwt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |