Ik maak het als volgt, 2 flinke stukken zuurkoolspek, 2 zakken wijnzuurkool in een pan water , laten koken dan een uurtje of twee laag zetten en laten pruttelen, totdat het spek uit elkaar valt.
Op het laatst ongeveer 2,5 kilo aardappels koken en dan het spek snijden en de hele zooi door elkaar heen mixen .
Et Voila!! weer 2 dagen heerlijk eten want mijn vrouwtje houd er niet van .
Hoe maak jij je zuurkool?
Zal eens vragen hoe mijn moeder het altijd brouwt
edit- en unox rookworst natuurlijk
zelfde grappige opmerking als schut82, alleen dan later
[Dit bericht is gewijzigd door r.o.b op 24-02-2003 00:30]
en pan spek en veeeeeeeeeeeeel KOUDE appelmoes. op het eind spek kleinsnijden en er doorheen prakken, kuiltje sju en veel appelmoes en bikkelen maar
quote:Zuurkool zonder spek is geen zuurkool
Op maandag 24 februari 2003 00:28 schreef nikky het volgende:
zonder spek en met veel appelmoes eroverheen
Ik heb een heeeeeeeeeeeeeeeeeel !! lekker zuurkoolschotel recept. Ik weet zeker dat de topicstarter daar helemaal weg van zal zijn. Is italiaans iets, maar erg smakelijk ..
quote:gellyyyyyyyyyyyyyyyy zie kijk huiver..... ik ben niet de enigste die appelmoes over de zuurkool smijt
Op maandag 24 februari 2003 00:30 schreef P.bertens het volgende:
aardappeltjes koken, zuurkooltje kokenen pan spek en veeeeeeeeeeeeel KOUDE appelmoes. op het eind spek kleinsnijden en er doorheen prakken, kuiltje sju en veel appelmoes en bikkelen maar
Witte kool in de salade is wel lekker.
quote:ik ben 43........
Op maandag 24 februari 2003 00:30 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Geniaal, zal ik dat ook doen als ik 44 benIk heb een heeeeeeeeeeeeeeeeeel !! lekker zuurkoolschotel recept. Ik weet zeker dat de topicstarter daar helemaal weg van zal zijn. Is italiaans iets, maar erg smakelijk ..
quote:mijn zusje vrat vroeger ook altijd alles alleen maar met appelmoes...
Op maandag 24 februari 2003 00:31 schreef nikky het volgende:[..]
gellyyyyyyyyyyyyyyyy zie kijk huiver..... ik ben niet de enigste die appelmoes over de zuurkool smijt
quote:Cultuurbarbaar
Op maandag 24 februari 2003 00:31 schreef nikky het volgende:[..]
gellyyyyyyyyyyyyyyyy zie kijk huiver..... ik ben niet de enigste die appelmoes over de zuurkool smijt
quote:Maar voel me 25
Op maandag 24 februari 2003 00:32 schreef Kanjer het volgende:[..]
ik ben 43........
maar nooit te oud om te leren dus ben heel nieuwsgierig naar je recept
quote:owh ja sorry, het is nog geen oktober
Op maandag 24 februari 2003 00:32 schreef Kanjer het volgende:[..]
ik ben 43........
maar nooit te oud om te leren dus ben heel nieuwsgierig naar je recept
quote:mijn broertje ook
Op maandag 24 februari 2003 00:32 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
mijn zusje vrat vroeger ook altijd alles alleen maar met appelmoes...
ik hou niet zo van dat hollandse stamppotgedoe. alleen zuurkool met appelmoes ( en dan niet een lullige 4 scheppen maar een halve pot) vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
quote:Dank....
Op maandag 24 februari 2003 00:34 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
owh ja sorry, het is nog geen oktober
*gaap* ik moet het wel ff opzoeken, zit geen spek in, en is een overgerecht dus hoop dat je een oven heb. Al zit er geen spek in is het alsnog echt het proberen waard, daarnaast is er een kans dat je vrouw het ook lekker vind omdat het een hele andere smaak heeft, met fruit. Euhh kijk je mail even
quote:Ik vind dat met satesaus alles lekker wordt, maar das zo ongelovelijk vet & slecht dus eet dat maar niet zoveel
Op maandag 24 februari 2003 00:34 schreef nikky het volgende:[..]
mijn broertje ook
ik hou niet zo van dat hollandse stamppotgedoe. alleen zuurkool met appelmoes ( en dan niet een lullige 4 scheppen maar een halve pot) vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk
quote:nou maak je tot dusver blij me een dooie mus hoor, staat alleen een mailtje in cc naar mezelf dat ik het recept op moet zoeken voor je
Op maandag 24 februari 2003 00:36 schreef Kanjer het volgende:[..]
Dank....
quote:Jah, gaf eerst reactie en ging toen pas kijken , maar ik kijk er naar uit!!
Op maandag 24 februari 2003 00:37 schreef MrCaBLeGuY het volgende:[..]
nou maak je tot dusver blij me een dooie mus hoor, staat alleen een mailtje in cc naar mezelf dat ik het recept op moet zoeken voor je
Dus je houd het tegoed maar komt goed
quote:nou musje komt vast tot leven
Op maandag 24 februari 2003 00:39 schreef Kanjer het volgende:[..]
Jah, gaf eerst reactie en ging toen pas kijken , maar ik kijk er naar uit!!
quote:pries
Op maandag 24 februari 2003 00:34 schreef nikky het volgende:[..]
mijn broertje ook
zullen we een veelappelmoesbijdezuurkoolfanclub oprichten
quote:
Op maandag 24 februari 2003 00:40 schreef P.bertens het volgende:[..]
pries
zullen we een veelappelmoesbijdezuurkoolfanclub oprichten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |