Het is ook wel een erg Amerikaanse lijst hè.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:12 schreef DecoAoreste het volgende:
Heel vreemde lijst. Sowieso disproportioneel veel hiphop, R&B en aanverwante muziek, aangevuld met een paar simpele popdeuntjes. Als ik kijk naar de top-10 vind ik eigenlijk alleen de nummers 4 en 5 logisch. 6 en 8 zijn prima platen, maar zijn het toonaangevende nummers die tot de beste van deze eeuw behoren? Dat vraag ik me af.
Ook dat, maar dat snap ik ergens nog als het door Amerikanen is opgesteld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is ook wel een erg Amerikaanse lijst hè.
Ja, maar daardoor matcht het niet lekker met ons gevoel van 21e eeuwse muziek.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ook dat, maar dat snap ik ergens nog als het door Amerikanen is opgesteld.
Absoluut niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Betere top 10 dan bij een gemiddelde 3FM Top 1003 van deze eeuw lijst
Dan krijg je Krezip en Jaap Reesema erin, wat dat betreft kan ik me ook beter vinden in deze lijst, is wat globaler, en veel R&B kreeg je vroeger op TMF ook wel te zien, zoals Missy Elliot, Beyoncé en Jay-Z.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Betere top 10 dan bij een gemiddelde 3FM Top 1003 van deze eeuw lijst
Mja, ik zit momenteel in een Chet Baker trip, dus aan mij moet je misschien maar niet vragen wat ik hier van vind...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:00 schreef DrDentz het volgende:
De top 10:
[ afbeelding ]
https://www.rollingstone.(...)e-wire-4-1235424125/
Tsja.. zeg het maar jongens..
Chet Baker heeft deze eeuw niet zoveel muziek meer geproduceerd, neequote:Op maandag 13 oktober 2025 13:17 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Mja, ik zit momenteel in een Chet Baker trip, dus aan mij moet je misschien maar niet vragen wat ik hier van vind...
Meh op de fantano sub op reddit branden ze de lijst ook af, grotendeels amerikanen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 13:32 schreef Chiappucci het volgende:
Get Ur Freak On als beste nummer van de 21e eeuw![]()
![]()
Dat kan toch niet, Johan. En dat is niet het enige dat ik niet begrijp aan deze lijst. Maar goed, het is al vaker gebleken dat de Amerikaanse muzieksmaak sterk afwijkt van de 'onze'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |