Nou, mijne kan een behoorlijke draak zijn anders bij tijd en wijle.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:16 schreef sigme het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat voor kat je taxichauffeur heeft maar een ragdoll voldoet aardig aan de wen svan 'uitsluitend lieve kat'
quote:De Ragdoll is misschien wel de meest relaxte huiskat. Deze katten zijn in principe snel tevreden en weinig veeleisend. Ze tolereren de meeste situaties. Ze hebben een uiterst zacht en ontspannen karakter en zijn trouwe, toegewijde huisdieren. Men zegt wel eens dat deze katten immuun zijn voor pijn, maar dit is volkomen onjuist! Hun ontspannen houding komt voort uit hun groot vertrouwen, niet uit een gebrek aan gevoel.
https://www.purina.nl/op-(...)kattenrassen/ragdoll
De kat die jij gezien hebt kan wel heel aardig zijn, maar een andere zelfde uitziende kat kan een kreng zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Eigenlijk ben ik een hondenpersoon, maar ik moet eerlijk zijn naar mezelf. Vanwege mijn depressieve klachten kan ik niet met zekerheid zeggen dat ik een hond vier keer per dag zal uitlaten en daar moet ik gewoon eerlijk over zijn.
Normaal houd ik niet zo van katten en ben ik er ook een beetje bang voor, maar in de buurt waar ik regelmatig kom als taxichauffeur woont een kat die ik ontzettend lief en leuk vind. Elke keer staat hij klaar om geaaid te worden, en ik zou hem het liefst mee willen nemen, en zo’n kat overweeg ik nu zelf aan te schaffen.
Het probleem is dat ik geen idee heb wat voor soort kat dit is. Het is een vrij grote kat met lang haar, waardoor hij misschien groter lijkt dan hij werkelijk is. Hij is rood/oranje/wit van kleur. Hij zag er niet uit als een standaard huiskat.
Weet iemand wat voor soort kat dit zou kunnen zijn?
Dat wilde ik net zeggen. De soort zegt zeker niet alles over het karakter.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:45 schreef maily het volgende:
[..]
De kat die jij gezien hebt kan wel heel aardig zijn, maar een andere zelfde uitziende kat kan een kreng zijn.
Ik heb mijn leven lang al katten. En inderdaad, de poezels kunnen wel van hetzelfde ras zijn of er hetzelfde uitzien, het zegt niks. Heel verschillende karakters hebben we hier door de jaren gehad. Maar allemaal leuk.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:45 schreef maily het volgende:
[..]
De kat die jij gezien hebt kan wel heel aardig zijn, maar een andere zelfde uitziende kat kan een kreng zijn.
TS is de taxichauffeurquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:16 schreef sigme het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat voor kat je taxichauffeur heeft maar een ragdoll voldoet aardig aan de wen svan 'uitsluitend lieve kat'
I know. Ik wil ook niet beweren dat alle katten van dat ras dezelfde persoonlijkheid hebben. Ik wil gewoon wat meer onderzoek doen om een idee te krijgen van wat ik kan verwachten en hoe ze over het algemeen zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:45 schreef maily het volgende:
[..]
Het was in ieder geval niet de Ragdoll… al overweeg ik misschien wel een Ragdoll aan te schaffen, want volgens de artikelen staan ze meestal in de top 3 van lieve en aanhankelijke katten. De kat die ik tegenkwam had vrij lang wit haar over zijn hele lichaam en een heel lief koppiequote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:20 schreef sigme het volgende:
Noorse boskatten en Main Coon zijn wel groot en harig maar niet per se heel lief/aanhalig toch?
[..]
[ afbeelding ]
Snap ik. Volgende week dinsdag kom ik daar weer, dan zal ik een foto maken als hij er weer is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:15 schreef Aberkullie het volgende:
Ik kwam hier voor de pics en ik moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben.
quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:14 schreef -Deluzion- het volgende:
Het is een vrij grote kat met lang haar, waardoor hij misschien groter lijkt dan hij werkelijk is. Hij is rood/oranje/wit van kleur. Hij zag er niet uit als een standaard huiskat.
Kun je niet even op internet een vergelijkbare kad zoekenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:07 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Snap ik. Volgende week dinsdag kom ik daar weer, dan zal ik een foto maken als hij er weer is.
Je wil ook nog gaan emigreren. Bedenk even of je dan hier een kat wil aanschaffen (en meeverhuizen als dat zomaar kan) of daar.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:04 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het was in ieder geval niet de Ragdoll… al overweeg ik misschien wel een Ragdoll aan te schaffen, want volgens de artikelen staan ze meestal in de top 3 van lieve en aanhankelijke katten. De kat die ik tegenkwam had vrij lang wit haar over zijn hele lichaam en een heel lief koppie
Er bestaat geen aanhankelijkere kat dan mijn halve Noorse Boskat.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:20 schreef sigme het volgende:
Noorse boskatten en Main Coon zijn wel groot en harig maar niet per se heel lief/aanhalig toch?
[..]
[ afbeelding ]
Dat maakt het geen algemeen raskenmerk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:57 schreef arvensis het volgende:
[..]
Er bestaat geen aanhankelijkere kat dan mijn halve Noorse Boskat.
analvabeedquote:
Informeer je ook over wat katten nodig hebben van jou.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
I know. Ik wil ook niet beweren dat alle katten van dat ras dezelfde persoonlijkheid hebben. Ik wil gewoon wat meer onderzoek doen om een idee te krijgen van wat ik kan verwachten en hoe ze over het algemeen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |