abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:50:45 #1
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952175
15sept kreeg ik een mail van meta, facebook en instagram. Dat mijn echtheid werd betwijfeld en ik mijn id en een filmpje moest sturen. Gedaan. Toen kreeg ik de mail dat ik dingen zou hebben gepost betreft sexuele uitbuiting van kinderen.. no way! en werd mijn account van ruim 18 jaar gewist zonder dat ik dit nog mag aanvechten. Heb al via consumentenbond en de a.c.e. bezwaar aangetekend maar nog niks opgeschoten.

Na wat zoeken op Reddit kom ik heel veel van de zelfde gevallen tegen.. toevallig allemaal ook tegen het trainen van ai met je gegevens ingevuld.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn account terug te krijgen? Gaat vooral om contacten die ik in de jaren heb opgedaan wereldwijd en nu niet meer kan berichten.
pi_218952195
Laat gaan joh mis je niks aan
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
  maandag 6 oktober 2025 @ 14:58:49 #3
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952224
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:54 schreef Aberkullie het volgende:
Laat gaan joh mis je niks aan
Als is het alleen dat ik die contacten mijn tel nr kan geven
pi_218952238
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 14:50 schreef T42 het volgende:
15sept kreeg ik een mail van meta, facebook en instagram. Dat mijn echtheid werd betwijfeld en ik mijn id en een filmpje moest sturen. Gedaan. Toen kreeg ik de mail dat ik dingen zou hebben gepost betreft sexuele uitbuiting van kinderen.. no way! en werd mijn account van ruim 18 jaar gewist zonder dat ik dit nog mag aanvechten. Heb al via consumentenbond en de a.c.e. bezwaar aangetekend maar nog niks opgeschoten.

Na wat zoeken op Reddit kom ik heel veel van de zelfde gevallen tegen.. toevallig allemaal ook tegen het trainen van ai met je gegevens ingevuld.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om mijn account terug te krijgen? Gaat vooral om contacten die ik in de jaren heb opgedaan wereldwijd en nu niet meer kan berichten.
God op je blote knieën bedanken
pi_218952262
Ik vrees dat dit heel erg lastig te winnen is. Je hebt ook weinig te eisen van Meta. Maar ik mag hopen dat je account is geblokkeerd en niet gewist, een gewist account is namelijk ook niet meer terug te draaien.

Hier is een stappenplan wat je dan moet doen, maar meestal heeft het geen effect: https://id.nl/huis-en-ent(...)-ga-je-te-werk-50577
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218952272
Ik heb hier al best vaak over gehoord en gelezen maar heb nog nooit gelezen dat iemand hier de boel wist om te draaien.
-nee-
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:10:25 #7
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_218952284
Nieuw Facebook account aanmaken (als je dat überhaupt nog wilt) en voortaan geen dingen meer posten over seksuele uitbuiting van kinderen. Van wat ik heb gelezen hierover is dat je enige optie.
AZ
ALKMAAR
pi_218952309
Als die contacten zo belangrijk waren had je beter een lokale backup gemaakt. Laat het een les zijn. Informatie die in de cloud staat is niet van jou.
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:26:41 #9
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952377
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:10 schreef Durmada het volgende:
Nieuw Facebook account aanmaken (als je dat überhaupt nog wilt) en voortaan geen dingen meer posten over seksuele uitbuiting van kinderen. Van wat ik heb gelezen hierover is dat je enige optie.
Mooie is heb maanden niks gepost.. en al helemaal geen dingen met kinderen.. een niew account word meteen plat gegooit met zelfde regel uitbuiting waar 0.0 berichten zijn gepost.
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:29:23 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952391
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:14 schreef Farenji het volgende:
Als die contacten zo belangrijk waren had je beter een lokale backup gemaakt. Laat het een les zijn. Informatie die in de cloud staat is niet van jou.
Meeste zitten aan de andere kant van de wereld hebben geen whatsapp in Amerika. Ik heb geen apple dus dan kun je mailen of berichten via fb sturen. Als je al 18 jaar zonder problemen daar zit verwacht je niet onschuldig beschuldigd te worden en alles op zwart gaat en je geen 1 meta platform mag gebruiken. Ook whatsapp is bij andere geblokkeerd.
  maandag 6 oktober 2025 @ 15:34:48 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952431
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:06 schreef Hanca het volgende:
Ik vrees dat dit heel erg lastig te winnen is. Je hebt ook weinig te eisen van Meta. Maar ik mag hopen dat je account is geblokkeerd en niet gewist, een gewist account is namelijk ook niet meer terug te draaien.

Hier is een stappenplan wat je dan moet doen, maar meestal heeft het geen effect: https://id.nl/huis-en-ent(...)-ga-je-te-werk-50577
Account word 180 dagen bewaard na 15sept. Maar mooie is ik heb niks overtreden en ze mailen een standaard bericht ik wil dan wel eens bewijs zien!. En dat zie ik bij andere ook dus op reddit. allemaal met zelfde over kinderen uitbuiting.
pi_218952610
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 15:34 schreef T42 het volgende:

[..]
Account word 180 dagen bewaard na 15sept. Maar mooie is ik heb niks overtreden en ze mailen een standaard bericht ik wil dan wel eens bewijs zien!. En dat zie ik bij andere ook dus op reddit. allemaal met zelfde over kinderen uitbuiting.
als onderdeel van die voorwaarden die je hebt gelezen en geaccordeerd staat o.a. dat ze je geen verantwoording schuldig zijn. dus dan kun je allemaal heel verontwaardigd doen, maar dit is gewoon vooraf bekend.
of heb je de algemene voorwaarden gewoon aangeklikt en niet gelezen?

blijkbaar is je naam/account/activiteit gelinkt aan mogelijk illegale shit. en dan nemen ze geen risico. geheel volgens hun voorwaarden.

misschien dat een van je facebook "vrienden" stout is geweest en je daaraan gelinkt bent.

links of rechtsom, vette pech, account weg.

wederom, gewoon volgens de voorwaarden. dus je kunt er niks tegen doen. nieuwe accounts aanmaken gaat dan weer tegen de voorwaarden in en zullen linea recta verwijderdt worden.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:03:51 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952626
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:01 schreef freak1 het volgende:

[..]
als onderdeel van die voorwaarden die je hebt gelezen en geaccordeerd staat o.a. dat ze je geen verantwoording schuldig zijn. dus dan kun je allemaal heel verontwaardigd doen, maar dit is gewoon vooraf bekend.

blijkbaar is je naam/account/activiteit gelinkt aan mogelijk illegale shit. en dan nemen ze geen risico. geheel volgens hun voorwaarden.

misschien dat een van je facebook "vrienden" stout is geweest en je daaraan gelinkt bent.

wederom, gewoon volgens de voorwaarden. dus je kunt er niks tegen doen. nieuwe accounts aanmaken gaat dan weer tegen de voorwaarden in en zullen linea recta verwijderdt worden.
Bekijk deze YouTube-video
pi_218952642
quote:
top om een amerikaanse video te linken met amerikanen. who the fuck cares?

heb je de AV gelezen waarin staat dat ze dit mogen doen? nee he.

en die trieste gasten in die video "we'll hold them accountable"
zie je hoe er ook geen enkele advocaat in beeld komt?
nee, ze gaan naar een lokale tv zender toe..
petities e.d. allemaal leuk en aardig maar geen advocaat.
en dank u meneer Dood,
pi_218952643
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:01 schreef freak1 het volgende:

[..]

"Ik heb het gelezen en ga akkoord" is de meest gemaakte leugen wereldwijd. Want nee, niemand leest die voorwaarden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218952656
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
"Ik heb het gelezen en ga akkoord" is de meest gemaakte leugen wereldwijd. Want nee, niemand leest die voorwaarden.
dan moet je niet achteraf huilen als het bedrijf waar je de voorwaarden claimt van gelezen te hebben en er akkoord mee gaat vervolgens dezelfde voorwaarden gebruikt om je account te blokkeren. terecht of onterecht.

insert
"maar agent, ik wist niet dat ik hier maar 50 mocht"
en dank u meneer Dood,
pi_218952727
Die platformen zoals fb en insta bestaan alleen om geld te verdienen. Als jij geen geld betaalt ben je geen klant maar het product. Producten hebben geen rechten. Die moeten alleen braaf data blijven genereren en advertenties blijven bekijken. Maar zelfs als je dat doet mogen ze je er zo vanaf gooien, gewoon omdat ze daar zin in hebben, zonder opgaaf van reden. En jij kan daar helemaal niks tegen doen. Dit is geen democratie met inspraakmogelijkheden en rechtspraak etc.
pi_218952742
Joh, een paar fotos van je oma toegstuurd krijgen waaronder een foto van je nichtje die in de blote kont in een zwembad kukelt is al genoeg voor grote bedrijven om je account in de shredder te flikkeren. Ze kijken niet eens naar de foto's, dat bepaalt een AI-botje voor ze. En je bent gewoon niet belangrijk genoeg, dus ze nemen je zaak niet in behandeling.

De perfecte oplossing: Niet afhankelijk zijn van sociale media-websites voor het onderhouden van je contacten.
-nee-
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:20:31 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952745
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:07 schreef freak1 het volgende:

[..]
dan moet je niet achteraf huilen als het bedrijf waar je de voorwaarden claimt van gelezen te hebben en er akkoord mee gaat vervolgens dezelfde voorwaarden gebruikt om je account te blokkeren. terecht of onterecht.

insert
"maar agent, ik wist niet dat ik hier maar 50 mocht"
Daar staat als je iets doet tegen de regels dan kunnen ze je account uitzetten. Nou ik weet 110% zeker dat niks fout heb gedaan dus zou graag bewijs zien. En dan sturen ze standaard berichtje over regels kinderen en uitbuiting sexueel. En dat weet ik 300% zeker dat niks mee te maken heb!
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:22:30 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952759
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:15 schreef Farenji het volgende:
Die platformen zoals fb en insta bestaan alleen om geld te verdienen. Als jij geen geld betaalt ben je geen klant maar het product. Producten hebben geen rechten. Die moeten alleen braaf data blijven genereren en advertenties blijven bekijken. Maar zelfs als je dat doet mogen ze je er zo vanaf gooien, gewoon omdat ze daar zin in hebben, zonder opgaaf van reden. En jij kan daar helemaal niks tegen doen. Dit is geen democratie met inspraakmogelijkheden en rechtspraak etc.
Rest hier in huis kreeg nu net bericht meta dat ze moeten betalen, of data vrijgeven anders e
Word hun Account gesloten.
pi_218952762
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:20 schreef T42 het volgende:

[..]
Daar staat als je iets doet tegen de regels dan kunnen ze je account uitzetten. Nou ik weet 110% zeker dat niks fout heb gedaan dus zou graag bewijs zien. En dan sturen ze standaard berichtje over regels kinderen en uitbuiting sexueel. En dat weet ik 300% zeker dat niks mee te maken heb!
Het spijt me heel erg maar 'dus zou graag bewijs zien' is geen argument in deze kwestie. Zij hoeven niks.
-nee-
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:23:52 #22
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952766
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:20 schreef Marsenal het volgende:
Joh, een paar fotos van je oma toegstuurd krijgen waaronder een foto van je nichtje die in de blote kont in een zwembad kukelt is al genoeg voor grote bedrijven om je account in de shredder te flikkeren. Ze kijken niet eens naar de foto's, dat bepaalt een AI-botje voor ze. En je bent gewoon niet belangrijk genoeg, dus ze nemen je zaak niet in behandeling.

De perfecte oplossing: Niet afhankelijk zijn van sociale media-websites voor het onderhouden van je contacten.
Maar had dus al even geen blote kont fotos gestuurd. Helemaal niks met mensen er op gaar meestal over auto,s
  maandag 6 oktober 2025 @ 16:25:15 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_218952776
quote:
14s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:22 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Het spijt me heel erg maar 'dus zou graag bewijs zien' is geen argument in deze kwestie. Zij hoeven niks.
Klopt en ik hoef mijn mest ook niet achter te laten voor hun deur hier in nl 🤣

Edit. Heb trouwens geen mest.
pi_218952780
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:20 schreef T42 het volgende:

[..]
wauw, jij kunt goed lezen :')

allereerst is het nogal een breed sprectrum van wat er niet mag;
https://transparency.meta(...)tation-abuse-nudity/

dan staat hier gewoon helder dat als ze vinden dat je iets deed wat tegen het beleid inging de boel uitmag
https://transparency.meta(...)/disabling-accounts/

dan hebben ze ook een prachtig stuk ove rhoe ze met klachten omgaan
https://transparency.meta(...)ts-handling-process/
en zie daar;
"
If you have exhausted our existing processes outlined above, you may also be able to appeal to the Oversight Board. Keep in mind that not all decisions are eligible for appeal to the Oversight Board and the board only selects a certain number of eligible appeals, so they may not choose yours to review.

If you disagree with a content decision Meta has made on Facebook or Instagram and are a user in the EU, you can raise that decision with a certified out-of-court dispute settlement body in order to resolve the issue."
tadaaaa
en dank u meneer Dood,
pi_218952784
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 16:22 schreef T42 het volgende:

[..]
Rest hier in huis kreeg nu net bericht meta dat ze moeten betalen, of data vrijgeven anders e
Word hun Account gesloten.
omdat ze geassocieerd zijn met jouw account.
en dank u meneer Dood,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')