abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2026 @ 20:21:13 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220214345
De inspecteurs van de Michelingids zijn het hele jaar door op pad om naar de beste restaurants te speuren. Wat zou het zonde zijn om hun nieuwste ontdekkingen geheim te houden! Daarom hebben ze besloten hun nieuwste vondsten met u te delen. Acht restaurants maken deze maand hun intrede in de Michelingids Nederland.

Boon & De Koot - Amsterdam
Bouchot - Nuenen
De Cuijt - Mierlo
Loca - Arnhem
nevel - ‘s Hertogenbosch
Pikaar - Riethoven
Rust Wat by Sidney Schutte - Blaricum
Toet Amsterdam - Amsterdam
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 februari 2026 @ 22:27:15 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220215154
Moet een chef die Michelinsterren verdient eigenlijk zelf achter de kachel staan? Wat denken jullie?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 22:41:18 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220215204
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Moet een chef die Michelinsterren verdient eigenlijk zelf achter de kachel staan? Wat denken jullie?
Hij/zij moet op zijn minst in de keuken aanwezig zijn. Niet persé zelf aan het fornuis staan, maar wel leiding geven aan de keukenbrigade.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_220215291
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik mag hopen dat de Michelinsterren vergeven worden omdat het eten subliem is in een restaurant, ongeacht wie dat eten bereid of bedacht heeft.

Of de chef alles zelf staat te koken, of op afstand talentvolle mensen aan het coachen is, dat maakt me weinig uit.
pi_220215490
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 23:04 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat de Michelinsterren vergeven worden omdat het eten subliem is in een restaurant, ongeacht wie dat eten bereid of bedacht heeft.

Of de chef alles zelf staat te koken, of op afstand talentvolle mensen aan het coachen is, dat maakt me weinig uit.
Ja, en dat is toch gewoon de praktijk. Zoveel koks met meerdere restaurants die bekroond worden. Ik neem aan dat naamgever dan de eindregie heeft maar dat ook de chef daar die ster op zijn CV mag zetten.
anonieme razernist
pi_220215496
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:21 schreef golfer het volgende:
De inspecteurs van de Michelingids zijn het hele jaar door op pad om naar de beste restaurants te speuren. Wat zou het zonde zijn om hun nieuwste ontdekkingen geheim te houden! Daarom hebben ze besloten hun nieuwste vondsten met u te delen. Acht restaurants maken deze maand hun intrede in de Michelingids Nederland.

Boon & De Koot - Amsterdam
Bouchot - Nuenen
De Cuijt - Mierlo
Loca - Arnhem
nevel - ‘s Hertogenbosch
Pikaar - Riethoven
Rust Wat by Sidney Schutte - Blaricum
Toet Amsterdam - Amsterdam
Pikaar was verhuisd om het rustig aan te doen: ster ingeleverd en ik kreeg de indruk dat ze een soort kipsaté- en op de huid gebakken zalmmoten-restaurant zouden beginnen. Blijkbaar kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan als ze nu al een vermelding krijgen.
anonieme razernist
  zaterdag 28 februari 2026 @ 12:07:41 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220218028
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:02 schreef NoCigar het volgende:

Pikaar was verhuisd om het rustig aan te doen: ster ingeleverd en ik kreeg de indruk dat ze een soort kipsaté- en op de huid gebakken zalmmoten-restaurant zouden beginnen. Blijkbaar kruipt het bloed toch waar het niet gaan kan als ze nu al een vermelding krijgen.
Dit is wat de Michelingids er over zegt:
quote:
Cas en Kelly Pikaar zijn teruggekeerd naar zijn geboortegrond in Riethoven, waar ze hun gasten ontvangen in een ruim restaurant dat een warme retrofeel heeft. Een blik op de verleidelijke kaart leert dat bourgondiërs hier thuiskomen. Een rijke terrine van ganzenlever, wilde hazenrug met zijn diepe jus en een volle aardappelpuree, een eigen versie van dame blanche: chef Pikaar gaat resoluut de klassieke toer op, met hier en daar een subtiele Aziatische smaakmaker. Zijn neus voor kwaliteitsproducten wordt in de verf gezet door bereidingen die complexiteit mijden en inzetten op diepgang die als vanouds pleziert.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')