Nu nog steeds NOx en NH3 verwisselen is dan wel weer sneu.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:00 schreef Homey het volgende:
[..]
Stikstof wordt puur ingezet als politiek wapen om onwelgevallige projecten stil te leggen.
Ga zelf na: die strenge stifstof regels gelden nooit of zelden voor een AZC. Of wat dacht je van dat giga event van Amsterdam Sail laatst? Mega uitstoot van stikstof, toch hoor je er opeens niks over.
Zelf wonen ze in villa's en het volk moet opgestapeld in sovjetblokkendozen tussen de statushouders wonen.quote:
maar reageer eens inhoudelijk?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:48 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Zelf wonen ze in villa's en het volk moet opgestapeld in sovjetblokkendozen tussen de statushouders wonen.
Die tuin wordt waarschijnlijk onderhouden door een peloton aan onderbetaalde oostblokkers.
Omdat het puur luchtfietserij is. Het plan van Jetten bijvoorbeeld, onhaalbaar en zeker niet te realiseren in één zittingsperiode van een coalitie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar reageer eens inhoudelijk?
zijn er partij'en met een beter plan tegen de woningnood?
gaat de VVD of CDA regelen dat iedereen villa krijgt?
Dus om die bouwplannen van PvdA/Groenlinks te realiseren gaan we nog meer mensen binnenhalen. Die dan ook weer ergens moeten wonen.quote:"We zullen ook mensen van buiten moeten halen. Als mensen fatsoenlijk betaald worden en onder fatsoenlijke arbeidsomstandigheden kunnen werken, is dat een vorm van arbeidsmigratie waarmee ik geen probleem heb."
Vraag me af of de huidige situatie nou wezenlijk anders is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Gia het volgende:
Dus het rijk/gemeenten gaan grond opkopen van boeren, tegen de landbouwprijzen, uiteraard. En dit gaan ze dan verkopen aan projectontwikkelaars tegen bouwgrondprijzen? Hoe kom ik als staat aan geld?
Het uiteindelijke effect op de depositie/natuur, is niet wezenlijk verschillend. Maar inderdaad, het begrip "stikstof" wordt volledig verkeerd gebruikt.quote:Op maandag 6 oktober 2025 14:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Nu nog steeds NOx en NH3 verwisselen is dan wel weer sneu.
Hoeveel statushouders hebben er nu een koopwoning?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:03 schreef Cruzinats het volgende:
Will je concreet iets doen tegen de woningnood, iets wat direct invloed heeft op het woningtekort dan gooi je de grenzen dicht en werkt je actief aan het deporteren van statushouders, eventueel met een zak geld. Het zal te alle tijde goedkoper en sneller zijn.
Om de bouwplannen van alle partijen te realiseren zijn we aangewezen op arbeidsmigranten, dus dat is niets nieuws. Tussen 2008 en 2016 is er een enorme krimp in de bouw geweest omdat er nou eenmaal geen ruk werd gebouwd. Het is niet voor niets dat er een enorm tekort is aan technisch geschoolde mensen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:03 schreef mackinac het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)om-me-heen-kijk.html
Uit het interview met Timmermans over het tekort aan bouwpersoneel:
[..]
Dus om die bouwplannen van PvdA/Groenlinks te realiseren gaan we nog meer mensen binnenhalen. Die dan ook weer ergens moeten wonen.
Meer sociale huurwoningen zal ook de druk op koopwoningen doen afnemen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoeveel statushouders hebben er nu een koopwoning?
Je zou je ook eens af kunnen vragen waarom er elk jaar zoveel woningen nodig zijn. De bevolkingsgroei in Nederland komt voor het grootste deel door migratie. Je kan dan inderdaad als een kip zonder kop blijven bouwen en mensen binnenhalen die dat voor je doen. Maar volgens mij wordt het tijd voor wat duurzamere oplossing.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Om de bouwplannen van alle partijen te realiseren zijn we aangewezen op arbeidsmigranten, dus dat is niets nieuws. Tussen 2008 en 2016 is er een enorme krimp in de bouw geweest omdat er nou eenmaal geen ruk werd gebouwd. Het is niet voor niets dat er een enorm tekort is aan technisch geschoolde mensen.
Zelfs de huidige doelen van 100k woningen per jaar hebben we de mensen niet meer voor.
In die zin anders dat boeren nu niet zelf hun grond mogen verkopen als bouwgrond. Ik vind dat ze dat wel moeten mogen, na bouwrijp maken. Ik vermoed dat ze dan veel makkelijker genegen zijn het te verkopen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Vraag me af of de huidige situatie nou wezenlijk anders is.
Niet veel, want het is niet halal om een lening af te sluiten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoeveel statushouders hebben er nu een koopwoning?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Volt zou liefst de staalfabriek van Tata Steel in IJmuiden sluiten en daar huizen bouwen, en de PVV wil dat doen op de plek van het Mediapark in Hilversum.
Niet alleen woningen, die mensen moeten ook allemaal gebruik maken van de voorzieningen en dat piept en kraakt aan alle kanten,quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:39 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je zou je ook eens af kunnen vragen waarom er elk jaar zoveel woningen nodig zijn. De bevolkingsgroei in Nederland komt voor het grootste deel door migratie. Je kan dan inderdaad als een kip zonder kop blijven bouwen en mensen binnenhalen die dat voor je doen. Maar volgens mij wordt het tijd voor wat duurzamere oplossing.
Dan moet wel de inkomenseis naar boven worden bijgesteld, want een stel met 2 inkomens verdient al gauw te veel om in aanmerking te kunnen komen voor sociale huur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:33 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Meer sociale huurwoningen zal ook de druk op koopwoningen doen afnemen.
Als je goedkoop huurt zal de noodzaak om flink te overbieden op een koopwoning ook minder zijn.
Een reden zou kunnen zijn het afbreken van bejaardenhuizen. Ouderen moeten langer hun woning bezet blijven houden, want ze kunnen nergens anders naartoe.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:39 schreef mackinac het volgende:
[..]
Je zou je ook eens af kunnen vragen waarom er elk jaar zoveel woningen nodig zijn. De bevolkingsgroei in Nederland komt voor het grootste deel door migratie. Je kan dan inderdaad als een kip zonder kop blijven bouwen en mensen binnenhalen die dat voor je doen. Maar volgens mij wordt het tijd voor wat duurzamere oplossing.
Dat moeten we ook, de huidige bevolkingsgroei is ook niet vol te houden. Maar desondanks zijn die woningen vooralsnog nodig om te huisvesten wat er nu al is aan bevolking. We komen nu 400k woningen tekort, die zullen toch door iemand gebouwd moeten worden want ideeën zoals mensen uitzetten gaat het toch nergens halen. Al stemmen beide kamers voor is er wel een rechter of Europese instantie die ervoor gaat liggen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:39 schreef mackinac het volgende:
[..]
De groei in huishoudens waar linkse partijen graag mee schermen om de woningnood te duiden is ook volledig toe te wijzen aan de instroom van migranten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:58 schreef gwn_een_user het volgende:
aantal nieuwbouwwoningen per jaar, laten we enkel de laatste 10 jaar erbij nemen:
2024: 69.000
2023: 73.000
2022: 74.000
2021: 68.600
2020: 70.000
2019: 71.500
2018: 66.600
2017: 63.000
2016: 54.800
2015: 48.400
netto migratie per jaar, eveneens laatste 10 jaar:
2024: 109.100
2023: 137.366
2022: 223.798
2021: 107.198
2020: 68.359
2019: 108.035
2018: 86.371
2017: 80.665
2016: 79.194
2015: 55.106
https://nos.nl/artikel/25(...)dan-voorgaande-jaren
https://nos.nl/artikel/25(...)aar-dit-jaar-bouwdip
https://fd.nl/bedrijfslev(...)uwdoel-lijkt-gehaald
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)bouwwoningen-in-2021
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederland
vrijwel alle bevolkingsgroei in nederland is migratiegedreven, mensen worden steeds ouder, bedrijven kopen huizen op, veel oudere woningen moeten worden gesloopt of gerenoveerd, etc
doe met die informatie wat je wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |