Misschien hebben de vriendinnen wel gezegd dat ze haar niet mee wilden hebben met rolstoel etc en heeft Debbie toen heel dramatisch gedaan dat ze zonder die hulpmiddelen eeeeecht niet mee kon. Zomaar een ideetje 🤪quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:38 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ik denk dat haar vriendinnen geen zin hebben om met haar op stap te gaan, rolstoel , ketting, oordoppen..en als het nou echt zo zou zijn dat ze dat nodig had zouden ze dat denk ik met liefde doen
Denk dat zij ook langzaam doorhebben hoe ze in werkelijkheid is.
Ja, en dan? Dan gaan mensen dat op een forum melden maar dat mag niet, of ze gaan haar een dm sturen of haar ontvolgen. Een heel concreet risico loopt ze volgens mij niet.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:17 schreef Missinglink24 het volgende:
[..]
Denk het niet. Too risky om eventueel gespot te worden.
En toch komt ze ieder jaar weer met (veel) meuk thuis.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:19 schreef Tamboerijn het volgende:
Ik snap sowieso niet wat Debbie zo leuk vindt aan We are pregnant. Dat is echt gericht op zwangeren en baby's. Die fase ligt (hopelijk) toch wel achter haar.
Maar heeft zij wel vriendinnen dan? Niet rot bedoeld en ik volg haar al een tijdje niet meer (kijk soms anoniem als er hier iets gepost wordt haha), maar heb er nooit iets over voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:38 schreef Henrike het volgende:
[..]
Ik denk dat haar vriendinnen geen zin hebben om met haar op stap te gaan, rolstoel , ketting, oordoppen..en als het nou echt zo zou zijn dat ze dat nodig had zouden ze dat denk ik met liefde doen
Denk dat zij ook langzaam doorhebben hoe ze in werkelijkheid is.
Ik vind dat wat dubbel. Mijn zoon heeft zijn gehele middelbare school op hoogste niveau gedaan met extra vakken en ook alles in het Engels. Het is nu eenmaal een feit dat grenzen vervagen en vele bedrijven internationaal werken. Wat jij zegt klopt, mijn zoon kan soms geen goed Nederlands woord vinden voor iets en doet het dan in het Engels, ik help hem dan met het zeggen van het Nederlandse woord. Sowieso vind ik het taalonderwijs in Nederland slecht!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:41 schreef Tarantelle het volgende:
Demammavan: Totaal geen kritische opmerking, maar ik zag dat S een Engels boek koos, omdat ze liever Engels leest. Ik zie dat bij mijn eigen kinderen en leeftijdsgenoten ook en ik vind dat zo'n jammere ontwikkeling. Sowieso voor de Nederlandse boekenmarkt, maar ook gewoon omdat je steeds meer ziet dat deze groep het Engels beter beheerst dan het Nederlands, wat toch wel voor een afkalving van onze taal zorgt. Ik zie het bij mijn eigen kinderen ook, ik probeer Nederlands te promoten, maar ze kiezen altijd weer voor Engelse boeken helaas.
Klopt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:43 schreef Hyacinth het volgende:
Debbie had het nooit goed kunnen doen met die beurs. Gaat ze wel naar die beurs is het niet goed, gaat ze niet dan is het ook niet goed.
Zo vermoeiend. De ouders van een #Grootgezin weten alles al, want ze hebben "uiteraard" alles al eens meegemaakt met de oudere kinderen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:41 schreef Rimboequeen het volgende:
AM moet weer privé info over demeiden het www op slingeren. Ze heeft t over onderliggende issues die herkenbaar zijn voor hen. Ja tuurlijk alle Geertsen komen uit dezelfde mal.
Arme meiden!
Ik zie om mij heen en ook bij mijn kinderen ook dat er vooral Engels gelezen word. Oudste is nu met haar lijst voor Nederlands bezig en dat gaat ook helemaal prima. Merk vooral dat ze meer plezier hebben in lezen als het in het Engels is (en sommige vertalingen zijn ook echt ruk) maar als het in het Nederlands is vinden ze het ook helemaal prima. Ik vind Engels ook makkelijker dan Nederlands 🤷 en lees dus juist bewust ook Nederlandse boeken om "bij te blijven "quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:41 schreef Tarantelle het volgende:
Demammavan: Totaal geen kritische opmerking, maar ik zag dat S een Engels boek koos, omdat ze liever Engels leest. Ik zie dat bij mijn eigen kinderen en leeftijdsgenoten ook en ik vind dat zo'n jammere ontwikkeling. Sowieso voor de Nederlandse boekenmarkt, maar ook gewoon omdat je steeds meer ziet dat deze groep het Engels beter beheerst dan het Nederlands, wat toch wel voor een afkalving van onze taal zorgt. Ik zie het bij mijn eigen kinderen ook, ik probeer Nederlands te promoten, maar ze kiezen altijd weer voor Engelse boeken helaas.
Dat is zo, maar de generatie van mijn kinderen (mijn jongste is 12 ) beheerst het Engels gewoon beter dan het Nederlands (geen tweetalig onderwijs), juist ook omdat alles in onze maatschappij gericht is op Engels en scholen het echt promoten. Ik ben daar een enorme tegenstander van. Je ziet het ook op universiteiten, dat een Nederlands docent een vak ineens in het Nederlands moet geven en dan in paniek raakt, want hij gaf het eerder alleen in het Engels. En ik snap dat (ook vanuit eigen ervaring), maar ik vind het wel zorgelijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:45 schreef Rimboequeen het volgende:
[..]
Ik vind dat wat dubbel. Mijn zoon heeft zijn gehele middelbare school op hoogste niveau gedaan met extra vakken en ook alles in het Engels. Het is nu eenmaal een feit dat grenzen vervagen en vele bedrijven internationaal werken. Wat jij zegt klopt, mijn zoon kan soms geen goed Nederlands woord vinden voor iets en doet het dan in het Engels, ik help hem dan met het zeggen van het Nederlandse woord. Sowieso vind ik het taalonderwijs in Nederland slecht!
Wat lult ie eigenlijk he met zn nare houding. Daarnaast is ie zelf ook lelijk (Rens z'n eigen woorden he naar een pubermeisje) Had Juul niet even de tijd kunnen nemen om door te zoeken denk ik danquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:54 schreef Snaky het volgende:
Volgens mij laat Rens zich ook vaak vervelend uit naar de tweeling en Jet. Een keer nam hij de rol van etenopschepper over van Maarten en gaf hij een meisje een tik op haar vingers. Het is niet alleen wat hij zegt maar zijn totale houding.
Bij Lot vind ik hem weer heel anders, die laat hij geen moment met rust.
Ik zou mijn dochters niet naar Scouting laten gaan met een Rens als leiding.
Ik zou ook niet blij zijn met hem als partner voor mijn dochter, maar daar heb je geen invloed op.
Het 'wij Geertsen gaan allemaal op Scouting 'snap ik sowieso niet. Voor Annemarie (en Maarten) lijkt het niet mogelijk om van hun format af te wijken. Natuurlijk denk je mee met je kinderen bij het kiezen van een hobby, maar bij hen ligt alles al voor de bevruchting vast. De enige variatie die mogelijk is, is of je van garnalen of slakken houdt.
Het probleem lijkt mij vooral dat de Nederlandse boekenindustrie achter het net vist, als niemand meer Nederlands wil lezen. Ik snap ook wel dat een Engels boek lekker makkelijk is en dat je liever geen vertalingen leest, maar het begint steeds jonger al. Helaas geldt het ook alleen voor Engels, ik kan mijn kinderen niet betrappen op het lezen van Duits-, Frans-,of Spaans-talige boeken. Dan pakken ze AI voor een verslag. Ik zie het absoluut als verarming.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:58 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Ik zie om mij heen en ook bij mijn kinderen ook dat er vooral Engels gelezen word. Oudste is nu met haar lijst voor Nederlands bezig en dat gaat ook helemaal prima. Merk vooral dat ze meer plezier hebben in lezen als het in het Engels is (en sommige vertalingen zijn ook echt ruk) maar als het in het Nederlands is vinden ze het ook helemaal prima. Ik vind Engels ook makkelijker dan Nederlands 🤷 en lees dus juist bewust ook Nederlandse boeken om "bij te blijven "
Voor mijn kinderen vind ik het belangrijker dat ze lol hebben in lezen dan dat ze Nederlands lezen 🤷 dat kunnen ze en doen ze tussendoor ook genoeg
Ik denk dat hij wel bij Julia past. Ik vraag me ook af of een andere vriend een andere uitwerking op haar zou hebben, maar mensen kiezen elkaar niet voor niets uit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:00 schreef Iris2.0 het volgende:
[..]
Wat lult ie eigenlijk he met zn nare houding. Daarnaast is ie zelf ook lelijk (Rens z'n eigen woorden he naar een pubermeisje) Had Juul niet even de tijd kunnen nemen om door te zoeken denk ik dan
Of praat er over verder op slowchat!!quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:05 schreef Tarantelle het volgende:
[..]
Het probleem lijkt mij vooral dat de Nederlandse boekenindustrie achter het net vist, als niemand meer Nederlands wil lezen. Ik snap ook wel dat een Engels boek lekker makkelijk is en dat je liever geen vertalingen leest, maar het begint steeds jonger al. Helaas geldt het ook alleen voor Engels, ik kan mijn kinderen niet betrappen op het lezen van Duits-, Frans-,of Spaans-talige boeken. Dan pakken ze AI voor een verslag. Ik zie het absoluut als verarming.
Maar ook als offtopic, dus ik stop er nu mee....
Ze zal wel weer iets daarover in het nieuwe boekje hebben geschreven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:41 schreef Rimboequeen het volgende:
AM moet weer privé info over demeiden het www op slingeren. Ze heeft t over onderliggende issues die herkenbaar zijn voor hen. Ja tuurlijk alle Geertsen komen uit dezelfde mal.
Arme meiden!
Bij gebrek aan content denk ik. Je moet wel regelmatig wat posten als fluflu.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:44 schreef Roesssst het volgende:
Janneke gaat verbouwen. Volgens mij moet er echt heel veel gebeuren en dan willen ze over 2 maanden over vanwege de kosten van de overbruggingshypotheek die ze niet helemaal goed had ingeschat. Poeh, heftig dit naast je werk, studie en gezin. Hoop dat het goed gaat.
Overigens vind ik verbouwfilmpjes dan wel weer leuk om te volgen, leuker dan om te zien hoe ze aan die stang hangt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |