Het plafond is zwart, de muren bruin, maar dat wordt niet echt goed opgepakt door mijn telefoon. Ik vind met de beamer aan dat het eigenlijk nog altijd best licht is. En er is nog geen decoratie, dus er veranderd nog wel wat. Akoestiek geen idee, ik moet eerst eens kijken hoe het allemaal klinkt, maar wat ik in mijn eerste post zetten, Ik hoor die verschillen waarschijnlijk nieteens, dus ik zou ook niet weten wat ik aan zou moeten passen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 00:26 schreef dexamfetamine het volgende:
[..]
cool hoor! als ik zo'n ruimte 'over' zou hebben dan had ik ook graag een dedicated bioscoop kamer gewild. zelf vind ik jouw ruimte tot nu toe erg zwart:p ga je dat nog contrasteren met andere kleuren? wat ga je doen aan akoestiek want ik zie voornamelijk veel harde oppervlakten.
Ja, dat hoor je wel. Je hoort misschien niet het verschil tussen 2 speakers die qua afmetingen etc nagenoeg aan elkaar gelijk zijn, maar als jij gaat zitten luisteren naar een aantal verschillende speakers, dan hoor je daar ook wel verschil tussen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:45 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Het plafond is zwart, de muren bruin, maar dat wordt niet echt goed opgepakt door mijn telefoon. Ik vind met de beamer aan dat het eigenlijk nog altijd best licht is. En er is nog geen decoratie, dus er veranderd nog wel wat. Akoestiek geen idee, ik moet eerst eens kijken hoe het allemaal klinkt, maar wat ik in mijn eerste post zetten, Ik hoor die verschillen waarschijnlijk nieteens, dus ik zou ook niet weten wat ik aan zou moeten passen.
Laserbeamer. Weg issues. Bovendien doet mijn geluid niet onder voor de bios als ik hem hier open gooi.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 20:48 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit. Het is gewoon kut. Je hebt nooit de echte goede spullen zoals in een echte bios.
Is wellicht een instelling. Mijn beamer doet dat als ik switch tussen bv youtube en tv kijken of tussen xbox en een film op Netflix.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:26 schreef boegschroef het volgende:
Ondertussen werkt alles, geluid is afgestemd, beeld werk en de eerste paar 4k films zijn bekeken. Ik moet nog wel op zoek naar de sofa, want nu hebben we er wat ligbedden staan
Ik ben over het algemeen zeer tevreden. Alles lijkt goed te werken op 1 klein ding na, bij het switchen van apps, of wijzigen van film dan gaat het beeld vaak lang op zwart, ik vermoed dat het komt omdat de resolutie dan wijzigt (ook het aantal herz) en dan moet de denon switchen, vervolgens switched de beamer enz. soms duurt het wel 30 seconden voordat ik weer beeld heb.
Wat dus voor komt is dat als ik een 4k film start, ik het geluid al hoor en de film begint te spelen en dat ik pas na 30s beeld krijg. Dat moet ik nog even uitzoeken.
Bij mij heb ik die pauze ook, maar zeker geen 30 seconden. Ik denk niet eens 5. Ik heb geen beamer, maar je wijzigt ook van input dan neem ik aan? Geen idee hoe dat met een beamer is, maar 30 seconden is wel érg lang, van input A naar input B zou geen 30 sec moeten duren zou je zeggen?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 16:26 schreef boegschroef het volgende:
Ondertussen werkt alles, geluid is afgestemd, beeld werk en de eerste paar 4k films zijn bekeken. Ik moet nog wel op zoek naar de sofa, want nu hebben we er wat ligbedden staan
Ik ben over het algemeen zeer tevreden. Alles lijkt goed te werken op 1 klein ding na, bij het switchen van apps, of wijzigen van film dan gaat het beeld vaak lang op zwart, ik vermoed dat het komt omdat de resolutie dan wijzigt (ook het aantal herz) en dan moet de denon switchen, vervolgens switched de beamer enz. soms duurt het wel 30 seconden voordat ik weer beeld heb.
Wat dus voor komt is dat als ik een 4k film start, ik het geluid al hoor en de film begint te spelen en dat ik pas na 30s beeld krijg. Dat moet ik nog even uitzoeken.
Wordt dit niet 1 grote echoput met al die harde oppervlakken?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:08 schreef boegschroef het volgende:
De beloofde foto's na een weekendje en 2 avonden werken:
Vrijdag avond begonnen met slopen
[ afbeelding ]
Zaterdag schilderen en een dun laagje egaline over de vloer
[ afbeelding ]
Zondag de verlichting
[ afbeelding ]
Gisteren en vandaag de inrichting
[ afbeelding ]
Het was altijd de bedoeling het een beetje ruw en industrie like te maken. Zelf ben ik aardig tevreden, maar heb nog wel redelijk wat af te werken (naast en onder het scherm komen nog zwarte doeken, geuid aansluiten, beamer afstellen) enz.
En dan nog de sofa, want een film kijken op een omgekeerde ton is niet alles.
Maar tot nu toe nog net onder de 3000 euro gebleven en dat valt me niet tegen.
Ik ben er achter wat de oorzaak is, de Denon wil alle signalen upscalen naar 8k, maar mijn beamer ondersteund dat niet, omdat die switch tijd kost, en de denon terug krijgt dat het een unsupported signaal is gaat de denon naar 4k120h, ook dat wordt niet door de beamer ondersteund, vervolgens gaat hij naar 4k60h, dat wordt wel ondersteund, dat switchen doet hij elke keer als de input resolutie veranderd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bij mij heb ik die pauze ook, maar zeker geen 30 seconden. Ik denk niet eens 5. Ik heb geen beamer, maar je wijzigt ook van input dan neem ik aan? Geen idee hoe dat met een beamer is, maar 30 seconden is wel érg lang, van input A naar input B zou geen 30 sec moeten duren zou je zeggen?
Dat zou je misscien denken, maar dat is het totaal niet. Of athans ik en de rest in het huis horen het niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wordt dit niet 1 grote echoput met al die harde oppervlakken?
Goed opgelost!quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:07 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben er achter wat de oorzaak is, de Denon wil alle signalen upscalen naar 8k, maar mijn beamer ondersteund dat niet, omdat die switch tijd kost, en de denon terug krijgt dat het een unsupported signaal is gaat de denon naar 4k120h, ook dat wordt niet door de beamer ondersteund, vervolgens gaat hij naar 4k60h, dat wordt wel ondersteund, dat switchen doet hij elke keer als de input resolutie veranderd.
Ik heb de denon nu op fixed 4k60h staan en nu is er eigenlijk geen enkel moment zwart.
Ah, makes sense! Maar inderdaad, dat upscalen kun je uitzetten. Goeie. daar heb ik niet aan gedacht.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 12:07 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben er achter wat de oorzaak is, de Denon wil alle signalen upscalen naar 8k, maar mijn beamer ondersteund dat niet, omdat die switch tijd kost, en de denon terug krijgt dat het een unsupported signaal is gaat de denon naar 4k120h, ook dat wordt niet door de beamer ondersteund, vervolgens gaat hij naar 4k60h, dat wordt wel ondersteund, dat switchen doet hij elke keer als de input resolutie veranderd.
Ik heb de denon nu op fixed 4k60h staan en nu is er eigenlijk geen enkel moment zwart.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |