abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218900051
quote:
8s.gif Op maandag 29 september 2025 18:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Had Wilders maar de kans gekregen om beleid te maken, dan was alles nu beter geweest en hadden we oplossingen in plaats van problemen!
Het gaat niet om Wilders, dat is een sukkel. Het gaat erom dat we toch op zijn MINST niet voor partijen stemmen die voor meer migratie zijn. 100.000 + mensen erbij, netto, per jaar! Al jaren oprij. In 2023 140.000! In 2022 224.000!

En vergelijk dat eenes met 2007, toen was het -5000. Minus 5000 dus.

Waarom zijn we deze koers ingeslagen? Wat is hier het einddoel van? En is dat gerechtvaardigd en tegen welke prijs? Waarom moeten er elk jaar STEDEN aan mensen bijkomen?

Hoe kunnen mensen dit niet zien als de gigagrootste bedreiging voor het voortbestaan van ons land, onze veiligheid, onze financiën, onze woonruimte, etc etc. Gaan we hier serieus nog 20 jaar mee door? En dan? Op naar de 20 miljoen inwoners? Hoe gaat jou kind of kleinkind leven in dit land?

Totaal krankjorum om a) dit probleem te bagetaliseren of te ontkennen en / of b) het wel in te zien, maar toch maar op een nette man stemmen omdat rechtse politici sukkels zijn.

Ofwel, stemmen voor de ondergang van het land omdat een halve poging van 37 zetels voor PVV niks uitgemaakt heeft. Waanzin, uiterste waanzin.

Oh en nog een zeer belangrijk argument wat ik nog niet eens heb aangehaald. Denk je dat al die mensen die nu als 'extreem rechts' worden beschouwd, het hierbij gaan laten zitten? Denk je niet dat dit een keer finaal uit de hand gaat lopen? Gaat nog 20 jaar massa-immigratie gewoon onverstoord door en denk je dat al die rechtse lui gewoon op de bank gaan zitten? Nog een paar 'Lisa's' erbij en dan gewoon toekijken?

Dit is toch gewoon een recept voor burgeroorlog in het ergste geval en massale onrust en onveiligheid i.c.m. geen leefbaarheid in het beste geval?

Links, leg mij alsjeblieft uit:
- Wat het doel is van MASSA-immigratie de afgelopen 12 jaar
- Waarom we hier mee moeten doorgaan
- Welke prijs jullie er bereid zijn voor te betalen
- Of jullie zien dat dit gaat leiden tot grote problemen voor de leefbaarheid, de verandering van onze cultuur en normen en waarden? En is dat gewoon 'verandering die erbij hoort' en moeten we dat maar ondergaan? Of is hier een oplossing voor?
- En het negeren van miljoenen mensen die het hier niet mee eens zijn verstandig is en niet ooit gruwelijk uit de klauwen gaat lopen, en wat hier de oplossing voor is?

Gewoon meer reclamespotjes met gemengde koppels, een Frans Timmermans die wat vaker dingen zegt als 'omarm elkaar' en 'niet zoveel polariseren'? Wat Netflix series met een diverse cast? Een gratis inburgeringscursus, voor zowel immigranten als de autotochtone bevolking? Gewoon wat meer discussiëren en dan gaan alle problemen wel weg?

Het grappige is dat links er alles aan doet om maar vooral 'niet rechts' te zijn, dat is zo'n beetje het enige wat Jetten / Klaver / Timmermans uitkramen in hun promotiepraatjes. Een echte ideaalbeeld voor Nederland hebben ze niet, een toekomstvisie hebben ze niet. Buiten dan meer 'groen'. Het is vooral een alternatief voor 'polariserend rechts'. Niet in de gaten hebbende dat het de situatie is (de massa-immigratie en de effecten daarvan) die polariseren (van beide kanten, zowel de migranten polariseren als de 'rechtse sukkels') en niet de politici.
En dat, door deze steeds groter wordende groep ontevreden Nederlanders te blijven negeren of zelfs uit te maken voor van alles en nog wat er over 20-30 jaar precies gaat gebeuren waar ze nu zo bang voor zijn. Iemand doet een leren pak aan, zijn haar in een zijscheiding en komt het probleem wel even oplossen. Waar hebben we dat eerder gezien?

De rellen bij de AZC's afgelopen week zijn nog maar een voorproefje. In Engeland hadden we vorig jaar een voorproefje toen de 'Rotherham schandalen' uitgebreid aan het licht kwamen. Mensen gingen de straat op om moslims in elkaar te slaan, die op hun beurt met machetes door de straten gingen in groepen. De geest is uit de fles en gaat niet meer terug.

Een stem voor D66 / GLPvdA / CDA / VVD / Denk / VOLT etc is gewoon een stem voor meer van bovenstaande.

Hoe lang kan dit nog goed blijven gaan? Hoeveel jaar geef jij het nog voor dat de bom barst?
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 19:24:16 #102
375570 crew  Cyan9
pi_218900053
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Een paar keer links, een paar keer rechts, en anders 'geen mening'.
Dan ben je CDA. _O-
Nu vraag ik me af wat er gebeurt als je voor elke stelling neutraal invoert. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218900072
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Nu vraag ik me af wat er gebeurt als je voor elke stelling neutraal invoert. :+
En of er een verschil is met 'geen mening'.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 19:28:04 #104
375570 crew  Cyan9
pi_218900075
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:27 schreef capricia het volgende:

[..]
En of er een verschil is met 'geen mening'.
Ook zoiets, dat verschil zie ik ook niet zo.
pi_218900084
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Eerst zien, dan geloven. Maar dat is dus het land wat jij wilt? Meer verstedelijken? Met straks 20 miljoen mensen, waarvan 1/3e of meer met een migratieachtergrond?

Is dat jouw droomland? Waarom is dat beter dan hoe het was in de jaren '90 bv, kun je dat uitleggen? Waarom dit nodig is?

En ondertussen wel een probleem maken van co2- en stikstofuitstoot? En het milieu? Hoe kun je dat verenigen? Meer mensen op een kleine plek, met een westerse 'levensstandaard', gaat dat niet alleen maar alles erger maken? Die moeten ook allemaal douchen, stoken, autorijden, kleren dragen, voedsel kopen, etc. Dat is desastreus voor het milieu en klimaat. Dat zijn toch linkse punten zou je zeggen.

Waarom dan niet liever terug naar 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde? Los je direct alle problemen mee op. De krapte op de huizenmarkt, de wachtlijsten in de zorg, de drukte in het verkeer. Minder ongelukken. Minder uitstoot. Minder stikstof. Minder Co2. Minder vervuiling. Minder transport. Etc etc.

En het mooie is, je hoeft er niets voor te doen. Want onze bevolking krimpt al op natuurlijk wijze met maar 1.4 kind gemiddeld per vrouw (waarbij 2.1 nodig is voor het in stand houden van de bevolking). Dus je hoeft alleen maar te stoppen met immigratie en de klus klaart zichzelf.

Wat een waanzin om dit kleine landje helemaal vol te gaan bouwen om miljoenen vreemdelingen te huisvesten met alle gevolgen van dien. Nogmaals, met welk doel?
pi_218900147
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 17:52 schreef Nober het volgende:
Waar zijn de andere 14 partijen?

VVD doet alles om maar te kunnen regeren kan dus links en rechts zijn.
ik dacht dat ze bij Kieskompas alleen de verkiezingsprogramma's bekijken van partijen die in de peilingen zetels halen, en ook NSC nemen ze mee omdat die nog in de huidige Tweede Kamer fris en vrolijk meedoet :P
pi_218900211
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:29 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Eerst zien, dan geloven. Maar dat is dus het land wat jij wilt? Meer verstedelijken? Met straks 20 miljoen mensen, waarvan 1/3e of meer met een migratieachtergrond?

Is dat jouw droomland? Waarom is dat beter dan hoe het was in de jaren '90 bv, kun je dat uitleggen? Waarom dit nodig is?

En ondertussen wel een probleem maken van co2- en stikstofuitstoot? En het milieu? Hoe kun je dat verenigen? Meer mensen op een kleine plek, met een westerse 'levensstandaard', gaat dat niet alleen maar alles erger maken? Die moeten ook allemaal douchen, stoken, autorijden, kleren dragen, voedsel kopen, etc. Dat is desastreus voor het milieu en klimaat. Dat zijn toch linkse punten zou je zeggen.

Waarom dan niet liever terug naar 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde? Los je direct alle problemen mee op. De krapte op de huizenmarkt, de wachtlijsten in de zorg, de drukte in het verkeer. Minder ongelukken. Minder uitstoot. Minder stikstof. Minder Co2. Minder vervuiling. Minder transport. Etc etc.

En het mooie is, je hoeft er niets voor te doen. Want onze bevolking krimpt al op natuurlijk wijze met maar 1.4 kind gemiddeld per vrouw (waarbij 2.1 nodig is voor het in stand houden van de bevolking). Dus je hoeft alleen maar te stoppen met immigratie en de klus klaart zichzelf.

Wat een waanzin om dit kleine landje helemaal vol te gaan bouwen om miljoenen vreemdelingen te huisvesten met alle gevolgen van dien. Nogmaals, met welk doel?
Absoluut niet het land wat ik wil.
Ik vraag me af voor wie we al die steden moeten bouwen. Er gaan straks heel wat ouderen deze wereld verlaten.

Ik zou graag een maatschappelijke discussie willen over wat voor land wij willen zijn. In 2050. Hoeveel mensen, welke Nederlandse culturele waarden we willen behouden. Welke industrieën, landbouwz natuurgebieden etc we willen.
You name it.

Helaas zijn er weinig partijen die dat soort lange termijn visies voor ogen hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218900302
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me af voor wie we al die steden moeten bouwen. Er gaan straks heel wat ouderen deze wereld verlaten.

Ik zou graag een maatschappelijke discussie willen over wat voor land wij willen zijn. In 2050. Hoeveel mensen, welke Nederlandse culturele waarden we willen behouden. Welke industrieën, landbouwz natuurgebieden etc we willen.
You name it.

Helaas zijn er weinig partijen die dat soort lange termijn visies voor ogen hebben.
Alleen al het proberen te starten van deze (nuttige) discussie geeft al woedende reacties over rassenleer en nazisme.

Sinds WWII mag je niet meer met visie naar de toekomst kijken en moet je iedereen en zijn moeder die over de grens struikelt onderdak geven, belasting betalen en voor de rest je bek houden.
Vakman pur sang
pi_218900332
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alleen al het proberen te starten van deze (nuttige) discussie geeft al woedende reacties over rassenleer en nazisme.
Gelul natuurlijk. Tenzij je die discussie vanuit je eigen rassenleer probeert te starten…
pi_218900342
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 19:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Gelul natuurlijk. Tenzij je die discussie vanuit je eigen rassenleer probeert te starten…
Kijk daar begin je al.

Nou vertel, hoe moet het NL in 2050 eruit zien en met welke bevolkingsgroepen?
En is dat een prettige samenleving? En hoe wil je dat bereiken?
Vakman pur sang
  maandag 29 september 2025 @ 19:51:57 #111
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218900348
quote:

[..]

You name it.

Dat wordt wel besproken hoor. Het is wel geen 'grote' debat in zin dat het op TV komt of dat er heel veel over wordt geschreven. Daar heeft de media uiteraard een aandeel in want juist deze debatten geven inzichten van hoe de partijen denken over de toekomst.

https://www.tweedekamer.n(...)-ontwikkelingen-2050

https://nos.nl/artikel/25(...)d-20-miljoen-in-2050
quote:
De Staatscommissie adviseert de politiek een "gematigde groei" van de bevolking na te streven, zodat Nederland in 2050 maximaal 19 tot 20 miljoen inwoners heeft. Nu zijn dat er 18 miljoen. Een gematigde groei komt neer op zo'n 68.000 arbeidsmigranten, studenten en asielzoekers per jaar.
quote:
Partijleider Timmermans erkent dat zijn partij niet bekend staat als grote voorstander van een rem op migratie, maar kondigt een kleine koerswijziging aan. "Dankzij dit rapport hebben we in onze fractie een uitvoerig gesprek gevoerd en zijn we met z'n allen tot het inzicht gekomen dat sturen door de overheid op hoe de bevolkingssamenstelling zich ontwikkelt heel belangrijk is."
pi_218900393
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kijk daar begin je al.

Nou vertel, hoe moet het NL in 2050 eruit zien en met welke bevolkingsgroepen?
En is dat een prettige samenleving? En hoe wil je dat bereiken?
Als het bij jou bij voorbaat al gaat over gewenste en ongewenste bevolkingsgroepen, dan is de insteek al niet zo zuiver natuurlijk.
pi_218900408
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat wordt wel besproken hoor. Het is wel geen 'grote' debat in zin dat het op TV komt of dat er heel veel over wordt geschreven. Daar heeft de media uiteraard een aandeel in want juist deze debatten geven inzichten van hoe de partijen denken over de toekomst.

[..]
[..]

Daarnaast komt de Nota Ruimte er nu aan. Dat gaat ook wel ergens over op dit onderwerp..
pi_218900432
quote:
10s.gif Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als het bij jou bij voorbaat al gaat over gewenste en ongewenste bevolkingsgroepen, dan is de insteek al niet zo zuiver natuurlijk.
Jawel dat is precies waar het om gaat. En daarom kun je dus die discussie niet aangaan.
Vakman pur sang
pi_218900463
quote:

[..]
Tuurlijk wel.
Niemand heeft zin in culturen die totaal niet bij ons passen.
twitter
pi_218900754
quote:

[..]

You name it.

Ja en graag het eerlijke verhaal een keer. Waarom doen we deze massa-immigratie? Is het nodig voor onze economie omdat onze bevolking aan het krimpen is en we anders straks te weinig werkenden hebben? En is dit dan de beste oplossing? En waarom stimuleren we onze eigen mensen niet om meer kinderen te krijgen? etc etc.

Gewoon, zonder liegen en vingertje wijzen. Wat is nou het hele doel hiervan? En hoeveel moeten we er voor opofferen en ten faveure van wat?
pi_218900807
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

[..]
[..]

Nog steeds hoor ik nooit waarom. Waarom moeten we naar 20 miljoen mensen in 2050? Waarom gaan we niet terug naar 15 miljoen mensen?
pi_218900832
quote:

[..]
Vind je? Op basis van culture aspecten constateren dat mensen uit bepaalde landen over het algemeen ver afstaan van de Westerse cultuur is een feitelijk gegeven. Dat heeft ook niets te maken met de onveranderlijke kenmerken van de mens.
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 19:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.
Niemand heeft zin in culturen die totaal niet bij ons passen.
[ x ]
Het blijft bizar de oneindige instroom van in veel gevallen kansarmen uit niet-Westerse en vaak ook Islamitische landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218900852
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2025 20:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vind je? Op basis van culture aspecten constateren dat mensen uit bepaalde landen over het algemeen ver afstaan van de Westerse cultuur is een feitelijk gegeven. Dat heeft ook niets te maken met de onveranderlijke kenmerken van de mens.
[..]
Het blijft bizar de oneindige instroom van in veel gevallen kansarmen uit niet-Westerse en vaak ook Islamitische landen.
50.000 asiel per jaar alleen al.
Op een gegeven moment stopt het maatschappelijk draagvlak. Dat zie je nu al.
Hopelijk pikken onze politici dit op tijd op. En niet als we al collectief cultureel zelfmoord gepleegd hebben.
  maandag 29 september 2025 @ 20:28:57 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218900876
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Hopelijk pikken onze politici dit op tijd op. En niet als we al collectief cultureel zelfmoord gepleegd hebben.
Ik zag vorige week een leuke andere tijden waar exact dezelfde discussie speelde in de jaren 80, toen de verloedering in de steden vele malen groter was.

Je kon de argumenten ook haast 1 op 1 kopiëren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator maandag 29 september 2025 @ 20:32:21 #121
375570 crew  Cyan9
pi_218900922
De teloorgang van Nederland wordt dan ook al heel lang aangekondigd. Voor wat het waard is.
pi_218902429
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2025 20:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik zag vorige week een leuke andere tijden waar exact dezelfde discussie speelde in de jaren 80, toen de verloedering in de steden vele malen groter was.

Je kon de argumenten ook haast 1 op 1 kopiëren.
In de jaren 80 was niet 25% allochtoon, waarvan 15% Islamitisch als het gaat om de jongst meegenomen generatie. Het is aannemelijk dat het in jongere generaties 20 of wellicht zelfs wel 25% is. Dat gaat hoe je het ook wendt of keert een invloed hebben op de samenleving.
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 20:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Natuurlijk pikt men dit niet op, er zijn zelfs politici die actief meer migranten zien komen. Vooral kansarme asielzoekers. Demografisch gezien is Nederland ook al verloren, want zelfs al zouden nu alle grenzen worden dichtgegooid, dan ga je de komende decennia nog een gigantische verandering zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:47:24 #123
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218903964
Waarom moet alles tegenwoordig constant en alleen maar over asiel en migratie gaan :')
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_218903980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moet alles tegenwoordig constant en alleen maar over asiel en migratie gaan :')
Zodat de PVV meer stemmen krijgt.

Even goed naar de economie kijken is niet leuk.
  dinsdag 30 september 2025 @ 13:55:39 #125
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_218903993
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2025 13:51 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Zodat de PVV meer stemmen krijgt.

Even goed naar de economie kijken is niet leuk.
Ik noem het de (plak)val van rechts, waar rechts nooit wat aan gaat doen want dan hebben die partijen geen bestaansrecht meer. Of ze pakken een volgende zondebok en dan gaan we richting fascisme.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 5 / 8
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')