Het gaat niet om Wilders, dat is een sukkel. Het gaat erom dat we toch op zijn MINST niet voor partijen stemmen die voor meer migratie zijn. 100.000 + mensen erbij, netto, per jaar! Al jaren oprij. In 2023 140.000! In 2022 224.000!quote:Op maandag 29 september 2025 18:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Had Wilders maar de kans gekregen om beleid te maken, dan was alles nu beter geweest en hadden we oplossingen in plaats van problemen!
Nu vraag ik me af wat er gebeurt als je voor elke stelling neutraal invoert.quote:Op maandag 29 september 2025 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Een paar keer links, een paar keer rechts, en anders 'geen mening'.
Dan ben je CDA.![]()
En of er een verschil is met 'geen mening'.quote:Op maandag 29 september 2025 19:24 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nu vraag ik me af wat er gebeurt als je voor elke stelling neutraal invoert.
Ook zoiets, dat verschil zie ik ook niet zo.quote:Op maandag 29 september 2025 19:27 schreef capricia het volgende:
[..]
En of er een verschil is met 'geen mening'.
Eerst zien, dan geloven. Maar dat is dus het land wat jij wilt? Meer verstedelijken? Met straks 20 miljoen mensen, waarvan 1/3e of meer met een migratieachtergrond?quote:
ik dacht dat ze bij Kieskompas alleen de verkiezingsprogramma's bekijken van partijen die in de peilingen zetels halen, en ook NSC nemen ze mee omdat die nog in de huidige Tweede Kamer fris en vrolijk meedoetquote:Op maandag 29 september 2025 17:52 schreef Nober het volgende:
Waar zijn de andere 14 partijen?
VVD doet alles om maar te kunnen regeren kan dus links en rechts zijn.
Absoluut niet het land wat ik wil.quote:Op maandag 29 september 2025 19:29 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Eerst zien, dan geloven. Maar dat is dus het land wat jij wilt? Meer verstedelijken? Met straks 20 miljoen mensen, waarvan 1/3e of meer met een migratieachtergrond?
Is dat jouw droomland? Waarom is dat beter dan hoe het was in de jaren '90 bv, kun je dat uitleggen? Waarom dit nodig is?
En ondertussen wel een probleem maken van co2- en stikstofuitstoot? En het milieu? Hoe kun je dat verenigen? Meer mensen op een kleine plek, met een westerse 'levensstandaard', gaat dat niet alleen maar alles erger maken? Die moeten ook allemaal douchen, stoken, autorijden, kleren dragen, voedsel kopen, etc. Dat is desastreus voor het milieu en klimaat. Dat zijn toch linkse punten zou je zeggen.
Waarom dan niet liever terug naar 15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde? Los je direct alle problemen mee op. De krapte op de huizenmarkt, de wachtlijsten in de zorg, de drukte in het verkeer. Minder ongelukken. Minder uitstoot. Minder stikstof. Minder Co2. Minder vervuiling. Minder transport. Etc etc.
En het mooie is, je hoeft er niets voor te doen. Want onze bevolking krimpt al op natuurlijk wijze met maar 1.4 kind gemiddeld per vrouw (waarbij 2.1 nodig is voor het in stand houden van de bevolking). Dus je hoeft alleen maar te stoppen met immigratie en de klus klaart zichzelf.
Wat een waanzin om dit kleine landje helemaal vol te gaan bouwen om miljoenen vreemdelingen te huisvesten met alle gevolgen van dien. Nogmaals, met welk doel?
Alleen al het proberen te starten van deze (nuttige) discussie geeft al woedende reacties over rassenleer en nazisme.quote:Op maandag 29 september 2025 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Absoluut niet het land wat ik wil.
Ik vraag me af voor wie we al die steden moeten bouwen. Er gaan straks heel wat ouderen deze wereld verlaten.
Ik zou graag een maatschappelijke discussie willen over wat voor land wij willen zijn. In 2050. Hoeveel mensen, welke Nederlandse culturele waarden we willen behouden. Welke industrieën, landbouwz natuurgebieden etc we willen.
You name it.
Helaas zijn er weinig partijen die dat soort lange termijn visies voor ogen hebben.
Gelul natuurlijk. Tenzij je die discussie vanuit je eigen rassenleer probeert te starten…quote:Op maandag 29 september 2025 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alleen al het proberen te starten van deze (nuttige) discussie geeft al woedende reacties over rassenleer en nazisme.
Kijk daar begin je al.quote:Op maandag 29 september 2025 19:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Tenzij je die discussie vanuit je eigen rassenleer probeert te starten…
Dat wordt wel besproken hoor. Het is wel geen 'grote' debat in zin dat het op TV komt of dat er heel veel over wordt geschreven. Daar heeft de media uiteraard een aandeel in want juist deze debatten geven inzichten van hoe de partijen denken over de toekomst.quote:Op maandag 29 september 2025 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af voor wie we al die steden moeten bouwen. Er gaan straks heel wat ouderen deze wereld verlaten.
Ik zou graag een maatschappelijke discussie willen over wat voor land wij willen zijn. In 2050. Hoeveel mensen, welke Nederlandse culturele waarden we willen behouden. Welke industrieën, landbouwz natuurgebieden etc we willen.
You name it.
Helaas zijn er weinig partijen die dat soort lange termijn visies voor ogen hebben.
quote:De Staatscommissie adviseert de politiek een "gematigde groei" van de bevolking na te streven, zodat Nederland in 2050 maximaal 19 tot 20 miljoen inwoners heeft. Nu zijn dat er 18 miljoen. Een gematigde groei komt neer op zo'n 68.000 arbeidsmigranten, studenten en asielzoekers per jaar.
quote:Partijleider Timmermans erkent dat zijn partij niet bekend staat als grote voorstander van een rem op migratie, maar kondigt een kleine koerswijziging aan. "Dankzij dit rapport hebben we in onze fractie een uitvoerig gesprek gevoerd en zijn we met z'n allen tot het inzicht gekomen dat sturen door de overheid op hoe de bevolkingssamenstelling zich ontwikkelt heel belangrijk is."
Als het bij jou bij voorbaat al gaat over gewenste en ongewenste bevolkingsgroepen, dan is de insteek al niet zo zuiver natuurlijk.quote:Op maandag 29 september 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk daar begin je al.
Nou vertel, hoe moet het NL in 2050 eruit zien en met welke bevolkingsgroepen?
En is dat een prettige samenleving? En hoe wil je dat bereiken?
Daarnaast komt de Nota Ruimte er nu aan. Dat gaat ook wel ergens over op dit onderwerp..quote:Op maandag 29 september 2025 19:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat wordt wel besproken hoor. Het is wel geen 'grote' debat in zin dat het op TV komt of dat er heel veel over wordt geschreven. Daar heeft de media uiteraard een aandeel in want juist deze debatten geven inzichten van hoe de partijen denken over de toekomst.
https://www.tweedekamer.n(...)-ontwikkelingen-2050
https://nos.nl/artikel/25(...)d-20-miljoen-in-2050
[..]
[..]
Jawel dat is precies waar het om gaat. En daarom kun je dus die discussie niet aangaan.quote:Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het bij jou bij voorbaat al gaat over gewenste en ongewenste bevolkingsgroepen, dan is de insteek al niet zo zuiver natuurlijk.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als het bij jou bij voorbaat al gaat over gewenste en ongewenste bevolkingsgroepen, dan is de insteek al niet zo zuiver natuurlijk.
Ja en graag het eerlijke verhaal een keer. Waarom doen we deze massa-immigratie? Is het nodig voor onze economie omdat onze bevolking aan het krimpen is en we anders straks te weinig werkenden hebben? En is dit dan de beste oplossing? En waarom stimuleren we onze eigen mensen niet om meer kinderen te krijgen? etc etc.quote:Op maandag 29 september 2025 19:41 schreef capricia het volgende:
[..]
You name it.
Nog steeds hoor ik nooit waarom. Waarom moeten we naar 20 miljoen mensen in 2050? Waarom gaan we niet terug naar 15 miljoen mensen?quote:Op maandag 29 september 2025 19:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat wordt wel besproken hoor. Het is wel geen 'grote' debat in zin dat het op TV komt of dat er heel veel over wordt geschreven. Daar heeft de media uiteraard een aandeel in want juist deze debatten geven inzichten van hoe de partijen denken over de toekomst.
https://www.tweedekamer.n(...)-ontwikkelingen-2050
https://nos.nl/artikel/25(...)d-20-miljoen-in-2050
[..]
[..]
Vind je? Op basis van culture aspecten constateren dat mensen uit bepaalde landen over het algemeen ver afstaan van de Westerse cultuur is een feitelijk gegeven. Dat heeft ook niets te maken met de onveranderlijke kenmerken van de mens.quote:Op maandag 29 september 2025 19:54 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het blijft bizar de oneindige instroom van in veel gevallen kansarmen uit niet-Westerse en vaak ook Islamitische landen.quote:Op maandag 29 september 2025 19:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Niemand heeft zin in culturen die totaal niet bij ons passen.
[ x ]
50.000 asiel per jaar alleen al.quote:Op maandag 29 september 2025 20:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vind je? Op basis van culture aspecten constateren dat mensen uit bepaalde landen over het algemeen ver afstaan van de Westerse cultuur is een feitelijk gegeven. Dat heeft ook niets te maken met de onveranderlijke kenmerken van de mens.
[..]
Het blijft bizar de oneindige instroom van in veel gevallen kansarmen uit niet-Westerse en vaak ook Islamitische landen.
Ik zag vorige week een leuke andere tijden waar exact dezelfde discussie speelde in de jaren 80, toen de verloedering in de steden vele malen groter was.quote:Op maandag 29 september 2025 20:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
50.000 asiel per jaar alleen al.
Op een gegeven moment stopt het maatschappelijk draagvlak. Dat zie je nu al.
Hopelijk pikken onze politici dit op tijd op. En niet als we al collectief cultureel zelfmoord gepleegd hebben.
In de jaren 80 was niet 25% allochtoon, waarvan 15% Islamitisch als het gaat om de jongst meegenomen generatie. Het is aannemelijk dat het in jongere generaties 20 of wellicht zelfs wel 25% is. Dat gaat hoe je het ook wendt of keert een invloed hebben op de samenleving.quote:Op maandag 29 september 2025 20:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zag vorige week een leuke andere tijden waar exact dezelfde discussie speelde in de jaren 80, toen de verloedering in de steden vele malen groter was.
Je kon de argumenten ook haast 1 op 1 kopiëren.
Natuurlijk pikt men dit niet op, er zijn zelfs politici die actief meer migranten zien komen. Vooral kansarme asielzoekers. Demografisch gezien is Nederland ook al verloren, want zelfs al zouden nu alle grenzen worden dichtgegooid, dan ga je de komende decennia nog een gigantische verandering zien.quote:Op maandag 29 september 2025 20:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
50.000 asiel per jaar alleen al.
Op een gegeven moment stopt het maatschappelijk draagvlak. Dat zie je nu al.
Hopelijk pikken onze politici dit op tijd op. En niet als we al collectief cultureel zelfmoord gepleegd hebben.
Zodat de PVV meer stemmen krijgt.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Waarom moet alles tegenwoordig constant en alleen maar over asiel en migratie gaan
Ik noem het de (plak)val van rechts, waar rechts nooit wat aan gaat doen want dan hebben die partijen geen bestaansrecht meer. Of ze pakken een volgende zondebok en dan gaan we richting fascisme.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zodat de PVV meer stemmen krijgt.
Even goed naar de economie kijken is niet leuk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |