abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218895869
Hey, zit even met mijn handen in het haar. Ik weet ook even niet op welke plek dit het beste uit komt.
Alle advies is welkom. Of door sturen naar het juiste subforum.

Al enige tijd wordt mijn kind lastig gevallen door verschillende zichtbare telefoonnummers en anonieme telefoonnummers. De telefoonnummers die we niet kennen maar wel het nummer zien worden meteen geblokkeerd en de anonieme zijn sws geblokkeerd. Er bestaat een vermoeden wie, wat en hoe. "Ons" nummer wordt doorgegeven door persoon x en y. We proberen dan ook steeds te zorgen dat deze het (weer een nieuw )nummer niet meer krijgen, maar op een of andere manier komt het wel in die handen en begint het hele riedeltje opnieuw. De nummers die zichtbaar zijn bellen vaak niet meer als 2 of 3 keer. De anonieme nummers, dat weten we dus niet. Daar kun je dus melding van doen bij de provider, het probleem is wel, dat er dan een verbinding geweest moet zijn. Je moet het gesprek beantwoorden. Nu wil ik dus niet dat mijn kind die anonieme nummers gaat beantwoorden.
Ik vraag me dus af, als ik de telefoon doorschakel naar een ander nummer en vanuit daar de telefoontjes beantwoord, geldt dit dan ook als een verbonden gesprek?
Zoals ik al zei, advies is welkom.
pi_218895920
Lijkt me een kutprobleem.

Ik weet er te weinig van, maar wanneer ik het aan een AI bot vraag, lijkt je veronderstelling te kloppen:
quote:
Het beantwoorden van een anonieme oproep via doorschakeling telt als een "verbonden gesprek" voor je provider, ook al is het gesprek niet rechtstreeks door je kind aangenomen. Zodra de oproep wordt doorgeschakeld en door iemand op het andere nummer wordt aangenomen, registreert de telefoonmaatschappij dat de oproep is opgepakt en geldt dit als een verbinding. Dit betekent dat een klacht bij de provider mogelijk wordt, ook wanneer je kind de oproep niet persoonlijk aanneemt, zolang het gesprek via doorschakeling daadwerkelijk wordt beantwoord.
Let wel: ik ben er niet zo'n voorstander van om de antwoorden van AI klakkeloos in het forum te kwakken. (en je had het zelf ook even aan Perplexity of ChatGTP kunnen vragen), maar omdat ik denk dat dit relevante informatie kan zijn en je met je handen in je haar zit, post ik dit toch even.
_-L'avenir est déja là
pi_218895942
Waarom geen nieuw nummer nemen? Kun je gratis aanvragen bij de provider.

Is even lastig met iedereen op de hoogste stellen, maar scheelt een hoop gezeik.

WhatsApp kun je op de meeste telefoons ook klonen, dus dan kan je kind wanneer hij/zij een nieuw nummer heeft daarvan nog gebruik blijven maken. Dat is toch het geen wat de meeste jeugd doet. En ondertussen het nieuwe nummer doorgeven.

Let er wel op dat bepaalde dingen als bankapps en digiD wel meteen worden doorgevoerd, gezien wanneer je een nieuw nummer krijgt het meestal binnen 5 minuten klaar is
pi_218895949
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:17 schreef Watmoetjenou het volgende:

Heb je wel goed gelezen?
pi_218895966
Is anonieme nummers blokkeren geen optie?

Ik neem aan dat je kind geen telefoontjes hoeft te verwachten van officiële instellingen die anoniem bellen, over het algemeen nemen die contact op met de ouders. Al hangt het wel van de leeftijd van de kinderen af natuurlijk.

Ook even je kind op het hart drukken om niet zomaar op elke website persoonlijke gegevens in te vullen. Al zal dat niet het probleem zijn als er één persoon achter zit natuurlijk.
pi_218895967
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:15 schreef Paddo het volgende:
Lijkt me een kutprobleem.

Ik weet er te weinig van, maar wanneer ik het aan een AI bot vraag, lijkt je veronderstelling te kloppen:
[..]
Let wel: ik ben er niet zo'n voorstander van om de antwoorden van AI klakkeloos in het forum te kwakken. (en je had het zelf ook even aan Perplexity of ChatGTP kunnen vragen), maar omdat ik denk dat dit relevante informatie kan zijn en je met je handen in je haar zit, post ik dit toch even.
Haha, dank je wel. Ik ben niet echt een AI kenner. Vond het al knap dat ik FOK! nog wist te vinden.
pi_218895972
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:19 schreef 111210 het volgende:

[..]
Heb je wel goed gelezen?
Jij mijn bericht ook?

Je kan met een ander nummer gewoon blijven appen onder je oude nummer, anoniem blokkeren, en eventueel aan belangrijke personen je nieuwe nummer doorgeven
pi_218895976
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:17 schreef Watmoetjenou het volgende:

Is even lastig met iedereen op de hoogste stellen, maar scheelt een hoop gezeik.

WhatsApp kun je op de meeste telefoons ook klonen, dus dan kan je kind wanneer hij/zij een nieuw nummer heeft daarvan nog gebruik blijven maken. Dat is toch het geen wat de meeste jeugd doet. En ondertussen het nieuwe nummer doorgeven.

Let er wel op dat bepaalde dingen als bankapps en digiD wel meteen worden doorgevoerd, gezien wanneer je een nieuw nummer krijgt het meestal binnen 5 minuten klaar is
Inmiddels zijn er al meerdere nieuwe nummers geweest, zowel prepaid als abbo. Overzetten of nieuw kaartje. We doen op alle mogelijk manieren ons best het telefoonnummer prive te houden.
Bankpas en digid is nog niet van belang.
  Spellchecker zondag 28 september 2025 @ 23:39:07 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218895993
Ik heb geen tips maar wat een ellende zeg ....
pi_218895998
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:26 schreef Delenlill het volgende:
Is anonieme nummers blokkeren geen optie?

Ik neem aan dat je kind geen telefoontjes hoeft te verwachten van officiële instellingen die anoniem bellen, over het algemeen nemen die contact op met de ouders. Al hangt het wel van de leeftijd van de kinderen af natuurlijk.

Ook even je kind op het hart drukken om niet zomaar op elke website persoonlijke gegevens in te vullen. Al zal dat niet het probleem zijn als er één persoon achter zit natuurlijk.
Op de telefoon zelf worden de anonieme nummers geblokkeerd. Maar dan kun je geen melding doen van overlast bij de provider. We hebben wel een vermoeden wie het anonieme nummer is of zijn.
Kind weet ook dat het "nummers zonder naam" niet mag beantwoorden.
12 en een hoop eigenwijs. Maar weet gelukkig ook niet het nummer overal neer te gooien ( voor zover ik kan zien, ben natuurlijk niet overal en altijd. Maar zal het er nog eens extra over hebben, voor de zekerheid)
pi_218896013
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:32 schreef Still_difficult25 het volgende:

[..]
Inmiddels zijn er al meerdere nieuwe nummers geweest, zowel prepaid als abbo. Overzetten of nieuw kaartje. We doen op alle mogelijk manieren ons best het telefoonnummer prive te houden.
Bankpas en digid is nog niet van belang.
En apps als snapchat? Die maken vaak gebruik van je contactenlijst, waardoor ze constant weer die naam zien.
pi_218896020
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:30 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Jij mijn bericht ook?

Je kan met een ander nummer gewoon blijven appen onder je oude nummer, anoniem blokkeren, en eventueel aan belangrijke personen je nieuwe nummer doorgeven
Ik heb geen idee hoe dat werkt.
Dus appen met je oude nummer. Terwijl je een nieuw nummer hebt?( dat zou fijn zijn want daar was ook om de haverklap gedoe met toevoegen aan groepen en dan complete scheldparades, ruim 150 nummers geblokt nu. Kan alleen appen met nummers die in haar contacten staan.)
pi_218896029
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:39 schreef maily het volgende:
Ik heb geen tips maar wat een ellende zeg ....
Zeg dat wel, echt waardeloos. Zoveel gedoe tegenwoordig met kinderen en mobiel.
pi_218896040
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:47 schreef Still_difficult25 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoe dat werkt.
Dus appen met je oude nummer. Terwijl je een nieuw nummer hebt?( dat zou fijn zijn want daar was ook om de haverklap gedoe met toevoegen aan groepen en dan complete scheldparades, ruim 150 nummers geblokt nu. Kan alleen appen met nummers die in haar contacten staan.)
Ja je moet ooit je nummer koppelen natuurlijk, maar wanneer dat al het geval is heeft je telefoonnummer niks meer te maken met of dat nummer nog actief is of niet.

Alleen mocht ze ooit een nieuwe telefoon krijgen krijg je het weer moeilijk gekoppeld
pi_218896046
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:44 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
En apps als snapchat? Die maken vaak gebruik van je contactenlijst, waardoor ze constant weer die naam zien.
Tiktok is er wel, onder een andere naam. Alleen bekende die wij ook kennen mogen geaccepteerd worden.
Snapchat komt er hier voorlopig niet meer in/op. Daar is al dit gedoe mee begonnen. Zeker een jaar geleden.
Iedere avond wordt de telefoon ook keurig ingeleverd en gecheckt.
pi_218896079
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ja je moet ooit je nummer koppelen natuurlijk, maar wanneer dat al het geval is heeft je telefoonnummer niks meer te maken met of dat nummer nog actief is of niet.

Alleen mocht ze ooit een nieuwe telefoon krijgen krijg je het weer moeilijk gekoppeld
Ik ga sws kijken of dat wat is. Eerst die telefoon een poosje doorschakelen en verbinding maken. Nieuw telefoonnummer gaat er ook weer komen.
pi_218899785
Politie inschakelen: belaging (lijkt mij). Laat de politie praten met de provider, en het komt snel genoeg boven water wie erachter zit.

Door laten schakelen naar voicemail niet een optie? Of geld dat niet als verbinding maken?
pi_218915622
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 23:05 schreef Still_difficult25 het volgende:
Hey, zit even met mijn handen in het haar. Ik weet ook even niet op welke plek dit het beste uit komt.
Alle advies is welkom. Of door sturen naar het juiste subforum.

Al enige tijd wordt mijn kind lastig gevallen door verschillende zichtbare telefoonnummers en anonieme telefoonnummers.

Zoals ik al zei, advies is welkom.
Vervelend gedoe als je kind zodanig lastig gevallen wordt.

Misschien heb ik een ideetje:

Kan er in de smartphone een tweede sim kaart of e-sim?

Dan de huidige sim kaart telefoonummer omgooien naar het allergoedkoopste prepaid dingejte ooit en een tweede sim kaart of e-sim er in doen met een nieuw nummer en abbonement naar keuze.

Hierna niemand dat tweede nummer doorgeven en het eerste nummer totaal compleet negeren of op stil zetten of inderdaad doorschakelen naar jouw nummer. Dan kan jij ze opnemen en te woord staan.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')