abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218895325
Een tijdje terug zijn de eigenaren van een welbekende RC aanbieder aangehouden.
https://www.l1nieuws.nl/n(...)el-in-geneesmiddelen

Hierna zijn stuk voor stuk bijna alle aanbieders zo'n beetje gestopt met aanbieden van RC's en voornamelijk de benzodiazepinen.

Zelf weleens wat besteld (alleen benzo's, geen festivalstofjes) van zo'n aanbieder en geen die-hard gebruiker, maar op sommige momenten en stressvolle periodes heel prettig om een keer tot rust te komen en/of beter te slapen.

Aangezien ze niet werden aangeboden als medicatie, maar als waren ben ik zelf benieuwd wat de toekomst hiervan is.

quote:
Als een research chemical niet in de Opiumwet staat, valt deze vaak onder de Warenwet. Het is dan legaal om zo’n middel te maken, verkopen of kopen. Vaak gelden er dus alleen regels zoals bij normale producten voor research chemicals. Zoals regels voor bijvoorbeeld shampoo en plantenvoeding. Producten die onder de Warenwet vallen moeten onder andere een duidelijk etiket hebben dat ook de gevaren benoemt. Op de etiketten en verkoopsites van research chemicals staat daarom “niet voor menselijke consumptie” als een veiligheidsmededeling. Soms worden designer drugs ook als iets anders verkocht, zoals badzout of CD-reiniger. Op die manier houdt de verkoper zicht aan de Warenwet.
Was even benieuwd hoe anderen dit zien en eventueel de ervaringen. Lijkt me weinig zinvol om gevaren te bespreken (anders dan eigen ervaringen) en de mogelijkheid tot verslaving (anders dan eigen ervaringen).

Zullen de RC Benzo's nog terugkomen?
pi_218895665
Ik had net voor de ene site, ik noem geen naam gesloten werd, bij een andere site designerbenzo's besteld.

Van de ene werd ik vrij beroerd, van de ander vraag ik mij af of het wel werkt.

Toen de site die door de NVWA offline is gehaald, was de site waar ik het bestelde ook tijdelijk offline. Nu zijn daar ook geen benzo's meer te koop, dus ben benieuwd of dat niet dezelfde zooi was

[ Bericht 0% gewijzigd door Watmoetjenou op 28-09-2025 22:26:36 ]
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218895916
Ik heb zelf een keer een tryout pack besteld verschillende stoffen, daarna nog een keer bij zelfde aanbieder, dus geen ervaring met andere aanbieders.
Zelf goede ervaring met norflurazepam, pyrazolam en bromazolam, al is die laatste wel een stevige voor een lange diepe slaap. Die eerste 2 vooral mentale rust met een vleugje euforie.

Maar ik snap de aanhouding niet, want de wet is niet overtreden, netjes waarschuwing op de website en de verpakkingen dat het niet voor menselijke consumptie is. Op de website nog wat meer uitgebreide informatie dat het alleen voor onderzoeksdoeleinden is. (Ja iedereen weet natuurlijk dat het gewoon gebruikt wordt) Maar die stoffen staan niet in de opiumwet en vallen niet onder medicatie, dus is het gewoon legaal.
pi_218896365
Heeft geen toekomst bij mij in ieder geval.
Het laatse waar je als mens mee wilt experimenteren is je brein lijkt me?

Research chemicals, alsof je van alles in de tank van je auto gaat gooien om te zien of je misschien je be-stemming kan bereiken.
pi_218896461
Alle vendors zijn ermee gestopt door FC inderdaad. Aangezien de aanhouding op instigatie van de NVWA is gedaan, lijkt het te gaan om overtreding van de Warenwet en niet de Opiumwet en zou het te maken kunnen hebben met geconstateerde benzoproblemen. Dat ze zich strikt formeel aan de wet hielden is waar, maar je hebt ook zoiets als fraus legis.

Dun̈no wat de kansen van een proces zijn, denk dat iedereen dat afwacht. De mensen die hooked zijn aan de bromozolam oid hebben wel een huge probleem nu, fucked up om daar vanaf te komen, zwaarder dan alcohol.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218902674
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 07:15 schreef Invisibli het volgende:
Heeft geen toekomst bij mij in ieder geval.
Het laatse waar je als mens mee wilt experimenteren is je brein lijkt me?

Research chemicals, alsof je van alles in de tank van je auto gaat gooien om te zien of je misschien je be-stemming kan bereiken.
Voor sommigen kan dit de oplossing zijn. Hectisch leven, overactief brein, lichte burnout of wat dan ook. Het is soms een drama om ook maar iets rustgevends te krijgen via een huisarts, want die weten altijd alles beter omdat ze zelf niet de klachten hebben die iemand ervaart. Je moet eens weten wat voor drama het kan zijn om wat rustgevends voorgeschreven te krijgen.

Zelf al jaren slaappillen, hoogstens 1 slaaptabletje per week en ben door de huisarts al eens verslaafd genoemd, dit terwijl ik verder goed functioneer, rook niet, drink zelden, sport regelmatig en goede baan. Wie is een huisarts dan om te bepalen wat goed en niet goed is als iemand verder goed functioneert en er veel voordelen van heeft?

Heb weleens gehad dat een doktersassistente na jaren slaaptabletten zonder mij te kennen gewoon zei: "Jij hebt geen slaappillen nodig, dus ik schrijf ze ook niet voor. Je bent nog te jong voor slaappillen, dus doe het maar gewoon zonder." Deze vrouw had mij nog nooit eerder gezien en heeft nog niet de moeite gedaan om uberhaupt te vragen waarom ik ze gebruik. Uiteraard moet misbruik in de gaten worden gehouden, maar waarom altijd zo moeilijk voor mensen die er wel bewust en verstandig mee omgaan en zelf weten wat het beste voor ze is?

Snap best dat elke keer discussie aangaan met huisartsen, dat mensen kiezen voor Rc's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')