quote:
Op maandag 29 september 2025 07:15 schreef Invisibli het volgende:Heeft geen toekomst bij mij in ieder geval.
Het laatse waar je als mens mee wilt experimenteren is je brein lijkt me?
Research chemicals, alsof je van alles in de tank van je auto gaat gooien om te zien of je misschien je be-stemming kan bereiken.
Voor sommigen kan dit de oplossing zijn. Hectisch leven, overactief brein, lichte burnout of wat dan ook. Het is soms een drama om ook maar iets rustgevends te krijgen via een huisarts, want die weten altijd alles beter omdat ze zelf niet de klachten hebben die iemand ervaart. Je moet eens weten wat voor drama het kan zijn om wat rustgevends voorgeschreven te krijgen.
Zelf al jaren slaappillen, hoogstens 1 slaaptabletje per week en ben door de huisarts al eens verslaafd genoemd, dit terwijl ik verder goed functioneer, rook niet, drink zelden, sport regelmatig en goede baan. Wie is een huisarts dan om te bepalen wat goed en niet goed is als iemand verder goed functioneert en er veel voordelen van heeft?
Heb weleens gehad dat een doktersassistente na jaren slaaptabletten zonder mij te kennen gewoon zei: "Jij hebt geen slaappillen nodig, dus ik schrijf ze ook niet voor. Je bent nog te jong voor slaappillen, dus doe het maar gewoon zonder." Deze vrouw had mij nog nooit eerder gezien en heeft nog niet de moeite gedaan om uberhaupt te vragen waarom ik ze gebruik. Uiteraard moet misbruik in de gaten worden gehouden, maar waarom altijd zo moeilijk voor mensen die er wel bewust en verstandig mee omgaan en zelf weten wat het beste voor ze is?
Snap best dat elke keer discussie aangaan met huisartsen, dat mensen kiezen voor Rc's.