abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218868409
https://www.aa.com.tr/en/(...)-anniversary/3696279

quote:
Xi wordt de eerste Chinese president die het jubileum van de oprichting van Xinjiang bijwoont

Xinjiang, opgericht in 1955, is een van de vijf autonome regio’s van China en de thuisbasis van minstens 10 miljoen overwegend islamitische Oeigoeren.

De Chinese president Xi Jinping is de eerste Chinese leider geworden die het jubileum van de oprichting van de Oeigoerse Autonome Regio Xinjiang bijwoont.

Xi arriveerde dinsdag in de hoofdstad Ürümqi, aan het hoofd van een delegatie waarin onder anderen de ideoloog van de Communistische Partij Wang Huning en Cai Qi, stafchef van de Chinese president, aanwezig waren.

Volgens staatspersbureau Xinhua neemt de topdelegatie deel aan evenementen ter gelegenheid van het 70e jubileum van de oprichting van de westelijke regio.

Tijdens een ontmoeting met lokale vertegenwoordigers riep Xi op tot inspanningen om een “mooi Xinjiang te bouwen in het proces van Chinese modernisering.”

Xi had in juli 2022 ook al een inspectiereis door Xinjiang gemaakt.

Xinjiang, opgericht in oktober 1955, is een van de vijf autonome regio’s van China met een aanzienlijke etnische minderheidsbevolking. Het is de thuisbasis van minstens 10 miljoen Oeigoeren, die overwegend moslim zijn.

De Turkse moslimgroep, die ongeveer 45% van de bevolking van de regio uitmaakt, beschuldigt China al lange tijd van culturele, religieuze en economische discriminatie. Peking ontkent de beschuldigingen.

Xinjiang beslaat ongeveer een zesde van de totale landmassa van China, ligt op het kruispunt van de historische Zijderoute en biedt momenteel een strategische landverbinding tussen Peking en de Arabische Zee via de Karakoram Highway door Pakistan.

De regio telt meer dan 25 miljoen inwoners en is verdeeld in 14 prefecturen en meer dan 90 districten.

China deelt ook via de Wakhan-corridor een smalle landverbinding met Afghanistan, waardoor het door land ingesloten land directe toegang krijgt tot de op één na grootste economie ter wereld via Xinjiang.

Via Xinjiang deelt China grenzen met Kazachstan, Tadzjikistan, Kirgizië, Rusland, Mongolië en India.

In 2010 en 2014 hield de centrale regering van China twee bijeenkomsten om het beleid met betrekking tot Xinjiang te bespreken. Daarbij werden volgens het Informatie­bureau van de Staatsraad de zogenaamde “leidende principes en strategieën” voor bestuur in de regio vastgesteld.

Eerder dit jaar, in juli, werd Xi ook de eerste Chinese president die het jubileum van de oprichting van de Autonome Regio Tibet bijwoonde. Dit jaar markeerde het 60e jubileum van de zuidwestelijke regio.
Mooi signaal! De eerste Chinese leider die dit doet. Krachtig signaal naar zowel de eigen bevolking als naar het buitenland. Xinjiang is China, heeft zijn eigen cultuur en wordt door het land gevierd!
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218868480
Is het onderdrukken van die bevolkingsgroep daarmee ten einde?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218868490
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:12 schreef 215 het volgende:
Vinden bevolkingen helemaal niet erg zie corona.
  donderdag 25 september 2025 @ 17:14:58 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218868496
quote:
Sterk staaltje Oeigoerwashing dit!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_218868564
quote:
Er is daar geen genocide ze hebben gewoon met hun concentratie te kampen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_218871242
quote:
99s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Er is daar geen genocide ze hebben gewoon met hun concentratie te kampen.
Het is ook wel een behoorlijke strijd van Xi.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 25 september 2025 @ 22:15:56 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218871297
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')