abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218867348
quote:
Busvervoer Noord plat: politie haalt GVB-bussen van de weg vanwege probleem met vergunningen

De politie heeft vanochtend bussen van het GVB in Noord van de weg gehaald omdat de vergunningen van de voertuigen en de papieren van de chauffeurs niet op orde zijn. Dat bevestigt een politiewoordvoerder. Door de actie rijden er geen bussen op de lijnen 34, 35, 36, 37 en 38.

Om hoeveel bussen het precies gaat, is niet duidelijk - de politie komt later op de dag met concrete cijfers.

Op de site van het GVB staat dat er 'door omstandigheden' geen bussen rijden. "Houd rekening met rituitval en vertraging. We werken aan een oplossing." Uit een schriftelijke reactie van de vervoerder blijkt dat nieuwe elektrische bussen zonder geldige vergunning de weg op zijn gegaan. "Een speciale vergunning is hiervoor vereist. Die is toegezegd, maar nog niet geleverd. We hebben inmiddels een spoedprocedure aangevraagd."

In de dieselbussen lagen nog oude papieren, en de nieuwe, die volgens het GVB al wel zijn verstrekt, nog niet. "We zijn nu bezig om de juiste papieren te verzamelen en op de juiste plek te leggen, zodat de bussen zo snel mogelijk weer de weg op kunnen." De vervoerder benadrukt: "De bussen zijn niet afgekeurd vanwege veiligheid. Ze zijn veilig om passagiers te vervoeren."

Reactie Melanie van der Horst, voorzitter Vervoerregio Amsterdam:
“We zijn enorm geschrokken en verbaasd. We gaan in gesprek met het GVB over hoe dit heeft kunnen gebeuren. Dit moet nu zo snel mogelijk opgelost worden, zodat de bussen weer kunnen rijden. En natuurlijk moeten we dit tot op de bodem uitzoeken, want dit kan en mag gewoon niet gebeuren.”

https://www.at5.nl/artike(...)bleem-met-vergunning
Openlucht gesticht Amsterdam :')
pi_218867658
Openlucht gesticht Amsterdam :?
TS is een gefrustreerde Rotterdammer?
pi_218867703
quote:
Reactie Melanie van der Horst, voorzitter Vervoerregio Amsterdam:
“We zijn enorm geschrokken en verbaasd.
Het is vervelend natuurlijk, maar "enorm geschrokken"? De politie heeft de bussen van de weg gehaald, niet onder vuur genomen ofzo.
pi_218867777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 15:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Het is vervelend natuurlijk, maar "enorm geschrokken"? De politie heeft de bussen van de weg gehaald, niet onder vuur genomen ofzo.
Melanie van der Horst is notoir incompetent. Zij had ook die stompzinnige 'knip' bedacht waardoor hulpdiensten in de problemen kwamen.
  donderdag 25 september 2025 @ 16:18:08 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218868059
Lekker geregeld weer _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218868216
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 15:03 schreef RotatoR het volgende:
Openlucht gesticht Amsterdam :')
+1
pi_218868499
De bussen maakten nog wel deel uit van het inclusiviteits en diversiteitsbeleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218872671
Of te wel: Alles nog niet 100% administratief geregeld, er moet nog een papiertje binnenkomen wat wel is toegezegd. maar om de dienstverlening te blijven leveren toch maar op weg.

Dan heb je inderdaad maar één jankende klojo nodig om de hele stad stil te zetten. Mogelijk is dat papiertje door de zelfde klojo wel vertraagd met afgeven.

Dit klinkt meer als pesten dan iets anders.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')