abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218858466
Demissionair minister Foort van Oosten (Justitie, VVD) heeft dinsdag tijdens het wekelijkse vragenuurtje een dringend advies genegeerd van terreurbestrijder NCTV om de Haagse rellen expliciet te bestempelen als ‘rechts-extremistisch’.

Foort van Oosten, demissionair minister van Justitie en Veiligheid, na afloop van het wekelijks vragenuur in de Tweede kamer

Volgens NRC was de minister juist in een advies erop gewezen dat als hij vaag zou blijven het kabinet bij zou dragen aan ‘normalisering’ van het gedachtegoed van de relschoppers, met gevolgen voor de ‘democratische rechtsorde en de nationale veiligheid’.

Het optreden van Van Oosten was dinsdag nogal opvallend. In de middag, tijdens het vragenuurtje bleef hij herhalen de VVD’er dat hij het geweld niet extreem-rechts of politiek geladen wilde noemen: „We moeten dat oordeel bij het Openbaar Ministerie en de rechter laten. Vraag mij niet naar de motieven van die mensen, dat is echt niet aan mij. Ik ga daar niet over speculeren.”

Maar na flinke kritiek daarop uit de Tweede Kamer zei Van Oosten in de avond alsnog dat de rellen deels het werk waren van ‘extreemrechtse relschoppers’. Hij noemde het plots ‘nazistisch’ en ‘antisemitisch’.

Van Oosten zei dat hij ‘s middags misschien ‘te star’ was geweest. „Dat had wel iets duidelijker gekund. Want over de Hitlergroet kan volgens mij geen misverstand bestaan.”

Kamerleden willen het advies van de NCTV aan de minister inzien. Volgens NRC schreef de de NCTV: ‘Door enkel te spreken over relschoppers, tuig of hooligans, zonder de achterliggende rechts-extremistische denkbeelden te benoemen, wordt geen volledig beeld van de werkelijkheid geschetst. Rechts-extremistisch gedachtegoed wordt hierdoor niet geproblematiseerd, maar zelfs verder genormaliseerd.’

https://www.ad.nl/politie(...)-te-noemen~a8116028/

Alles voor de beeldvorming. :r

We worden allemaal hier besodemieterd :(
  woensdag 24 september 2025 @ 13:45:22 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218858475
Goh verrassend! Wat verwacht je anders van een extreemrechts kabinet :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218858480
Naar mijn weten is Antifa links-extremistisch.
AZ
ALKMAAR
pi_218858519
Briefje van Jan – aan Foort van Oosten

Meneer Van Oosten,

Heel eerlijk: ik dacht dat de VVD met de omhooggevallen huismoeder Christianne van der Wal in het vorige en het deerniswekkende koplampkonijntje Sophie Hermans in het huidige kabinet wel genoeg incompetent volk in de ministerraad had neergezet.

Maar het kan dus wél altijd erger.

Want we hebben sinds kort een VVD-minister van Justitie en Veiligheid die tijdens een interview met Nieuwsuur-verslaggever Marc Belinfante op de vraag of je iemand die “Sieg Heil!” roepend de Hitlergroet brengt een nazi mag noemen, antwoordt dat hij daarover geen uitspraken kan doen, omdat dat aan de rechter is.

Die VVD-minister, dat bent u.

Foort van Oosten, de man wiens vader dronken was toen hij aangifte van de geboorte van zijn zoon ging doen.

Hoe gaat dat bij toekomstige interviews?

“Minister, ademt u nu zuurstof in?”

“Dat moet de Raad voor de Atmosferische Samenstelling beoordelen.”

“Minister, valt u naar beneden als u springt?”

“Daar moet de Commissie Zwaartekracht een uitspraak over doen.”

“Minister, bent u nu aan het praten?”

“Dat is aan de fonoloog om vast te stellen.”

“Minister, heeft u twee ogen?”

“Dat laat ik bij de optometrist.”

“Minister, bent u wakker tijdens dit interview?”

“Dat is aan de slaapkliniek om te diagnosticeren.”

“Zegt u nu woorden tegen mij?”

“Daar moet de hoofdredacteur van de Dikke Van Dale uitspraak over doen.”

“Minister, heeft u meer hersenen dan een mier?”

“Dat valt onder de Wet Meten en Wegen, dus dat moet het Nederlands Meetinstituut bepalen.”

“Minister, bestaat u eigenlijk wel?”

“Dat is een filosofische kwestie voor de commissie Ontologie en Metafysica.”

(Advertentie)

Dódelijk vermoeiend.

Geef gewoon antwoord, man!

Zal ik één keer voordoen hoe het wel moet?

Stel dat ik de volgende vraag zou krijgen: “Stukkiestikker uit Eesterga, welke kip zonder kop van de VVD heeft dit windei uit Spijkenisse gehaald en bij de koning afgeleverd voor het afleggen van de ambtseed?”

Denkt u dat ik dan zou antwoorden met: “Die vraag moet u neerleggen bij de Permanente Scoutingcommissie van de VVD”?

Nee, natuuurlijk niet.

Dan zou ik zeggen: “De Kakelkip!”

Zo simpel is het.

Groet,

JanD

https://www.buttkicken.nl(...)an-foort-van-oosten/

Denk je net het dieptepunt gehad te hebben na Rutte,Sophie,Dylan
Krijg je dit :|W
Waar halen ze die debielen toch vandaan :|W
pi_218858564
quote:
schreef de de NCTV: ‘Door enkel te spreken over relschoppers, tuig of hooligans, zonder de achterliggende rechts-extremistische denkbeelden te benoemen, wordt geen volledig beeld van de werkelijkheid geschetst. Rechts-extremistisch gedachtegoed wordt hierdoor niet geproblematiseerd, maar zelfs verder genormaliseerd.’
Hoe weet de NCTV wat de achterliggende denkbeelden van de relschoppers zijn?

Sinds wanneer zijn veiligheidsdiensten zo politiek actief, en niet alleen in Nederland? Waarom deed de politie zo geshockeerd alsof het de grootste rellen ooit waren, terwijl we beelden van veel ergere rellen hebben gezien het afgelopen jaar?

Dat Jetten, Timmermans, DPG en de NPO het zo willen framen weten we, daar zijn het de eeuwige globalistenhoeren voor, maar politie, OM, burgemeesters en veiligheidsdiensten zouden politiek neutraal moeten zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218858572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Sinds wanneer zijn veiligheidsdiensten zo politiek actief
Terrorisme en veiligheid, de 2 meest non-politieke onderwerpen natuurlijk _O_ Belachelijk dat de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid kijkt naar extremistische politieke achtergronden inderdaad.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218858584
quote:

[..]
Hoe weet de NCTV wat de achterliggende denkbeelden van de relschoppers zijn?

Ze riepen rond met prinsenvlaggen en deden de hitlergroet. Dat geeft een sterke indicatie dat het extreem rechtse neonazi's waren.
pi_218858606
quote:
Waarom deed de politie zo geshockeerd alsof het de grootste rellen ooit waren, terwijl we beelden van veel ergere rellen hebben gezien het afgelopen jaar?
Heb je daar 1 voorbeeld van? De politie is vrij duidelijk dat het niet om de rellen op zich gaat, maar om de grootschalige aanval op de politie gericht. Dat is wel een unicum in de laatste decennia.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218858630
Jongens jullie kunnen ons besodemieteren zoveel jullie willen maar deze aap gaat niet meer terug in de mouw.
pi_218858698
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:10 schreef vul_maar_in het volgende:
Jongens jullie kunnen ons besodemieteren zoveel jullie willen maar deze aap gaat niet meer terug in de mouw.
:?
Krekker is de bom!
pi_218858740
Op de rechtse demonstratie zijn extreem rechtse groeperingen, voetbal hooligans en extreem linkse groeperingen (Antifa heeft daar geen geheim van gemaakt - 'laat ze niet lopen') op afgekomen.

Op het Malieveld vond een vredige demonstratie plaats, terwijl daarbuiten het extreme gedachtegoed en hooligans slaags raakten met (met name) de politie.

Uiteraard wordt de vredige demonstratie nu mede gedemoniseerd.

En Antifa zag dat het goed was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 24 september 2025 @ 14:25:12 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218858752
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:23 schreef Montagui het volgende:
Op de rechtse demonstratie zijn extreem rechtse groeperingen, voetbal hooligans en extreem linkse groeperingen (Antifa heeft daar geen geheim van gemaakt - 'laat ze niet lopen') op afgekomen.

Lol.
Antifa
pi_218858757
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ze riepen rond met prinsenvlaggen en deden de hitlergroet. Dat geeft een sterke indicatie dat het extreem rechtse neonazi's waren.
Eens, maar dat was volgens mij maar een beperkt groepje, normaal mogen we dat ook altijd als excuus aandragen dus dat zal nu ook wel gelden toch?
pi_218858819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee, Abdullah uit de Schilderswijk deed een Hitlergroet, de prinsenvlag is niet extreem-rechts en de VOC-vlag is slechts economisch uiterst rechts.

De politieke kleur van de relschoppers is slechts interessant voor de veilgiheid wanneer dat geweld rondom een ideologie georganiseerd is. Bij voetbalhooligans is dat niet het geval. Bij de Mocro rellen afgelopen jaar hoefde de minister ook niet speculaties over het politieke gedachtengoed van de kwetsbare jongeren als feit te presenteren.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heb je daar 1 voorbeeld van? De politie is vrij duidelijk dat het niet om de rellen op zich gaat, maar om de grootschalige aanval op de politie gericht. Dat is wel een unicum in de laatste decennia.
Nee, dat is het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218858837
Zowel vvd en pvv is voor extreem rechts. dus ze gaat natuurlijk alles aan doen om boel schoon te vegen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  FOK!fotograaf woensdag 24 september 2025 @ 14:53:06 #16
842 Zorro
Z
pi_218858896
Hebben ze ook geadviseerd alle Palliewappie demonstraties extreemlinks te noemen, of is het dan ineens niet helemaal duidelijk?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_218858918
sowieso zijn rellen altijd extreem. of het nu door extreem links of extreem rechts wordt gepleegd. rellen zoals deze zijn vaak een escalatie en een afsplitsing van een demonstratie, dus een afzonderlijk alhoewel gerelateerd fenomeen

sommige relschoppers zwaaiden met de prinsenvlag en werden gespot met de hitlergroet. de demonstratie was gericht tegen het asielbeleid, wat een kernpunt is van veel extreemrechtse bewegingen. er waren ook online oproepen om politiek gemotiveerd geweld te gebruiken en te ageren tegen de overheid.

dus ja, deze rellen hadden een extreemrechts karakter
  woensdag 24 september 2025 @ 15:05:33 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218858976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:23 schreef Montagui het volgende:

Op het Malieveld vond een vredige demonstratie plaats, terwijl daarbuiten het extreme gedachtegoed en hooligans slaags raakten met (met name) de politie.

Uiteraard wordt de vredige demonstratie nu mede gedemoniseerd.

En Antifa zag dat het goed was.
Ja, het was Antifa die daar met prinsenvlaggen liep te zwaaien, de Hitlergroet bracht, antisemitische leuzen stond te schreeuwen, naar het partijkantoor van D66 trok...

Tuurlijk knul.
Huilen dan.
  woensdag 24 september 2025 @ 15:33:18 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218859111
AIVD, NCTV, lezen jullie mee?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218859245
De NCTV is dus ook al geïnfiltreerd door extreemlinks gedachtegoed. De NCTV zou ver weg moeten blijven van het bedrijven van politiek. Het grootste deel waren gewoon vreedzame demonstranten, de hooligans die hier op af kwamen hadden weer een excuus om te rellen en antifa heeft de demonstratie buiten het Malieveld weten te ontregelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218859259
Nou onze appie is toch echt een palliwappie..wel blijft de vraag wat deed hij op een rechtse demonstratie.

https://vm.tiktok.com/ZGda57VXu/

https://vm.tiktok.com/ZGda5sbv2/
pi_218859546
Dit begint een patroon te worden in dit kabinet:

Yesilgöz die het haar onwelgevallige advies van de eigen ambtenaren negeerde en daarom een eigen rapport bij KPMG bestelde.

• Afgelopen week Mona Keizer die het advies van de RvS negeert, en nu een minister die tegen het advies van de NCTV in gaat.

En nu dus deze kersverse demissionaire minster.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218859559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 15:56 schreef Kopofmunt het volgende:
Nou onze appie is toch echt een palliwappie..wel blijft de vraag wat deed hij op een rechtse demonstratie.

https://vm.tiktok.com/ZGda57VXu/

https://vm.tiktok.com/ZGda5sbv2/
Mag ik je er aan herinneren dat een echte nazi gewoon antisemiet is? Die gaat echt niet opeens partij kiezen voor Israel.
pi_218859582
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 15:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De NCTV is dus ook al geïnfiltreerd door extreemlinks gedachtegoed. De NCTV zou ver weg moeten blijven van het bedrijven van politiek. Het grootste deel waren gewoon vreedzame demonstranten, de hooligans die hier op af kwamen hadden weer een excuus om te rellen en antifa heeft de demonstratie buiten het Malieveld weten te ontregelen.
Er was helemaal geen sprake van rechts-extremisme. Voorpost was aanwezig, Defend was er. Er werden hitlergroeten gebracht door mensen die al siegheilend over het terrein marcheerden. Het ontbrak ook niet aan Prinsenvlaggen met VoC logo. Maar nee hoor, het is allemaal de schuld van Antifa!
pi_218859594
quote:
Rechts-extremistisch gedachtegoed wordt hierdoor niet geproblematiseerd, maar zelfs verder genormaliseerd.’
Dit is echt onzin, gevaarlijke onzin zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')