Nou dat is een interessante uitgangspositie toch. En vind het fijn dat je dit meldt. Maar de vraag gaat er toch over waarom volkeren dat dan doen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als we zo gaan beginnen blijft er geen volk op aarde over
Strijd hoort erbij. Mensen en andere dieren strijden elkaar te tent uit. Het is niet oké, maar wel de natuurquote:Op dinsdag 23 september 2025 01:23 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou dat is een interessante uitgangspositie toch. En vind het fijn dat je dit meldt. Maar de vraag gaat er toch over waarom volkeren dat dan doen.
Maar als dieren het doen, dan is het toch oké dat mensen het ook doen? Of zien we ons zelf als boven de natuur?quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Strijd hoort erbij. Mensen en andere dieren strijden elkaar te tent uit. Het is niet oké, maar wel de natuur
Territoriumdrift zie je overal. En dat is uiteindelijk wel een van de drijfveren van oorlog. Net zoals voortplanting, voeding en waardevolle producten
Natuurlijk maakt dat het niet oké... het verklaart, maar is geen excuusquote:Op dinsdag 23 september 2025 01:32 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar als dieren het doen, dan is het toch oké dat mensen het ook doen? Of zien we ons zelf als boven de natuur?
Wellicht een gekke stelling als de meerderheid van hen geen oorlog tegen Hamas etc. wil. Het aantal in het leger staat er los van van zover ik kan zien.. Van wat ik las hadden ze er geen problemen mee (ze willen vooral de gijzelaars terug, maar de oorlog tegen Hamas, ik heb geen echte bronnen gezienquote:Op dinsdag 23 september 2025 01:33 schreef vul_maar_in het volgende:
Volgens mij wonen er meer joden buiten Israel dan daarbinnen en het gros daarvan zit ook niet actief in het leger momenteel.
Beetje gekke stelling eigenlijk.
Dat is net zo gemakzuchtig als denken dat alle Russen staan te trappelen voor de oorlog.quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:38 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wellicht een gekke stelling als de meerderheid van hen geen oorlog tegen Hamas etc. wil. Het aantal in het leger staat er los van van zover ik kan zien.. Van wat ik las hadden ze er geen problemen mee (ze willen vooral de gijzelaars terug, maar de oorlog tegen Hamas, ik heb geen echte bronnen gezien
"Ze" zijn niet alle joden...quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:38 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wellicht een gekke stelling als de meerderheid van hen geen oorlog tegen Hamas etc. wil. Het aantal in het leger staat er los van van zover ik kan zien.. Van wat ik las hadden ze er geen problemen mee (ze willen vooral de gijzelaars terug, maar de oorlog tegen Hamas, ik heb geen echte bronnen gezien
Dit ook iddquote:Op dinsdag 23 september 2025 01:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is net zo gemakzuchtig als denken dat alle Russen staan te trappelen voor de oorlog.
sorry heb er wel een edit aan toegevoegdquote:Op dinsdag 23 september 2025 01:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dit ook idd
Je verwoordt je beter dan ik!
Als iets het verklaart is het dan geen excuus? Sorry maar dan hang je direct een waarde oordeel aan de reden die gewoon verklaart waarom iets gebeurt.. subjectief. En ik zeg het toch maar even extra duidelijk, ik was het ook niet met Hitler eens. Ook al deed hij het best goed, dat moet ik hem dan wel weer toegeven. Maar we praten over het doden van kinderen en er kunnen zoveel randvoorwaarden gegeven worden om het acceptabel te maken..quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat het niet oké... het verklaart, maar is geen excuus
Mensen kunnen boven de natuur uit redeneren en we leren kleine kinderen al niet op elke inputs direct te handelen (anders zouden we altijd overal ons plasje laten lopen bijvoorbeeld) en dieren zijn daartoe trouwens ook in staat (kattenbak bijv.).
Dus nee. Toegeven aan die natuur en zeker niet op walgelijke wijze is absoluut alles behalve oke
En dat maakt ook niet dat wat Hitler gedaan heeft oke
Ja Rusland hou ik er graag buiten omdat het er niks mee te maken had. Maar van wat me bijstaat was 90% ofzo voor Hamas. Je mag me corrigeren natuurlijkquote:Op dinsdag 23 september 2025 01:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is net zo gemakzuchtig als denken dat alle Russen staan te trappelen voor de oorlog.
En dat geldt net zo goed voor denken dat iedereen in Gaza Pro Hamas is.
Alsof Israel de eerste zijn die kinderen doden. Komop zoveel boter kun je niet op je hoofd hebben.quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Als iets het verklaart is het dan geen excuus? Sorry maar dan hang je direct een waarde oordeel aan de reden die gewoon verklaart waarom iets gebeurt.. subjectief. En ik zeg het toch maar even extra duidelijk, ik was het ook niet met Hitler eens. Ook al deed hij het best goed, dat moet ik hem dan wel weer toegeven. Maar we praten over het doden van kinderen en er kunnen zoveel randvoorwaarden gegeven worden om het acceptabel te maken..
Dat siert ze niet dan.quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja Rusland hou ik er graag buiten omdat het er niks mee te maken had. Maar van wat me bijstaat was 90% ofzo voor Hamas. Je mag me corrigeren natuurlijk
En daar gaan we. Omdat anderen kinderen doden maakt het niet meer uit in gesprekken. Jij mag zeggen waar anderen kinderen hebben gedood en dan halen we dat aan als discussie onderwerp. Je kan niet gewoon zeggen 'anderen hebben ook kinderen gedood' zonder bron aan te geven en dan te denken dat je iets van discussie waarde hebt aangevoerd.quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:43 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Alsof Israel de eerste zijn die kinderen doden. Komop zoveel boter kun je niet op je hoofd hebben.
Nee hoor, maar als jij het als een singulair bewijsstuk van de gruwel die Israel is aandraagt, voel ik me niet te min om je op dat feit te wijzen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:45 schreef Masberum het volgende:
[..]
En daar gaan we. Omdat anderen kinderen doden maakt het niet meer uit in gesprekken. Jij mag zeggen waar anderen kinderen hebben gedood en dan halen we dat aan als discussie onderwerp. Je kan niet gewoon zeggen 'anderen hebben ook kinderen gedood' zonder bron aan te geven en dan te denken dat je iets van discussie waarde hebt aangevoerd.
Klopt.. 1% of minder denkt anders en dan zijn ze niet alle joden inderdaad..quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
"Ze" zijn niet alle joden...
En een compleet volk maar uit roeien oke vinden je niet subjectief...quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:42 schreef Masberum het volgende:
[..]
Als iets het verklaart is het dan geen excuus? Sorry maar dan hang je direct een waarde oordeel aan de reden die gewoon verklaart waarom iets gebeurt.. subjectief. En ik zeg het toch maar even extra duidelijk, ik was het ook niet met Hitler eens. Ook al deed hij het best goed, dat moet ik hem dan wel weer toegeven. Maar we praten over het doden van kinderen en er kunnen zoveel randvoorwaarden gegeven worden om het acceptabel te maken..
quote:Op dinsdag 23 september 2025 01:47 schreef Masberum het volgende:
[..]
Klopt.. 1% of minder denkt anders en dan zijn ze niet alle joden inderdaad..
Serieus? Je had gewoon kunnen zeggen dat je het afkeurt dat kinderen gewoon doodgeschoten worden bij voedselvoorraden, maar dat doe je niet. Trusten. Mensen zoals jou verdienen naar mijn idee het ergste van het ergstequote:Op dinsdag 23 september 2025 01:47 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee hoor, maar als jij het als een singulair bewijsstuk van de gruwel die Israel is aandraagt, voel ik me niet te min om je op dat feit te wijzen.
Alsof ik daarmee het doden van kinderen goedkeur is zo'n slecht argument dat het bijna mijn tijd niet waardig is om te antwoorden. Trusten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |