quote:Sijtse (60) wilde financiële zorgen oplossen
Bizarre scène in Thailand: Nederlander (60) trekt met auto geldautomaat uit de muur en probeert naar huis te rijden
Khon Kaen- Een 60-jarige Nederlander heeft zondagochtend vroeg voor een bizarre situatie gezorgd op straat in de Thaise stad Khon Kaen.
Omwonenden zagen onze landgenoot met zijn auto een geldautomaat voortslepen.
De man had de flappentap uit de muur getrokken en wilde zo naar eigen zeggen de financiële problemen van zijn gezin oplossen.
De verdachte, een Nederlander met blond haar die Sijtse zou heten, vertelde op het idee te zijn gekomen door een film.
Agenten van het politiebureau in Khon Kaed, in het noordoosten van Thailand, werden zondagochtend gealarmeerd door een inwoner van het district Ban Tum.
Hij beweerde dat een buitenlander in een zwarte auto een geldautomaat van de Siam Commercial Bank met geweld had gestolen.
De geldautomaat bevond zich buiten een winkelpand aan Maliwan Road. De politie bekeek de beelden van de beveiligingscamera’s en zag de dief de geldautomaat aan een zwarte pick-uptruck vastketenen met zware kettingen voordat hij de flappentap met veel geraas uit de muur trok en wegsleepte.
quote:Sjitske kwam niet ver met geldautomaat
Sijtse kwam echter niet ver en liet zowel de auto als de geldautomaat ongeveer 20 meter van de plaats delict achter, waarna hij zich in een bosje langs de weg verstopte. De Nederlandse verdachte werd al snel gevonden en gearresteerd. De communicatie met de man was lastig omdat hij de taal nauwelijks machtig is.
Onze landgenoot legde uit dat hij al zo’n zes jaar met zijn 37-jarige Thaise vrouw in het Zuidoost-Aziatische land woonde en ongeveer 10 miljoen baht - omgerekend ruim 270.000 euro - had geïnvesteerd in haar restaurant aan Pracha Samran Road in het centrum van Khon Kaen, maar dat de zaak failliet was gegaan. Daardoor zat hij met zijn gezin in ernstige financiële problemen en konden ze niet meer rondkomen.
Kort voor het krankzinnige incident had hij ruzie gehad met zijn vrouw over geld.
Volgens de politie vertelde hij zijn echtgenote dat hij een vriend in de provincie Nong Khai zou ontmoeten en reed hij met de Mazda van het gezin het huis uit om de diefstal te plegen.
Hij hield vol dat zijn vrouw niets van zijn daden wist.
’Vrouw had niets met de daad te maken’
„De vrouw had inderdaad niets met de daad te maken”, zei politiechef Pakpoom Decharuangsin naderhand. ,,
Het voertuig dat in de zaak werd gebruikt, is van een familielid.
Het gebruik ervan werd gedeeld binnen de familie. De buitenlandse man gebruikte het voor de misdaad.”
„Dit is een uitzonderlijke zaak. We hebben nog nooit een diefstal van deze omvang met dergelijke methoden gezien”, aldus Decharuangsin.
Jarenlange celstraf dreigt
De man riskeert een gevangenisstraf van 10 jaar, melden Thaise media.
Ook krijgt hij hoogstwaarschijnlijk een behoorlijke kostenpost op zijn bordje om de schade te vergoeden.
Als Sytse ook de schade moet vergoeden dan komt ie nooit meer los , tot zijn familie in Nederland over de brug komtquote:Op maandag 22 september 2025 07:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ook als blanke blonde man dat daar gaan doen. Je gaat altijd zo goed op in de omgeving.
Maar voor 240k had hij daar makkelijk 10 jaar kunnen leven. Vrat dat restaurant geld?
quote:Op maandag 22 september 2025 08:35 schreef raptorix het volgende:
Met fotos: https://www.khaosodenglis(...)ight-with-thai-wife/`
Ik wist niet dat ze daar groenlinks rechters haddenquote:He faces 1 to 7 years imprisonment with the sentence potentially increased by half due to vehicle use, meaning he could face up to 10.5 years in prison ... อ่านข่าวต้นฉบับได้ที่ : https://www.khaosodenglis(...)ight-with-thai-wife/
Zal wel zijn omdat het niet gewelddadig is.quote:Op maandag 22 september 2025 09:04 schreef Moonversion het volgende:
[..]
[..]
Ik wist niet dat ze daar groenlinks rechters hadden
Tot ruim 10 jaar de bak in? In Nederland krijg je hier een taakstraf voor.quote:Op maandag 22 september 2025 09:04 schreef Moonversion het volgende:
[..]
[..]
Ik wist niet dat ze daar groenlinks rechters hadden
Christus..quote:Op maandag 22 september 2025 10:11 schreef ACT-F het volgende:
Dat is weer eens wat anders dan een plofkraak![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Men zei , hoe is t met ons Sytsequote:Op maandag 22 september 2025 09:44 schreef thedeedster het volgende:
Hij Sytse familie voorlopig niet meer terug.
misschien was Sytse wel een hele goede bouwvakker en heeft ie hard gewerktquote:Op maandag 22 september 2025 10:31 schreef Mortaxx het volgende:
Dat zulke domme mensen aan zulke bedragen kunnen komen. Blijkt maar weer dat de boomers echt enorm veel geroofd hebben
quote:AI-overzicht
Je Nederlandse nationaliteit kan verlopen als je ouder bent dan 18 jaar, een andere nationaliteit hebt en 13 jaar achter elkaar buiten het Koninkrijk der Nederlanden (inclusief Aruba, Curaçao, Sint Maarten) en de landen van de Europese Unie woont, zonder een Nederlands reisdocument of verklaring van Nederlanderschap aan te vragen.
Als deze termijn van 13 jaar voor 1 april 2022 al is verstreken, dan is de nationaliteit vervallen onder de toen geldende 10-jaren termijn.
Nee zijn vrouw is 37quote:Op maandag 22 september 2025 10:35 schreef Innisdemon het volgende:
Volgens het AD is Sytse nog maar 37
https://www.ad.nl/buitenl(...)raag-gevat~a983a5bf/
quote:Onze landgenoot legde uit dat hij al zo’n zes jaar met zijn 37-jarige Thaise vrouw in het Zuidoost-Aziatische land woonde en ongeveer 10 miljoen baht - omgerekend ruim 270.000 euro - had geïnvesteerd in haar restaurant aan Pracha Samran Road in het centrum van Khon Kaen, maar dat de zaak failliet was gegaan.
Daardoor zat hij met zijn gezin in ernstige financiële problemen en konden ze niet meer rondkomen.
Welke film dan?!quote:Op maandag 22 september 2025 07:34 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rijden/92020162.html
vertelde op het idee te zijn gekomen door een film.
quote:
quote:De verdachte, een Nederlander met blond haar die Sijtse zou heten, vertelde op het idee te zijn gekomen door een film.
Hij probeerde een scène uit Fast & furious 5 na te spelen, waarin een pinautomaat vol met bankbiljetten daadwerkelijk op die manier werd meegenomen.
j e moet het helemaal niet doenquote:Op maandag 22 september 2025 10:51 schreef RetepV het volgende:
Hij was al vrij zelfdestructief, getuige van hoeveel geld hij in dat restaurant had gestopt zonder enig idee te hebben van de financiële situatie ervan. Restaurant failliet, kwam als verrassing, en dus moest hij zijn zelfdestructieve daden nog eens toppen.
270.000 euro. Sjonge. Als ik er zo veel geld in zou steken, dan zou ik er dus op staan dat IK de boel run en dat iedereen doet wat IK wil. En familie of niet, als ze de kantjes er vanaf lopen, uit de kas stelen, het restaurant gebruiken als hangplek voor hun (criminele) vriendjes, of zelfs maar gewoon de sfeer verkloten, dan gaan ze maar ergens anders werk zoeken.
Natuurlijk is er veel mafia in Thailand, en kan het zijn dat ze een brandbom daarbinnen gooien omdat ze door "die buitenlander" op straat zijn gezet. Maar natuurlijk zou ik mijn zaak wel goed verzekeren en overal camera's hangen, waardoor ik mijn geld terug zou krijgen van de verzekering.
Daarnaast zou ik vrienden maken met de hoofdcommissaris en de burgemeester. Die krijgen hun eigen tafel en kunnen met vrouw en kinderen komen wanneer ze willen. En komen ze onaangekondigd met de hele familie? Sorry, andere gasten, jullie zullen plaats moeten maken voor meneer de burgemeester.
Zo moeilijk is het allemaal niet. Je moet er alleen VOORAF al bovenop zitten, niet pas achteraf, wanneer het al te laat is.
Nee, met zo'n scooter krijg je een pinautomaat niet uit de grondquote:
Dit is nog een veel beter advies dan het mijne.quote:Op maandag 22 september 2025 10:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
j e moet het helemaal niet doen
Je kunt in apenlanden geen geld verdienen , wij niet
Wel opvallend dat er mensen bestaan die inspiratie halen uit een film als The Fast and the Furiousquote:
Ik heb die hele film nooit gezien , alleen de titel alquote:Op maandag 22 september 2025 11:09 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Wel opvallend dat er mensen bestaan die inspiratie halen uit een film als The Fast and the Furious
De acties van deze Sytse getuigen inderdaad ook niet van veel intelligentiequote:Op maandag 22 september 2025 11:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb die hele film nooit gooien , alleen de titel als
dat is voor mensen met een IQ beneden de 80
ah, dan klopt de titel van het AD neit.quote:Op maandag 22 september 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee zijn vrouw is 37
Sytse is 60
Ik denk dat Sytse het allemaal wel goed bedoelde, het is in wezen geen slecht mens, maar ja Thailand is een raar land
vraag maar aan meneer Kaktus
[..]
"There was an attempt"quote:Op dinsdag 23 september 2025 00:46 schreef ACT-F het volgende:
Hier staat de pinautomaat:
https://maps.app.goo.gl/m4PcFVuxVVHvnHwg9
En hier is hij aangehouden:
https://maps.app.goo.gl/BcmVUgjUJnxjguZH9
Net niet de 100m gehaald
Syste heeft zelfs geen geld over om naar Nederland terug te vliegenquote:Op dinsdag 23 september 2025 00:36 schreef vul_maar_in het volgende:
Die komt er nog genadig van af als ik het zo lees. En iig niks geramd en geen explosieven gebruikt dus de schade zal in dat opzicht waarschijnlijk nog wel meevallen.
Die kan eens even goed en lang gaan nadenken of z'n Thaise liefje al deze misere wel waard is.
Dit is een standalone pinautomaat, zitten niet ingemetseld in de muur. Maar dan nog, het open breken van een ATM, en dan nog de geld cassette openkrijgen is ook nog wel een challenge.quote:Op maandag 22 september 2025 10:56 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nee, met zo'n scooter krijg je een pinautomaat niet uit de grond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |