abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218838693

foto: ©Jasper Suyk

Dit zijn de twintig kandidaten van ‘Expeditie Robinson’ 2025

Op alfabetische volgorde: Amijé Roos (Food influencer), Camiel Kesbeke (Augurkenprins), Churandy Martina (Olympisch Veteraan), Demi de Boer (Content Creator), Florentien van der Meulen (Nieuwslezer), Kevin Hassing (Acteur/Kinderboekenschrijver), Koen Pieter van Dijk (Mediapersoonlijkheid), Lies Zhara (Content creator/DJ), Linda Wagenmakers (Musicalzangeres), Marieke Westenenk (Actrice), Mátyás Bittenbinder (Bioloog), Nordin Besling (Radio DJ/Artiest), Robin Martens (Actrice), Roelof Hemmen (Presentator), Roos Dickmann (Actrice), Stefania Liberakakis (Zangeres), Tobias Camman (Programmamaker), Twan Kuyper (Acteur/Content Creator), Vincent Croiset (Acteur), Yesim Candan (Columnist/Radiomaker).

De ultieme survivalstrijd barst eind augustus weer los. Voor de 27e keer zijn twintig kersverse kandidaten, samen met presentatoren Nicolette Kluijver en debuterend presentator Edson da Graça, afgereisd naar Maleisië.

We kunnen ons opnieuw verheugen op een sensationeel avontuur vol met onverwachte wendingen en grote plottwists, waarin de expeditieleden continu worden getest op hun uithoudingsvermogen en survivalskills.

Wie overleeft het beste op een tropisch, afgelegen eiland, wie doorstaat de genadeloze proeven en trotseert de meedogenloze eliminaties?

Expeditie Robinson is vanaf zondag 31 augustus 2025 wekelijks om 20:00 uur te zien op RTL 4.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 21 september 2025 @ 21:47:32 #2
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_218838709
Wordt binnenkort wel tijd voor herdeling van de kampen/stammen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  zondag 21 september 2025 @ 21:52:23 #3
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218838731
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 21:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wordt binnenkort wel tijd voor herdeling van de kampen/stammen.
Zou mij niet verbazen als dat volgende week al is.
pi_218838745
Ik kan niet wachten op de beteuterde gezichtjes bij kamp Spa all inclusive alleen geen hut om in te slapen.

Voor mij zitten daar alleen maar erg vervelende mensen in.
pi_218838780
Mooi shot toen iedereen wegliep en het torentje stond nog van Roelof _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_218839013
Ik dacht echt, dit wordt weer zo'n voorspelbare eilandraad, maar mooi dat het nog 3-3 werd voor Roelof. Het had gewoon niet gemogen dat hij nu de Sjaak had geweest omdat hij alleen niet over een evenwichtsbalkje kon lopen, ik vind dat argument erg zwak en slap want er komen vast proeven waarin je Roelof prima kunt gebruiken. Die Twan is gewoon een enge natnek eerste klas. Ik had overigens liever gezien dat die mannenhater Lies naar huis had gegaan, daar moeten ze volgende keer, hopelijk volgende week op. Irritant mormel dat kind met haar geaffecteerde toontje en attitude, brrr. Echt een jeukkind. Maar mooi om te zien dat het goed gaat met haar kampje 'alleen maar vrouwen'... 8)7
Beetje rare montage trouwens van Nordin en Stefanie die de proef hadden gespeeld terug op het eiland, de ontknoping moest nog uitgezonden worden maar ze spoil-den voor het gemak zelf maar even de uitslag, bedankt productie. :O
Allemaal cabaretteketet!
pi_218839210
Eigenlijk had ik al gehoopt dat Stefania het stammenduel zou winnen, maar dit was ook een mooie uitkomst.
  zondag 21 september 2025 @ 23:39:46 #8
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218839354
Stefania al weg terwijl er praktisch geen goede bikinimomenten met haar zijn geweest, eeuwig zonde.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_218839726
Hopelijk een beetje vuurwerk volgende week met die oudjes tegen Twan de man zonder ruggengraat.
pi_218840726
In eerste instantie liep team Rood achterstand op door de klungelige tactiek van Twan met die haak. Terwijl team Groen echt zocht naar een manier om gezamenlijk die haak zo goed mogelijk te coördineren en dat ging gedurende de proef steeds beter.

Dat is mijn inziens veel meer de gemene deler in de verliezen van dat team: er wordt een onhandige strategie gekozen, maar ze werken niet effectief genoeg samen om dat ter plekke te verbeteren.

Ik vraag me ook af of dat in de laatste proef niet de bottleneck was in het tweede deel: mijn inziens was het probleem dat Roelof zijn benadering van die balk niet werkt. Hij bleef erop te proberen balanceren met ingewikkelde voetzetting en heel traag voetje voor voetje. Dan wordt het inderdaad ineens moeilijk en een echte evenwichtsoefening. Terwijl het eigenlijk gewoon lopen over een lijn is. Als je op de grond voet voor voet over de lijn van bijvoorbeeld een parkeervak kun je dit ook.
Maar niemand helpt Roelof met een keer een andere strategie proberen voor zover wij konden zien. Wel gingen ze hem op de balk proberen te ondersteunen terwijl je daarmee juist dat krampachtige balanceren in stand houdt ipv ontspannen over een rechte lijn lopen voet voor voet.

Alsnog denk ik wel dat Roelof eruit iets beter was, want iemand als Stefania ergens op vastloopt hoeft dat minder gauw het team de kop de kosten: dan neemt iemand haar op de schouders oid. En dat er proeven zijn waarin je Roelof goed kan gebruiken: dan gebruik je in dat geval Vincent.

Maar onderaan de streep maakt het tot nu toe mijn inziens niet veel uit, want zo lang ze gebrekkig blijven samenwerken en het blijven proeven gericht op samenwerking leggen ze het af tegen team Groen dat effectief samenwerkt en daarin waarschijnlijk ook elke proef beter wordt.
pi_218841381
quote:
9s.gif Op zondag 21 september 2025 23:39 schreef MacorgaZ het volgende:
Stefania al weg terwijl er praktisch geen goede bikinimomenten met haar zijn geweest, eeuwig zonde.
Een strijkplank ziet er niet zo leuk uit in bikini.
pi_218841431
We zien gewoon hetzelfde gebeuren als alle andere jaren, en dat wordt echt kots vervelend. 1 van de 2 kampen wint alles en het andere kamp dunt steeds verder uit. En dan gaan ze "husselen" waarbij het er op neerkomt dat nog steeds het sterke team de overhand heeft en het andere "oude" team er zo uitwerkt.

Ze moeten echt per direct stoppen met al dat vreten geven aan het winnende team. Daarmee maak je een sterker team alleen maar sterker. Het heeft met overleven echt niks meer te maken, ze krijgen meer te vreten dan een gemiddelde zwerver op straat.

In deze fase van de expeditie hoeft er helemaal niks gegeven te worden. Immuniteit / geen eilandraad is de prijs. En na de samensmelting kan je wellicht eens een prijsje geven, bijvoorbeeld een douche of een matras voor een nacht.

Net zo als dat achterlijke winnaarseiland, dat draait er altijd op uit dat er 1 iemand de hele expeditie kan relaxen en zich kan volvreten om vervolgens de finale op het fysieke deel op de sloffen te winnen.
pi_218841814
Ja helemaal eens. Ze werken het programma af met elke keer weer dezelfde fase waarin men verkeerd. Nu ook weer met die plottwist tussen Stefania en Roelof want dat kon niet uitblijven anders had het wel een erg voorspelbare eilandraad geworden. En ook het stemmen op de zwakkere i.p.v. de sterkere om jezelf wat meer kans te laten maken op de finale mag blijkbaar ook niet van de productie. Of de deelnemers doen gewoon steeds wat ze in voorgaande edities hebben gezien, als ware schapen. Wat dat betreft zie je dat ook bij De Verraders. Al die programma's hebben een bepaalde opbouw en structuur die erg voorspelbaar is.
Ik vind die Edson als nieuwe host trouwens helemaal niets met die vermoeiende stem van hem. Zit totaal geen energie in die je bij Nicolette wel hebt.
En die Lies haalt natuurlijk de samensmelting en dan krijg je weer hetzelfde geneuzel, die wil met alleen vrouwen over blijven dus begint haar kansloze mannenhater missie weer opnieuw. Dus is ze er hopelijk nog voor die tijd uit.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 22 september 2025 @ 11:25:30 #14
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_218841871
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:34 schreef freaky40 het volgende:
Ik dacht echt, dit wordt weer zo'n voorspelbare eilandraad, maar mooi dat het nog 3-3 werd voor Roelof. Het had gewoon niet gemogen dat hij nu de Sjaak had geweest omdat hij alleen niet over een evenwichtsbalkje kon lopen, ik vind dat argument erg zwak en slap want er komen vast proeven waarin je Roelof prima kunt gebruiken. Die Twan is gewoon een enge natnek eerste klas. Ik had overigens liever gezien dat die mannenhater Lies naar huis had gegaan, daar moeten ze volgende keer, hopelijk volgende week op. Irritant mormel dat kind met haar geaffecteerde toontje en attitude, brrr. Echt een jeukkind. Maar mooi om te zien dat het goed gaat met haar kampje 'alleen maar vrouwen'... 8)7
Beetje rare montage trouwens van Nordin en Stefanie die de proef hadden gespeeld terug op het eiland, de ontknoping moest nog uitgezonden worden maar ze spoil-den voor het gemak zelf maar even de uitslag, bedankt productie. :O
Ja, dat laatste was echt gek gemonteerd. }:|
Fuck the EBU.
pi_218842032
Ook omdat het gelijk na de commercials kwam dat stukje. Je zat in de spanning wie van de 2 het zou winnen want de winst zou cruciaal zijn voor de eilandraad. Gaan ze het spoilen! Weg momentum!
Allemaal cabaretteketet!
pi_218842087
quote:
1s.gif Op maandag 22 september 2025 11:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]
Ja, dat laatste was echt gek gemonteerd. }:|
Vond het ook gek en ben het niet gewend van de het programma. Het leek wel of ze een stuk opname kwijt waren en iets moesten bedenken.
pi_218842105
Ha! Freaky jij ook hier? :)

Ik heb de afgelopen twee seizoen altijd met een beetje tegenzin gekeken, door de C-garnituur aan zogenaamde bekende nederlanders, wie zijn al deze mensen? en aan de voorspelbaarheid exits en verplichte bondjes maken. Vroegah vroegah bestonden de deelnemers toch uit "normale" Nederlanders?

Ik zou veel liever zien dat de eilandraad word vervangen door een eliminatie proef en de "zwakste" daardoor naar afvallers eiland gaat en later weer een duel tussen andere afvallers. Zo'n eliminatie proef hoeft ook niet zwaar te zijn, dat het verliezende kamp in vergelijking met het winnende kamp meer vermoeid is,denk aan vuur maken (water laten koken), een puzzel of een eet proef.

Daarnaast zoals eerder vermeld stop met het winnende kamp extra eten te geven! Ook frappant dat het ene kamp nog altijd op de grond slaapt?! hoe hebben die nog geen hut gebouwd?!
  maandag 22 september 2025 @ 12:22:05 #18
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_218842363
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:48 schreef freaky40 het volgende:
Ook omdat het gelijk na de commercials kwam dat stukje. Je zat in de spanning wie van de 2 het zou winnen want de winst zou cruciaal zijn voor de eilandraad. Gaan ze het spoilen! Weg momentum!
Nou zijn ze daar toch altijd wel goed in, dat spoiler. Ook altijd met die voorstukjes. }:|
Fuck the EBU.
pi_218844525
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:56 schreef KapiteinChris het volgende:
Ha! Freaky jij ook hier? :)

Ik heb de afgelopen twee seizoen altijd met een beetje tegenzin gekeken, door de C-garnituur aan zogenaamde bekende nederlanders, wie zijn al deze mensen? en aan de voorspelbaarheid exits en verplichte bondjes maken. Vroegah vroegah bestonden de deelnemers toch uit "normale" Nederlanders?

Ik zou veel liever zien dat de eilandraad word vervangen door een eliminatie proef en de "zwakste" daardoor naar afvallers eiland gaat en later weer een duel tussen andere afvallers. Zo'n eliminatie proef hoeft ook niet zwaar te zijn, dat het verliezende kamp in vergelijking met het winnende kamp meer vermoeid is,denk aan vuur maken (water laten koken), een puzzel of een eet proef.

Daarnaast zoals eerder vermeld stop met het winnende kamp extra eten te geven! Ook frappant dat het ene kamp nog altijd op de grond slaapt?! hoe hebben die nog geen hut gebouwd?!
Jij kijkt voor het eerst sinds 20 jaar of zo? :')
  maandag 22 september 2025 @ 18:08:46 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218844776
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 11:56 schreef KapiteinChris het volgende:

Dat zat ik me gisteren ook te bedenken. Maar mss hebben ze daar nog geen tijd voor gehad? Ik heb echt geen idee hoe veel tijd die proeven etc. kosten.
maar ik had toch op zijn minst dan een matje van bamboe gemaakt, hoeft niet 30cm boven de grond, maar kan ook gewoon op de grond gelegd worden zeg maar.
pi_218844832
Vind sowieso dat je te weinig te zien krijgt hoe ze overleven op de eilanden, het is 80 procent de proef tussen de reclame door
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')