Wat is dit voor gesprek dan?quote:Op zondag 21 september 2025 16:14 schreef alternatif het volgende:
Hey mensen,
Ik heb binnenkort een nieuwbouwgesprek en ik ben benieuwd naar jullie tips & tricks. Daarnaast eventuele valkuilen waar ik op moet letten. Voor extra context: De woning kan ik financieren met de verkoop van mijn huidige woning, geen hypotheek nodig. In de tussentijd ben ik van plan weer tijdelijk bij mijn ouders te wonen.
Die info hoopt hij van ons te krijgen.quote:Op zondag 21 september 2025 17:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Meer informatie is handig, zoals wat je tijdens dat gesprek precies gaat bespreken.
ik ben nu zelf een bezig met een nieuwbouwwoning maar ik ben niet bekend met “het nieuwbouwgesprek” oid. TS vermoedelijk wel met wat die ongeveer gaat bespreken.quote:Op zondag 21 september 2025 18:13 schreef maily het volgende:
[..]
Die info hoopt hij van ons te krijgen.
Een uitbouw en zo is beter wel om te doen(ivm vloerverwarming), of een groter vat. Daar houden ze rekening mee bij het slaan van de put onder je huis.quote:Op zondag 21 september 2025 18:25 schreef halfway het volgende:
Iig geen meerwerk inplannen, extreem duur.
Ja.quote:
Ik ga wel iets kleiner wonen maar voor context maakt niet uit toch.quote:Op zondag 21 september 2025 17:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Ga je kleiner wonen dan? Want nieuwbouw is toch duurder dan een oud huis van vergelijkbare grootte.
Ik heb mij ingeschreven voor een nieuwbouwwoning en ik ben uitgenodigd voor een optiegesprek voor mijn gekozen bouwnummer.quote:Op zondag 21 september 2025 17:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is dit voor gesprek dan?
Ik ken dit helemaal niet. Behalve met de bouwer.
huhquote:Op zondag 21 september 2025 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik ben nu zelf een bezig met een nieuwbouwwoning maar ik ben niet bekend met “het nieuwbouwgesprek” oid. TS vermoedelijk wel met wat die ongeveer gaat bespreken.
Hier heb ik iets aan. Je zou toch denken dat het kostentechnisch interessanter is als je de aannemer ook gelijk het een en ander aan meewerk laat uitvoeren ipv achteraf?quote:Op zondag 21 september 2025 18:25 schreef halfway het volgende:
Dat laatste, dat ligt eraan wat je vraagt. Kwestie van vergelijken. Maar goed een loze leiding achteraf maken is duurder dan gelijk doen… terwijl je prima je douche casco laat opleveren en dan zelf laat betegelen.. kwestie van vergelijken.quote:Op zondag 21 september 2025 19:21 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik ga wel iets kleiner wonen maar voor context maakt niet uit toch.
[..]
Ik heb mij ingeschreven voor een nieuwbouwwoning en ik ben uitgenodigd voor een optiegesprek voor mijn gekozen bouwnummer.
[..]
huh
[..]
Hier heb ik iets aan. Je zou toch denken dat het kostentechnisch interessanter is als je de aannemer ook gelijk het een en ander aan meewerk laat uitvoeren ipv achteraf?
huh?quote:Op zondag 21 september 2025 19:21 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ja.
[..]
[..]
Ik heb mij ingeschreven voor een nieuwbouwwoning en ik ben uitgenodigd voor een optiegesprek voor mijn gekozen bouwnummer.
[..]
huh
[..]
Hier heb ik iets aan. Je zou toch denken dat het kostentechnisch interessanter is als je de aannemer ook gelijk het een en ander aan meewerk laat uitvoeren ipv achteraf?
Ah, je gaat de opties bespreken.quote:Op zondag 21 september 2025 19:21 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ja.
[..]
[..]
[..]
huh
[..]
wtaf?!?!?!?!?!quote:
Genoeg meerwerk inplannen, zeker wanneer het beton is. Dat krijg je er later nooit meer fatsoenlijk in. Net zoals de uitbouw en de buitenkraan.quote:Op zondag 21 september 2025 18:25 schreef halfway het volgende:
De buitenkraan! Ja. Zeker doen.quote:Op zondag 21 september 2025 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Genoeg meerwerk inplannen, zeker wanneer het beton is. Dat krijg je er later nooit meer fatsoenlijk in. Net zoals de uitbouw en de buitenkraan.
Oh reken zeker met een ton meer voordat je erin zit. En hou er rekening mee dat een overbruggingskrediet peperduur is. Die fopte mij.
Met de makelaar.quote:Op zondag 21 september 2025 20:31 schreef laziness het volgende:
Wat doet dit in WGR?
Is het gesprek met de makelaar of de bouwer? Zijn twee hele verschillende gesprekken. De makelaar moet je met een korreltje zout nemen. Als je echt iets bijzonders wilt zou ik dat na laten vragen.
Zorg dat je weet of alles wat je wilt, bijv een dakkapel, mag/kan. Dat is eigenlijk het belangrijkste. Hoeveel ruimte is er om het naar je zin aan te passen binnen de meerwerk opties? Aka afwijken van de standaard.
Dit gesprek is nog lang niet om al je meerwerkopties op een rijtje aan te geven. Die details komen als je getekend hebt en in gesprek gaat met de verkoopbegeleider van de bouwer en langs de aangewezen badkamerzaak gaat etc.
Dus als de bouwer jouw eventuele wijzigingen in de ruwbouw door kan voeren dan weet je genoeg in principe. De kleinere details in de afbouw kan of via meerwerk of door casco opleveren het daarna zelf (laten) doen.
Ik ga voor een appartement. Optie voor buitenkraan is 1k ofzo snap niet zo goed wat je er aan hebt.quote:Op zondag 21 september 2025 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Genoeg meerwerk inplannen, zeker wanneer het beton is. Dat krijg je er later nooit meer fatsoenlijk in. Net zoals de uitbouw en de buitenkraan.
Oh reken zeker met een ton meer voordat je erin zit. En hou er rekening mee dat een overbruggingskrediet peperduur is. Die fopte mij.
Goede erfenis.quote:Op zondag 21 september 2025 21:27 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ik koop cash doe niet aan leningen.
Zo kaal als het maar zijn kan. De rest kan je gewoon zelf aanbrengen, t/m de buitenkranen aan toe. Heb ik ook gedaan, 3 stuks.quote:Op zondag 21 september 2025 21:21 schreef alternatif het volgende:
Met de makelaar.
Ik ga voor volledig casco denk ik.
quote:Op zondag 21 september 2025 21:22 schreef alternatif het volgende:
Optie voor buitenkraan is 1k ofzo snap niet zo goed wat je er aan hebt.
Balkon schoonspuiten maar we kunnen pas helpen als je de meerwerklijst post.quote:Op zondag 21 september 2025 21:22 schreef alternatif het volgende:
[..]
Ik ga voor een appartement. Optie voor buitenkraan is 1k ofzo snap niet zo goed wat je er aan hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |