abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2025 @ 17:19:10 #251
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219292024
Een bod is geen koop...

Zolang er niemand echt gekocht heeft hoef je als verkoper helemaal niets. Niet inpakken, nergens op rekenen, en al helemaal geen negatieve review achterlaten. Waarom zou je dat doen? Vinted is geen eBay waar een bod bindend is (of was?, ik ben er al lang niet meer geweest).

Als ik een bod doe, dat geaccepteerd wordt, kan ik me altijd bedenken, of toch voor een ander soortgelijk artikel gaan (ik bied vaak op meerdere artikelen, want vaak wordt een bod niet geaccepteerd of volgt er überhaupt geen reactie). Dat kan en mag gewoon op vinted.
pi_219292168
Arme verkoper, de bestelling was echt goed ingepakt, maar Vinted oordeelde meteen dat het niet goed ingepakt was toen het deels kapot aankwam. Echt joh, je bent als verkoper van breekbare spullen aan de goden overgeleverd als de vervoerder er mee gooit, voetbalt of weet ik wat. Ondanks dat zowel verkoper als ik bewijsfoto’s hadden dat het wel goed ingepakt was werd de boel meteen geannuleerd en kreeg de verkoper geen compensatie.
pi_219292418
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Arme verkoper, de bestelling was echt goed ingepakt, maar Vinted oordeelde meteen dat het niet goed ingepakt was toen het deels kapot aankwam. Echt joh, je bent als verkoper van breekbare spullen aan de goden overgeleverd als de vervoerder er mee gooit, voetbalt of weet ik wat. Ondanks dat zowel verkoper als ik bewijsfoto’s hadden dat het wel goed ingepakt was werd de boel meteen geannuleerd en kreeg de verkoper geen compensatie.
Ik had een keer zoiets bij Bol.com. Ding kwam kapot aan, dus ik zei weet je wat, annuleer mijn betaling maar (pas na 14 dagen betalen) en geef meneer z'n geld terug, maar dat laatste konden ze dus niet doen. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219302986
Hoe snel is Mondial hier in Nederland?
pi_219303002
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:15 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe snel is Mondial hier in Nederland?
Niet.
Ik wacht al drie weken op een pakket via M.R.
Mon 'en!
pi_219303033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:18 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Niet.
Ik wacht al drie weken op een pakket via M.R.
Over het algemeen bedoel ik.
pi_219303174
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Over het algemeen bedoel ik.
Soms heel snel (2 dagen) soms langzaam. Echt heel verschillend
pi_219332936
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:19 schreef mousemicky het volgende:
Een bod is geen koop...

Zolang er niemand echt gekocht heeft hoef je als verkoper helemaal niets. Niet inpakken, nergens op rekenen, en al helemaal geen negatieve review achterlaten. Waarom zou je dat doen? Vinted is geen eBay waar een bod bindend is (of was?, ik ben er al lang niet meer geweest).

Als ik een bod doe, dat geaccepteerd wordt, kan ik me altijd bedenken, of toch voor een ander soortgelijk artikel gaan (ik bied vaak op meerdere artikelen, want vaak wordt een bod niet geaccepteerd of volgt er überhaupt geen reactie). Dat kan en mag gewoon op vinted.
Juridisch is het wel zo dat een bod eenmaal geaccepteerd gevolgen heeft...
Maar niemand gaat naar de rechter omdat een koop van 3 euro op Vinted niet is doorgegaan.

(Uit mijn werkervaring weet ik dat er helaas wel veel mensen zijn die voor Marktplaatsaankopen van iets hogere bedragen, die niet meer doorgaan, bijstand willen. Want die goede deal komen ze nóóit meer tegen.)
  maandag 24 november 2025 @ 12:01:27 #259
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219332993
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:51 schreef 2025 het volgende:

[..]
Maar niemand gaat naar de rechter omdat een koop van 3 euro op Vinted niet is doorgegaan.

(Uit mijn werkervaring weet ik dat er helaas wel veel mensen zijn die voor Marktplaatsaankopen van iets hogere bedragen, die niet meer doorgaan, bijstand willen. Want die goede deal komen ze nóóit meer tegen.)
Volgens de helpdesk/faq van Vinted zelf niet: https://www.vinted.nl/hel(...)re-prijs-voorstellen.

Quote: Een bod is niet bindend. Zelfs als de verkoper je bod accepteert, blijft het artikel beschikbaar voor andere leden totdat je op Kopen drukt om de verkoop af te ronden
Je hoeft het artikel niet te kopen, zelfs niet als de verkoper je bod accepteert
Als je niet op Kopen drukt, verloopt het bod automatisch na 5 werkdagen. Een bod kan niet handmatig worden geannuleerd

Vinted is geen Nederlands bedrijf, dus ik verwacht dat hier andere wetgeving van toepassing is? (ik ben geen jurist, dus ik ga hier gewoon af op wat Vinted me zelf vertelt over hun eigen regels...)
pi_219333007
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Volgens de helpdesk/faq van Vinted zelf niet: https://www.vinted.nl/hel(...)re-prijs-voorstellen.

Quote: Een bod is niet bindend. Zelfs als de verkoper je bod accepteert, blijft het artikel beschikbaar voor andere leden totdat je op Kopen drukt om de verkoop af te ronden
Je hoeft het artikel niet te kopen, zelfs niet als de verkoper je bod accepteert
Als je niet op Kopen drukt, verloopt het bod automatisch na 5 werkdagen. Een bod kan niet handmatig worden geannuleerd

Vinted is geen Nederlands bedrijf, dus ik verwacht dat hier andere wetgeving van toepassing is? (ik ben geen jurist, dus ik ga hier gewoon af op wat Vinted me zelf vertelt over hun eigen regels...)
Zoiets staat ook in de voorwaarden van Marktplaats, wat wel een Nederlands bedrijf is. Eerlijk gezegd vind ik het vooral de grootste flauwekul om voor dit soort wittewasjes de rechtsbijstand in te schakelen of in ieder geval ophef te maken. Zeker als je de Algemene Voorwaarden/FAQ had kunnen kennen of er zelfs een vinkje 'akkoord' voor hebt gezet.
  maandag 24 november 2025 @ 19:07:02 #261
327807 Mariposas
יה&#14
pi_219336040
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 11:51 schreef 2025 het volgende:

[..]

Nope. Dit geldt niet voor een particuliere koop.
Je kunt bijvoorbeeld ook een bod doen op een huis wat geaccepteerd wordt, maar dat bod is niet bindend.

Waar jij het over hebt zijn consumenten aankopen. Daar geldt wel extra wettelijke bescherming voor.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_219340672
Mondial Relay gebeld voor mijn pakketje waar ik al een maand op wacht. Het is gevonden, maar het label zit los 'dus ze versturen het niet verder'. Verkoper moet met hen onderzoek opstarten en dan gaat het 'misschien retour afzender'.

Dus.. ik wacht op niks?
Mon 'en!
  woensdag 26 november 2025 @ 12:47:07 #263
403820 Aberkullie
Larger than Life
pi_219347510
Ik heb iemand die haar pakket niet heeft opgehaald, nu retour wordt gestuurd en ze reageert nergens op.
Zin om haar hele kast in een bundel te kopen en nergens meer op te reageren maar mijn karma is me meer waard.
  woensdag 26 november 2025 @ 13:22:17 #264
338319 ZarB
Piña colada
pi_219347725
19e iets gekocht, verkoopster had tot vandaag de tijd om het te versturen. Heb haar nog een berichtje gestuurd 2 dagen terug maar geen reactie. Wel elke dag online. :{w
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator woensdag 26 november 2025 @ 13:34:27 #265
18653 crew  D.
pi_219347794
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2025 17:19 schreef mousemicky het volgende:
Vinted is geen eBay waar een bod bindend is (of was?, ik ben er al lang niet meer geweest).

kennelijk allang niet meer bindend daar, gezien mijn ervaringen afgelopen maanden
  woensdag 26 november 2025 @ 20:10:27 #266
342418 VKV
Plausibel
pi_219350795
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 12:47 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb iemand die haar pakket niet heeft opgehaald, nu retour wordt gestuurd en ze reageert nergens op.
Zin om haar hele kast in een bundel te kopen en nergens meer op te reageren maar mijn karma is me meer waard.
Oh ik doe dit altijd wel terug bij mensen die niet op komen dagen via Marktplaats. Via een ander account uiteraard
pi_219350925
Ik verstuurde een pakketje, dat kwam aan bij de koper. De afhaalcode van de koper werkte niet waardoor ze dus het pakketje niet uit de automaat kon halen. Allebei geld terug.
Krijg ik gisteren bericht dat het hier weer in de automaat ligt.
Nu wil ze het opnieuw kopen, dus dan heb ik straks 2 keer geld voor hetzelfde kledingstuk. Vind ik niet erg natuurlijk :D
  donderdag 27 november 2025 @ 15:51:05 #268
338319 ZarB
Piña colada
pi_219356008
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 13:22 schreef ZarB het volgende:
19e iets gekocht, verkoopster had tot vandaag de tijd om het te versturen. Heb haar nog een berichtje gestuurd 2 dagen terug maar geen reactie. Wel elke dag online. :{w
Het is dus niet opgestuurd, maar Vinted moet een bevestiging van Mondial krijgen dat het pakket idd niet is afgeleverd voor verzending? Tot die tijd wordt er dus niks geannuleerd en krijg ik geen geld terug. Heb dit niet eerder meegemaakt. Schiet dat een beetje op?

Update: ze heeft het alsnog opgestuurd wat op 1 of andere manier toch gelukt is ondanks dat ze bij mij geen verzoek om uitstel heeft gedaan. Ik stond bijna op t punt om iets anders daarvoor in de plaats te bestellen. Gelukkig niet gedaan :+

[ Bericht 3% gewijzigd door ZarB op 27-11-2025 16:38:47 ]
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 27 november 2025 @ 15:53:37 #269
403820 Aberkullie
Larger than Life
pi_219356059
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2025 20:10 schreef VKV het volgende:

[..]
Oh ik doe dit altijd wel terug bij mensen die niet op komen dagen via Marktplaats. Via een ander account uiteraard
De enige reden dat ik het zou doen is dat ze, als ze niks opstuurt of de boel annuleert, alsnog een slechte review krijgt. Maar dan ben ik wel mijn geld sowieso een week kwijt.
  donderdag 27 november 2025 @ 17:26:13 #270
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219356638
Twee Switch spelletjes verocht en in een bubbeltjesenvelop verstuurd. Heeft die koper de betaling gepauzeerd en foto's gemaakt en lijkt wel alsof er een olifant op heeft lopen stampen. Wtf. :(

Is de bezorger (VintedGo) hiervoor verantwoordelijk?
  donderdag 27 november 2025 @ 17:42:45 #271
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219356738
Mensen die gewoon niet even op die alles is oke knop drukken :{w
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219356779
quote:
4s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:26 schreef Cruzinats het volgende:
Twee Switch spelletjes verocht en in een bubbeltjesenvelop verstuurd. Heeft die koper de betaling gepauzeerd en foto's gemaakt en lijkt wel alsof er een olifant op heeft lopen stampen. Wtf. :(

Is de bezorger (VintedGo) hiervoor verantwoordelijk?
In principe is de vervoerder hiervoor verantwoordelijk, maar de ervaring leert dat Vinted het probleem over het algemeen op de verkoper afschuift.
  donderdag 27 november 2025 @ 17:59:41 #273
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219356852
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
In principe is de vervoerder hiervoor verantwoordelijk, maar de ervaring leert dat Vinted het probleem over het algemeen op de verkoper afschuift.
Dat is zuur, als het een paar euro was dan zou je zeggen laat maar wezen, maar het gaat toch om ¤50.

Naar mijn mening was het adequaat verpakt, spelletjes verzenden in een bubbeltjesenvelop is vrij standaard volgens mij, we gaan het zien.
pi_219356901
quote:
4s.gif Op donderdag 27 november 2025 17:59 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dat is zuur, als het een paar euro was dan zou je zeggen laat maar wezen, maar het gaat toch om ¤50.

Naar mijn mening was het adequaat verpakt, spelletjes verzenden in een bubbeltjesenvelop is vrij standaard volgens mij, we gaan het zien.
Ik kreeg pas servies kapot binnen en dat was echt adequaat verpakt in een doos met padding aan alle zijdes, elk stuk servies in bubblewrap en toch oordeelde Vinted dat de verkoper het niet goed verpakt had. Schandalige praktijken van Vinted, zowel verkoper als ik hebben ze gepoogd te overtuigen, met bewijsfoto’s dat het wel goed verpakt was, maar nee.
pi_219357002
Ah, de topictitel verraadt al mijn ergernis. Gloednieuwe boeken voor een paar euro verkopen en dan nog mensen die met 0,50 cent gaan afdingen.

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')