abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218828143
Ik kon geen topic hierover vinden (veel gezocht met de zoekfunctionaliteit), dus maar een topic erover want ik heb het spel bijna uit gespeeld.

Over dit spel

VECHT ALS EEN SPARTAANSE STRIJDER
Maak je eigen odyssee in een wereld die op de rand van chaos staat en word een legendarische Spartaanse held die onderweg tegen mythische wezens vecht. Stort je in epische gevechten tussen Sparta en Athene met gevechten van 150 soldaten tegen 150 andere soldaten.

REIS NAAR HET OUDE GRIEKENLAND
Baan je een weg door wilde landschappen, bruisende steden en iconische historische locaties. Zeil over glinsterende zeeën, beklim hoge bergen en ontdek het hart van een beschaving.

KIES JE PAD
Jouw keuzes geven vorm aan de wereld om je heen. Speel in een levende wereld die continu reageert op elk besluit dat je neemt: sluit bondgenootschappen, lok conflicten uit en bepaal het lot van personages. Pas je uitrusting, schip en speciale vaardigheden aan om een legende te worden.

Op steam o.a. te koop voor 60 euro.
https://store.steampowere(...)ssins_Creed_Odyssey/

Recensies: heel positief.
Uitgavedatum: 5 okt 2018

Dus al wel een spel van bijna 7 jaar oud maar nog steeds de moeite waard.

Hier de officiële trailer

Bekijk deze YouTube-video

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn tot zover verkende map:

Het lijkt wat raar, maar ik moest 6 paints samenvoegen vandaar, de map is niet uitzoombaar.

Mijn inventarisscherm

Ik gebruik een vuurhamer en en de Boog van Hades die van normale pijlen, vuurpijlen maakt

Hier te zien, ook het uiterlijk van Kassandra

Hier een screenshot van mij met Ikaros, mijn arend.

Er zijn ook speedruns van het spel, hier te vinden:

https://www.speedrun.com/acodyssey

Rond de 3 uur is het record, maar dat is tot je Deimos hebt verslagen (of hebt vergeven en je familie op die manier herstelt). Dat laatste heb ik gedaan. Nadeel is dan dat de set die je krijgt (wapens, armor etc.) niet volledig is. Dus het 4e effect dat die set heeft (30% extra damage bij alles wat je doet), heb je dan niet. Dus als je echt heel sterk wil worden moet je hem gewoon na het verslaan ook echt doden.

Je kan daarna ook verder gaan om sekte-leden te verslaan (waar ik mee bezig ben) en uiteindelijk terug te keren naar de echte wereld (je speelt namelijk binnen een simulatie van de Griekse wereld). Een beetje net als the Matrix.

Je krijgt als je hem genade toont 4 van de 5 items, dus zoals je ziet krijg je dan niet het 4e effect (daarvoor heb je alle 5 items nodig en dat 5e item kan je verder niet in de wereld ergens anders krijgen behalve door hem te doden). Ik gebruik nog maar 1 van de set omdat ik bij andere wapens en armor een 4e skill kan graveren die wel nut heeft, vandaar.

Mijn gebruikte vaardigheden

Mijn schip is al aardig geoptimaliseerd, alleen de laatste beetjes kosten veel geld wat ik nu niet heb

De sekte-leden (Orde van Kosmos heet het) heb ik bijna allemaal verslagen

Maar dan is er nog wel de Orde der Ouden later om ook te verslaan

Ik heb er nu 124 uur in zitten (ik ga traag, ik probeer altijd veel side-quests, veel grondstoffen te verzamelen etc. :) ).
pi_218828563
Spannend, keuzes maken op het einde..

zondag 21 september 2025 @ 01:05:50 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218828570
Malaka _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218828577
Chaire
pi_218838800
Alle sekte-leden zijn nu gedood. De Orde der Ouden resteert nog.
En nog een missie: nu eerst nog Medusa proberen te verslaan (en dan later moet ik nog de Sphinx verslaan) om de missie 'tussen 2 werelden' te voltooien. Heb de cyclops en de minotaur eerder verslagen maar ben dus nog maar op de helft wat die missie betreft.

pi_218839341
Games in de Dutch language spelen. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218839485
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 23:35 schreef HSG het volgende:
Vaderlandsliefde is niet wat het was nee
  maandag 22 september 2025 @ 00:26:20 #8
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218839495
Ik was hier te arm voor. Nu niet meer, maar ik kies ervoor om het niet meer te spelen. Je gaat me toch niet meer de buried experience geven.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218839514
- edit: dacht dat het dts was
pi_218840037
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:22 schreef Masberum het volgende:

[..]
Vaderlandsliefde is niet wat het was nee
De avarage inwoner van The Netherlands is hating zijn langauge.
pi_218847589

Medusa verslagen *O* Was wel pittig, nu alleen nog de Sfinx van de mythische wezens *O*
pi_218959058
Was echt een prachtig spel!
pi_219009906
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:32 schreef bianconeri het volgende:
Was echt een prachtig spel!
Heb jij die uitgespeeld?
pi_219009921
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:34 schreef HSG het volgende:

[..]
Heb jij die uitgespeeld?
Ja
pi_219009924
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja
Origin ook?
pi_219009938
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Origin ook?
Ja, eigenlijk elk AC spel.
Alleen Shadows niet (geen PS5) en die vage China, Rusland en India? spellen. Die waren echt te slecht.
pi_219013161
Prachtig spel, ben er ook wat later ingestapt, maar echt wel mee vermaakt. Snap wel de kritieken wat betreft Assasin's Creed gevoel, je kan hier sluipen, maar net zo goed een kamp luid binnenvallen. Maar die hele sfeer en verhaallijn en de omgeving/map. Ik vond het geweldig!
pi_219015426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 07:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ja, eigenlijk elk AC spel.
Alleen Shadows niet (geen PS5) en die vage China, Rusland en India? spellen. Die waren echt te slecht.
Oh die 2D platform spellen?
pi_219016037
Samen met Black Flag mijn favoriet.

Ezio was ook wel leuk trouwens. De rest heeft mijn ooit echt weten boeien.
Conscience do cost.
pi_219019237
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 20:27 schreef HSG het volgende:

[..]
Oh die 2D platform spellen?
Klopt idd, wat een drama was dat.

Al moet ik zeggen dat ik sowieso nooit dat soort spellen leuk gevonden heb. Ben dus qua smaak bevooroordeeld.
pi_219019537
Was er aan begonnen, maar na een uur of 20 afgehaakt. Wat een tergend saai en eentonig spel.

Werkelijk iedere missie is hetzelfde... vermoord iemand. Knap dat ze alsnog zoveel side-quest konden verzinnen terwijl de strekking iedere keer hetzelfde is, iemand uitschakelen.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 19:22:30 #22
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219030708
Twaalf jaar geleden Black Flag gespeeld, maar om wat voor reden dan ook heb ik de AC serie daarna links laten liggen.
Aantal maanden terug AC Odyssey in de sale gekocht en meteen hooked. :D Heerlijke game om ff een uurtje hier en daar in te stoppen zonder het gevoel te hebben dat je 45 minuten van dat uur bezig bent met XP farmen en craften. Dat laatste is leuk als je 16 jaar oud bent en uren per dag erin kan steken, maar ik merk dat ik daar tegenwoordig echt tegenop zie.

Ben het er wel mee eens dat het wat eentonig en repetitief is, het had allemaal wel wat compacter en gerichter gekund. Maar voor 8 euro in de sale is het aan absolute no brainer, voor een 7 jaar oude game ziet het er nog altijd adembenemend uit.
Inmiddels ook begonnen aan AC Unity + Syndicate en Origins staan in m'n steam library klaar. Ik hoop er ooit aan toe te komen. :+

quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 23:35 schreef HSG het volgende:
Zelfde met de audio: AC Unity heb ik na 30 minuten geswitcht van het Engels naar het Frans (met subs). Game voelt meteen een stuk authentieker aan dan een zogenaamd Frans hoofdpersonage, met een Franse voornaam en achternaam, maar met vervolgens een BBC-Engels accent.
pi_219030733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Twaalf jaar geleden Black Flag gespeeld, maar om wat voor reden dan ook heb ik de AC serie daarna links laten liggen.
Aantal maanden terug AC Odyssey in de sale gekocht en meteen hooked. :D Heerlijke game om ff een uurtje hier en daar in te stoppen zonder het gevoel te hebben dat je 45 minuten van dat uur bezig bent met XP farmen en craften. Dat laatste is leuk als je 16 jaar oud bent en uren per dag erin kan steken, maar ik merk dat ik daar tegenwoordig echt tegenop zie.

Ben het er wel mee eens dat het wat eentonig en repetitief is, het had allemaal wel wat compacter en gerichter gekund. Maar voor 8 euro in de sale is het aan absolute no brainer, voor een 7 jaar oude game ziet het er nog altijd adembenemend uit.
Inmiddels ook begonnen aan AC Unity + Syndicate en Origins staan in m'n steam library klaar. Ik hoop er ooit aan toe te komen. :+
De remaster van AC Rogue is ook wel de moeite waard. Zelf vorige week nog eens gespeeld. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 19:28:03 #24
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219030751
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Zelfde met de audio: AC Unity heb ik na 30 minuten geswitcht van het Engels naar het Frans (met subs). Game voelt meteen een stuk authentieker aan dan een zogenaamd Frans hoofdpersonage, met een Franse voornaam en achternaam, maar met vervolgens een BBC-Engels accent.
Misschien kan je wat XP timesavers kopen 💀

Maar nee is idd wel een leuk spel

Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee tho
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 16 oktober 2025 @ 19:59:29 #25
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219031164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:28 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Misschien kan je wat XP timesavers kopen 💀

Maar nee is idd wel een leuk spel

Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee tho
Ach.. de tijd dat ik nog de illusie had dat ik games 100% uitspeel ligt al lang achter me. :+
Mijn steam library is vergeven van games met een completion rate variërend tussen de 20% en 70%.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 22:13:42 #26
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219032499
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Ach.. de tijd dat ik nog de illusie had dat ik games 100% uitspeel ligt al lang achter me. :+
Mijn steam library is vergeven van games met een completion rate variërend tussen de 20% en 70%.
Ja en er komt ook steeds weer nieuw spul bij dat is het probleem
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219052089
KassandraGODIN, ja het laatste deel waar ik een Platinum trophy van heb.

Origins en Odyssey blijk ik toffe delen vinden. Odyssey was alleen een RPG-game en had weinig met AC te maken.
SOONY
pi_219065025
Ik ben ook in de afrondende fase van dit spel. Erg toffe game! Ik zit op de 133 uur nu, level 72 en net het hoofdverhaal uitgespeeld. Ik moet nog één subverhaallijn voor de platinum trophy, dat is mijn doel nu. Moet alleen nog even uitzoeken welke :) ik speel met Alexios trouwens.

Dit is overigens mijn eerste assassins creed spel. Heb wel recent Origins aangeschaft om hierna aan te beginnen, en we hebben shadows ook liggen, maar m’n man speelt die onder mijn account, dus die moet eerst helemaal klaar zijn.

Ik vind alleen die ‘nu’ verhaallijn die opeens kwam erg vaag, maar dat komt denk ik doordat ik origins nog niet gespeeld heb, het schijnt een trilogie te zijn. Dat hadden ze er wmb gewoon uit moeten laten.

Wel mooi dat een spel van 7 jaar oud nog qua gameplay en grafisch totaal niet verouderd lijkt. Shadows is niet veel mooier imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')