abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218828143
Ik kon geen topic hierover vinden (veel gezocht met de zoekfunctionaliteit), dus maar een topic erover want ik heb het spel bijna uit gespeeld.

Over dit spel

VECHT ALS EEN SPARTAANSE STRIJDER
Maak je eigen odyssee in een wereld die op de rand van chaos staat en word een legendarische Spartaanse held die onderweg tegen mythische wezens vecht. Stort je in epische gevechten tussen Sparta en Athene met gevechten van 150 soldaten tegen 150 andere soldaten.

REIS NAAR HET OUDE GRIEKENLAND
Baan je een weg door wilde landschappen, bruisende steden en iconische historische locaties. Zeil over glinsterende zeeën, beklim hoge bergen en ontdek het hart van een beschaving.

KIES JE PAD
Jouw keuzes geven vorm aan de wereld om je heen. Speel in een levende wereld die continu reageert op elk besluit dat je neemt: sluit bondgenootschappen, lok conflicten uit en bepaal het lot van personages. Pas je uitrusting, schip en speciale vaardigheden aan om een legende te worden.

Op steam o.a. te koop voor 60 euro.
https://store.steampowere(...)ssins_Creed_Odyssey/

Recensies: heel positief.
Uitgavedatum: 5 okt 2018

Dus al wel een spel van bijna 7 jaar oud maar nog steeds de moeite waard.

Hier de officiële trailer

Bekijk deze YouTube-video

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn tot zover verkende map:

Het lijkt wat raar, maar ik moest 6 paints samenvoegen vandaar, de map is niet uitzoombaar.

Mijn inventarisscherm

Ik gebruik een vuurhamer en en de Boog van Hades die van normale pijlen, vuurpijlen maakt

Hier te zien, ook het uiterlijk van Kassandra

Hier een screenshot van mij met Ikaros, mijn arend.

Er zijn ook speedruns van het spel, hier te vinden:

https://www.speedrun.com/acodyssey

Rond de 3 uur is het record, maar dat is tot je Deimos hebt verslagen (of hebt vergeven en je familie op die manier herstelt). Dat laatste heb ik gedaan. Nadeel is dan dat de set die je krijgt (wapens, armor etc.) niet volledig is. Dus het 4e effect dat die set heeft (30% extra damage bij alles wat je doet), heb je dan niet. Dus als je echt heel sterk wil worden moet je hem gewoon na het verslaan ook echt doden.

Je kan daarna ook verder gaan om sekte-leden te verslaan (waar ik mee bezig ben) en uiteindelijk terug te keren naar de echte wereld (je speelt namelijk binnen een simulatie van de Griekse wereld). Een beetje net als the Matrix.

Je krijgt als je hem genade toont 4 van de 5 items, dus zoals je ziet krijg je dan niet het 4e effect (daarvoor heb je alle 5 items nodig en dat 5e item kan je verder niet in de wereld ergens anders krijgen behalve door hem te doden). Ik gebruik nog maar 1 van de set omdat ik bij andere wapens en armor een 4e skill kan graveren die wel nut heeft, vandaar.

Mijn gebruikte vaardigheden

Mijn schip is al aardig geoptimaliseerd, alleen de laatste beetjes kosten veel geld wat ik nu niet heb

De sekte-leden (Orde van Kosmos heet het) heb ik bijna allemaal verslagen

Maar dan is er nog wel de Orde der Ouden later om ook te verslaan

Ik heb er nu 124 uur in zitten (ik ga traag, ik probeer altijd veel side-quests, veel grondstoffen te verzamelen etc. :) ).
pi_218828563
Spannend, keuzes maken op het einde..

zondag 21 september 2025 @ 01:05:50 #3
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218828570
Malaka _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218828577
Chaire
pi_218838800
Alle sekte-leden zijn nu gedood. De Orde der Ouden resteert nog.
En nog een missie: nu eerst nog Medusa proberen te verslaan (en dan later moet ik nog de Sphinx verslaan) om de missie 'tussen 2 werelden' te voltooien. Heb de cyclops en de minotaur eerder verslagen maar ben dus nog maar op de helft wat die missie betreft.

pi_218839341
Games in de Dutch language spelen. :')
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218839485
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 23:35 schreef HSG het volgende:
Games in de Dutch language spelen. :')
Vaderlandsliefde is niet wat het was nee
  maandag 22 september 2025 @ 00:26:20 #8
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218839495
Ik was hier te arm voor. Nu niet meer, maar ik kies ervoor om het niet meer te spelen. Je gaat me toch niet meer de buried experience geven.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218839514
- edit: dacht dat het dts was
pi_218840037
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 00:22 schreef Masberum het volgende:

[..]
Vaderlandsliefde is niet wat het was nee
De avarage inwoner van The Netherlands is hating zijn langauge.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218847589

Medusa verslagen *O* Was wel pittig, nu alleen nog de Sfinx van de mythische wezens *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')