Dat kan helemaal niet omdat het onoplosbaar is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een frustratie..
Echter die richt je wel op de verkeerde. Onze overheid moet gewoon betere plannen maken en uitvoeren. Dan is het stikstofprobleem zo opgelost.
Echter dat gaat in tegen wat belangetjes in en is daarom niet populair bij de populisten.
De huidige problemen zijn echt prima oplosbaar. Vraagt echter om politieke lef en moed en dat heeft populistisch rechts gewoon niet in huis.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet omdat het onoplosbaar is.
Stikstof zal nou eenmaal altijd neerdalen. Deal with it.
quote:Die boodschap wordt u niet altijd in dank afgenomen. U wordt weleens bedreigd. Maakt u zich daar nooit zorgen over?
"Heel af en toe. Laatst stond er een artikel in De Telegraaf over boeren in Noord-Holland tegen wie we bij de provincie handhavingsverzoeken hebben ingediend. Dan komen er allerlei niet-frisse reacties bij me binnen. Doodsverwensingen bijvoorbeeld. Vorig jaar is er nog iemand veroordeeld omdat die me via sociale media had bedreigd met de kogel. Dat soort dingen gebeurt af en toe."
U vertelt het met een lichte glimlach.
"Ik heb echt wel maatregelen genomen en heb een kort lijntje met de politie."
Maar u bent niet bang?
"Waarvoor zou ik bang zijn? Ik ben dit jaar 76 geworden. Dat is toch een mooie leeftijd?"
In het krantenartikel waar u naar verwijst, vertellen boeren hoe bang ze zijn. Ze hebben slapeloze nachten en zijn in paniek. Voelt u zich daar nooit schuldig over?
Vollenbroek is even stil en denkt na. "Eh, ja, een schuldgevoel over..."
U moet er even over nadenken?
"Ik vind dat wel vervelend voor de echte slachtoffers. Het is ook nogal wat dat mensen er wakker van liggen. Maar het is een beetje dubbel. De schuld hiervan ligt bij het kabinet en de agrarische sector. Die heeft zich de afgelopen twintig jaar suf gelobbyd voor maximalisatie van de productie."
Dan, feller: "Moeten we dan gewoon laten passeren dat al die natuur naar de klote gaat, terwijl er goede wetgeving is om dat te voorkomen? Er is voor ons geen andere keuze. Hoeveel geduld hebben we niet gehad vanaf 2019? Waarom is het nog niet opgelost?"
"De schuld wordt vaak bij ons gelegd, omdat wij het probleem zouden veroorzaken. Wij veroorzaken het probleem niet. Wij trekken alleen aan de bel en zijn de boodschapper. Daar word ik een beetje pissig over."
De huidige problemen. Is een getalletje in een rapport.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De huidige problemen zijn echt prima oplosbaar. Vraagt echter om politieke lef en moed en dat heeft populistisch rechts gewoon niet in huis.
Het is echt niet zo ingewikkeld.
Dus omdat de overheid zich niet aan de wet houdt heeft Vollenbroek het gedaan? Dat is wel rare logica hoor.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:41 schreef flyguy het volgende:
Uiteraard wordt zo'n figuur die levens verwoest flink in het zonnetje gezet door nu.nl. Daar zijn ze ondertussen de schaamte zo ver voorbij.
Die wet klopt niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:52 schreef recursief het volgende:
[..]
Dus omdat de overheid zich niet aan de wet houdt heeft Vollenbroek het gedaan? Dat is wel een rare logica hoor.
Dat vind ik een nogal lasterlijke bewering.quote:
Hij stapt naar de rechter en die rechtszaken wint hij nogal vaak. Dat lijkt me toch een aardige aanwijzing dat ie gewoon gelijk heeft.quote:Mensen in de problemen duwen met zn gedrag en wijzen naar een ander als schuldige.
Boeken als 'omringd door idioten' en 'omringd door psychopaten' hebben dit heel goed beschreven.
'Vind ik' zeg je. Prima.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat vind ik een nogal lasterlijke bewering.
[..]
Hij stapt naar de rechter en die rechtszaken wint hij nogal vaak. Dat lijkt me toch een aardige aanwijzing dat ie gewoon gelijk heeft.
Uhm, de schuldige is diegene die veroordeeld wordt door de rechter. Je draait het nu wel op een hele rare manier omquote:
Ben jij psychiater? Ik vind het nogal wat om iemand het label psychopaat te geven. Misschien kun je in plaats daarvan zijn handelen bekritiseren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Vind ik' zeg je. Prima.
Hij is de schuldige, hij stapt immers om iedere scheet naar de rechter. Vaak ook nog om zaken alleen om de publiciteitsgeilheid gaat. Daarbij negerende wat de effecten zijn van zijn eigen handelen op anderen. Maar wel wijzen naar een andere als schuldige.
Handelingen van een psychopaat dat. Ga maar lezen.
En jij gelooft dat de figuren zoals deze Vollenbroek niet iets anders verzinnen om dwars te liggen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat een frustratie..
Echter die richt je wel op de verkeerde. Onze overheid moet gewoon betere plannen maken en uitvoeren. Dan is het stikstofprobleem zo opgelost.
Echter dat gaat in tegen wat belangetjes in en is daarom niet populair bij de populisten.
Het is naar mijn idee vooral een aanwijzing dat de onafhankelijke rechter inmiddels een sprookjesfiguur geworden is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:10 schreef recursief het volgende:
Hij stapt naar de rechter en die rechtszaken wint hij nogal vaak. Dat lijkt me toch een aardige aanwijzing dat ie gewoon gelijk heeft.
Gelukkig motiveren rechters hun uitspraak ook. In die motivatie is terug te vinden aan welke wetten getoetst is. Als een rechter zich in een uitspraak niet baseert op de wet maar op zijn eigen politieke voorkeur, dan zou je dat gewoon kunnen laten zien. Ik ben benieuwd waar je mee gaat komen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:56 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het is naar mijn idee vooral een aanwijzing dat de onafhankelijke rechter inmiddels een sprookjesfiguur geworden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |