abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218816322

Wie was er ook alweer president in de jaren '80?

Deze grafiek laat mooi zien waar het mis ging en dat we ook prima zonder miljardairs kunnen.

En nee.. ik bedoel dat niet als een bedreiging. Ik bedoel dat ze het met miljoenen ook wel redden.

Kennelijk zijn eerlijkere belastingen moeilijker in te voeren dan een fascistische autocratie.
pi_218828496
Deze misstaat dan ook niet: https://joshworth.com/dev/wealthgap/ :o

beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218830794
Ja, dat is een lastige... De extreme opeenhoping van geld is voor vrijwel niemand goed en de invloed die de extreem rijken hebben neigt minstens naar oligarchie. Maar hoe ziet het voorkomen daarvan eruit? Tot nu toe lukt het de extreem rijken heel goed om het frame in stand te houden van 'daar is hard voor gewerkt, dus dit is eerlijk' en lijkt er ook nog steeds een soort onuitgesproken geloof te bestaan dat zoiets in theorie voor iedereen haalbaar is, waardoor er maar weinig draagvlak is om dit te bestrijden. En al zou het lukken om wetgeving in te voeren om dit te bestrijden, dan vertrekken ze naar een land waar het in stand houden van dergelijke rijkdom nog wel kan.
  zondag 21 september 2025 @ 17:11:10 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218836173
Enorme rijkdom zorgt voor enorme politieke invloed. En dus krijg je wat er nu aan de hand is in de VS.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 21 september 2025 @ 17:12:58 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218836187
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:11 schreef Perrin het volgende:
Enorme rijkdom zorgt voor enorme politieke invloed. En dus krijg je wat er nu aan de hand is in de VS.
Gelukkig hebben we daar hier geen last van

pi_218836229
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:11 schreef Perrin het volgende:
Zuckerberg is nu van plan om een datacenter met de omvang van Manhattan te bouwen in Louisiana. Water kunnen de burgers daar wel vergeten als het staat, en de electrarekening komt uiteraard deels op de mat van dezelfde burger. Daarbij wordt er wat lacherig gedaan over 'dom volk'.

Als ik links zou zijn, dan zou ik zeggen dat we rechts en de migranten er prima bij kunnen gebruiken om ons alvast te verenigen tegen dit soort ongein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')