abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218979867
Ik mag zondag ook. Heb er een beetje spijt van en nu allemaal visioenen wat er fout kan gaan. Daarbij nog steeds last van een spier. Trekt door in mijn bil en been. Deels stress werk en privé gok ik.

En ik zag de route en dan denk ik wat dat is echt ver. Lijkt veel verder dan mijn eigen rondje dat red ik nooit.
pi_218985069
quote:
GEEN GROEI NN MARATHON ROTTERDAM 2026
Helaas heeft de Gemeente Rotterdam de organisatie laten weten dat er geen groei mogelijk is voor de NN Marathon Rotterdam 2026. De organisatie en alle betrokken zijn hierover zeer teleurgesteld en de organisatie stuurt aan op een gesprek met de Burgemeester. Binnenkort delen we meer informatie.
pi_218985257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:18 schreef valleilijn het volgende:
Inmiddels al wel echt het taper-gevoel dat ik veel te weinig aan het sporten ben :P
Hier was ik dus ook bang voor, maar valt me reuze mee moet ik zeggen!

Net m'n laatste loopje gedaan (40 min) en vooraf denk ik dan wel "pfff da's ook niet de moeite :{w " maar ergens vind ik het ook wel weer lekker ofzo :D

Komt bij mij denk ik ook omdat ik inmiddels wel echt een beetje schema-moe ben... Ben sinds vorig jaar oktober bijna onafgebroken wel ergens naartoe aan het trainen. Enerzijds vind ik een schema heerlijke houvast bieden, maar nu ben ik er wel een beetje klaar mee :P

Iedereen die dit weekend eveneens gaat lopen: veel succes! Veel lekkerder loopweer kunnen we niet hebben volgens mij 8-)
pi_218987401
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 19:19 schreef Kwalberto het volgende:

[..]

Tsja de enige optie is beginnen om 07:30. Of ergens de route omleggen dat je het havenspoorpad kan vermijden
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218987469
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 01:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Tsja de enige optie is beginnen om 07:30. Of ergens de route omleggen dat je het havenspoorpad kan vermijden
Rotterdam beschikt sowieso niet over al te veel brede wegen. Het feit dat het havenspoorpad, maar ook de smeetslandseweg deel uitmaken van een grote marathon is eigenlijk best kansloos. Dat zijn wegen voor stratenlopen en lokale wedstrijdjes.
pi_218987577
Meer waves en start meer uitspreiden in de tijd ?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 11 oktober 2025 @ 10:30:21 #282
426493 crew  PippenScottie
pi_218988287
Ik heb niet zo gek veel hardgelopen de laatste tijd en dat merkte ik net bij de parkrun. Ik liep in 24.32 en dat gaat ‘normaal’ wel een minuutje sneller.
No biggie. Ik was ook niet bepaald voluit gegaan.

Vorig jaar kreeg ik in deze periode kniepijn die me maanden aan de kant hield, nu voel ik me prima. Dus conditie een beetje proberen bij te houden deze winter en dan volgend jaar met nieuwe schoenen weer gaan vlammen.
My friends all drive horses
pi_218988396
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 01:18 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja begrijpelijk besluit maar wel opmerkelijk dat de organisatie het hele jaar suggereerde dat het zo goed als rond was.
pi_218996433
Ik ben alweer even klaar met de 1/4 marathon.
pi_218997658
Sloterplasloop gedaan als laatste 'harde' training, 10k op iets sneller dan m'n marathontempo. Ging prima, voelde makkelijk, kon me niet inhouden en laatste twee km nog even versneld en op mn 10k PR tempo gelopen *) :')

Er waren pacers maar in ieder geval de 55 minuten pacer was echt waardeloos aan het pacen joh. Ik startte er vlak achter met het idee om haar een tijdje te volgen maar ze ging weg op 5:15 ofzo, pas 1,5km voor de finish weer ingehaald en ik kwam net na 53 minuten over de streep 8)7
pi_218999227
De marathon was echt gaaf! :D

Eerste kilometers waren serieus moeilijk om me in te houden en niet te snel te willen. Ik voelde me zo goed en kon voor m'n gevoel echt blijven gaan.
Rond km 35 werd het wel serieus zwaar en bij km 37 ook wat misselijk (vermoed van de gelletjes/reepjes :')). Maar vanaf km 40 toch nog aan kunnen zetten waardoor km 42 bijna m'n snelste km was 8-)

Het publiek was serieus goud waard O+ die droegen je gewoon op handen, zeker als je zelf ook leuk reageerde (of ze andersom een beetje opjutte O-) ).

Streven was 6.00/km, maar dat werd 5.51, met een eindtijd van 4:06/4:07* !! *) :s)

(*afstand klopte niet helemaal)
pi_219000366
Ik was vandaag aanwezig bij de drankenpost net voorbij het psv stadion. Om water/aa drink uit te delen bij de 10 km en de halve marathon. Leuk om te doen! Hoop ooit weer eens blessurevrij op te kunnen bouwen. En zelf mee te kunnen doen
pi_219000528
Nu op jacht voor een ticket voor Amsterdam. De vraag is nu wie als eerste knippert op marktplaats en fb-groepen:
De mensen die van hun kaartje afwillen en het dan maar met verlies verkopen
Of de mensen die het willen kopen en er geen ¤150 meer voor willen betalen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219000551
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 15:42 schreef valleilijn het volgende:
Sloterplasloop gedaan als laatste 'harde' training, 10k op iets sneller dan m'n marathontempo. Ging prima, voelde makkelijk, kon me niet inhouden en laatste twee km nog even versneld en op mn 10k PR tempo gelopen *) :')

Er waren pacers maar in ieder geval de 55 minuten pacer was echt waardeloos aan het pacen joh. Ik startte er vlak achter met het idee om haar een tijdje te volgen maar ze ging weg op 5:15 ofzo, pas 1,5km voor de finish weer ingehaald en ik kwam net na 53 minuten over de streep 8)7
Ik begrijp die laatste alinea niet, wie haalde wie in dan?

5:15 is 52:30 uiteindelijk, das toch niet heel gek?
Zou ook op 5:25 wegkunnen maar dan mag er niet al te gek veel gebeuren onderweg.
pi_219001335
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:26 schreef hilliebillie het volgende:
Ik was vandaag aanwezig bij de drankenpost net voorbij het psv stadion. Om water/aa drink uit te delen bij de 10 km en de halve marathon. Leuk om te doen! Hoop ooit weer eens blessurevrij op te kunnen bouwen. En zelf mee te kunnen doen
Zelf niet bij het stadion geweest, maar de vrijwilligers waren ook echt geweldig! _O_
Allemaal zo vriendelijk, opgewekt en behulpzaam O+
pi_219001359
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Zou ook op 5:25 wegkunnen maar dan mag er niet al te gek veel gebeuren onderweg.
Ehh, als je moet hazen op 5:30 en je loopt 5:15 dan doe je iets heel erg fout..

Als ik een 10km achter een haas ga lopen en die blijkt 15 sec/km harder te lopen lig ik na 3km kotsend aan de kant. Dat gaat wel om iets andere tempo’s, maar ook op het niveau van 5:30 is een gat van 15 sec/km echt teveel.
pi_219001881
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 22:34 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ehh, als je moet hazen op 5:30 en je loopt 5:15 dan doe je iets heel erg fout..

Als ik een 10km achter een haas ga lopen en die blijkt 15 sec/km harder te lopen lig ik na 3km kotsend aan de kant. Dat gaat wel om iets andere tempo’s, maar ook op het niveau van 5:30 is een gat van 15 sec/km echt teveel.
Maar als die pacer iets te snel wegging en hij haar 1,5 km voor de finish inhaalde en op 53 min finishte dan zal die pacer ergens in de 54 hebben gezeten toch?

Door alle adrenaline ga je altijd wel iets te snel weg, 15 sec op 5:30 is 1/22e ofwel 4,5% te hard. das sneller ja
pi_219002878
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 23:08 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Maar als die pacer iets te snel wegging en hij haar 1,5 km voor de finish inhaalde en op 53 min finishte dan zal die pacer ergens in de 54 hebben gezeten toch?

Door alle adrenaline ga je altijd wel iets te snel weg, 15 sec op 5:30 is 1/22e ofwel 4,5% te hard. das sneller ja
Oh ja, ik ging uit van jouw opmerking dat 52:30 voor een 55:00 pacer wel ok is.
pi_219002926
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:26 schreef hilliebillie het volgende:
Dan gaan we samen
  maandag 13 oktober 2025 @ 07:54:17 #295
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_219003051
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:41 schreef kalinhos het volgende:
Nu op jacht voor een ticket voor Amsterdam. De vraag is nu wie als eerste knippert op marktplaats en fb-groepen:
De mensen die van hun kaartje afwillen en het dan maar met verlies verkopen
Of de mensen die het willen kopen en er geen ¤150 meer voor willen betalen.
Naar wat voor ticket ben je naar op zoek? De resale al geprobeerd?
pi_219003257
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 07:54 schreef Piperidine het volgende:

[..]
Naar wat voor ticket ben je naar op zoek? De resale al geprobeerd?
Uiteraard, daar staan er 1800 te koop.

Maar heb nu via marktplaats er 1 voor ¤90 voor de wave die ik wil, das een acceptabele prijs.
pi_219003264
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 21:43 schreef kalinhos het volgende:

[..]

De pacer die op 55 minuten zou lopen. Op een 10k vind ik dat best een verschil in tempo. Ik ga er toch vanuit dat pacers vlak proberen te lopen en dicht op de aangegeven tijd finishen, niet bijna 5% sneller.
pi_219003513
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 08:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Uiteraard, daar staan er 1800 te koop.

Maar heb nu via marktplaats er 1 voor ¤90 voor de wave die ik wil, das een acceptabele prijs.
Dacht ik een geel startvak te hebben gekocht, blijkt het na de overdracht alsnog roze (1 wave later) te zijn :')

Hopelijk lukt het iets te wijzigen met het afhalen van het nummer of anders zondagochtend het vak in proberen te komen.

Anders maar in t latere vak weg maar dan zijn de pacers van 3u natuurlijk onbereikbaar geworden
pi_219004518
Geen idee welke pacers waar staan maar het roze vak is 3.00 tot 3.00 dus als je beetje vooraan staat loop je zonder al te veel mensen voor je naar een 3:00
pi_219010709
Zondag lijkt ook wel bijna perfect weer nu.
Moet nog bedenken wat ik ga doen (steady/progressief/blokken), loop de marathon als "training" (dom).

[ Bericht 14% gewijzigd door Evangelion op 14-10-2025 09:49:09 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')