abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218799619
quote:
Amsterdam heeft te maken met een rattenplaag van ongekende omvang. Vooral in de binnenstad, met name rond de Kalverstraat en de Zeedijk, kruipen ratten letterlijk uit de straatstenen. De overlast is zichtbaar, voelbaar en hoorbaar. Je ziet ze rennen tussen vuilniszakken, hoort ze in de steegjes en ruikt zelfs hun aanwezigheid. De rattenplaag in Amsterdam is geen toekomstscenario meer; het is de dagelijkse realiteit voor veel bewoners en ondernemers.
https://www.bestrijdingsd(...)%20de%20straatstenen.

Is dit alleen in Amsterdam of zijn er meer gemeenten die het afval niet goed ophalen waardoor het ongedierte echt een overlast veroorzaakt?

Mijn moeder heeft bijvoorbeeld last van muizen in haar volière. Maar geen ratten nog gelukkig.
Die dingen kunnen tering groot worden namelijk.
pi_218799640
Amsterdammers zijn vieze volk. Mensen laten afval op straat liggen..

Waar de voedsel ligt, komen dieren op af.

Geen voedsel dus zal vanzelf gaan krimpen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218799642
Halsema houdt zich liever bezig met het opnemen van kinderen uit Gaza dan de problemen in haar eigen stad.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218799749
Volgens mij halen ze vaak het afval niet op.
Dat is echt wel ellende hoor.
pi_218799825
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Is dit alleen in Amsterdam of zijn er meer gemeenten die het afval niet goed ophalen waardoor het ongedierte echt een overlast veroorzaakt?

Mijn moeder heeft bijvoorbeeld last van muizen in haar volière. Maar geen ratten nog gelukkig.
Dat moet je altijd door 2 delen. De staart is echt de helft van zo'n beest.
  Spellchecker woensdag 17 september 2025 @ 22:58:10 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Spellchecker woensdag 17 september 2025 @ 23:00:45 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218799852
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dus ze zitten al door heel Nederland en dan voornamelijk in steden?
Ook op een eiland: Ameland: https://www.omropfryslan.(...)tegen-de-rattenplaag
  woensdag 17 september 2025 @ 23:00:51 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218799853
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Volgens mij halen ze vaak het afval niet op.
Dat is echt wel ellende hoor.
Die ongein met die blikjes is echt een ramp hier in Amsterdam.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218799866
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ook op een eiland: Ameland: https://www.omropfryslan.(...)tegen-de-rattenplaag
Oh wouw zelfs daar.

quote:
Maar de laatste tien jaar neemt de invloed van de ratten toe, zo zegt bestuurslid Johan de Jong
Het speelt al langer dus.
pi_218799889
quote:

[..]

Rotterdam
Amsterdam
Schiedam.

Trouwens overal waar moslims eten tenten staan.
Die gasten pleuris alles op straat na sluitingstijd.
Vaak genoeg gezien.

Weet je gelijk waar de rattenplaag vandaan komt.
pi_218799904
Rattenplaag.

Hebben ze wel in meer grote steden. Parijs, Londen,Rotterdam etc.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218799944
Tjah.

De enige manier om dat in te perken en bij te houden mocht niet meer van de eu.

Werkte als een malle dat blauwe uitdrogingsgif. Was geen goed idee het te verbieden, werd al gezegd toen.
En nu? Nu komen ze weer. Zoals voorspeld.

Andere maatregelen werken niet. Daarvoor heb je ook een stadsbestuur nodig die prio geeft aan schone straten zonder vuil en ongebreidelde begroeiing en een stadsvuilcentrale die gewoon het werk doet.

Daar heeft Amsterdam geen prio op. Niet sexy.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218799992
Alle rattenvangers van Hamelen zitten in Den Haag.
pi_218800050
Waar links aan de macht is wordt het al snel een grote smerige teringzooi. Zie je in VS ook.
pi_218800059
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:37 schreef RotatoR het volgende:
Waar links aan de macht is wordt het al snel een grote smerige teringzooi. Zie je in VS ook.
Ja daar zit Trump, die man is zo enorm links
pi_218800138
apetrotse a'dammer hier
6.800 meldingen van rattenoverlast in 2024, een stijging van 600 vergeleken met het jaar ervoor
wij zijn de #5 (WOOHOO!!) stad met de sterkste toename in het aantal rattenklachten en inspecties, uit een onderzoek van 16 grote steden
zie de afbeelding hieronder

quote:
In Amsterdam,
a previous study found that rat abundance was linked with the
number of inhabitants within a neighborhood, as was the percent-
age of buildings constructed before 1960 and the percentage of
greenspace (46). Among the studies, we can glean insights on rat
habitat preferences within cities.
ratten worden steeds brutaler omdat het klimaat in nederland steeds milder wordt. nu zie je ze ook gwn overdag ipv alleen 's nachts

hier in nieuw-west is het helemaal erg. veel oude kutgebouwen met achterstallig onderhoud, zwerfafval door de kuthangjongeren en andere aso's, slecht afvalbeheer, en ga zo maar door
overal op straat zie ik elke dag voedselresten. nogmaals de hangjongeren gooien hun troep gwn op de straat. de containers hier zijn te klein en zitten vaak overvol of worden niet correct gebruikt. vuilniszakken worden vaak te lang op straat gelaten voordat ze worden opgehaald. dus dan heb je vaak vogels die die zakken kapotscheuren en dan komen de ratten ook meedoen met het feestje

gebruik van rattengif is sinds 2023 verboden voor particulieren.

https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.ads6782
pi_218800162
Amsterdam is de mooiste stad van de Nederland
pi_218800167
Gelukkig gaan ze nu de afvalbakken daar weghalen, dan is het zo opgelost :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 18 september 2025 @ 01:01:49 #20
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218800254
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:00 schreef gwn_een_user het volgende:
apetrotse a'dammer hier
6.800 meldingen van rattenoverlast in 2024, een stijging van 600 vergeleken met het jaar ervoor
wij zijn de #5 (WOOHOO!!) stad met de sterkste toename in het aantal rattenklachten en inspecties, uit een onderzoek van 16 grote steden
[..]
ratten worden steeds brutaler omdat het klimaat in nederland steeds milder wordt. nu zie je ze ook gwn overdag ipv alleen 's nachts

hier in nieuw-west is het helemaal erg. veel oude kutgebouwen met achterstallig onderhoud, zwerfafval door de kuthangjongeren en andere aso's, slecht afvalbeheer, en ga zo maar door
overal op straat zie ik elke dag voedselresten. nogmaals de hangjongeren gooien hun troep gwn op de straat. de containers hier zijn te klein en zitten vaak overvol of worden niet correct gebruikt. vuilniszakken worden vaak te lang op straat gelaten voordat ze worden opgehaald. dus dan heb je vaak vogels die die zakken kapotscheuren en dan komen de ratten ook meedoen met het feestje

[ afbeelding ]
Is 6800 meldingen eigenlijk niet weinig? Zeker als er een ware rattenplaag ‘van ongekende omvang’ in Amsterdam is.

Dat is ruim minder dan 1 per 100 inwoners en dan is de kans nog groot dat 90% van de meldingen door 10% van de melders wordt gedaan. Of misschien zelfs 1% doet 99% van de meldingen.

Nouja, Nederlanders klagen schijnbaar minder dan ik van ze verwachtte. Al wonen er natuurlijk ook veel niet-nederlandse-(klaag)-cultuurders.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218800280
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:37 schreef RotatoR het volgende:
Realisme ontbreekt en vooral kijken naar zaken die er niet toe doen
1947-2016
pi_218800355
Kan wel een grote oorzaak geven, enige tijd terug had men geweldige idee om de vaste reinigers in te zetten als een soort van Flex dienst, dus in plaats van dat ze een vaste wijk hebben, draaien ze nu diensten door de hele stad waardoor men minder affiniteit heeft met een "eigen" schone wijk. Daarnaast is die statiegeld troep een bak ellende, zoals ik al voorgesteld heb is de oplossing vrij eenvoudig, in plaats van die kleine lullige bakjes, zet dan gewoon van die grote oliedrums neer die je ook op festivals hebt, die kunnen makkelijk doorzocht worden zonder dat de hele zooi er uit gekiepert word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 18 september 2025 @ 05:23:13 #23
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218800446
Zijn alle problemen in Gaza al opgelost dan als we het nu over problemen in Amsterdam gaan hebben?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218800450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 05:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zijn alle problemen in Gaza al opgelost dan als we het nu over problemen in Amsterdam gaan hebben?
Zo te zien niet...

pi_218800456
Tja 60% is niet westers en de stad zelf laat de boel verloederen en is drukker bezig afval uit Rome te verwerken.
pi_218800457
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 01:01 schreef embedguy het volgende:

[..]
Is 6800 meldingen eigenlijk niet weinig? Zeker als er een ware rattenplaag ‘van ongekende omvang’ in Amsterdam is.

Dat is ruim minder dan 1 per 100 inwoners en dan is de kans nog groot dat 90% van de meldingen door 10% van de melders wordt gedaan. Of misschien zelfs 1% doet 99% van de meldingen.

Nouja, Nederlanders klagen schijnbaar minder dan ik van ze verwachtte. Al wonen er natuurlijk ook veel niet-nederlandse-(klaag)-cultuurders.
Zoals met andere dingen, als je 1 rat ziet dan mag je er vanuit gaan dat er een nest zit en er minimaal nog 6 rondlopen.
pi_218800459
Ik zie liever vier potige ratten, dan de twee potige variant, Die zijn pas venijnig!

Voor de natuurlijke variant heb ik nog respect, omdat het opruimers zijn. Maar voor die andere niet!
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_218800485
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 05:58 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik zie liever vier potige ratten, dan de twee potige variant, Die zijn pas venijnig!

Voor de natuurlijke variant heb ik nog respect, omdat het opruimers zijn. Maar voor die andere niet!
De twee potige schijnt zich veel in Den Haag op te houden.
pi_218800525
Dit is van alle tijden. Vroeger kreeg je in Utrecht betaald als je een rat gevangen had en inleverde.
pi_218800598
Ik zie ze hier in Rotterdam ook weleens en sommige zijn ook tering groot :P Tsja, waar veel mensen wonen, woont veel ongedierte. Dit komt echt niet alleen door het vuilnis niet vaak genoeg ophalen (al heb ik het idee dat het hier wel steeds schoner wordt), het heeft ook te maken met zooi wat mensen op straat gooien, of Beppie die in haar tuin brood gooit voor de vogels. Overal komen ze op af.

Ik weet niet of gif zou werken, ik denk dat het een beetje dweilen met de kraan open is op dit punt. Zolang mensen varkens blijven, blijven deze beesten bestaan.
pi_218800615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Die ongein met die blikjes is echt een ramp hier in Amsterdam.
In heel het land is dit een probleem. Zelfs in de kleinste dorpen stapelt het vuil zich op in straten en pleinen.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218800653
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 05:37 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zo te zien niet...

[ afbeelding ]
Deze vrouw verkeert in grote psychische nood.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218800659
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 05:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja 60% is niet westers en de stad zelf laat de boel verloederen en is drukker bezig afval uit Rome te verwerken.
En dat percentage woont ook in het centrum? Rond de Kalverstraat eb de Zeedijk, zoals in de OP werd genoemd?
pi_218800693
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:00 schreef gwn_een_user het volgende:
apetrotse a'dammer hier
[..]

[ afbeelding ]
Toen ik vroeger wel eens na een Ajaxwedstrijd in slaap viel in lijn 7. Moest ik van Sloterpark naar huis lopen bij de Jacques Perkstraat. Ik zag er dan serieus wel 30 op dat kleine stukje.
Groot fan van User Wotte
pi_218800699
quote:

[..]

In Amsterdam halen ze het afval niet op, ik had laatst nog zo een filmpje van Jort Kelder gezien erover.

Dan krijg je ratten. Als dat ook voedsel is.

twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218800710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 05:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ik kan je vetellen dat het niet louter aan de 'niet Westerse' bevolking ligt, maar de 'gewone' Nederlander net zo'n grote gore zwijn is.

Om het even binnen de Europese grenzen te houden, loop voor de gein 's door Brussel, pak de straten van Parijs even mee en sla Madrid, Valencia en Barcelona ook niet over. Stuk voor stuk een open riolen en publieke vuilnisbelten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 18-09-2025 09:24:47 ]
Ook in moeilijke tijden.
pi_218800712
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
In Amsterdam halen ze het afval niet op, ik had laatst nog zo een filmpje van Jort Kelder gezien erover.

[ x ]

Kiepen dat vuil in een aanhanger, dump het voor het huis van Halsema. Kijken hoe braaf dit liefste meisje van de klas dan nog is :+
Ook in moeilijke tijden.
pi_218800787
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 02:35 schreef raptorix het volgende:
Kan wel een grote oorzaak geven, enige tijd terug had men geweldige idee om de vaste reinigers in te zetten als een soort van Flex dienst, dus in plaats van dat ze een vaste wijk hebben, draaien ze nu diensten door de hele stad waardoor men minder affiniteit heeft met een "eigen" schone wijk. Daarnaast is die statiegeld troep een bak ellende, zoals ik al voorgesteld heb is de oplossing vrij eenvoudig, in plaats van die kleine lullige bakjes, zet dan gewoon van die grote oliedrums neer die je ook op festivals hebt, die kunnen makkelijk doorzocht worden zonder dat de hele zooi er uit gekiepert word.
Die blikje en flesjes zijn nu natuurlijk het inkomen van daklozen.
pi_218800794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:02 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Kiepen dat vuil in een aanhanger, dump het voor het huis van Halsema. Kijken hoe braaf dit liefste meisje van de klas dan nog is :+
Ja, want ik ben bang dat je anders maandelijks zo een actie op touw kan zetten. Daklozen blijven dat geld ook nodig hebben.
pi_218800812
Kunnen die daklozen niet inzetten om Amsterdam schoon te maken. Als bonus mogen ze de flessen en blikje houden.
Op 1 voorwaarde geen afval achterlaten op straat.

En er moet meer kadden komen. Die pakt ratten wel op.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218800814
Hebben ze in Amsterdam nu al ondergrondse vuilcontainers of andere alternatieven in de binnenstad, of liggen daar nog steeds de vuilniszakken op straat te wachten op de ophaaldienst?
pi_218800823
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die blikje en flesjes zijn nu natuurlijk het inkomen van daklozen.
Daarom gewoon van die grote oliedrums, nu pakken ze zak en kieperen die gewoon om.
pi_218800828
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
Kunnen die daklozen niet inzetten om Amsterdam schoon te maken. Als bonus mogen ze de flessen en blikje houden.
Op 1 voorwaarde geen afval achterlaten op straat.

En er moet meer kadden komen. Die pakt ratten wel op.
Dat heeft al eens bestaan, kregen ze pakje shag en geloof 10 euro.
  donderdag 18 september 2025 @ 08:29:36 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218800829
Zo'n grachtenstelsel en een haven zij natuurlijk ook een paradijs voor ratten. Daar zullen ze beter toeven dan in bijvoorbeeld Raalte.
pi_218800835
Als we de dakelozen nou eens gaan belonen voor elke gevangen rat?
Rat inleveren: ¤5,00 in het handje
Dan is het probleem binnen een paar maanden opgelost
pi_218800842
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:30 schreef Murkmoof het volgende:
Ik ben opgegroeid in de Zaanstreek en dat bestond daar, als kind schoten we met luchtbuksen op waterratten en leverde die in, voor ik geloof 7.50 gulden.
pi_218800866
Ratten planten zich echt in rap tempo voort en zijn al héél jong vruchtbaar (de vrouwtjes uiteraard dan). Verschillende worpen per jaar en korte draagtijd, dan moet je echt wel flink aan de gang om de plaag te minderen.

Ooit eens een docu gezien over ratten in NYC. Dat is daar helemaal een ellende.
pi_218801030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:01 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Nou ik kan je vetellen dat het niet louter aan de 'niet Westerse' bevolking ligt, maar de 'gewone' Nederlander net zo'n grote gore zwijn is.

Om het even binnen de Europese grenzen te houden, loop voor de gein 's door Brussel, pak de straten van Parijs even mee en sla Madrid, Valencia en Barcelona ook niet over. Stuk voor stuken open riolen en publieke vuilnisbelten.
In die steden is het merendeel ook 'niet-Westers' :{
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 18 september 2025 @ 09:00:23 #50
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218801043
In de strijd tegen afval, wil de gemeente Amsterdam nu hier en daar prullebakken op drukke plekken weg halen. Omdat die juist afval aantrekken.

Er schijnt goed over nagedacht te zijn ('maatwerk').
  donderdag 18 september 2025 @ 09:06:13 #51
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218801090
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:00 schreef Eightyone het volgende:
In de strijd tegen afval, wil de gemeente Amsterdam nu hier en daar prullebakken op drukke plekken weg halen. Omdat die juist afval aantrekken.

In dit kader stel ik voor de Stopera af te breken. Dat gebouw trekt ook afval aan. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218801236
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
In die steden is het merendeel ook 'niet-Westers' :{
Ook daar geldt: De locale bevolking is net zo smerig en vlak de toeristen ook niet uit. Die doen ook een fraaie duit in het zakje als het op vervuiling aankomt. Met andere woorden is dit probleem een probleem van ons allemaal.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218801262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:00 schreef Eightyone het volgende:

En dit zijn ambtenaren aan de tekentafel die gewoon even 4K + per maand verdienen en het klootjesvolk opzadelen de puinzooi.
Ook in moeilijke tijden.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:30:07 #54
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218801263
Dit is het resultaat als je de afvalverwerking als idealistisch ipv als pragmatisch beschouwd. "Als we de afvalbakken weghalen dan stoppen mensen vast met het maken van afval".

Weer een geweldige wereldvreemd plan van de gem Amsterdam wat totaal mislukt.
pi_218801275
Ik vind het ook raar. Betere voorzieningen maken de stad mooier maar ook leefbaarder. Totaal niet logisch om dan prullenbakken weg te halen.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_218801288
Als er plaag is. Dan vaker vuilnis vaker ophalen (zou ik dan denken als gemeente) opschalen. Zou wel te duur zijn :P

Maar meest logische optie toch?
pi_218801324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:33 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik vind het ook raar. Betere voorzieningen maken de stad mooier maar ook leefbaarder. Totaal niet logisch om dan prullenbakken weg te halen.
Ik dacht dat dat een grapje was, maar dt is gewoon echt waar.

Amsterdam haalt prullenbakken weg wegens zwerfafval door statiegeldblikjes
  donderdag 18 september 2025 @ 09:43:54 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218801330
Gewoon Ajax verbieden. Dan gaan je ratten ook weg.
pi_218801339
Ik weet nog dat de gemeente Rotterdam een campagne is gestart om mensen alert te maken op het ratten probleem:

Het is niet alleen het vuilnis, maar ook etenswaren die lief bedoeld zijn voor de vogels. Of mensen gooien vanwege hun geloof voedsel op straat, omdat dat nog prima eetbaar is voor de dieren. Tsja, zo blijf je bezig. Dan kun je miljoenen vuilnisbakken neerzetten, het probleem blijft.
pi_218801351
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft het toch ook een positieve invloed staat er.

Ja of dat echt zo is vraag ik mij af :P
pi_218801452
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

[ x ]

Kansloos. Laat ze de klere krijgen. Bewoners betalen giga belasting aan de gemeente, een belasting die niet vrijwillig is. En wat krijg je er voor terug? Dat je het nog zelf mag uitvoeren ook?

Die tyfuszooi mag fijn bij de ingang van de stopera tegen de ramen.
1947-2016
pi_218801467
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

:D

Typisch utopisch idioot links weer dit, met een dergelijke 'oplossing' komen.

Wat zijn ze toch dom af en toe.
1947-2016
pi_218801490
Dit is een probleem dat al jaren door heel NL speelt, maar nu pas in Amsterdam en daarom komt het in het nieuws. En zeker niet alleen in de steden, ook op het platteland.

Ik woon in een dorpje van 600 inwoners, daar was het twee jaar geleden ook heel erg, je zag de ratten door de tuin lopen. En dat lag niet aan vuilnis, want dat is hier geen probleem. Ze kwamen bijvoorbeeld af op kippenvoer etc. Door een andere manier van de eigen dieren voederen, waarbij geen resten blijven liggen, ratten vermoorden op niet toegestane wijzen (hoe de gemeente het doet werkt dus niet), was het probleem binnen een paar maanden helemaal opgelost. Maar zoiets zal in Amsterdam minder goed te regelen zijn dan in een pittoresk dorpje van 600 inwoners.
pi_218801557
Amsterdam heeft 934.526 inwoners in 2025, doe dat keer 469 = 438.292.694 / 12 = dik 36 miljoen per maand. ( nou ben ik er even vanuit gegaan dat elk adres in Ams meerdere personen op 1 adres heeft ingeschreven, de bedragen zijn dus een ruwe schatting) Maar ook al zou het zelfs 352 euro p/j zijn kom je alsnog op krankzinnig veel geld uit.

En dat zou dan niet genoeg zijn om de stad schoon te houden ? Flikker toch een eind op. Inclusief de verbrandingsoven energiekosten etc zou dit immens grote bedrag toch ruim voldoende moeten zijn?
Ook in moeilijke tijden.
pi_218801716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:11 schreef Gibson88 het volgende:
Amsterdam heeft 934.526 inwoners in 2025, doe dat keer 469 = 438.292.694 / 12 = dik 36 miljoen per maand. ( nou ben ik er even vanuit gegaan dat elk adres in Ams meerdere personen op 1 adres heeft ingeschreven, de bedragen zijn dus een ruwe schatting) Maar ook al zou het zelfs 352 euro p/j zijn kom je alsnog op krankzinnig veel geld uit.

En dat zou dan niet genoeg zijn om de stad schoon te houden ? Flikker toch een eind op. Inclusief de verbrandingsoven energiekosten etc zou dit immens grote bedrag toch ruim voldoende moeten zijn?
Daarbij krijgen ze ook nog geld binnen voor het verstoken van het afval van Rome.
1947-2016
  donderdag 18 september 2025 @ 10:34:08 #66
3542 Gia
User under construction
pi_218801728
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Halsema houdt zich liever bezig met het opnemen van kinderen uit Gaza dan de problemen in haar eigen stad.
Nog meer ratten. Alle ratten terug naar hun eigen land!

Maar even serieus: is Amsterdam zo'n stad waar katten verplicht binnenshuis moeten blijven?
Waar veel katten rondstruinen, zijn niet veel ratten. Ook al vangt een kat niet gauw een rat, ratten willen toch niet in hun buurt zijn.

Zie hier in de stad ook weleens een rat, denk dat het in heel Nederland erger wordt, maar in onze wijk heb ik er tot nu toe nog geen gezien. Maar er zitten hier dan ook veel katten.

[ Bericht 30% gewijzigd door Gia op 18-09-2025 10:41:11 ]
  donderdag 18 september 2025 @ 10:39:27 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218801770
Ratten-statiegeld: wie een rat inlevert krijgt 15 ct.
pi_218801811
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:30 schreef Murkmoof het volgende:
En dan ratten fokken. Gouden handel!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_218801910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij krijgen ze ook nog geld binnen voor het verstoken van het afval van Rome.
En daarmee wordt de nodige energie opgewekt en geleverd aan bedrijven/huishoudens waar men ook nog 's een flinke smak geld voor neer mogen leggen. En dan met droge ogen (het gore lef hebben) durven te beweren dat er te weinig geld is.

Oplossing: Snijden in onnodige projecten, ambtsposities schrappen die meer geld kosten dan dat er daadwerkelijk iets geleverd wordt dan wel oplevert en stoppen met zogenaamde duurzaamheid waar toch niks op behaald wordt. Maar goed zeg dit vooral niet te hard want dat is net zoiets als vloeken in de kerk als het aan het politieke cultuurtje ligt wat er toch al heerst.

Dweilen me de kraan open en dan zeiken dat het zootje nat wordt :")
Ook in moeilijke tijden.
pi_218801935
Met een rat als burgemeester vind ik dat niet raar.

Dat die voorzet nog niet ingekopt was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218801978
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:52 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
En daarmee wordt de nodige energie opgewekt en geleverd aan bedrijven/huishoudens waar men ook nog 's een flinke smak geld voor neer mogen leggen. En dan met droge ogen (het gore lef hebben) durven te beweren dat er te weinig geld is.
Dat niet alleen. Grote bek hebben over uitstoot in je stad, afwimpelen op bijvoorbeeld Schiphol en de automobilisten en zelf gaan vuil verbranden.
Totaal verkeerde prioriteiten.
quote:
Oplossing: Snijden in onnodige projecten, ambtsposities schrappen die meer geld kosten dan dat er daadwerkelijk iets geleverd wordt dan wel oplevert en stoppen met zogenaamde duurzaamheid waar toch niks op behaald wordt. Maar goed zeg dit vooral niet te hard want dat is net zoiets als vloeken in de kerk als het aan het politieke cultuurtje ligt wat er toch al heerst.

Dweilen me de kraan open en dan zeiken dat het zootje nat wordt :")
Cultuurtje is typisch voor wat er zit. Wensdenken en utopie, wars van realisme en noodzaak.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')