abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218792688
POLL

En leg je ook even uit waarom? *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_218792707
TS voorop; Ik ga stemmen op onze awesome Fries Habtamu de Hoop van de Groenlink PVDA.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_218792911
Even mee naar VKZ.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218792941
Ik vind het waardeloos want ik heb altijd links gestemd en ik wil wel weer links stemmen, maar ze maken het moeilijk. Mogelijk dat ik dit keer over ga naar rechts.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:27:22 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218792961
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het waardeloos want ik heb altijd links gestemd en ik wil wel weer links stemmen, maar ze maken het moeilijk. Mogelijk dat ik dit keer over ga naar rechts.
Waarom maken 'ze' het je moeilijk?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218792972
En wie zijn 'ze'?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218792978
quote:
Welkom! *O*
pi_218793073
Héél eventjes GL-PvdA overwogen, maar toch besloten bij mijn idealen te blijven en dat dus niet te doen.

Lang gedacht dat ik weer bij de PvdD zou aankloppen, maar het nieuwe defensie standpunt was voor mij een breekpunt.

Nu toch bij de SP, zeker na het nieuwe concept verkiezingsprogramma. :) aantal vrienden van me zijn overgestapt naar de SP en meteen actief gegaan. Er zijn wat amendementen doorgezet die mijn keuze extra versterken.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218793106
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom maken 'ze' het je moeilijk?
Ik kijk nu puur naar migratie. Voorop gesteld, mensen die asiel nodig hebben moeten dat kunnen krijgen, maar ik heb het idee dat als we het linkse beleid volgen het mis gaat lopen. 18 miljoen mensen, Nederland is heel druk (en misschien wel overbevolkt?). Huizen voor iedereen kan niet gewaarborgd worden, terwijl het een basisrecht is een dak boven je hoofd. Hoe moet dat verder als we door blijven gaan met het opnemen van asielzoekers?
pi_218793107
quote:
In welk opzicht maken linkse partijen het het moeilijk?
pi_218793157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik kijk nu puur naar migratie. Voorop gesteld, mensen die asiel nodig hebben moeten dat kunnen krijgen, maar ik heb het idee dat als we het linkse beleid volgen het mis gaat lopen. 18 miljoen mensen, Nederland is heel druk (en misschien wel overbevolkt?). Huizen voor iedereen kan niet gewaarborgd worden, terwijl het een basisrecht is een dak boven je hoofd. Hoe moet dat verder als we door blijven gaan met het opnemen van asielzoekers?
Feitelijk heb je met het programma van de SP minder netto migratie dan de partijen over rechts. Daar wordt namelijk niet alleen de focus gelegd op asiel, maar ook op het véél grotere arbeidsmigratie, die veel meer druk legt op de huizenmarkt dan asielmigratie.

En dan heb je ook nog eens het neveneffect dat alle rechtse partijen (momenteel) de huizenmarkt grotendeels aan de markt over willen laten waardoor de krapte alsnog stand houdt.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:48:45 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218793189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
En wat heeft het huidige nogal rechtse kabinet daar precies aan gedaan? Of voorgaande rechtse kabinetten de afgelopen 20 jaar?

Ben je wellicht in de rechtse frame getrapt dat 'links' de 'grenzen wijd openzet'? :?

Want anders snap ik écht niet waarom je overweegt nu rechts te gaan stemmen :N

Wederom 'rechts' het probleem willen laten oplossen terwijl ze dat al 20+ jaar niet doen klinkt mij niet erg rationeel en logisch in de oren..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 september 2025 @ 11:50:13 #13
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218793201
Ik ga niet stemmen denk ik, ben wel een beetje klaar met deze schijnvertoning.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218793232
PvdD *O*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218793239
Als oud VVD stemmen we nu JA21.
Liever geen ellende over links. En indien wel, dan graag een grote oppositie voor al die linkse plannetjes.
pi_218793250
Niet of blanco of gewoon willekeurig iets
lol
pi_218793257
Zo rechts mogelijk op migratie dus waarschijnlijk JA21. Helemaal klaar met al die nep-vluchtelingen uit de 3e wereld.
pi_218793320
Ik heb altijd links gestemd en dat blijf ik ook doen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Metalfrost op 17-09-2025 13:56:45 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_218793324
Ik stem PvdD zoals altijd. Maar ik heb nog maar heel weinig vertrouwen in de toekomst. Je zou denken dat al dat volk dat op die rechtse puinpartijen heeft gestemd nu eindelijk wakker is geworden, je moet wel heel blind zijn om niet te zien wat voor ongekende beschamende tiefusbende ze er van hebben gemaakt. Maar ik vrees dat ze weer massaal in dezelfde val trappen, helemaal niks geleerd. Op deze manier gaan we nooit meer een functionerende regering krijgen.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:10:52 #20
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218793346
Rutte, degelijke man.
Want het wetboek ken ik ook
  woensdag 17 september 2025 @ 12:27:12 #21
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218793449
Cda goden

Henri O+
  woensdag 17 september 2025 @ 12:32:48 #22
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218793483
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:07 schreef Farenji het volgende:
Ik stem PvdD zoals altijd. Maar ik heb nog maar heel weinig vertrouwen in de toekomst. Je zou denken dat al dat volk dat op die rechtse puinpartijen heeft gestemd nu eindelijk wakker is geworden, je moet wel heel blind zijn om niet te zien wat voor ongekende beschamende tiefusbende ze er van hebben gemaakt. Maar ik vrees dat ze weer massaal in dezelfde val trappen, helemaal niks geleerd. Op deze manier gaan we nooit meer een functionerende regering krijgen.
Of die stemmers hebben gewoon een andere kijk op de zaak ;) dat zou ook kunnen.

Maar dat ze blind en wellicht achterlijk moeten zijn is natuurlijk wel een fijnere gedachte :-)

Joh, we hebben problemen maar zó slecht gaat het echt niet met Nederland. Nederland is een mooi land, oa door de rechtse partijen in samenwerking met de linkse. Realiseer je dat media meer geld verdient met slecht weer berichten dan met goed weer berichten en dat ze alleen daarom al polariserend werken.

En ja, rechts had dingen beter kunnen doen. Daar geen twijfel :-)
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:33:18 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218793491
Zoals meestal twijfel ik tussen PvdAGL, PvdD, en SP. Ik vind DENK ook wel goede punten hebben.
Maar het zal waarschijnlijk gewoon PvdAGL worden. Weer strategisch stemmen zodat ze hopelijk de grootste of een van de grootste worden. En dan hopelijk iets van een coalitie met Timmermans en Bontenbal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:34:05 #24
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218793502
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:10 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Rutte, degelijke man.
Komt die terug dan? :6
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218793507
Voor nu neig ik naar GL/PvdA omdat ik veel punten van PvdD en SP niet haalbaar en realistisch vind. En omdat ik nu liefst een midden kabinet zie met de gevestigde partijen, even wat stabiliteit voor de komende jaren.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')