Waarom maken 'ze' het je moeilijk?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het waardeloos want ik heb altijd links gestemd en ik wil wel weer links stemmen, maar ze maken het moeilijk. Mogelijk dat ik dit keer over ga naar rechts.
Welkom!quote:Op woensdag 17 september 2025 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het waardeloos want ik heb altijd links gestemd en ik wil wel weer links stemmen, maar ze maken het moeilijk. Mogelijk dat ik dit keer over ga naar rechts.
Ik kijk nu puur naar migratie. Voorop gesteld, mensen die asiel nodig hebben moeten dat kunnen krijgen, maar ik heb het idee dat als we het linkse beleid volgen het mis gaat lopen. 18 miljoen mensen, Nederland is heel druk (en misschien wel overbevolkt?). Huizen voor iedereen kan niet gewaarborgd worden, terwijl het een basisrecht is een dak boven je hoofd. Hoe moet dat verder als we door blijven gaan met het opnemen van asielzoekers?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom maken 'ze' het je moeilijk?
In welk opzicht maken linkse partijen het het moeilijk?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
Feitelijk heb je met het programma van de SP minder netto migratie dan de partijen over rechts. Daar wordt namelijk niet alleen de focus gelegd op asiel, maar ook op het véél grotere arbeidsmigratie, die veel meer druk legt op de huizenmarkt dan asielmigratie.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kijk nu puur naar migratie. Voorop gesteld, mensen die asiel nodig hebben moeten dat kunnen krijgen, maar ik heb het idee dat als we het linkse beleid volgen het mis gaat lopen. 18 miljoen mensen, Nederland is heel druk (en misschien wel overbevolkt?). Huizen voor iedereen kan niet gewaarborgd worden, terwijl het een basisrecht is een dak boven je hoofd. Hoe moet dat verder als we door blijven gaan met het opnemen van asielzoekers?
En wat heeft het huidige nogal rechtse kabinet daar precies aan gedaan? Of voorgaande rechtse kabinetten de afgelopen 20 jaar?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kijk nu puur naar migratie. Voorop gesteld, mensen die asiel nodig hebben moeten dat kunnen krijgen, maar ik heb het idee dat als we het linkse beleid volgen het mis gaat lopen. 18 miljoen mensen, Nederland is heel druk (en misschien wel overbevolkt?). Huizen voor iedereen kan niet gewaarborgd worden, terwijl het een basisrecht is een dak boven je hoofd. Hoe moet dat verder als we door blijven gaan met het opnemen van asielzoekers?
Of die stemmers hebben gewoon een andere kijk op de zaakquote:Op woensdag 17 september 2025 12:07 schreef Farenji het volgende:
Ik stem PvdD zoals altijd. Maar ik heb nog maar heel weinig vertrouwen in de toekomst. Je zou denken dat al dat volk dat op die rechtse puinpartijen heeft gestemd nu eindelijk wakker is geworden, je moet wel heel blind zijn om niet te zien wat voor ongekende beschamende tiefusbende ze er van hebben gemaakt. Maar ik vrees dat ze weer massaal in dezelfde val trappen, helemaal niks geleerd. Op deze manier gaan we nooit meer een functionerende regering krijgen.
Komt die terug dan?quote:
Ik ga nog even goed alles naast elkaar leggenquote:Op woensdag 17 september 2025 11:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En wat heeft het huidige nogal rechtse kabinet daar precies aan gedaan? Of voorgaande rechtse kabinetten de afgelopen 20 jaar?
Ben je wellicht in de rechtse frame getrapt dat 'links' de 'grenzen wijd openzet'?
Want anders snap ik écht niet waarom je overweegt nu rechts te gaan stemmen![]()
Wederom 'rechts' het probleem willen laten oplossen terwijl ze dat al 20+ jaar niet doen klinkt mij niet erg rationeel en logisch in de oren..
Mensen vinden een veilige en vertrouwde woonomgeving nou eenmaal erg belangrijk en zijn niet blind voor de ellende die migratie met zich meebrengt op dat vlak. Tel daarbij het grootste probleem dat er nu speelt bij op - te veel mensen voor te weinig huizen - en je hebt een prima fundering om migratie een belangrijk thema te vinden.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Sorry hoor maar als migratie je enige punt is om te stemmen dan ben je wel blind voor alle andere problemen en val je precies in de val van rechts.
Ik stem al sinds mijn 18e GL.
Ik maak er geen rechts-links discussie van. Ik zeg alleen dat men zich te veel laat sturen door het thema migratie terwijl dat niet het probleem is voor alles. En dat rechts het onderwerp migratie graag gebruikt hiervoor om stemmen te trekken.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen vinden een veilige en vertrouwde woonomgeving nou eenmaal erg belangrijk en zijn niet blind voor de ellende die migratie met zich meebrengt op dat vlak. Tel daarbij het grootste probleem dat er nu speelt bij op - te veel mensen voor te weinig huizen - en je hebt een prima fundering om migratie een belangrijk thema te vinden.
Dat is geen val van rechts, dat is gewoon een probleem waarbij links de struisvogel speelt. De enige val van rechts is doen alsof ze de oplossing hebben.
Sowieso van alles een links-rechts discussie willen maken
Precies waarom ik nooit van m'n leven op GL zal stemmen.
Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Voor veel mensen is dit namelijk wel degelijk een heel belangrijk thema.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik maak er geen rechts-links discussie van. Ik zeg alleen dat men zich te veel laat sturen door het thema migratie terwijl dat niet het probleem is voor alles. En dat rechts het onderwerp migratie graag gebruikt hiervoor om stemmen te trekken.
Dat noem ik de val van rechts.
aldus PieterDeRijcke, woonachtig in een roomblank dorp ergens in Nederland/Vlaanderen.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wie ben jij om dat voor een ander te bepalen? Voor veel mensen is dit namelijk wel degelijk een heel belangrijk thema.
En dit, dat je denkt dit voor anderen te kunnen bepalen, maakt dat ik een hekel aan die linkse kliek heb.
Je maakt er meteen een links-rechts-discussie van door überhaupt rechts van dingen te beschuldigen. En dat is iets waar ik me anno 2025 enorm aan zit te ergeren in zo'n beetje elk debat. Ik val er dan zelf ook nog eens voor met m'n struisvogelopmerking, maar dat is eigenlijk wel een logische reactie.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik maak er geen rechts-links discussie van. Ik zeg alleen dat men zich te veel laat sturen door het thema migratie terwijl dat niet het probleem is voor alles. En dat rechts het onderwerp migratie graag gebruikt hiervoor om stemmen te trekken.
Migratie is een heel groot probleem, als je dat niet ziet woon je waarschijnlijk op een plek waar je er geen last van hebt. Of je sluit je ogen ervoor. Ik heb altijd links gestemd, maar zie dat vooral de linkse partijen het probleem niet willen zien. Rechtse partijen hebben de afgelopen jaren ook weinig goeds gedaan en geven zeker geen stabiel gevoel bij de meeste kiezers. Ik weet het even niet meer, en heb geen idee waar ik op moet stemmen. Mijn vertrouwen is behoorlijk in de min en ik vind de politiek momenteel één grote poppenkast waar ik eigenlijk diep in mijn hart helemaal geen moeite meer voor wil doen. We worden verneukt waar we bij staan.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:22 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
En ik spreek je daarop aan.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Lezen blijft moeilijk he mensen? Ik zeg alleen dat rechts migratie gebruikt om stemmers te lokken. That's it. Rechts (PVV, VVD sinds kort ook, en JA21) hebben in de media en politiek het zoveel gehad over migratie dat zoveel mensen denken dat migratie het probleem is voor alles.
Alsof er geen andere issues meer bestaan. Veel stemmers gaan daar gewoon compleet in mee.
En dat mensen noem ik de val van rechts dat het nergens anders mee over kan gaan.
Kom maar op dan met de geweldige plannen van links om de migratie te beteugelen en het tuig uit te zetten.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Lezen blijft moeilijk he mensen? Ik zeg alleen dat rechts migratie gebruikt om stemmers te lokken. That's it. Rechts (PVV, VVD sinds kort ook, en JA21) hebben in de media en politiek het zoveel gehad over migratie dat zoveel mensen denken dat migratie het probleem is voor alles.
Alsof er geen andere issues meer bestaan. Veel stemmers gaan daar gewoon compleet in mee.
En dat mensen noem ik de val van rechts dat het nergens anders mee over kan gaan.
"Lezen blijft moeilijk he mensen?"quote:Op woensdag 17 september 2025 16:53 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 17 september 2025 16:43 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zou het echt niet meer weten, denk dat ik dit keer oversla.
Gewoon nog revhyser stemmen tot ze wel luisteren.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:43 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
"Lezen blijft moeilijk he mensen?"
Juist dat minachtende, daar stoor ik me aan. Dat mensen niet zien dat rechts migratie gebruikt om stemmen te winnen geloof ik niet. Iedereen met meer dan 1 hersencel weet dat best. Veel kiezers zien alleen geen andere uitweg meer omdat hun vertrouwde partijen niet naar ze luisteren en stoïcijns blijven voor de overduidelijke signalen. Dit zijn gewoon hardwerkende mensen die moeite houden om alle eindjes aan elkaar te knopen en dit niet zien veranderen. Een elitaire Timmermans, Klaver of Jetten zijn niet geloofwaardig. Niet dat de rest dit wel is overigens, maar wat moet je?
Tja, tot nu toe waren het altijd linkse politici die daadwerkelijk de aantallen asielzoekers terug wisten te dringen door concrete beleidsmaatregelen. Rechtse politici hebben een hoop stoere praat maar krijgen niets voor elkaar. Waarom zou dat nu anders zijn?quote:Op woensdag 17 september 2025 20:38 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Kom maar op dan met de geweldige plannen van links om de migratie te beteugelen en het tuig uit te zetten.
Two strikes out?
Zag er vandaag een in de kamer van links (Timmermans) met een foto van een buitenlands kind wat weer zo nodig hier naartoe gehaald moet worden, met familie en al. Dat gaf mij geen goed gevoel dat migratie onder links in goede handen is. Zelfs zonder dat ze in de regering zitten is het al meer meer meer.quote:Op woensdag 17 september 2025 20:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, tot nu toe waren het altijd linkse politici die daadwerkelijk de aantallen asielzoekers terug wisten te dringen door concrete beleidsmaatregelen. Rechtse politici hebben een hoop stoere praat maar krijgen niets voor elkaar. Waarom zou dat nu anders zijn?
Met Timmermans en companen aan het roer gaat het helemaal de spuigaten uitlopen, dat is zeker.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zag er vandaag een in de kamer van links (Timmermans) met een foto van een buitenlands kind wat weer zo nodig hier naartoe gehaald moet worden, met familie en al. Dat gaf mij geen goed gevoel dat migratie onder links in goede handen is. Zelfs zonder dat ze in de regering zitten is het al meer meer meer.
Tja, dat men in de wat bozere rechtste hoek minder gevoelig is voor feiten dan voor gevoel lijkt me geen nieuwsquote:Op woensdag 17 september 2025 21:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zag er vandaag een in de kamer van links (Timmermans) met een foto van een buitenlands kind wat weer zo nodig hier naartoe gehaald moet worden, met familie en al. Dat gaf mij geen goed gevoel dat migratie onder links in goede handen is. Zelfs zonder dat ze in de regering zitten is het al meer meer meer.
Waarom zou het dan meer de spuigaten uitlopen dan nu? Immers er is afgelopen jaren niks gekomen van enig ander beleid dan voorheen.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Met Timmermans en companen aan het roer gaat het helemaal de spuigaten uitlopen, dat is zeker.![]()
Maar ik stem nooit rechts, dus wat nu?
Stem je op een partij die vermoedelijk buiten de coalitie gaat vallen.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:03 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Met Timmermans en companen aan het roer gaat het helemaal de spuigaten uitlopen, dat is zeker.![]()
Maar ik stem nooit rechts, dus wat nu?
quote:Op woensdag 17 september 2025 16:43 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zou het echt niet meer weten, denk dat ik dit keer oversla.
Het is natuurlijk jullie goed recht om over te slaan en ik begrijp dat mensen gewoonweg moedeloos worden van de huidige politiek.quote:
Maar links is ook niet te vertrouwen. Daarom snap ik het dat mensen over willen slaan. Hoe dan ook duivels dilemma.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
De echte motor achter immigratie die echte problemen veroorzaakt is rechts.
Dat is arbeidsimmigratie. Doel van rechts: goedkope arbeid. Dat doen ze al sinds de jaren 60 van de vorige eeuw.
De opbrengsten zijn voor de werkgevers en de lasten en sociale problemen zijn voor de rest van de NL bevolking.
Dit gedrag zet ons systeem onder druk voor de NL werker omdat die moet concurreren tegen goedkope arbeid en ook wegens de drukte in het algemeen.
Dat is m.i. veel schadelijker dan wat vluchtelingen opnemen. Ook dit kan veel beter overigens.
Dus als je rechts gaat stemmen hou je deze schadelijke machinatie in stand en stem je volledig tegen je eigen belang. Tenslotte is rechts als 30 jaar+ aan de macht en ze doen net alsof ze niks te zeggen hebben en dat het allemaal de schuld van links is.
Als je rechts stemt trap je in dit valse schadelijke frame.
Oh geloof me, het kan erger.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom zou het dan meer de spuigaten uitlopen dan nu? Immers er is afgelopen jaren niks gekomen van enig ander beleid dan voorheen.
Tja, dat weet ik niet. Vermoedelijk kom je met werkend beleid wat niet helemaal aan je eisen voldoet toch echt verder dan met boze praat en symboolpolitiekquote:
Ja, maar dat schijnt moeilijk te zijn tegenwoordig. Net al het gebruiken van gezond verstand.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat weet ik niet. Vermoedelijk kom je met werkend beleid wat niet helemaal aan je eisen voldoet toch echt verder dan met boze praat en symboolpolitiek.
Dit.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, maar dat schijnt moeilijk te zijn tegenwoordig. Net al het gebruiken van gezond verstand.
Tja, juist dan zou je kunnen denken dat een coalitie die het anders en realistischer doet een keer een kans verdientquote:Op woensdag 17 september 2025 21:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, maar dat schijnt moeilijk te zijn tegenwoordig. Net al het gebruiken van gezond verstand.
Kerel. Timmermans had vandaag die foto in zijn hand. Met meer, meer migranten.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, juist dan zou je kunnen denken dat een coalitie die het anders en realistischer doet een keer een kans verdient. Toen Timmermans op buitenlandse zaken zat werd de Turkijedeal gesloten. Dat ging niet allemaal even netjes maar had wel degelijk resultaat. Dat is meer dan je van pakweg Faber kan zeggen.
Niet dat ik iets met Timmermans heb maar je eerdere stelling vind ik dus niet zo sterk.
Ok. Maar wie denk je dat dit dossier wel met gezond verstand zal benaderen?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dit.
En partijen die nu al met fotos van zielige kinderen in de kamer staan te wapperen die zogenaamd accuut hierheen moeten met familie en al, is echt niet migratie beperken. Dat is gewoon populistisch op je gevoel inspelen. Kijk eens zo zielig. Moet direct en meteen hier heen. Foto was overigens al maanden oud.
Wie of wat dan wel?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Kerel. Timmermans had vandaag die foto in zijn hand. Met meer, meer migranten.
Die gaat het niet oplossen hoor.
Dat vraagt iedereen met gezond verstand zich af.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ok. Maar wie denk je dat dit dossier wel met gezond verstand zal benaderen?
Het maakt me niet uit wat een ander vindt. Ik heb nog tijd om na te denken en doe niks wat me niet zint.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, juist dan zou je kunnen denken dat een coalitie die het anders en realistischer doet een keer een kans verdient. Toen Timmermans op buitenlandse zaken zat werd de Turkijedeal gesloten. Dat ging niet allemaal even netjes maar had wel degelijk resultaat. Dat is meer dan je van pakweg Faber kan zeggen.
Niet dat ik iets met Timmermans heb maar je eerdere stelling vind ik dus niet zo sterk.
Die man staat me zó tegen, het is één groot toneelspel.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dit.
En partijen die nu al met fotos van zielige kinderen in de kamer staan te wapperen die zogenaamd accuut hierheen moeten met familie en al, is echt niet migratie beperken. Dat is gewoon populistisch op je gevoel inspelen. Kijk eens zo zielig. Moet direct en meteen hier heen. Foto was overigens al maanden oud.
Het is ook een beetje wat je denkt dat het gaat worden. Pvda-GL, CDA, Vvd en d66 erbij. Als nieuw kabinet?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:45 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het maakt me niet uit wat een ander vindt. Ik heb nog tijd om na te denken en doe niks wat me niet zint.
Snap ik, dat zou ik ook overwegen. Maar ik weet nog niet wat.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het is ook een beetje wat je denkt dat het gaat worden. Pvda-GL, CDA, Vvd en d66 erbij. Als nieuw kabinet?
Daar ga ik niet voor stemmen. Dat is geen streng migratiebeleid. De ene wil gazanen of andere zielige mensen hierheen halen, de ander arbeidskrachten. Dus de migratie blijft.
Ik wil daar buiten gaan stemmen. Zowel links als rechts zijn er mogelijkheden.
Succes met je keuze.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:54 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Snap ik, dat zou ik ook overwegen. Maar ik weet nog niet wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |