Forum waar topics die elders geen plek hebben toch een kans kunnen krijgen. De onderwerpen kunnen divers zijn, maar ontopic en normaal reageren is ook hier de norm.
Ik wil in de toekomst een collectie hebben en wil graag beginnen met 1tje die vrij uniek is en rond de 300 euro ofzo. Dus niet duizenden maar ook niet 10 euro.
Deze zag ik in pawn stars en lijkt me wel een goed artikel om mee te beginnen. Maar in die serie zetten ze het eigenlijk weg als 20 euro in waarde, terwijl er wel degelijk 299 dollar voor gevraagd wordt (niet 300 euro maar dicht bij genoeg). Is dit een goede investering en begin van een collectie? Of beter met 10 stuks van 30 dollar beginnen en van daaruit opbouwen?
Als je 110% zeker bent dat het meer waard is, dan wat de verkoper ervoor vraagt.. dan is het een investering.
Maar in tijden van nood kun je er niets mee. Je hebt geen garantie dat je er ooit dat bedrag - of meer - voor terugkrijgt.
Nu is alle waarde relatief, maar laat zeggen dat bepaalde objecten die dagelijks gebruikt worden eerder een minimale waarde zal behouden.
Als je geld over hebt kun je dit soort gokjes nemen. Als het 10℅ van je levensbuffer is.. stop het dan niet in een object wat niets kan behalve een niche veramelaar bekoren.