abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2025 @ 22:07:43 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218774049
Ik verveelde mij vandaag. Ik heb de auto gepakt en naar nationaal park hoge veluwe gereden en via de ingang Hoenderlo naar binnen gegaan. Entree ticket voor toegang 1 persoon + toegang eigen meegebrachte auto was ¤ 23

Ik heb het jachthuis sint hubertus gezien (was gesloten) en vanaf daar heb je een leuk kijkje op zo'n meer, daarna geluncht in een restaurant dat meer aandoet als een grote gymzaal, ontzettend hoog plafond met een soort meubelboulevard vipe. Verder heb ik het Museonder gezocht, daarin werd wat uitgelegd over de begrazing en het type fora en fauna dat daar voor komt. Later op de dag ben ik nog staan wachten op de herten die bronstig zijn, maar na een half uur wachten zonder ook maar één hert gezien te hebben ben ik vertrokken.

Ik vind het allemaal niet zo bijzonder, en van de gekke dat je een ticket moet kopen a ¤ 23
Ontzettend opgeklopt en overrated. Ook on-Nederlands om dergelijke bedragen te vragen voor zoiets, op vakantie wil dat nog wel eens voorvallen. Maar hier?

Restaurant

[ Bericht 4% gewijzigd door phpmystyle op 14-09-2025 22:19:50 ]
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218774125
50 gulden weggegooid.
pindazakje
  zondag 14 september 2025 @ 22:18:40 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218774146
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
50 gulden weggegooid.
Haha, dat was een ninja-edit!
Maar heb het verduidelijkt. Dat was inclusief toegang eigen auto :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218774162
Je kunt als je daar in de buurt bent veel beter naar de Veluwezoom gaan, daar is het ook mooi uitgestrekt en bovendien rustig zolang je uit de buurt blijft van de Posbank natuurlijk. Want het gros van de mensen zet de auto bovenop de Posbank neer en gaat daar dan wandelen :D

Je kunt je auto beter bij Groenendaal of Terlet neerzetten en vanaf daar lekker de Loenermark op wandelen. Daar heb je mooie heide en veel heuvels en bossen. Bij Terlet heb je restaurant de Thermiekbel, waar het een stuk rustiger is dan bij het paviljoen op de Posbank en met een beetje mazzel zie je steeds zweefvliegtuigen opstijgen en landen. En anders is Deelerwoud ook leuk.

Ik woon er vlak in de buurt, maar ben nog nooit de Hoge Veluwe op geweest. Ik ga echt niet betalen voor zoiets wanneer er vlakbij ook mooie alternatieven zijn.
pi_218774193
Ik was laatst naar Kröller Müller en ik moet eerlijk zeggen dat ik de beeldentuin wel echt supergaaf vond. En ik ben echt niet van de museumbezoekjes :+ .
Resistance is futile.
  zondag 14 september 2025 @ 22:26:02 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218774207
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 22:20 schreef Tommeke het volgende:
Je kunt als je daar in de buurt bent veel beter naar de Veluwezoom gaan, daar is het ook mooi uitgestrekt en bovendien rustig zolang je uit de buurt blijft van de Posbank natuurlijk. Want het gros van de mensen zet de auto bovenop de Posbank neer en gaat daar dan wandelen :D

Je kunt je auto beter bij Groenendaal of Terlet neerzetten en vanaf daar lekker de Loenermark op wandelen. Daar heb je mooie heide en veel heuvels en bossen. Bij Terlet heb je restaurant de Thermiekbel, waar het een stuk rustiger is dan bij het paviljoen op de Posbank en met een beetje mazzel zie je steeds zweefvliegtuigen opstijgen en landen. En anders is Deelerwoud ook leuk.

Ik woon er vlak in de buurt, maar ben nog nooit de Hoge Veluwe op geweest. Ik ga echt niet betalen voor zoiets wanneer er vlakbij ook mooie alternatieven zijn.
Snap ik. Maar ik ken die omgeving niet, dus dan ben je eerder bereid om je portemonnee te trekken in de veronderstelling dat het écht wat is. Maar dit wist ik niet.

Terlet. Goede tip voor de volgende keer. Best mooi om vliegtuig(jes) te zien opstijgen of landen. Als ik naar Arnhem rijd zie ik ze soms boven de (a50?) volgens mij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218774315
Je moet ook niet met de auto gaan maar met de fiets. Het is niet zo heel zwaar om naar boven te rijden, maar als je dat helemaal gedaan hebt kun je er toch net iets meer van genieten. En op de posbank even denken aan meneer Pos.

quote:
Hij effende banen voor het vreedzaam verkeer tusschen de volken
Duizenden bracht hij in en tot de natuur
Den Nederlanders deed hij Neerlands schoonheid kennen waarderen en liefhebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')