quote:
Op zondag 14 september 2025 18:37 schreef Hyaenidae het volgende:[..]
Stel dat iedereen oneindig geld tot zijn beschikking had, denk je dat het dan beter werd?
Of wanneer geld of het handelen met iets totaal verboden werd. Ik zou in ieder geval stoppen met werken.
Geen idee hoe ik verder aan eten kom, zal ik zelf moeten laten groeien in de tuin ofzo.
Neem bijvoorbeeld een basisinkomen.
Er is al veel onderzoeken naar dat gedaan.
Er zullen sommige mensen minder of helemaal stoppen met werken. in plaats van gaan ze meer voor zichzelf en omgeving, soms de naasten verzorgen en "plezier van leven" maken.
Gevolg minder stress, ziekte enzo. De kwaliteit van leven wordt beter. Je gaat meer op zichzelf werken of je doet met samen. Omdat je meer tijd overhouden en beter voor jezelf gaat zorgen. Omdat je zeker weet dat geld altijd komt, is voedsel, dak en bed zekerheid, dus heeft men geen reden om stoms gaan te doen.
Voor overheid betekent ook minder kostenpost bij zorg, toeslagen, verschillende vormen van uitkeringen. Daartegen moet je ook rekening houden met de komst van AI en automatisering die straks veel banen zal overnemen.
Men zal uiteindelijk toch minder uren gaan werken. Dat betekent zij straks ander dingen in deze uren moeten vullen. Vrijwilliger werk, klusje en of toch gaan werken. Dat staat in je vrij te doen. Weer minder stressen, meer plezier.. door betere balans.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen