abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218772117
Ze gaan letterlijk over lijken voor geld. Zie vechtscheidingen, waar eerst partners nog zogenaamd in liefde samenleefden, zie vechterfenissen of hoe overspannen met schuim op kaak mensen in de rat race meedoen om die goede baan te bemachtigen. Maar risico lopen door te investeren durven maar weinig aan.
pi_218772140
Ik voel alleen steeds aan het eind van elke maand wat boosheid opkomen.
Daarna gaat het wel weer.
pi_218772148
Eens
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218772163
Geld is grootste veroorzaker van alle ellenden op aarde.

Er is genoeg geld voor iedereen, toch zijn er honger, ziekte, oorlogen.
En armen.. ondanks genoeg geld..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218772206
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:33 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geld is grootste veroorzaker van alle ellenden op aarde.

Er is genoeg geld voor iedereen, toch zijn er honger, ziekte, oorlogen.
En armen.. ondanks genoeg geld..
Stel dat iedereen oneindig geld tot zijn beschikking had, denk je dat het dan beter werd?
Of wanneer geld of het handelen met iets totaal verboden werd. Ik zou in ieder geval stoppen met werken.
Geen idee hoe ik verder aan eten kom, zal ik zelf moeten laten groeien in de tuin ofzo.
pindazakje
  zondag 14 september 2025 @ 18:51:32 #6
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218772346
geld haalt ook het geilste in mensen naar boven, werkte beide kanten op
Want het wetboek ken ik ook
pi_218772378
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:37 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Stel dat iedereen oneindig geld tot zijn beschikking had, denk je dat het dan beter werd?
Of wanneer geld of het handelen met iets totaal verboden werd. Ik zou in ieder geval stoppen met werken.
Geen idee hoe ik verder aan eten kom, zal ik zelf moeten laten groeien in de tuin ofzo.
Neem bijvoorbeeld een basisinkomen.
Er is al veel onderzoeken naar dat gedaan.

Er zullen sommige mensen minder of helemaal stoppen met werken. in plaats van gaan ze meer voor zichzelf en omgeving, soms de naasten verzorgen en "plezier van leven" maken.

Gevolg minder stress, ziekte enzo. De kwaliteit van leven wordt beter. Je gaat meer op zichzelf werken of je doet met samen. Omdat je meer tijd overhouden en beter voor jezelf gaat zorgen. Omdat je zeker weet dat geld altijd komt, is voedsel, dak en bed zekerheid, dus heeft men geen reden om stoms gaan te doen.

Voor overheid betekent ook minder kostenpost bij zorg, toeslagen, verschillende vormen van uitkeringen. Daartegen moet je ook rekening houden met de komst van AI en automatisering die straks veel banen zal overnemen.
Men zal uiteindelijk toch minder uren gaan werken. Dat betekent zij straks ander dingen in deze uren moeten vullen. Vrijwilliger werk, klusje en of toch gaan werken. Dat staat in je vrij te doen. Weer minder stressen, meer plezier.. door betere balans.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218772700
Ik heb er zelf geen last van, maar om me heen zie ik wel anders.
pi_218773154
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 18:56 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Neem bijvoorbeeld een basisinkomen.
Er is al veel onderzoeken naar dat gedaan.

Er zullen sommige mensen minder of helemaal stoppen met werken. in plaats van gaan ze meer voor zichzelf en omgeving, soms de naasten verzorgen en "plezier van leven" maken.

Gevolg minder stress, ziekte enzo. De kwaliteit van leven wordt beter. Je gaat meer op zichzelf werken of je doet met samen. Omdat je meer tijd overhouden en beter voor jezelf gaat zorgen. Omdat je zeker weet dat geld altijd komt, is voedsel, dak en bed zekerheid, dus heeft men geen reden om stoms gaan te doen.

Voor overheid betekent ook minder kostenpost bij zorg, toeslagen, verschillende vormen van uitkeringen. Daartegen moet je ook rekening houden met de komst van AI en automatisering die straks veel banen zal overnemen.
Men zal uiteindelijk toch minder uren gaan werken. Dat betekent zij straks ander dingen in deze uren moeten vullen. Vrijwilliger werk, klusje en of toch gaan werken. Dat staat in je vrij te doen. Weer minder stressen, meer plezier.. door betere balans.
Maar dan hou je dus nog steeds het concept van geld. En wie betaalt dat basisinkomen dan? Het geld moet toch ergens vandaan komen. En geld bijdrukken zorgt weer voor waardevermindering en inflatie.
pindazakje
pi_218773364
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 20:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Maar dan hou je dus nog steeds het concept van geld. En wie betaalt dat basisinkomen dan? Het geld moet toch ergens vandaan komen. En geld bijdrukken zorgt weer voor waardevermindering en inflatie.
Het is wel wat ingewikkeld. Al moet er ook veel dingen veranderd o.a. stelsels van belastingen, toeslagen, uitkeringen, nog meer.

Met AI en automatisering waar bedrijven straks zo mee werken. kan overheid daar mee belasten.
Eventueel ook vanuit mens verricht arbeid. (meer vlaktax)

En nog meer dingen. Het is bijna compleet veranderingen die we juist aan de lange termijn moeten denken.
Niet alleen overheid maar ook bedrijven en burgers zal veel veranderingen van merken.

In toekomst zal misschien nieuwe dingen ontwikkeld technologie.. waardoor mens straks anders zal leven dan nu.
Een soort star trek utopie waar geld niet meer bestaat.. Alleen is nu niet haalbaar, maar in toekomst wellicht..
Dus basisinkomen kan een tussenstap zijn.
pi_218773534
Als ze AI nou belasting laten bepalen voor iedereen apart en alle controle erop schrappen, dan hebben we nooit meer gezeik.
pi_218773576
Precies daarom heb ik ook geen geld.

Mocht u 3,00 storten haalik een joint, mocht u 5,00 storten haal ik er bier bij (tot 10u open)

NL95ABNA0147521009 K. Beije

Dankjewel dit is een grap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')