Omdat ik (in het verleden) weleens wat gamede, Hebben wij toen we dit huis kochten meteen een netwerkkabel laten leggen naar de zolderkamer waar de PC staat.
Wij hebben een
Ziggo modem (
https://www.ziggo.nl/klan(...)i-modems/connect-box) welke in de meterkast staat (voorzijde huis).
Op 2 punten in huis hadden wij TP Link RE200 wifi versterkers geplaatst
Omdat de Wifi in het huis niet echt geweldig was, m.n. op de zolderkamer. Hebben wij vorig jaar een TP Link M4 deco’s geplaatst.
1 dient als ‘hoofd’ welke bekabeld aan het modem vastzit (in de meterkast op de begane grond).
De andere zijn ‘slave’ en draadloos verbonden met het ‘hoofd’
Een is geplaatst in de keuken (Achterzijde woning/ begane grond), de andere in de slaapkamer (voorzijde woning, 1e etage)
Het signaal tussen de hoofd deco en de keuken is gewoon goed (geeft ook ‘sterk’ aan).
Ondanks dat de slaapkamer praktisch boven de meterkast zit is dit signaal ‘gemiddeld’ qua sterkte.
Voor de slaapkamer is dit voor ons voldoende.
Als we echter op de zolder of dakterras zitten (beide 2e etage) en op de
smartphone iets willen bekijken (filmpje op bv youtube of via de
ZiggoGo app) blijft het beeld regelmatig haperen.
Aangezien wij op de zolder ook nog een TV hebben staan met een chromecast is het best hinderlijk als het beeld regelmatig stil valt.
Van daar mijn vraag: Gezien wij al een netwerkkabel naar de zolder hebben.
De netwerkkabel is vanaf het modem rechtstreeks verbonden met de PC.
Zou ik op de zolder een extra Dongel kunnen plaatsen?
Deze aan de netwerkkabel kunnen koppelen, en dan vanuit de Dongel een kort netwerkkabeltje naar de PC, zodat deze ook nog steeds bekabeld is. Of zie ik hier wellicht iets over het hoofd?