abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218768246
Ik vraag me dat af (en nee, ik rook en drink niet). Rokers worden steeds meer in een hoek gedreven terwijl het gebruik en verkoop van alcohol minimaal aan banden wordt gelegd. Er is natuurlijk de leeftijd, maar voor de rest... niks eigenlijk? Alcohol staat zo in het zicht in de winkels, altijd is er wel bier ergens in de aanbieding, bij de gall & gall sterke flessen drank.

Het klopt dat roken goor is en en ongezond is voor jezelf en voor de medemens, maar het gebruik van alcohol wordt mijn inziens onderschat. Complete levens kunnen ervan ontwricht raken. Baan kwijt, huwelijk kwijt, gezin kwijt. Met drank achter het stuur kruipen met alle gevolgen van dien. Tuurlijk zijn dit extreme gevallen, maar alcohol ligt letterlijk voor het oprapen. Voor een paar euro heb je bij de lidl een tray goor bier, terwijl je voor tabak diep in de buidel moet tasten en niet eens meer verkocht wordt in de supers. Wat mij betreft is de balans tussen die twee zoek.

Op feestjes wordt er wel eens gezegd, neem ook gezellig een glaasje. Alcohol wordt blijkbaar geassocieerd met gezellig, terwijl heel veel mensen er niet gezellig van worden.

Ik ben wel benieuwd wat jullie visie hier op is. Waarom is het gebruik van alcohol veel meer (sociaal) geaccepteerd dan het gebruik van tabak?
pi_218768297
Omdat de meeste mensen er fatsoenlijk mee om kunnen gaan, en misschien maximaal een glas per dag drinken, terwijl bij roken de meeste mensen het niet bij 1 sigaret per dag kunnen houden..

Maar er is een groep die dat ook niet kan, voor die groep is het inderdaad zeer schadelijk. Daar val ik ook onder. Ik dronk op een gegeven moment 20 halve liters bier per dag, met als gevolg levercirrose op 36-jarige leeftijd.

Ze hebben overigens vorig jaar wel een wet gemaakt dat er niet meer dan 25% korting op alcohol mag zitten, vind ik al een goede stap. Maar de reclame en promotie mag van mij wel een stuk minder ja. Om het nou helemaal uit de supermarkt te halen lijkt me onnodig
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  zondag 14 september 2025 @ 11:43:34 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218768308
En wat dacht je dan van amfetamine? Wellicht nog wel het middel met de meeste positieve effecten, maar je wordt gewoon weggezet als een verslaafd gekkie die niet serieus genomen dient te worden.

Prima, maar mij niet meer bellen dan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 14 september 2025 @ 12:10:16 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218768481
Want het wetboek ken ik ook
pi_218768497
Die campagne is ook al langzaam ingezet, zie dry January enzo.
Kwestie van tijd, en nee ik drink helemaal geen alcohol.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218768534
Omdat 80% van de mensen alcohol gebruikt en maar 20% van de mensen rookt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 14 september 2025 @ 12:33:10 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218768671
Onder meer omdat alcohol niet onmiddelijk overlast veroorzaakt (natuurlijk, het kan wel), terwijl iemand maar één sigaret hoeft te roken en gelijk in vreselijk stinkende kleding loopt, ongelooflijk uit z'n mond stinkt, etc. Nog buiten dat anderen die rook ineens in staan te ademen als iemand niet ergens netjes geïsoleerd van de rest gaat staan roken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218768767
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 11:42 schreef Watmoetjenou het volgende:
Omdat de meeste mensen er fatsoenlijk mee om kunnen gaan, en misschien maximaal een glas per dag drinken, terwijl bij roken de meeste mensen het niet bij 1 sigaret per dag kunnen houden..

Maar er is een groep die dat ook niet kan, voor die groep is het inderdaad zeer schadelijk. Daar val ik ook onder. Ik dronk op een gegeven moment 20 halve liters bier per dag, met als gevolg levercirrose op 36-jarige leeftijd.

Ze hebben overigens vorig jaar wel een wet gemaakt dat er niet meer dan 25% korting op alcohol mag zitten, vind ik al een goede stap. Maar de reclame en promotie mag van mij wel een stuk minder ja. Om het nou helemaal uit de supermarkt te halen lijkt me onnodig
Eens dat de meeste mensen er goed mee om kunnen gaan, maar als ik dit lees op de site van jelinek:
In Nederland drinken 11,6 miljoen mensen. 'Er zijn 1.29 miljoen zware drinkers waarvan ruim 78.400 mensen afhankelijk zijn van alcohol.' vind ik dat behoorlijke aantallen met de wetenschap dat alcohol zo breed en goedkoop beschikbaar is.
  zondag 14 september 2025 @ 12:55:31 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218768946
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 12:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eens dat de meeste mensen er goed mee om kunnen gaan, maar als ik dit lees op de site van jelinek:
In Nederland drinken 11,6 miljoen mensen. 'Er zijn 1.29 miljoen zware drinkers waarvan ruim 78.400 mensen afhankelijk zijn van alcohol.' vind ik dat behoorlijke aantallen met de wetenschap dat alcohol zo breed en goedkoop beschikbaar is.
Dus als alcohol duurder en minder breed beschikbaar is, is het probleem voor degenen die een verslaving hebben ineens opgelost?
Ben wel wat alcoholisten tegengekomen in m’n leven en bij allemaal speelde onderliggende problematiek, zoals een persoonlijkheidsstoornis. Dan gaan mensen wel naar wat anders grijpen om hun leven dragelijker te maken.

En het is jammer dat degenen die er wel mee om kunnen gaan weer de dupe worden.

Er zijn landen waar alcohol drinken met mate sociaal geaccepteerd is, zoals bijvoorbeeld Italië en Frankrijk. Zouden daar net zo veel mensen een probleem hebben met alcohol?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218768955
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:33 schreef heywoodu het volgende:
Onder meer omdat alcohol niet onmiddelijk overlast veroorzaakt (natuurlijk, het kan wel), terwijl iemand maar één sigaret hoeft te roken en gelijk in vreselijk stinkende kleding loopt, ongelooflijk uit z'n mond stinkt, etc. Nog buiten dat anderen die rook ineens in staan te ademen als iemand niet ergens netjes geïsoleerd van de rest gaat staan roken.
Ik denk ook dat dit de belangrijkste reden is: de directe overlast van de stank en de rook. Dat heb je met alcohol veel minder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218769037
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 12:16 schreef Hallojo het volgende:
Omdat 80% van de mensen alcohol gebruikt en maar 20% van de mensen rookt.
Dit is het vooral. Dat bijna iedereen vlees eet zorgt ervoor dat slachterijen ook nooit sluiten. Nou eet ik zelf ook wel en af en toe een biefstuk, maar eigenlijk vind ik het wel raar dat dat zomaar allemaal kan anno 2025, zoveel dieren dagelijks vermoorden.
pindazakje
  zondag 14 september 2025 @ 13:04:53 #12
503714 SebbeSwensje
pi_218769089
Overigens merk ik er helemaal niets van dat roken maatschappelijk minder of niet zou worden geaccepteerd. Ik rook me helemaal het schompes en ik hoor nooit iets. Tuurlijk, soms wel eens zo'n vervelend figuur die dan heel uitbundig en overdreven gaat hoesten, maar dat top ik dan gewoon door nog uitbundiger en belachelijker te gaan hoesten.
Appears.
  Miss 200.000.000! zondag 14 september 2025 @ 13:23:09 #13
367000 roos94
pi_218769319
Omdat mensen in hogere kringen soberso allemaal aan de drank zitten.
pi_218769332
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 12:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja maar een zware drinker ben je al met meer dan 6 glazen per week. Die 78.400 is inderdaad zorgelijk, maar helaas wel de keiharde realiteit.

Ik heb het zo erg gehad dat mijn lichaam het niet eens meer aankon om niet te drinken, na een uur of 4 werd ik wakker en moest ik echt wat hebben om rustig te blijven. Dan is het hek wel echt van de dam.
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218769492
Alcohol stinkt normaal gesproken niet, laat normaal gesproken geen afval op straat achter en wordt normaal gesproken niet de hele dag door genuttigd.

Wel kan een ernstig verslaafde roker gewoon blijven functioneren (nou ja, op de vele rookpauzes na dan)... tot de kanker toeslaat natuurlijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 14 september 2025 @ 13:42:47 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218769578
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
Overigens merk ik er helemaal niets van dat roken maatschappelijk minder of niet zou worden geaccepteerd. Ik rook me helemaal het schompes en ik hoor nooit iets. Tuurlijk, soms wel eens zo'n vervelend figuur die dan heel uitbundig en overdreven gaat hoesten, maar dat top ik dan gewoon door nog uitbundiger en belachelijker te gaan hoesten.
En je hebt er niks van gemerkt dat het op steeds meer plekken verboden is om te roken?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 14 september 2025 @ 14:11:08 #17
503714 SebbeSwensje
pi_218770007
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En je hebt er niks van gemerkt dat het op steeds meer plekken verboden is om te roken?
Daar merk ik inderdaad helemaal niets van.
Appears.
  zondag 14 september 2025 @ 14:15:35 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218770044
quote:
10s.gif Op zondag 14 september 2025 14:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Daar merk ik inderdaad helemaal niets van.
Want je kwam daar toch al nooit?
  zondag 14 september 2025 @ 14:35:24 #19
503714 SebbeSwensje
pi_218770230
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 14:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Want je kwam daar toch al nooit?
Ze hebben me daar in elk geval nooit gezien.
Appears.
pi_218770341
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:38 schreef Jordy-B het volgende:
Alcohol stinkt normaal gesproken niet, laat normaal gesproken geen afval op straat achter en wordt normaal gesproken niet de hele dag door genuttigd.

Wel kan een ernstig verslaafde roker gewoon blijven functioneren (nou ja, op de vele rookpauzes na dan)... tot de kanker toeslaat natuurlijk.
Van passief meeroken kun je ook kanker krijgen, maar je kunt ook door een dronken bestuurder aan flarden gereden worden of door dronken eikels op straat in elkaar gebeukt worden. :P

Maar goed, ik zit liever bij mensen die een pilsje aan het nuttigen zijn dan bij mensen die de ene peuk na de andere zitten op te steken.
Drink ik gelijk ook ff wat mee! ^O^
pi_218775914
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 13:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het verschil met alcohol valt in de opzicht best mee. In heel veel openbare ruimte mag je niet drinken/dronken zijn. Roken mag daar echter wel. Ik moet de eerste werkgever nog tegenkomen die het prima vindt dat ik tijdens werk een blikje bier open trek. Rokers moeten dan wel de werkplek verlaten, maar mogen dat prima doen tijdens werktijd. De enige plek waar je wel mag drinken en niet roken die ik kan bedenken is horeca.
  maandag 15 september 2025 @ 09:47:41 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218776067
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 09:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]
Het verschil met alcohol valt in de opzicht best mee. In heel veel openbare ruimte mag je niet drinken/dronken zijn. Roken mag daar echter wel. Ik moet de eerste werkgever nog tegenkomen die het prima vindt dat ik tijdens werk een blikje bier open trek. Rokers moeten dan wel de werkplek verlaten, maar mogen dat prima doen tijdens werktijd. De enige plek waar je wel mag drinken en niet roken die ik kan bedenken is horeca.
Ja, dat was ook echt wat ik bedoelde.
pi_218776467
Ik denk omdat drank door een grote lobby buiten de schijnwerpers blijft (grotendeels).

We weten dat drank slecht is, tenzij kleine hoeveelheden.
We weten dat roken slecht is, zelfs bij kleine hoeveelheden.
We weten dat drank alleen slecht is voor de persoon zelf (lichamelijk en geestelijk).
We weten dat roken slecht is voor een ieder die het inhaleert.

Dus val je met drank niet direct iemand lastig met een vervelende geur.

Drank maakt ook een hoop kapot, soms nog meer dan roken.

Al zie je ook dat er ook tegen drank steeds meer mensen zijn, maar het blijft altijd nog meer geaccepteerd dan roken in deze tijd.

Ik rook/blow en drink af en toe een borreltje
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Miss 200.000.000! maandag 15 september 2025 @ 10:21:08 #24
367000 roos94
pi_218776494
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:18 schreef Chandler het volgende:
Ik denk omdat drank door een grote lobby buiten de schijnwerpers blijft (grotendeels).

We weten dat roken slecht is, zelfs bij kleine hoeveelheden.
We weten dat drank alleen slecht is voor de persoon zelf (lichamelijk en geestelijk).
We weten dat roken slecht is voor een ieder die het inhaleert.

Dus val je met drank niet direct iemand lastig met een vervelende geur.

Drank maakt ook een hoop kapot, soms nog meer dan roken.

Al zie je ook dat er ook tegen drank steeds meer mensen zijn, maar het blijft altijd nog meer geaccepteerd dan roken in deze tijd.

Ik rook/blow en drink af en toe een borreltje

Dit is fout.
Kleine hoeveelheden verhogen al de kans op een hele rits aan kankers.
pi_218776510
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:21 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dit is fout.
Kleine hoeveelheden verhogen al de kans op een hele rits aan kankers.
Leven ook...

Maar het is niet zo dat je extreem veel kans op kanker loopt (lijkt mij zo) als je zo nu en dan eens een borreltje of biertje neemt...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 15 september 2025 @ 10:48:08 #26
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218776660
Van roken verandert je persoonlijkheid in ieder geval niet en kun je prima werken op een sigaret.

Van drank word je gewoon een absolute debiel. Kun je denken dat het niet voor jou geldt, maar ik ben niet graag bij mensen die aangeschoten zijn. Nou misschien dat dat nog net gaat alhoewel het allemaal al behoorlijk simpel begint te worden.

Wanneer mensen dronken zijn is het pas irritant en onder alcohol wordt ook een hele boel gesloopt. Bushokjes, relaties, je eigen leven.

Ik ben een roker en vind het goed dat je bij de supermarkt geen sigaretten meer kunt halen. Na zes uur zijn de tabakswinkels dicht en is het klaar, dat is voor een stopper al weer een hele winst. Het wordt allemaal net even een tandje moeilijker gemaakt. Moet je maar goed plannen.

Maar drank dat mag van mij direct verboden worden. Wat gaat daar een hoop door kapot. En dan inderdaad niet de mensen die een of twee biertjes drinken. Maar mensen die gaan voor de hogere promillages. En die verpesten het wel voor de matige drinker.

Dat soort excessen zie je niet bij rokers.

Maar goed het is allebei oliedom. Daar ben ik mij van bewust.
pi_218777101
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:48 schreef KoningWouter het volgende:
Van roken verandert je persoonlijkheid in ieder geval niet en kun je prima werken op een sigaret.
Mwah.. Ik heb mensen die even niet konden roken toch wel rare dingen zien doen. Maar geef gelijk toe dat mensen gekker worden van drank.
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 11:24:57 #28
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218777150
Het is onbegrijpelijk ja. Beide gebruikers zijn dan ook enorme proleten. Rokers en drinkers :')

@Bezsen
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 17:12:31 #29
184769 crew  Deisyy
pi_218780449
Alcohol stinkt minder dan rook
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 17:13:23 #30
184769 crew  Deisyy
pi_218780453
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 10:48 schreef KoningWouter het volgende:

Van drank word je gewoon een absolute debiel. Kun je denken dat het niet voor jou geldt, maar ik ben niet graag bij mensen die aangeschoten zijn. Nou misschien dat dat nog net gaat alhoewel het allemaal al behoorlijk simpel begint te worden.

Wanneer mensen dronken zijn is het pas irritant en onder alcohol wordt ook een hele boel gesloopt. Bushokjes, relaties, je eigen leven.

Ik ben een roker en vind het goed dat je bij de supermarkt geen sigaretten meer kunt halen. Na zes uur zijn de tabakswinkels dicht en is het klaar, dat is voor een stopper al weer een hele winst. Het wordt allemaal net even een tandje moeilijker gemaakt. Moet je maar goed plannen.

Maar drank dat mag van mij direct verboden worden. Wat gaat daar een hoop door kapot. En dan inderdaad niet de mensen die een of twee biertjes drinken. Maar mensen die gaan voor de hogere promillages. En die verpesten het wel voor de matige drinker.

Dat soort excessen zie je niet bij rokers.

Maar goed het is allebei oliedom. Daar ben ik mij van bewust.
Als je geen maat weet te houden wel.
pi_218781062
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 17:12 schreef Deisyy het volgende:
Alcohol stinkt minder dan rook
Ik ruik het eigenlijk altijd wel als iemand gedronken heeft. Die alcohol adem.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 15 september 2025 @ 18:35:31 #32
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218781089
tabak is voor de lagere klasse, daarom.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 19:06:07 #33
184769 crew  Deisyy
pi_218781274
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 18:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ruik het eigenlijk altijd wel als iemand gedronken heeft. Die alcohol adem.
Wanneer ik op een terras een glaasje wijn drink ruik je dat een tafeltje verderop niet, wanneer ik een sigaret op zou steken ruik je dat wel.
  maandag 15 september 2025 @ 19:10:14 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218781310
Alcohol wordt geassocieerd met vrolijkheid, samenzijn, jovialiteit, dronken over de heg hangen etc etc Tabak is eenmansplezier.

Zolang iedereen lacht om dronken mensen blijft het een probleem. Zelf heb ik een afschuw van dronken vrouwen.
pi_218781345
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:06 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Wanneer ik op een terras een glaasje wijn drink ruik je dat een tafeltje verderop niet, wanneer ik een sigaret op zou steken ruik je dat wel.
Van zo'n afstand stoor ik me toch niet aan beide.
pi_218781357
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Zolang iedereen lacht om dronken mensen blijft het een probleem. Zelf heb ik een afschuw van dronken vrouwen.
Ik ben een keer nuchter naar een feestje gegaan. Nou dan wil je maar al te graag weer naar huis na een tijdje. Jezus wat worden mensen vreselijk irritant en achterlijk.
  maandag 15 september 2025 @ 19:15:37 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218781368
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 19:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ben een keer nuchter naar een feestje gegaan. Nou dan wil je maar al te graag weer naar huis na een tijdje. Jezus wat worden mensen vreselijk irritant en achterlijk.
Nou teut is nog wel leuk vind ik, maar dronken is vreselijk.
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 september 2025 @ 19:21:36 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218781426
Qua maatregelen rook heeft meer invloed op de directe omgeving. Je kan anderen ziek maken. Enige echte verschil.

Drank heb je in beginsel weinig last van anderen. Overigens is op drank de laatste jaren de accijns ook flink omhoog gegaan.

Zijn vast nog wel verschillen, maar beide drugs zijn behoorlijk aangepakt de laatste jaren.

Afijn proost 🍺. Deze drug net zoals koffie met mate. 🍺
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 15 september 2025 @ 19:27:13 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218781467
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 19:21 schreef borisz het volgende:
Qua maatregelen rook heeft meer invloed op de directe omgeving. Je kan anderen ziek maken. Enige echte verschil.

Drank heb je in beginsel weinig last van anderen. Overigens is op drank de laatste jaren de accijns ook flink omhoog gegaan.

Zijn vast nog wel verschillen, maar beide drugs zijn behoorlijk aangepakt de laatste jaren.

Afijn proost 🍺. Deze drug net zoals koffie met mate. 🍺
Dronken mensen kunnen je het leven zuur maken. En dat rook anderen ziek maakt vind ik overdreven.
  maandag 15 september 2025 @ 19:31:40 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218781502
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dronken mensen kunnen je het leven zuur maken. En dat rook anderen ziek maakt vind ik overdreven.
Wat je maar overdreven noemt.

quote:
Hoe slecht is meeroken?

Hoe slecht meeroken is, hangt af van hoe vaak je in de rook zit.

Onderzoek naar de risico’s van meeroken toont aan:

-Regelmatig meeroken vergroot de kans op longkanker met 20-30%
-Meeroken geeft een groter risico op hart- en vaatziekten, beroertes en luchtwegproblemen
-Meeroken verhoogt je kans op dementie

Voor kinderen en baby’s is meeroken nog slechter:

-Het vergroot waarschijnlijk de kans op ADHD, middenoorontsteking, luchtweginfecties, hersenvliesontsteking, ernstige astma en leukemie
-Een klein deel van kinderen dat veel meerookt heeft verschijnselen van nicotineverslaving
-Door roken in de buurt van jonge kinderen overlijden jaarlijks naar schatting 10 kinderen aan wiegendood
https://www.kwf.nl/kanker(...)risicos-van-meeroken
  maandag 15 september 2025 @ 19:35:00 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218781535
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat je maar overdreven noemt.
[..]
https://www.kwf.nl/kanker(...)risicos-van-meeroken
Dat is als je er de hele dag in zit. Heb ik vroeger ook gehad; mijn beide ouders rookten. Ben ik daar ziek van geworden? Niet dat ik weet. En een roker op een terrasje doet niemand kwaad. Wat een onzin zeg.
  maandag 15 september 2025 @ 19:39:49 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218781598
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat is als je er de hele dag in zit. Heb ik vroeger ook gehad; mijn beide ouders rookten. Ben ik daar ziek van geworden? Niet dat ik weet. En een roker op een terrasje doet niemand kwaad. Wat een onzin zeg.
Het is gewoon schadelijk. Dat is een feit, geen mening.

Een roker op een terrasje is fucking irritant.

Het is echt van de zotte dat er ooit gewoon gerookt mocht worden in klaslokalen, bioscopen, restaurants, etc.
pi_218781611
1 sigaret kan al dodelijk zijn. Daarom nooit beginnen aan die rotzooi
  maandag 15 september 2025 @ 19:43:29 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218781636
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is gewoon schadelijk. Dat is een feit, geen mening.

Een roker op een terrasje is fucking irritant.

Het is echt van de zotte dat er ooit gewoon gerookt mocht worden in klaslokalen, bioscopen, restaurants, etc.
Een roker op een terrasje moet kunnen. Als je dat niet trekt waarom ga je dan zoiets leuks doen als een terrasje pakken? Zwaar overdreven die klacht. Werkelijk!
  maandag 15 september 2025 @ 19:46:04 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218781664
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Een roker op een terrasje moet kunnen. Als je dat niet trekt waarom ga je dan zoiets leuks doen als een terrasje pakken? Zwaar overdreven die klacht. Werkelijk!
Het doet verder gelukkig weinig ter zake. Ga vooral gezellig op een terras zitten klagen over mensen die zich storen aan rokers.
  maandag 15 september 2025 @ 19:48:04 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218781693
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het doet verder gelukkig weinig ter zake. Ga vooral gezellig op een terras zitten klagen over mensen die zich storen aan rokers.
Als ik een terrasje pak dan let ik op de mensen waar ik mee ben. Ik heb dan geen klachten.
  maandag 15 september 2025 @ 19:49:52 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218781709
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Als ik een terrasje pak dan let ik op de mensen waar ik mee ben. Ik heb dan geen klachten.
Goed zo.
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 20:03:12 #48
184769 crew  Deisyy
pi_218781840
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Jij bent zeker een roker? :D
  maandag 15 september 2025 @ 20:04:00 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218781851
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 20:03 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Jij bent zeker een roker? 8-)
Nee.
  Moderator maandag 15 september 2025 @ 20:06:26 #50
184769 crew  Deisyy
pi_218781877
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2025 20:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Nee.
Verrassend, dat is dan een verkeerde aanname van mij, de manier waarop je roken en de gevolgen daarvan goedpraat bracht mij op dat idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')