abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218761190
Bekijk deze YouTube-video
twitter

Volgens linkse bronnen “tienduizenden” mensen, volgens rechtse bronnen meer dan een miljoen.

De waarheid zal later moeten blijken.

quote:
Tens of thousands are gathering in central London for a march organised by far-right activist Tommy Robinson, with a counter protest by anti-racism campaigners also taking place.
Protesters who are forming the "Unite the Kingdom" march are heading towards Whitehall where they will hear a series of speeches from people including Donald Trump's former strategist Steve Bannon.
Meanwhile thousands more gathered in another part of London for the counter-protest, dubbed March Against Fascism, organised by Stand Up To Racism (SUTR).
Around 1,000 Metropolitan Police officers have been deployed in London, with barriers in place to create a "sterile area" between the two protest groups.

The Met said it had borrowed 500 officers from other forces for the day, with police vans from Leicestershire, Nottinghamshire and Devon and Cornwall.
Just after midday, the streets of central London around Waterloo were a sea of union jacks, St George's crosses, Scottish saltires and Welsh flags as large crowds of protesters amassed near Waterloo Bridge ahead of the 'Unite the Kingdom' march.

There were a mix of slogans on the flags including 'Stop the Boats', 'Send them Home' and 'Unite the Kingdom,' and anti-transgender activists are among the crowds.
One man carried a large wooden cross with 'RIP Charlie Kirk' written on it - the right-wing US activist shot dead on Wednesday while speaking at a university.

A stage has been set up in Whitehall for the speeches, where several hundred people had already gathered by early afternoon.
They were carrying various flags and banners, and a band was heard playing songs about freedom and Robinson, whose real name is Stephen Yaxley-Lennon.
Elsewhere, thousands of people gathered near Russell Square for the 'March Against Fascism' counter protest organised by Stand up to Racism (SUTR).
Demonstrators held placards reading 'Women Against the Far Right,' 'Oppose Tommy Robinson,' and 'Refugees Welcome'.

The group will also march toward Parliament Square - only a few hundred metres from the Unite the Kingdom rally. Speeches are expected by MPs Diane Abbott and Zarah Sultana.
Ahead of the march, the Met confirmed it would not be using live facial recognition - which captures people's faces in real-time CCTV cameras - in its policing of the Unite the Kingdom march.
It also said there were "particular concerns" among some in London's Muslim communities ahead of Robinson's protest, citing a "record of anti-Muslim rhetoric and incidents of offensive chanting by a minority at previous marches".
Cdr Clair Haynes urged Muslim Londoners not to change their plans or avoid central London, but to approach a police officer should they feel concerned while out in public.
She said: "Officers will take a firm line on behaviour that is discriminatory or that crosses the line from protest into hate crime."
She added that police would act "without fear or favour" and asked demonstrators to "be considerate of the communities they are passing through".
The Met said that it had ordered the Unite the Kingdom rally to end by 18:00 and the counter protest to end by 16:00, in line with when the organisers told the force they expected speeches to end.

https://www.bbc.com/news/articles/cwydezxl0xlo
quote:

Politie Londen zet ruim duizend agenten in bij grote demonstratie tegen immigratie
De Londense politie heeft meer dan duizend agenten ingezet om een grote anti-immigratiedemonstratie en een tegendemonstratie in goede banen te leiden.

In de Britse hoofdstad heeft anti-islamactivist Stephen Yaxley-Lennon, beter bekend als Tommy Robinson, een demonstratie georganiseerd onder de noemer 'verenig het koninkrijk' ('unite the kingdom'). Het wordt mogelijk een van de grootste radicaal-rechtse demonstraties die de laatste decennia in de hoofdstad zijn gehouden, meldt The Guardian. De anti-extremistische groep Hope Not Hate verwacht dat er tot 40.000 mensen afkomen op het protest.

Duizenden demonstranten zijn naar Stamford Street gekomen en lopen door de stad. Zij komen later samen bij een podium. Daar spreken onder anderen de voormalig strateeg van de Amerikaanse president Trump Steve Bannon, politici van de radicaal-rechtse Duitse partij Alternative für Deutschland en een rechtse Poolse politicus.

Kleinere tegendemonstratie
Ook wordt in de stad een tegendemonstratie gehouden onder de naam 'sta op tegen racisme' ('stand up to racism'). Die demonstratie is waarschijnlijk kleiner. De politie is in groten getale aanwezig vanwege de angst dat de twee groepen demonstranten de confrontatie met elkaar gaan opzoeken.

Behalve de ruim duizend Londense politieagenten, zijn ook zo'n 500 agenten uit andere regio's aanwezig om hun collega's te assisteren. Zij zijn nodig omdat er naast de twee demonstraties bijvoorbeeld ook voetbalwedstrijden en concerten in de stad zijn.

https://nos.nl/artikel/25(...)tie-tegen-immigratie
OP wordt aangevuld

[ Bericht 3% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 21:42:55 ]
pi_218761191
Natuurlijk wordt deze protestmars weer geframed als “extreem-rechts” of “far-right”.

De waarheid is dat de Engelsen vanuit het gehele spectrum klaar zijn met het immigratiebeleid van de huidige Engelse regering en de Islamitische Pakistaanse rape gangs die stelselmatig minderjarige meisjes verkrachten, waarbij zelfs politieagenten een oogje dichtknijpen.

De Engelse regering laat bovendien mensen oppakken die hierover kritische geluiden laten horen, er zijn zelfs mensen die van hun bed zijn gelicht vanwege een tweet of post op facebook.

Inmiddels gebruiken veel Engelsen de term “I like bacon” om hun sympathie te betuigen tegen de islamisering van Engeland, in de hoop dat de rechtspraak geen redenen kan vinden om iemand hiervoor naar de gevangenis te krijgen.

Daar durven ze op te staan en er zit er maar een kleine sloot tussen Engeland en het vaste land, dus wie weet waait dit sentiment over bij een matig tot krachtige westerwind.

Laat ook jouw mening horen, maar graag met wederzijds respect. Het met elkaar eens worden hoeft geen doel op zich te zijn. Houd het beschaafd en houd het respectvol aub.

👇

[ Bericht 98% gewijzigd door 2172619626795 op 13-09-2025 15:57:09 ]
pi_218761212

Goed bezig, Engelsen :Y
pi_218761219
"far right"
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 13 september 2025 @ 15:58:19 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218761289
quote:
Ook wordt in de stad een tegendemonstratie gehouden onder de naam 'sta op tegen racisme'
Dus immigratie willen beperken is volgens deze mensen direct racisme.
Met zulke mensen valt niet te praten, laat staan samen te werken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218761299
NU.nl spreekt over “duizenden” “radicaal-rechtse” betogers:

https://www.nu.nl/319874/(...)se-demonstratie.html

Oordeel zelf:

twitter
pi_218761309
Heb die Tommy Robinson meerdere keren gehoord in podcasts en heb hem niets racistisch horen zeggen.

Wel heb ik veel artikelen gelezen waarin gezegd wordt dat hij veel racistische dingen gezegd zou hebben.

Ruikt enorm naar misinformatie maar dat zien we wel vaker tegenwoordig.
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:07:55 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218761347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:02 schreef TyVole het volgende:
Heb die Tommy Robinson meerdere keren gehoord in podcasts en heb hem niets racistisch horen zeggen.

Wel heb ik veel artikelen gelezen waarin gezegd wordt dat hij veel racistische dingen gezegd zou hebben.

Gewoon continu herhalen, herhalen, herhalen.

En op een gegeven moment vragen veel mensen niet waarom.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218761380
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 15:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dus immigratie willen beperken is volgens deze mensen direct racisme.
Met zulke mensen valt niet te praten, laat staan samen te werken.
Zie je in heel West-Europa, daarom is ons continent over een aantal generaties naar de klote.
pi_218761421
Ja, allemaal radicaal-rechts hoor :Y echt waar lieve kijkbuiskindertjes.
pi_218761434
“Duizenden” “radicaal-rechtse” betogers op de voet:

twitter

Technisch gezien zijn het er ook “honderden” maar dat was net iets te obvious denk ik.
pi_218761450
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218761481
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:21 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Twintig jaar te laat en het gaat (politiek) voorlopig niks veranderen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:28:08 #14
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218761513
Ik kan niet connecten met het VK. Ik begrijp ze niet, wil ze ook niet begrijpen en aangezien dit sentiment wederzijds lijkt te zijn lijkt het me handig als we het verder gewoon laten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218761530
Waarom is dit radicaal-rechts en de A12 blokkade niet radicaal-links? Echt die ziekelijke framing steeds van de NOS.
pi_218761594
Goed begin.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218761620
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:31 schreef epicbeardman het volgende:
Goed begin.
Op zich wel goed voor mensen om te zien dat ze niet alleen zijn. Dat is ze namelijk decennialang aangepraat, maar hoe dit zich laat vertalen naar ander beleid zie ik nog niet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:34:49 #18
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218761628
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Twintig jaar te laat en het gaat (politiek) voorlopig niks veranderen.
Ah kijk de eerste potato couch werpt alweer de handdoek.
pi_218761639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:02 schreef TyVole het volgende:

Hij was lid van de BNP

https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_National_Party

Als dat geen racisten meer zijn dan is het overton window wel erg ver naar rechts verschoven.
pi_218761693
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Op zich wel goed voor mensen om te zien dat ze niet alleen zijn. Dat is ze namelijk decennialang aangepraat, maar hoe dit zich laat vertalen naar ander beleid zie ik nog niet.
En nog steeds.

Linkse media lijken ons graag te doen geloven dat het om een paar duizend radicalen gaat terwijl het in werkelijkheid eerder om een miljoen mensen gaat die helemaal niet zo radicaal zijn.
pi_218761703
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ah kijk de eerste potato couch werpt alweer de handdoek.
Al jaren wordt mij wijsgemaakt dat er "nu echt een omslagpunt is bereikt".
  zaterdag 13 september 2025 @ 16:46:04 #22
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218761725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Al jaren wordt mij wijsgemaakt dat er "nu echt een omslagpunt is bereikt".
Als normalere gematigde mensen de overhand krijgen bij dit soort protesten/marsen kan er zo maar een sneeuwbaleffect ontstaan.

Langere tijd heerste er natuurlijk een taboe omdat het gekaapt werd door extremisten.
pi_218761730
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:33 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Iedereen kotst die Starmer uit, als er nu verkiezingen zouden zijn is Reform de grootste.
pi_218761747
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:46 schreef Specularium het volgende:

[..]
Iedereen kotst die Starmer uit, als er nu verkiezingen zouden zijn is Reform de grootste.
Alleen zijn er pas weer nieuwe verkiezingen in 2029.
pi_218761750
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:46 schreef RamboDirk het volgende:
Als normalere gematigde mensen de overhand krijgen bij dit soort protesten/marsen kan er zo maar een sneeuwbaleffect ontstaan.

Langere tijd heerste er natuurlijk een taboe omdat het gekaapt werd door extremisten.
Je moet dan nog wel de juiste mensen aan het roer krijgen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 16:46 schreef Specularium het volgende:
Maar die zijn er nu niet. En waarom hebben mensen vertrouwen in Reform? Oprechte vraag, ik ben niet met die lui bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')